Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Obrotomierz


Gość jarciu1111
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jarciu1111

witam wszystkich jak pewnei nie tylko mnie szwankował obrotomierz w primie p10 czytałem czytałem i w sumie nic nie wyczytałem skad sygnał i czymu nie działa sprawdzałem licznik przewody no niby wszystko ok a jednak raz działał raz nie . postanowiłem zbadać czy sygnal z cewki to to samo co idzie do obratarki oczywiście na innym tenszym obrotomierzu od kadeta. na i tak działa. nie doszedłem skad w primie bierze sie ten sygnał bo zgubiłem sie w wiązkach przewodów. poprowadziłem przewód z cewki bezpośrednio do licznika pod pina o nazwie ECU czy cos takiego. działa jak trza.czyli obratarka potrzebuje plus 12 minus 12 i sygnał masowy z cewki.i działa. jesli to komus pomoze to dobrze jak nie to tez dobrze. pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A dokładnie to z którego złącza i zacisku w cewce - pogubiłem się tam. A nie chcę narobić bałaganu. Możesz to dokładniej opisać. Przewód w okolicy cewki od obrotomierza już mam.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Gość marceli

Witam,chciałem poruszyc temat dosć znany na forum,mianowicie ostatnio wymieniałem kopułke i palec...no i po tym zabiegu obrotomierz trochę wariuje.Mianowicie niby pokazuje obroty ale ma takie jakby"skoki"i fałszuje wskazania.Przed wymianą było ok,wiec to raczej nie wina zegara....no ale w takim razie czego???Która kostka przy aparacie odpowiada za sygnał do obrotomierza??

 

P10 GA16DS+G 1994r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sashxxx

hmmm ..nie wiem jak u Was ale ja tez sie naszukalem przyczyn warjujacego obrotka i okazalo sie ze przyczyna tkwi w samym obrotomierzu :) u mnie objawy byly nastepujace :

pokazywal falszywe wskazania albo czasami wogole ani mru mru a czasmi dzialal prawidlowo a po wymianie samego obrotka sie uspokoilo i do tej pory ok:) a wymienile go juz z rok temu:) przed zakupem nowych zegarow sprawdzie jakiej firmy macie zegary bo sa NISSAna i VDO a roznia sie znacznie . moj by akurat NISSANA i sie zesral:( pozdrawim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam !

Choć temat był poruszany wielokrotnie to napisze jeszcze coś bo moze ktos ten problem skakajacego obrotomierza ma nadal a nie chce wymieniac całych zegarów....no wlasnie bo moze nie musi..Ale przejde do sedna :) U mnie tak sobie skakał w sumie,nie bylo to nic strasznego bo wskazania byly owszem dobre ale jakby nie patrzec skoki byly i choc mnie to wkurzało to dalem sobie spokój.Problem trwał do wczoraj ;) Otoz zmuszony poszukiwaniem przyczyn dziwnego gasniecia na LPG,nie zwiazanego ze skladem mieszanki ale czyms co rozłacza(cewka,przekaznik)no nie wiem dokładnie ale na 99%to coś w elektryce,podjałem sie sam poszukiwan przyczyny.Po oczyszczeniu wszelkich koncówek złaczy itp problem nie ustapił.Ok szukamy nadal.Wiec mówie sobie droga eliminacji wymienie to co podejrzewam po kolei a nóz trafie i moze gasniecie ustanie(nadmieniam ze gazownicy wiele mi nie pomogli)no i bach patrze jest przekaznik,zwykły przekaznik na 5 wsuwek,jakies kabelki ida do komputerka gdziestam jeszcze...niewazne wazne ze od LPG.

Wyjałem na oko niby ok ale nic to,kupilem nowy(10,50PLN)Wymienilem...czy gasnie jeszcze nie wiem bo narazie nie ale.....wracam do obrotomierza... :D Jakież bylo moje zdziwienie jak jade wieczorem a ten chodzi jak talala zero jakichkolwiek skoków!Nic!No to mysle jest wina skakania :D nie wiem jak to sie dzieje i co ma wspólnego ale chodzi równiutko.Nie wiem jak jest na Pb bo nie próbowałem.Wiec moze nie trzeba szukac jednak winy w tym nieszczesnych zegarach???Ale moze cos ta prace jego zakłóca??Moze od Pb tez jest gdzies taki przekaznik?? ;)

Troche to pomieszane ale napisałem jak umiałem najprosciej,moze sie komus przyda :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kupiłem zegary z obrotomierzem. Po podłączeniu obrotomierz działał, ale na niskich obrotach pływał o 1000 do 3000 obr/min. Kombinowałem z przeprowadzeniem przewodu z cewki, ale bez skutku. Przełożyłem go do starych zegarów i psikus! Obrotomierz rusza się dopiero po wdepnięciu gazu w podłogę i dochodzi do 5000 obr/min. Włożyłem go z powrotem do "nowych" zegarów i dzieje się tak samo.

Czy zna ktoś może przyczynę? Obawiam się że coś przez przypadek uszkodziłem. Czego to może być wina?[/i]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pomylil sie. Niedawno wymienialem zegary u siebie :)

Sam mam lekkie plywanie obrotomierza (czasami pojawia sie skok o okolo 300-400rpm), ale nigdy nie mialem takich problemow jak opisujesz.

Jesli sie nie myle to masz silnik GA16DS, wiec taki jak ja ... w tym przypadku nie mozna po prostu podciagnac przewodu pod obrotomierz. "W torze" sygnalu do obrotomierza musisz wstawic polaczone szeregowo opornik 1.5k Ohm/1W (min.) + kondensator 10nF/400V, inaczej bedzie ci skakac tak ekstremalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w takim zwyklym elektronicznym, ale np. na WGE pod GUS'em beda mieli :)

 

W razie co sluze pomoca - w sumie jak bedziesz mial z tym jakies wieksze problemy, to mozesz podjechac do mnie do pracy (w branzy elektronicznej pracuje) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że trochę czasu minęło, ale dopiero wziąłem się za robotę. po podłączeniu opornika i kondensatora obrotomierz w ogóle nie chodzi. To jakaś grubsza afera, niestety.

 

Jakbys do mnie podjechal to moglbym zajrzec :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość piotrek_mitura

Nie wiem czy w dobrym poście piszę ale innego znaleźć nie mogę :)

 

Mam primerę 1991, sedan, silnik 1,6 wersja (chyba)slx. Oryginalnie nie mam obrotomierza w zegarach. Zakupiłem zegary z obrotomierzem z primery 2,0 hachback z 1993. Potrzebuje BARDZO łopatologicznej instrukcji jak zamienić zegary żeby wszystko grało.

 

Gdzieś wyczytałem że można przełożyć sam obrotomierz w miejsce zegarka ale wolałbym już chyba całe zegary podmienić, może te bez obrotomierza się jeszcze przydadzą więc wolałbym ich nie rozmontowywać :)

 

Także potrzebuję takowej instrukcji, co gdzie czym podpiąć, i przy okazji może zmienić oświetlenie na białe :)

 

pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy w dobrym poście piszę ale innego znaleźć nie mogę :)

 

Mam primerę 1991, sedan, silnik 1,6 wersja (chyba)slx. Oryginalnie nie mam obrotomierza w zegarach. Zakupiłem zegary z obrotomierzem z primery 2,0 hachback z 1993. Potrzebuje BARDZO łopatologicznej instrukcji jak zamienić zegary żeby wszystko grało.

 

Gdzieś wyczytałem że można przełożyć sam obrotomierz w miejsce zegarka ale wolałbym już chyba całe zegary podmienić, może te bez obrotomierza się jeszcze przydadzą więc wolałbym ich nie rozmontowywać :)

 

Także potrzebuję takowej instrukcji, co gdzie czym podpiąć, i przy okazji może zmienić oświetlenie na białe :)

 

pozdrawiam.

 

 

Witaj.

Łopatologicznie się niestety nie da ... przerabiałem migracje zegarów z '95 do '91 ...

Może to zabrzmi dziwnie, ale to był cały dzień roboty ... inne kostki, inne wyprowadzenia

przewodów, inny mechanizm wskaźników temperatury i paliwa, doprowadzenie przewodu

z komory silnika do obrotomierza (+mały układ)... także nie jest to takie hop siup ...

U mnie skończyło się na tym, że w zegarach od '95 mam wskaźniki temp. i paliwa od '91,

jak widać poniżej:

 

 

zegary.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Vilq ja do swojej 1.6 z 1995 najlepiej jakbym poszukał wskażników z 95-96? I pewnie najlepiej z 1.6.... :/

 

W przypadku obrotomierza pojemność nie ma akurat znaczenia - bardziej ilość cylindrów ;)

Pojemność może mieć znaczenie w przypadku prędkościomierza, bo prędkość obrotowa linki od skrzyni biegów może być różna w przypadku 1.6 i 2.0.

Najbezpieczniej jest jednak wyszukać zegary z podobnego rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jezeli chodzi Ci o podswietlenie, sa takie specjalne diody rozpraszajace swiatlo,zastepujace te normalne zaroweczki oswietlenia,te stare wyjmujesz i wyciagasz je z tych plastików, bo w te plastiki wlozysz te nowe ledy, i powinno to grac, szczerze ja u sibie wlozylem czerwone ledy, i zegary sa ciemno czerwone, białe powinny mieć duzo lepszy efekt,a zobacz sobie o co come on :)

http://www.allegro.pl/item593487963_w5w_r1...ody_led_ss.html :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...