Gość majsterus Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 witam, mam problem ze skrzynią biegów tzn na biegu jałowym szumi, po wciśnięciu pedału sprzęgła szum ginie, więc wykluczam łożysko oporowe. Także wydaje mi sie że to nie jest wina łożyska na wałku skrzyni biegów gdyż szum jest jednostajny i jakby nizszy do obrotów silnika. Natomiast w czasie jazdy na 1 i 2 biegu auto chodzi podobnie jak jak stary maluch na "jedynce" jakby coś tarło:). Czy to sa odgłosy mechanizmu różnicowego czy łożysk w skrzyni??? Ktoś miał taki przypadek w swoim autku??? mateusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limak.s Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 1)Jeśli jest to hałas słyszany przy zwolnionym pedale sprzęgła a zaczyna hałasować jak sie sprzęgło wciśnie jest to zużyte łożysko na wałku sprzęgłowym. 2)A jeśli hałas słyszalny jest przy wciśniętym pedale sprzęgła a nie słychać go po zwolnieniu lub jest mniejszy to zużyte łożysko wyciskowe sprzęgła. Więc w Twoim przypadku jest to ta pierwsza usterka wiec trzeba wymienić łożysko na wałku sprzęgłowym. Może być to także przyczyną hałasu podczas jazdy ale wydaje mi się że może być to spowodowane zużyta tarczą sprzęgła która się ślizga w momencie kiedy jest większy uciąg (jak piszesz 1 i 2 bieg) ale i też popękane sprężyny tłumiące tarczy sprzęgła. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 4 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2006 hmm ztym łoszyskiem to faktycznie bym sie jeszce zastanowił.. skoro mowisz ze po wcisnieciu szum znika skoncentrowalbym sie na 2 miejscach (i takw kazdym przypadku czeka cie demontarz skrzynki) a mianowicie docisk i sprzeglo oraz tkz atak w skrzyni biegów. a czy na innych biegach masz podbne /takie same objawy czy tylko na jedynce ?? bo moze faktycznie poleciały ci łozyska w "trybikach" na wszeli wypadek sprawdz cene skrzynki na stronach NIEMIECKICH . tam micr to jak mrówków. bynajmniej czesci silnikowe takie jak skrzynia do nich sa tansze (liczac z presyłką) niz bys kupował unas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 witam ponownie jak wspomiałem na 1 i 2 , 3-4 jest już prawie niesłyszalne (prawie - kto zechce usłyszy:) w miarę wzrostu prędkości auta "żężenie" cichnie:) na biegu jałowym skrzynia jakos szumi dziwnie a jak rozłącze sprzęgło (wcisne Pedał) szum gine) - więc wykluczam sprzęgło i łożysko oporowe więc jak to ugryźć żeby zrobić a sie nie narobić???:): [ Dodano: Nie 05 Lis, 2006 11:26 ] acha zapomniałem dodać ze sprzęgło mi sie nie śliska:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 więc jak to ugryźć żeby zrobić a sie nie narobić???) Chyba się nie da. Na pewno trzeba ją wyjąć, i zgodnie z objawami na 99% rozebrać. Także sekcja wykaże, czy jedno łożysko, czy więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 jakie sa orientacyjne koszty łożysk do skrzyni np. skf wymieniał ktoś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 skrzynie w k10 i 11 są te same - ja to samo przerabiałem pare lat temu. przeszukaj forum bo juz wiele razy podawałem ceny łożysk a już zapomniałem... masz na 101% do wymiany 2 lub 3 łożyska ; po wyjęciu starych podjedź do hurtowni łożysk z nimi i oni ci dopasują takie same ( polecam właśnie SKF które sam wkładałem) koszt tych 2-3 łożysk to wydatek ok 60-80zł (chyba :wink:) +nowy olej + robocizna 8) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 LeXaN - co to znaczy te same skrzynie? Mozna przelozyc? Bo moja skrzynka w kiepskim stanie i jesli mozna z K11 wrzucic do K10 to zawsze pare latek nowsza moznaby dostac. Moglbys napisac dokladniej jak to wyglada? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 5 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2006 osobiście tego nie przekładałem ale gadałem z gościem co miał k10 i skrzynke 4 biegową i jak mu siadła to kupił 5 biegową z k11 i ją wsadził. Z tego co mówił to nic nie trzeba było przerabiać tylko nie wiem z którego rocznika ją kupił... nie wiem czy pasują wszystkie ale sądzę że z pierwszych roczników k11 1.0 powinno pasować :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Prusiak Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 majsterus Lepiej skorzystaj z uslug fachowca z Siedlec. On radzi sobie z takimi przypadkami bez wyjmownia skrzyni biegow. Moim zdaniem jest to wina wlasnie lozyska w skrzyni. Jesli wymiana 2 lozysk to koszt 250 zł z robocizna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeXaN Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 On radzi sobie z takimi przypadkami bez wyjmownia skrzyni biegow. czary? :wink: nie wyobrażam sobie wymiany łożysk w skrzyni bez jej wyjmowania... :? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limak.s Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Ciekawe którędy ten „fachowiec” wkłada te nowe łożyska. Jak się domyślam to koledze chodziło o to że potrafi jeszcze przedłużyć życie takiej skrzyni przez wlanie np. jakiegoś „magicznego” płynu w celu zlikwidowania luzów czy coś takiego, ale w tym opisywanym przypadku nic takiego nie pomoże. Z tego co się dowiedziałem to odgłosy „szumu” są dość mocno słyszalne na pierwszych biegach i jeśli faktycznie są to łożyska to nie ma innego sposobu aby je wymienić bez wyjmowania skrzyni. Jeśli by to były tylko szumy na biegu jałowym podczas naciskania czy puszczania sprzęgła to ja bym stawiał na to łożysko na wałku sprzęgłowym ale tu niestety są te same odgłosy podczas jazdy na 1 i2 biegu i tą będą łożyska w skrzyni. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Witam. Ciekawe którędy ten „fachowiec” wkłada te nowe łożyska. Nissanowskie skrzynie na to pozwalają. Obudowy są skręcone śrubami na zewnątrz, także można zostawić obudowę sprzęgła przy silniku. Tylko, że - taka robota jest bardzo niewygodna, no i nie zaglądniemy do sprzęgła, co się zazwyczaj robi przy wyciągniętej skrzynii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 eeee to chyba wyjme tę skrzynię troche trudno bo nie mam kanału... rozrząd właśnie, wymieniam niesamowicie skomplikowany ten silniczek rozkręcałem już toyote, opla ale to jest czasochłonna zabawka:) ale za to kopa ma jak 1.0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limak.s Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 Nissanowskie skrzynie na to pozwalają. Obudowy są skręcone śrubami na zewnątrz, także można zostawić obudowę sprzęgła przy silniku. Ciekawe rozwiązanie, ale właśnie jak jest większa robota to pewnie mało wygodne. Lepszym jednak rozwiązaniem było by wyciągnięcie jednak tej skrzyni bo wygodniej i dokładniej i jak wspomniał B12 możliwość sprawdzeniu sprzęgła przy okazji. Powodzenia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość microlot Opublikowano 8 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2006 Temat przerabiałem jakieś 2 tyg temu, żęziło to strasznie, dopiero przy ok 80km/h było w miare cicho.Skonczyło sie na wymianie łożysk i teraz smiga skrzynia bezproblemowo :grin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 witam, a więc: łożysko mechanizmu różnicowego 2szt. = 2x44zł = 88zł SKF łożysko wałka głównego 2szt. = 2x16zł = 32zł TPS łożyska wałka sprzegłowego 1szt.. = 10zł PPL uszczelniacze półosi 2 szt. = 2x15zł = 30zł uszczelniacz wałka sprzęgłowego = 10zł olej licze około = 50zł całóść 220zł Tak więc same częśći tyle kosztują, bez robocizny- sam wszystko wymieniam a zostawiłem jedno łożysko stare igiełkowe pewnie byłoby najdroższe (od wałka sprzegłowego) nie wiem co to za mechanicy którzy wymieniaja tylko 2 łożyska na 6..............??????mając rozkręcona skrzynię biegów :) P.S. trzeba dbac o klienta żeby za pół roku znów przyjechał:D:D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xelus Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Pytanie co prawda do K10 - ale czy udalo sie komus zdobyc ten uczelniacz co jest przy skrzyni biegow w miejscu co wchodzi dzwignia zmiany biegow do srodka? Nie chodzi o ORing czy co tam w srodku jest tylko o to cos na zewnatrz - taka pofaldowana guma podobna do manszetow na przegubach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 25 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2006 A teraz UWAGA ! ! ! dla wyszystkich domowych naprawiaczy do sciągnięcia łożysk z wałka głównego trzeba miec specjalny ściągacz bo sa tak nabite że nie ma miejsca na włożenie takiego jak np sa na allegro....ściągali mi łożyska firmie a naklnęłi sie przy tym równo :D Tak samo do montażu - tylko prasa żadne rąbanie młotkiem wyjęcie bierzni z obudowy polega na podgrzaniu czopów łozysk i same wypadaja po puknięciu młotkiem. i BARDZO WAŻNE NIE POMYLIĆ PODKŁADEK REGULACYJNYCH pod bierzniami lożysk wałka głównego - w obudowie (tej głebokiej sa 2 szt.) w tej drugiej części tam od strony sprzęgła NIE MA ŻADNYCH podkładek Ja własnie pomyliłem strony i 2 bieg nie chciał wchodzić 3 RAZY skrzynie wyciągałem i rozkręcałem zanim doszedłem o ch chodzi Ale za to teraz odrywa sie od ziemi (+ nowe sprzęgło+nowy rozrząd) - najsłabsze elementy w tym samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusek Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 no to ja teraz mam pytanko??kto mi powie tak w skrucie jak najszybciej wyciagnac skrzynie???? mam problem,tzn,szkrzynia mi szumiała na kazdym biegu ale na 5 najmiej,zbierałem sie do wymiany tych łozysk,ale nigdy nie było czasu,rano sobie ruszyłem z pod domu i zonk.koła mi sie zblokowały,cos strzeliło i poszedł olej:( zawsze myslałem ze poprostu ten poprzedni własciciel nie uzywał 5 biegu,ale chyba sie myliłem dzieki za szybka odp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość majsterus Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 podnieść auto trzeba zabezpieczyć!!! zdjąć lewe koło. Odkręcić śrubę od lewej połosi M10 i wzruszyć półoś na ewolwencie, zdjąć lewy drążek ze zwrotnicy. Odkręcić dwie śruby do macphersona M12 rozłączyć kolumnę ze zwrotnicą i wyciągnąć przegub z piasty. Potem musisz odkręcić 2 osłyny pod spodem auta parę śrubek M6. Odkręcić rozrusznik -wyciągnąc go. Położyć sie trza pod auto i poodkręcać wszystkie śruby łączące skrzynię z blokiem M10+śruby po lewej stronie silnika, łapę silnika i łącznik zmiany biegów. Podeprzeć silnik i skrzynię. po lewej stronie po wymontowaniu aku i jego podstawy masz kolejną łapę która podtrzymuje skrzynię. Silnik trzeba zawiesić na np rurze ażeby nie spadł odłączany jeszcze linkę od sprzęgła jej zamocowanie gdyż będzie przeszkadzać i przewody od biegu wstecznego i rurkę odpowietrzenia skrzyni. I zaczynamy rozłączanie skrzyni a siedzi mocno więc sobie możesz pomóc ostrym śrubokrętem. Acha wcześniej łyżką do opon wywarzasz lewą półośkę i wyciągasz ją. A prawą tylko żeby lekko wyskoczyła ze skrzyni- ona zostaje w piaście. No i najgorzej jest wzruszyć jak sie ruszy to wyciągamy przez lewą wnękę koła. Tylko jak pisałem silnik musi być podwieszony Ażeby leżąc pod autem nie spadł na klatkę. Ja w ten sposób wyciągałem 3x trzeci raz to chyba 30min:D [ Dodano: Pią 04 Maj, 2007 21:01 ] podnieść auto trzeba zabezpieczyć!!! zdjąć lewe koło. Odkręcić śrubę od lewej połosi M10 i wzruszyć półoś na ewolwencie, zdjąć lewy drążek ze zwrotnicy. Odkręcić dwie śruby do macphersona M12 rozłączyć kolumnę ze zwrotnicą i wyciągnąć przegub z piasty. Potem musisz odkręcić 2 osłyny pod spodem auta parę śrubek M6. Odkręcić rozrusznik -wyciągnąc go. Położyć sie trza pod auto i poodkręcać wszystkie śruby łączące skrzynię z blokiem M10+śruby po lewej stronie silnika, łapę silnika i łącznik zmiany biegów. Podeprzeć silnik i skrzynię. po lewej stronie po wymontowaniu aku i jego podstawy masz kolejną łapę która podtrzymuje skrzynię. Silnik trzeba zawiesić na np rurze ażeby nie spadł odłączany jeszcze linkę od sprzęgła jej zamocowanie gdyż będzie przeszkadzać i przewody od biegu wstecznego i rurkę odpowietrzenia skrzyni. I zaczynamy rozłączanie skrzyni a siedzi mocno więc sobie możesz pomóc ostrym śrubokrętem. Acha wcześniej łyżką do opon wywarzasz lewą półośkę i wyciągasz ją. A prawą tylko żeby lekko wyskoczyła ze skrzyni- ona zostaje w piaście. No i najgorzej jest wzruszyć jak sie ruszy to wyciągamy przez lewą wnękę koła. Tylko jak pisałem silnik musi być podwieszony Ażeby leżąc pod autem nie spadł na klatkę. Ja w ten sposób wyciągałem 3x trzeci raz to chyba 30min:D Wersja bez kanału bo go nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusek Opublikowano 4 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2007 oooo dzieki wielkie.teraz ide sprawdzac co ze mnie za mechanik,o ile sie wczesniej nie % dzieki i pozdrawiam a czy ktos moze wie czy jest w skrzyni jakas magiczna srubka ktora jest gdzies ukryta??bo chyba juz odkreciłem wszystko a mimo to nie moge jej nawet ruszyc???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nakielski Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 no to ja teraz mam pytanko??kto mi powie tak w skrucie jak najszybciej wyciagnac skrzynie???? mam problem,tzn,szkrzynia mi szumiała na kazdym biegu ale na 5 najmiej,zbierałem sie do wymiany tych łozysk,ale nigdy nie było czasu,rano sobie ruszyłem z pod domu i zonk.koła mi sie zblokowały,cos strzeliło i poszedł olej:( zawsze myslałem ze poprostu ten poprzedni własciciel nie uzywał 5 biegu,ale chyba sie myliłem dzieki za szybka odp. Pisz Mariusz jaki koszt, co poszlo w Twojej skrzynce i gdzie reperowales :diabel2: i za ile ... i czy polecasz... Mi tez lekko świszczy i piszczu na wysprzęgleniu...Więc kto wie? Pozdrawiam Nakiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mariusek Opublikowano 9 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2007 hmmm...co poszło to jeszcze nie wiem,bo nie mialem czasu zeby stara rozebrac,ale koszt 650 zeta za skrzynie ktora kupiłem na allegro od goscia z legionowa (ma pełno czesci do Nissanow) a skrzynie sam wymieniłem :)wiec jak cos Ci piszczy to proponuje sie tym zainteresowac,bo ja olałem temat i skonczyło sie ze mi zablokowało koła,pekła skrzynia i koniec jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Camela Opublikowano 25 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2007 Moja skrzynia szumi dla odmiany przy wysokich biegach, czym wyższa prędkość/obroty tym głośniej. Na czwórce już bardzo wyraźniw słychać. Po wciśnięciu sprzęgła/luzu szum znika. Jak w czasie jazdy (wpiby bieg) przechylę drążek na bok, to szum zmienia nieco ton. Czy to łożyska? Czy kombinować z wymianą łożysk, czy sobie dać spokój i poszukać skrzyni na allegro? Mam micrę K11 '02r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.