Gość jarciu1111 Opublikowano 6 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2006 witam wszystkich jak pewnei nie tylko mnie szwankował obrotomierz w primie p10 czytałem czytałem i w sumie nic nie wyczytałem skad sygnał i czymu nie działa sprawdzałem licznik przewody no niby wszystko ok a jednak raz działał raz nie . postanowiłem zbadać czy sygnal z cewki to to samo co idzie do obratarki oczywiście na innym tenszym obrotomierzu od kadeta. na i tak działa. nie doszedłem skad w primie bierze sie ten sygnał bo zgubiłem sie w wiązkach przewodów. poprowadziłem przewód z cewki bezpośrednio do licznika pod pina o nazwie ECU czy cos takiego. działa jak trza.czyli obratarka potrzebuje plus 12 minus 12 i sygnał masowy z cewki.i działa. jesli to komus pomoze to dobrze jak nie to tez dobrze. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alexwa Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 A dokładnie to z którego złącza i zacisku w cewce - pogubiłem się tam. A nie chcę narobić bałaganu. Możesz to dokładniej opisać. Przewód w okolicy cewki od obrotomierza już mam. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Ja dziś rano odpaliłem auto po 4-dniowej przerwie. Obrotomierz "zaskoczył" dopiero po jakichś 4-5 sekundach. Może i mnie ta wiedza by się przydała... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 19 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2007 Witam,chciałem poruszyc temat dosć znany na forum,mianowicie ostatnio wymieniałem kopułke i palec...no i po tym zabiegu obrotomierz trochę wariuje.Mianowicie niby pokazuje obroty ale ma takie jakby"skoki"i fałszuje wskazania.Przed wymianą było ok,wiec to raczej nie wina zegara....no ale w takim razie czego???Która kostka przy aparacie odpowiada za sygnał do obrotomierza?? P10 GA16DS+G 1994r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RolF Opublikowano 20 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2007 Dołaczam sie do pytania.ten sam silnik, ten sam preoblem. skad wziac sygnal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sashxxx Opublikowano 21 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2007 hmmm ..nie wiem jak u Was ale ja tez sie naszukalem przyczyn warjujacego obrotka i okazalo sie ze przyczyna tkwi w samym obrotomierzu u mnie objawy byly nastepujace : pokazywal falszywe wskazania albo czasami wogole ani mru mru a czasmi dzialal prawidlowo a po wymianie samego obrotka sie uspokoilo i do tej pory ok:) a wymienile go juz z rok temu:) przed zakupem nowych zegarow sprawdzie jakiej firmy macie zegary bo sa NISSAna i VDO a roznia sie znacznie . moj by akurat NISSANA i sie zesral:( pozdrawim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Witam ! Choć temat był poruszany wielokrotnie to napisze jeszcze coś bo moze ktos ten problem skakajacego obrotomierza ma nadal a nie chce wymieniac całych zegarów....no wlasnie bo moze nie musi..Ale przejde do sedna U mnie tak sobie skakał w sumie,nie bylo to nic strasznego bo wskazania byly owszem dobre ale jakby nie patrzec skoki byly i choc mnie to wkurzało to dalem sobie spokój.Problem trwał do wczoraj Otoz zmuszony poszukiwaniem przyczyn dziwnego gasniecia na LPG,nie zwiazanego ze skladem mieszanki ale czyms co rozłacza(cewka,przekaznik)no nie wiem dokładnie ale na 99%to coś w elektryce,podjałem sie sam poszukiwan przyczyny.Po oczyszczeniu wszelkich koncówek złaczy itp problem nie ustapił.Ok szukamy nadal.Wiec mówie sobie droga eliminacji wymienie to co podejrzewam po kolei a nóz trafie i moze gasniecie ustanie(nadmieniam ze gazownicy wiele mi nie pomogli)no i bach patrze jest przekaznik,zwykły przekaznik na 5 wsuwek,jakies kabelki ida do komputerka gdziestam jeszcze...niewazne wazne ze od LPG. Wyjałem na oko niby ok ale nic to,kupilem nowy(10,50PLN)Wymienilem...czy gasnie jeszcze nie wiem bo narazie nie ale.....wracam do obrotomierza... Jakież bylo moje zdziwienie jak jade wieczorem a ten chodzi jak talala zero jakichkolwiek skoków!Nic!No to mysle jest wina skakania nie wiem jak to sie dzieje i co ma wspólnego ale chodzi równiutko.Nie wiem jak jest na Pb bo nie próbowałem.Wiec moze nie trzeba szukac jednak winy w tym nieszczesnych zegarach???Ale moze cos ta prace jego zakłóca??Moze od Pb tez jest gdzies taki przekaznik?? Troche to pomieszane ale napisałem jak umiałem najprosciej,moze sie komus przyda Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezary-1909 Opublikowano 15 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2007 Kupiłem zegary z obrotomierzem. Po podłączeniu obrotomierz działał, ale na niskich obrotach pływał o 1000 do 3000 obr/min. Kombinowałem z przeprowadzeniem przewodu z cewki, ale bez skutku. Przełożyłem go do starych zegarów i psikus! Obrotomierz rusza się dopiero po wdepnięciu gazu w podłogę i dochodzi do 5000 obr/min. Włożyłem go z powrotem do "nowych" zegarów i dzieje się tak samo. Czy zna ktoś może przyczynę? Obawiam się że coś przez przypadek uszkodziłem. Czego to może być wina?[/i] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alexwa Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 A z którego miejsaca z cewki brałeś sygnał do obrotomierza? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezary-1909 Opublikowano 16 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2007 Do cewki idą dwa przewody. Jeden to plus, a drugi to właśnie ten do którego się podłączałem. Elektryk samochodowy mi tak doradził. Być może się pomylił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 Nie pomylil sie. Niedawno wymienialem zegary u siebie Sam mam lekkie plywanie obrotomierza (czasami pojawia sie skok o okolo 300-400rpm), ale nigdy nie mialem takich problemow jak opisujesz. Jesli sie nie myle to masz silnik GA16DS, wiec taki jak ja ... w tym przypadku nie mozna po prostu podciagnac przewodu pod obrotomierz. "W torze" sygnalu do obrotomierza musisz wstawic polaczone szeregowo opornik 1.5k Ohm/1W (min.) + kondensator 10nF/400V, inaczej bedzie ci skakac tak ekstremalnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezary-1909 Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 Dzięki za rady. Jak byś powiedział mi jeszcze gdzie można to dostać, w zwykłym elektronicznym będą mieli? Jutro będę się zabierał za grzebanie, bo przyszły mi żarówki z allegro. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 17 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2007 Nie wiem czy w takim zwyklym elektronicznym, ale np. na WGE pod GUS'em beda mieli W razie co sluze pomoca - w sumie jak bedziesz mial z tym jakies wieksze problemy, to mozesz podjechac do mnie do pracy (w branzy elektronicznej pracuje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezary-1909 Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Wiem, że trochę czasu minęło, ale dopiero wziąłem się za robotę. po podłączeniu opornika i kondensatora obrotomierz w ogóle nie chodzi. To jakaś grubsza afera, niestety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 25 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2007 Wiem, że trochę czasu minęło, ale dopiero wziąłem się za robotę. po podłączeniu opornika i kondensatora obrotomierz w ogóle nie chodzi. To jakaś grubsza afera, niestety. Jakbys do mnie podjechal to moglbym zajrzec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kwachu Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Odświerzam temat... Chce do swojej 1.6 zmienic licznik na ten z obrotomierzem.Czy może ktoś mi podpowiedzieć czy moge zamontowac od 2litrówki :?: Dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość donn_primerra Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2009 mozesz jak najbardziej.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kwachu Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 mozesz jak najbardziej.. Dzieki wielkie obawiałem sie że moga następować "jakieś przekłamania" :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotrek_mitura Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Nie wiem czy w dobrym poście piszę ale innego znaleźć nie mogę Mam primerę 1991, sedan, silnik 1,6 wersja (chyba)slx. Oryginalnie nie mam obrotomierza w zegarach. Zakupiłem zegary z obrotomierzem z primery 2,0 hachback z 1993. Potrzebuje BARDZO łopatologicznej instrukcji jak zamienić zegary żeby wszystko grało. Gdzieś wyczytałem że można przełożyć sam obrotomierz w miejsce zegarka ale wolałbym już chyba całe zegary podmienić, może te bez obrotomierza się jeszcze przydadzą więc wolałbym ich nie rozmontowywać Także potrzebuję takowej instrukcji, co gdzie czym podpiąć, i przy okazji może zmienić oświetlenie na białe pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Nie wiem czy w dobrym poście piszę ale innego znaleźć nie mogę Mam primerę 1991, sedan, silnik 1,6 wersja (chyba)slx. Oryginalnie nie mam obrotomierza w zegarach. Zakupiłem zegary z obrotomierzem z primery 2,0 hachback z 1993. Potrzebuje BARDZO łopatologicznej instrukcji jak zamienić zegary żeby wszystko grało. Gdzieś wyczytałem że można przełożyć sam obrotomierz w miejsce zegarka ale wolałbym już chyba całe zegary podmienić, może te bez obrotomierza się jeszcze przydadzą więc wolałbym ich nie rozmontowywać Także potrzebuję takowej instrukcji, co gdzie czym podpiąć, i przy okazji może zmienić oświetlenie na białe pozdrawiam. Witaj. Łopatologicznie się niestety nie da ... przerabiałem migracje zegarów z '95 do '91 ... Może to zabrzmi dziwnie, ale to był cały dzień roboty ... inne kostki, inne wyprowadzenia przewodów, inny mechanizm wskaźników temperatury i paliwa, doprowadzenie przewodu z komory silnika do obrotomierza (+mały układ)... także nie jest to takie hop siup ... U mnie skończyło się na tym, że w zegarach od '95 mam wskaźniki temp. i paliwa od '91, jak widać poniżej: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kwachu Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Czyli Vilq ja do swojej 1.6 z 1995 najlepiej jakbym poszukał wskażników z 95-96? I pewnie najlepiej z 1.6.... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VILQ Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Czyli Vilq ja do swojej 1.6 z 1995 najlepiej jakbym poszukał wskażników z 95-96? I pewnie najlepiej z 1.6.... :/ W przypadku obrotomierza pojemność nie ma akurat znaczenia - bardziej ilość cylindrów Pojemność może mieć znaczenie w przypadku prędkościomierza, bo prędkość obrotowa linki od skrzyni biegów może być różna w przypadku 1.6 i 2.0. Najbezpieczniej jest jednak wyszukać zegary z podobnego rocznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kwachu Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2009 No,no Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fago Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 a jezeli chodzi Ci o podswietlenie, sa takie specjalne diody rozpraszajace swiatlo,zastepujace te normalne zaroweczki oswietlenia,te stare wyjmujesz i wyciagasz je z tych plastików, bo w te plastiki wlozysz te nowe ledy, i powinno to grac, szczerze ja u sibie wlozylem czerwone ledy, i zegary sa ciemno czerwone, białe powinny mieć duzo lepszy efekt,a zobacz sobie o co come on http://www.allegro.pl/item593487963_w5w_r1...ody_led_ss.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mike_83 Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 U mnie skończyło się na tym, że w zegarach od '95 mam wskaźniki temp. i paliwa od '91,jak widać poniżej: Dziwne masz te zegary,ja w swojej mam ladniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.