Gość ABT Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Grzeje sie makabrycznie autko, nie ma grzania w kabinie, dmucha zimnym a gdy przekroczy temperature silnik to zalacza sie wentylator i dziala ale co z tego jak dmucha na zimna chlodnice i nic to nie daje, stalo sie to po wymiane plynu chlodniczego, zakladam nowy watek choc juz to napisalem w watku pablo_snk bo zalezy mi na czasie, z gory dzieki i pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 obstawiam ze zapowietrzyl ci sie uklad chlodzenia jak zmieniales plyn. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 no tez juz gdzies to wyczytalem ze tak sie wlasnie dzije gdy sie zapowietrza ale jak go odpowietrzyc teraz ? aha i dlaczego jak odlaczylem przewod od chlodnicy zeby spuscic plyn to w zbiorniczku wyrownawczym zostal, on jest tylko podloczony tylko jendym przewodem do korka chlodnicy ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Witam. Zdaje się, że już to buło ćwiczone. A więc - tu nie ma żadnych odpowietrzników, a powinny być. Nie tobie pierwszemu to się przytrafiło. Płyn proponuję lać bardzo wolno i do tego jeszcze gnieśc przewody, żeby się pozbywać powietrza. Z wlewu chłodnicy powinno być słychać uchodzące pomalutku powietrze. Ze zbiorniczka spuszczaj w ten sposób, że spuść przewód na dół i dolej wody pod korek, to pociągnie samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 przede wszystkim odkrecic na maksa regulator temp nawiewu, wtedy dopiero lej powoli plyn, zalej polowe. odpal na chwilke niech go przemiesza. dolej reszte, znow odpal na chwile i dopiero zakrec korek. wlewajac rob tez tak jak B12 pisze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 podobne objawy sa przy spalone uszczelce pod glowica... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
INC Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 podobne objawy sa przy spalone uszczelce pod glowica... no ale mysle ze by zauwazyl siwy dym z wydechu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Już poruszałem ten temat tak wogóle A co do tego to najpierw sprawdź termostat Najlepiej wyciągnij Go i zobaczy czy nagrzewa się chłodnica ? Jak tak to musiż poprostu wymienić termiostat cena 25zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 chcialbym zaznaczc ze lalem stopniowo, przy przekreconym na grzanie, jedynie to ze zbiornika wyrownawczego spuszczalem na wezyk Czy to mozliwe zeby uklad dzialal jezeli ten wezyk od ziorniczka do korka chlodnicybyl zablokowany ?? Bo po zdjeciu go okazalo sie ze taki zacisk wcale nie trzymal wezyka do plastiku tylko zaciskal wezyk a ja tego wogole nie ruszalem :?: :neutral: m kolejne odkrycie po Niemcu jak np plastkikowy filtr paliwa :x No a jak zacisk zalozylem prawidlowo na przeowdzie to zaczelo wywalac powietrze w zbiorniczek i sie odpowietrzylo, wychodzi na to ze wczesniej wogole nie bylo poleczenia ze zbiornikiem i uklad dzialal na starym plynie nie bedac zapowitrzonym?? nie kumam tego no ale juz dziala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 Jak ostygnie silnik to sprawdź stan i ewentualnie dolej do chlodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 31 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2006 no juz szystko porobilem jak trza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Witam Podpialem sie pod ten temat, poniewaz nie znalazlem nigdzie informacji na temat pojemnosci ukladu chlodzenia w Micrze 1.3 (K11E). Planuje wymiane plynu w przyszlym tygodniu i chcialbym wiedziec ile materialow ekspoloatacyjnych musze przygotowac. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel85wroc Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Też mam 1.3 We wtorek bede wymieniał wiec jak nie zapomnę to postaram się dokładnie powiedzieć Ci ile wchodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 Też mam 1.3 We wtorek bede wymieniał wiec jak nie zapomnę to postaram się dokładnie powiedzieć Ci ile wchodzi. Dziekuje. Ja planuje wymiane na czwartek, wiec informacja bedzie akurat na czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 11 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2007 4 litry płynu Wam starczą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość micrus95 Opublikowano 12 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2007 Ja już wymieniałem. Wg. książki WKŁ i obserwacji własnych starcza dokładnie 4 litry płynu. Jak zmieniałem, miałem włączony silnik i nawiew na 4kę. Lałem do korka. Jak dobijał do końca, pobujałem trochę samochodem, gniotłem przewody i czekałem chwilę, żeby zassało płyn i wyleciało powietrze. Czynność powtarzałem, dopóki nie schodziło już bardzo wolno. Wtedy zacząłem lać do zbiorniczka wyrównawczego. Żeby z niego zaczęło ciągnąć, zassałem ustami i podpiąłem pod korek. Po jeździe próbnej i rozgrzaniu autka ubytek płynu uzupełniłem. Bardzo radzę sprawdzić, czy płyn wypływa ze zbiorniczka wyrównawczego - u mnie był zapchany wężyk, ale na szczęście niewielki ubytek płynu w chłodnicy - przez to źle działał układ, oraz miałem przekłamania na liczniku. [EDIT] - oczywiście załączyłem silnik dopiero po pierwszym zalaniu Samobójcą nie jestem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawel85wroc Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Przepraszam ze się troche spoźnilem z odpowiedzią ale mam nadzeje że jeszcze nie za późno. Mialem 5 litrowy pojemnik i dość dużo zostało. Wg książki serwisowej dokładnie wchodzi 3,9 litra. Niestety ksiązka, którą posiadam jest po flamandzku oraz francusku i nie mam 100% pewności czy dobrze skumałem chociaż ta wartośc wydaje mi się bardzo prawdopodobna. PS ile kosztuje u was wymiana płynu w chłodnicy. Zaplaciłem 45 zł i wydaje mi się to strasznie drogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ABT Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 no akurat wymiana płynu chłodniczego nie jest niczym skomplikowanym wiec dla mnie 45zl za nic to trochę, ale to mniej więcej taka cena za wymianę płynów eksploatacyjnych kolo 40 zł, a wiadomo nie każdy ma gdzie to zrobić sam, no ale jak masz gdzie albo znasz miejsce to następnym razem trzeba było wcześniej odkryć forum i np mnie a zrobiłbym Ci to za np: wiśniowy dzban :diabel2: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matt28 Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Dziekuje za informacje dotyczaca ilosci plynu. Zostalo mi go ok 2 litry po wymianie w Primerze, i nie wiedzialem ile musze dokupic. Mam koncentrat firmy "Prestone", ktory nalezy zmieszac z woda destylowana w proporcji 1:1, wiec jest go akurat w sam raz A koszt tez nie byl zbyt duzy - ok 100 zl za 4 litry koncentratu. No i po klopocie Plyn zmieniony. Stary byl w strasznym stanie, po plukaniu i zastosowaniu plynu do czyszczenia chlodnic, wylalem miksture pol na pol z zawiesina i innym syfem. Samochod nagrzewa sie w mig Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smasher Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Troszkę odgrzeję temat. Mam mega problem... micra k11 1.3 z LPG. Wszystko było cacy do czasu problemów z układem chłodzenia. Podczas trasy nagle wywaliło płyn. Auto grzało się strasznie i płyn po dolaniu szybko uciekał ale tylko w trasie. Na postoju sucho. Dopiero po około tygodniu jazdy na dolewaniu rozszczelniła się pompa i z niej zaczęło lać. Po wymianie pompy u mechanika auto z nadmuchów zionęło mrozem ... dolałem płynu. Woda gotuje się w zbiorniczu wyrównawczym. Mechanik powiedział, że to termostat gdy dotknął chłodnicy (zimna). Wymontowałem i zamontowałem termostat gdyż wydawał mi się zamontowany odwrotnie niż powinien (dłuższą stroną skierowany w stronę silnika, krótszą w strone chłodnicy). Auto ładnie grzeje aczkolwiek po przejechaniu 10km dolewam z 250 ml płynu ....jakby gdzieś wyparowywała. Czy ktoś ma jakiś pomysł? (pod autem sucho) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.