Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

szkrzynia biegów -szum K11 1.0


Gość majsterus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

mam problem ze skrzynią biegów tzn na biegu jałowym szumi, po wciśnięciu pedału sprzęgła szum ginie, więc wykluczam łożysko oporowe. Także wydaje mi sie że to nie jest wina łożyska na wałku skrzyni biegów gdyż szum jest jednostajny i jakby nizszy do obrotów silnika.

Natomiast w czasie jazdy na 1 i 2 biegu auto chodzi podobnie jak jak stary maluch na "jedynce" jakby coś tarło:). Czy to sa odgłosy mechanizmu różnicowego czy łożysk w skrzyni???

 

Ktoś miał taki przypadek w swoim autku???

mateusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)Jeśli jest to hałas słyszany przy zwolnionym pedale sprzęgła a zaczyna hałasować jak sie sprzęgło wciśnie jest to zużyte łożysko na wałku sprzęgłowym. 2)A jeśli hałas słyszalny jest przy wciśniętym pedale sprzęgła a nie słychać go po zwolnieniu lub jest mniejszy to zużyte łożysko wyciskowe sprzęgła. Więc w Twoim przypadku jest to ta pierwsza usterka wiec trzeba wymienić łożysko na wałku sprzęgłowym. Może być to także przyczyną hałasu podczas jazdy ale wydaje mi się że może być to spowodowane zużyta tarczą sprzęgła która się ślizga w momencie kiedy jest większy uciąg (jak piszesz 1 i 2 bieg) ale i też popękane sprężyny tłumiące tarczy sprzęgła. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ztym łoszyskiem to faktycznie bym sie jeszce zastanowił..

skoro mowisz ze po wcisnieciu szum znika skoncentrowalbym sie na 2 miejscach (i takw kazdym przypadku czeka cie demontarz skrzynki) a mianowicie docisk i sprzeglo oraz tkz atak w skrzyni biegów.

a czy na innych biegach masz podbne /takie same objawy czy tylko na jedynce ??

bo moze faktycznie poleciały ci łozyska w "trybikach"

na wszeli wypadek sprawdz cene skrzynki na stronach NIEMIECKICH . tam micr to jak mrówków. bynajmniej czesci silnikowe takie jak skrzynia do nich sa tansze (liczac z presyłką) niz bys kupował unas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie

jak wspomiałem na 1 i 2 , 3-4 jest już prawie niesłyszalne (prawie - kto zechce usłyszy:):) w miarę wzrostu prędkości auta "żężenie" cichnie:)

na biegu jałowym skrzynia jakos szumi dziwnie a jak rozłącze sprzęgło (wcisne Pedał) szum gine) - więc wykluczam sprzęgło i łożysko oporowe

więc jak to ugryźć żeby zrobić a sie nie narobić???:):):):

 

[ Dodano: Nie 05 Lis, 2006 11:26 ]

acha zapomniałem dodać ze sprzęgło mi sie nie śliska:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc jak to ugryźć żeby zrobić a sie nie narobić???)

 

Chyba się nie da. Na pewno trzeba ją wyjąć, i zgodnie z objawami na 99% rozebrać. Także sekcja wykaże, czy jedno łożysko, czy więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynie w k10 i 11 są te same - ja to samo przerabiałem pare lat temu. przeszukaj forum bo juz wiele razy podawałem ceny łożysk a już zapomniałem... masz na 101% do wymiany 2 lub 3 łożyska ; po wyjęciu starych podjedź do hurtowni łożysk z nimi i oni ci dopasują takie same ( polecam właśnie SKF które sam wkładałem) koszt tych 2-3 łożysk to wydatek ok 60-80zł (chyba :wink:) +nowy olej + robocizna 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LeXaN - co to znaczy te same skrzynie? Mozna przelozyc? Bo moja skrzynka w kiepskim stanie i jesli mozna z K11 wrzucic do K10 to zawsze pare latek nowsza moznaby dostac. Moglbys napisac dokladniej jak to wyglada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście tego nie przekładałem ale gadałem z gościem co miał k10 i skrzynke 4 biegową i jak mu siadła to kupił 5 biegową z k11 i ją wsadził. Z tego co mówił to nic nie trzeba było przerabiać tylko nie wiem z którego rocznika ją kupił... nie wiem czy pasują wszystkie ale sądzę że z pierwszych roczników k11 1.0 powinno pasować :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

majsterus Lepiej skorzystaj z uslug fachowca z Siedlec. On radzi sobie z takimi przypadkami bez wyjmownia skrzyni biegow. Moim zdaniem jest to wina wlasnie lozyska w skrzyni. Jesli wymiana 2 lozysk to koszt 250 zł z robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On radzi sobie z takimi przypadkami bez wyjmownia skrzyni biegow.

czary? :wink: nie wyobrażam sobie wymiany łożysk w skrzyni bez jej wyjmowania... :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe którędy ten „fachowiec” wkłada te nowe łożyska. :D Jak się domyślam to koledze chodziło o to że potrafi jeszcze przedłużyć życie takiej skrzyni przez wlanie np. jakiegoś „magicznego” płynu w celu zlikwidowania luzów czy coś takiego, ale w tym opisywanym przypadku nic takiego nie pomoże. Z tego co się dowiedziałem to odgłosy „szumu” są dość mocno słyszalne na pierwszych biegach i jeśli faktycznie są to łożyska to nie ma innego sposobu aby je wymienić bez wyjmowania skrzyni. Jeśli by to były tylko szumy na biegu jałowym podczas naciskania czy puszczania sprzęgła to ja bym stawiał na to łożysko na wałku sprzęgłowym ale tu niestety są te same odgłosy podczas jazdy na 1 i2 biegu i tą będą łożyska w skrzyni. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ciekawe którędy ten „fachowiec” wkłada te nowe łożyska.

 

Nissanowskie skrzynie na to pozwalają. Obudowy są skręcone śrubami na zewnątrz, także można zostawić obudowę sprzęgła przy silniku. Tylko, że - taka robota jest bardzo niewygodna, no i nie zaglądniemy do sprzęgła, co się zazwyczaj robi przy wyciągniętej skrzynii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee to chyba wyjme tę skrzynię:)

troche trudno bo nie mam kanału...

rozrząd właśnie, wymieniam niesamowicie skomplikowany ten silniczek rozkręcałem już toyote, opla ale to jest czasochłonna zabawka:)

ale za to kopa ma jak 1.0 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nissanowskie skrzynie na to pozwalają. Obudowy są skręcone śrubami na zewnątrz, także można zostawić obudowę sprzęgła przy silniku.
Ciekawe rozwiązanie, ale właśnie jak jest większa robota to pewnie mało wygodne. Lepszym jednak rozwiązaniem było by wyciągnięcie jednak tej skrzyni bo wygodniej i dokładniej i jak wspomniał B12 możliwość sprawdzeniu sprzęgła przy okazji. Powodzenia. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat przerabiałem jakieś 2 tyg temu, żęziło to strasznie, dopiero przy ok 80km/h było w miare cicho.Skonczyło sie na wymianie łożysk i teraz smiga skrzynia bezproblemowo :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

a więc:

łożysko mechanizmu różnicowego 2szt. = 2x44zł = 88zł SKF

łożysko wałka głównego 2szt. = 2x16zł = 32zł TPS

łożyska wałka sprzegłowego 1szt.. = 10zł PPL

uszczelniacze półosi 2 szt. = 2x15zł = 30zł

uszczelniacz wałka sprzęgłowego = 10zł

olej licze około = 50zł

 

całóść 220zł

 

Tak więc same częśći tyle kosztują, bez robocizny- sam wszystko wymieniam

a zostawiłem jedno łożysko stare igiełkowe pewnie byłoby najdroższe (od wałka sprzegłowego)

nie wiem co to za mechanicy którzy wymieniaja tylko 2 łożyska na 6..............??????mając rozkręcona skrzynię biegów :):):)

P.S.

trzeba dbac o klienta żeby za pół roku znów przyjechał:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie co prawda do K10 - ale czy udalo sie komus zdobyc ten uczelniacz co jest przy skrzyni biegow w miejscu co wchodzi dzwignia zmiany biegow do srodka? Nie chodzi o ORing czy co tam w srodku jest tylko o to cos na zewnatrz - taka pofaldowana guma podobna do manszetow na przegubach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A teraz UWAGA ! ! !

dla wyszystkich domowych naprawiaczy

do sciągnięcia łożysk z wałka głównego trzeba miec specjalny ściągacz bo sa tak nabite że nie ma miejsca na włożenie takiego jak np sa na allegro....ściągali mi łożyska firmie a naklnęłi sie przy tym równo :D :D :D Tak samo do montażu - tylko prasa żadne rąbanie młotkiem :)

wyjęcie bierzni z obudowy polega na podgrzaniu czopów łozysk i same wypadaja po puknięciu młotkiem.

i BARDZO WAŻNE NIE POMYLIĆ PODKŁADEK REGULACYJNYCH pod bierzniami lożysk wałka głównego - w obudowie (tej głebokiej sa 2 szt.) w tej drugiej części tam od strony sprzęgła NIE MA ŻADNYCH podkładek

Ja własnie pomyliłem strony i 2 bieg nie chciał wchodzić 3 RAZY skrzynie wyciągałem i rozkręcałem zanim doszedłem o ch chodzi :)

Ale za to teraz odrywa sie od ziemi (+ nowe sprzęgło+nowy rozrząd) - najsłabsze elementy w tym samochodzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość mariusek

no to ja teraz mam pytanko??kto mi powie tak w skrucie jak najszybciej wyciagnac skrzynie???? mam problem,tzn,szkrzynia mi szumiała na kazdym biegu ale na 5 najmiej,zbierałem sie do wymiany tych łozysk,ale nigdy nie było czasu,rano sobie ruszyłem z pod domu i zonk.koła mi sie zblokowały,cos strzeliło i poszedł olej:( zawsze myslałem ze poprostu ten poprzedni własciciel nie uzywał 5 biegu,ale chyba sie myliłem ;) dzieki za szybka odp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość majsterus

podnieść auto trzeba :D zabezpieczyć!!! zdjąć lewe koło. Odkręcić śrubę od lewej połosi M10 i wzruszyć półoś na ewolwencie, zdjąć lewy drążek ze zwrotnicy. Odkręcić dwie śruby do macphersona M12 rozłączyć kolumnę ze zwrotnicą i wyciągnąć przegub z piasty.

Potem musisz odkręcić 2 osłyny pod spodem auta parę śrubek M6. Odkręcić rozrusznik -wyciągnąc go. Położyć sie trza pod auto i poodkręcać wszystkie śruby łączące skrzynię z blokiem M10+śruby po lewej stronie silnika, łapę silnika i łącznik zmiany biegów. Podeprzeć silnik i skrzynię. po lewej stronie po wymontowaniu aku i jego podstawy masz kolejną łapę która podtrzymuje skrzynię. Silnik trzeba zawiesić na np rurze ażeby nie spadł :D odłączany jeszcze linkę od sprzęgła jej zamocowanie gdyż będzie przeszkadzać i przewody od biegu wstecznego i rurkę odpowietrzenia skrzyni. I zaczynamy rozłączanie skrzyni a siedzi mocno więc sobie możesz pomóc ostrym śrubokrętem. Acha wcześniej łyżką do opon wywarzasz lewą półośkę i wyciągasz ją. A prawą tylko żeby lekko wyskoczyła ze skrzyni- ona zostaje w piaście. No i najgorzej jest wzruszyć jak sie ruszy to wyciągamy przez lewą wnękę koła. Tylko jak pisałem silnik musi być podwieszony Ażeby leżąc pod autem nie spadł na klatkę. Ja w ten sposób wyciągałem 3x :D trzeci raz to chyba 30min:D

 

[ Dodano: Pią 04 Maj, 2007 21:01 ]

podnieść auto trzeba :D zabezpieczyć!!! zdjąć lewe koło. Odkręcić śrubę od lewej połosi M10 i wzruszyć półoś na ewolwencie, zdjąć lewy drążek ze zwrotnicy. Odkręcić dwie śruby do macphersona M12 rozłączyć kolumnę ze zwrotnicą i wyciągnąć przegub z piasty.

Potem musisz odkręcić 2 osłyny pod spodem auta parę śrubek M6. Odkręcić rozrusznik -wyciągnąc go. Położyć sie trza pod auto i poodkręcać wszystkie śruby łączące skrzynię z blokiem M10+śruby po lewej stronie silnika, łapę silnika i łącznik zmiany biegów. Podeprzeć silnik i skrzynię. po lewej stronie po wymontowaniu aku i jego podstawy masz kolejną łapę która podtrzymuje skrzynię. Silnik trzeba zawiesić na np rurze ażeby nie spadł :D odłączany jeszcze linkę od sprzęgła jej zamocowanie gdyż będzie przeszkadzać i przewody od biegu wstecznego i rurkę odpowietrzenia skrzyni. I zaczynamy rozłączanie skrzyni a siedzi mocno więc sobie możesz pomóc ostrym śrubokrętem. Acha wcześniej łyżką do opon wywarzasz lewą półośkę i wyciągasz ją. A prawą tylko żeby lekko wyskoczyła ze skrzyni- ona zostaje w piaście. No i najgorzej jest wzruszyć jak sie ruszy to wyciągamy przez lewą wnękę koła. Tylko jak pisałem silnik musi być podwieszony Ażeby leżąc pod autem nie spadł na klatkę.

Ja w ten sposób wyciągałem 3x :D trzeci raz to chyba 30min:D

Wersja bez kanału bo go nie mam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusek

oooo dzieki wielkie.teraz ide sprawdzac co ze mnie za mechanik,o ile sie wczesniej nie % ;) dzieki i pozdrawiam a czy ktos moze wie czy jest w skrzyni jakas magiczna srubka ktora jest gdzies ukryta??bo chyba juz odkreciłem wszystko a mimo to nie moge jej nawet ruszyc????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość nakielski
no to ja teraz mam pytanko??kto mi powie tak w skrucie jak najszybciej wyciagnac skrzynie???? mam problem,tzn,szkrzynia mi szumiała na kazdym biegu ale na 5 najmiej,zbierałem sie do wymiany tych łozysk,ale nigdy nie było czasu,rano sobie ruszyłem z pod domu i zonk.koła mi sie zblokowały,cos strzeliło i poszedł olej:( zawsze myslałem ze poprostu ten poprzedni własciciel nie uzywał 5 biegu,ale chyba sie myliłem ;) dzieki za szybka odp.

 

Pisz Mariusz jaki koszt, co poszlo w Twojej skrzynce i gdzie reperowales :diabel2: i za ile ;) ... i czy polecasz...

Mi tez lekko świszczy i piszczu na wysprzęgleniu...Więc kto wie?

 

Pozdrawiam

Nakiel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mariusek

hmmm...co poszło to jeszcze nie wiem,bo nie mialem czasu zeby stara rozebrac,ale koszt 650 zeta :( za skrzynie ktora kupiłem na allegro od goscia z legionowa (ma pełno czesci do Nissanow) a skrzynie sam wymieniłem :)wiec jak cos Ci piszczy to proponuje sie tym zainteresowac,bo ja olałem temat i skonczyło sie ze mi zablokowało koła,pekła skrzynia i koniec jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Moja skrzynia szumi dla odmiany przy wysokich biegach, czym wyższa prędkość/obroty tym głośniej. Na czwórce już bardzo wyraźniw słychać.

Po wciśnięciu sprzęgła/luzu szum znika. Jak w czasie jazdy (wpiby bieg) przechylę drążek na bok, to szum zmienia nieco ton.

 

Czy to łożyska?

 

Czy kombinować z wymianą łożysk, czy sobie dać spokój i poszukać skrzyni na allegro?

 

Mam micrę K11 '02r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...