Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144/W11.144] Kilka problemów 2.0TD z 2001r.


Gość celibat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zakupiłem Primierę z 2001 z przebiegiem 80 tkm.Dla bezpieczeństwa chcę wymienić pasek rozrządu.Koleś w warsztacie powiedział mi, że pasek(paski) plus napinacze i rolki to koszt około 1000 PLN bez robocizny. Wcześniej śmigałem benzyniakami i ta wycena mnię trochę przeraziła :shock: Czy jest ktoś kto mi pomoże-chodzi mi o to jakie rzeczy są tam do wymiany i ile kosztują???

Druga prośba- otwierając drzwi od środka pociągnełem za klamkę i.... pękła sprężynka.Dostanę gdzieś taką drobną sprężynkę????

Trzecia- podczas jazdy w nocy mam podświetlony wyświetlacz z przebiegiem,zegarkiem tylko do połowy.Czy to problem z tym wyświetlaczem czy z podświetleniem????

 

Z góry dziękuję z jakąkolwiek pomoc.

 

Pozdrawiam

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzecia- podczas jazdy w nocy mam podświetlony wyświetlacz z przebiegiem,zegarkiem tylko do połowy.Czy to problem z tym wyświetlaczem czy z podświetleniem????

 

Przepaliła sie tobie zarówka podświetlająca

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość radoslawos

ja zakupiłem Primerkę P11.144 2002r. z przebiegiem 103000 i tez chciałem zmieniać rozrząd ale mój mechanior obejrzał go dokładnie i stwierdził że spokojnie na tym pasku zrobię 130000 km (ani jednego peknięcia na tej rolce na której pasek jest najbardziej wygięty) a nawet jeśli będzie trzeba zmieniac rozrząd to napewno pasek a rolki i napinacze trzeba dobrze obejrzeć mogą być one całkiem dobre, no i tak sobie smigam mam narazie przejechane 110000 i narazie odpukać wszystko ok. Jeszcze jedno jeśli zdecydujesz się jednak na wymianę nie oszczędzaj na pasku znam przypadki kiedy paski z dolnej półki pekały po 2000 km.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem Primierę z 2001 z przebiegiem 80 tkm.Dla bezpieczeństwa chcę wymienić pasek rozrządu.Koleś w warsztacie powiedział mi, że pasek(paski) plus napinacze i rolki to koszt około 1000 PLN bez robocizny. Wcześniej śmigałem benzyniakami i ta wycena mnię trochę przeraziła :shock: Czy jest ktoś kto mi pomoże-chodzi mi o to jakie rzeczy są tam do wymiany i ile kosztują???

Druga prośba- otwierając drzwi od środka pociągnełem za klamkę i.... pękła sprężynka.Dostanę gdzieś taką drobną sprężynkę????

Trzecia- podczas jazdy w nocy mam podświetlony wyświetlacz z przebiegiem,zegarkiem tylko do połowy.Czy to problem z tym wyświetlaczem czy z podświetleniem????

 

Z góry dziękuję z jakąkolwiek pomoc.

 

Pozdrawiam

Paweł

Jeżeli 80 tkm to prawdziwy przebieg to możesz zaryzykować jeszcze 10-20 tkm ale nie polecam, bo pasek w tym silniku wymienia się co 100 000 km i nie rzadziej niż co 4 lata (2006r – 2001r daje 5 lat) a co do ceny mam chyba ten sam motor(2.0TD 99r) i 5 mies temu za komplet pasków przyzwiotej firmy mitsuboshi (rozrząd i pompa wtryskowa) i rolek zapłaciłem 430 PLN i stówkę mechanikowi, więc nie będzie tak źle.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem Primierę z 2001 z przebiegiem 80 tkm.Dla bezpieczeństwa chcę wymienić pasek rozrządu.Koleś w warsztacie powiedział mi, że pasek(paski) plus napinacze i rolki to koszt około 1000 PLN bez robocizny. Wcześniej śmigałem benzyniakami i ta wycena mnię trochę przeraziła :shock: Czy jest ktoś kto mi pomoże-chodzi mi o to jakie rzeczy są tam do wymiany i ile kosztują???

Druga prośba- otwierając drzwi od środka pociągnełem za klamkę i.... pękła sprężynka.Dostanę gdzieś taką drobną sprężynkę????

Trzecia- podczas jazdy w nocy mam podświetlony wyświetlacz z przebiegiem,zegarkiem tylko do połowy.Czy to problem z tym wyświetlaczem czy z podświetleniem????

 

Z góry dziękuję z jakąkolwiek pomoc.

 

Pozdrawiam

Paweł

 

Witam.

1. Coś mały ten przebieg :?: Chyba że na pewno znasz historię auta. Nie oszczędzaj na pasku :568:

2. Czy występuje sama sprężynka to nie wiem zapytaj w ASO (ale może być droga). Możesz poszukać używanej klamki. Albo rozbierz klamkę i spróbuj dorobić sprężynkę (kiedyś dorabiałem do golfa kwestia zdobycia drutu)

3.Przepalone żarówki, standard w primerkach, proponuję profilaktycznie wyminić wszystkie. Zobacz w dziale "Zrób to sam".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja cały rozrząd wymieniłem przy 90kkm bo przy tylu powinno się wymieniać jeśli stosuje się oryginał, jeśli zamienniki to bezpieczniej jest wymieniać co 60kkm, a jak ktoś patrzy i twierdzi że na tym pasku można jeszcze pojeździć to niech ryzykuje, naprawa napewno nie będzie tańsza. Przebieg mocno wątpliwy bo jednak samochód już swoje lata ma, a nikt normalny nie kupuje nowego diesla żeby nim robić 15kkm rocznie.

Za rozrząd i robote zapłaciłem chyba około 700zł z tego co pamiętam.

 

Po sprężynke możesz pojechać do ASO ale nie zdziw się jak tam ta sprężynka będzie kosztowała 100zł:)

 

W wyświetlaczu wymień żarówke i będzie dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a co wy sie tak z tym przebiegiem uparliście?

w niemczech ludzie kupuja diesle bo taka moda i myslą że taniej bedą jezdzic pamiętajcie że są wyjatki-i to bardzo często

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

otton, mniemam, że masz diesla (dopisz w profilu jaki model Primery bo były ich 4: P10, P11, P11.144 i P12 - następnym razem będzie łatwiej odpowiedzieć) i widzę, że BULI skierował Cię do tego wątku to ja jeszcze dołożę jeden link

-> http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...ozrz%B1d+diesel

 

I w sumie co użytkownik auta to inna opinia.... czyli rozmowa o wyższości świąt Wielkanocy nad Bożego Narodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam paski gates. Maą wszystko co powinno być na pasku (znaki ustawcze). kupiłem bodaj że mitsuboschi i d*pa znaków nie było i problem gotowy. Gates ma co trzeba, rolki to juz inna inszość, japan lub skf jak kto woli, koszt jak dla mnie 530zł. Panowie na tym nie warto oszczędzać!!! A i pamietajcie o regulacji kąta wtrysku (regulacja położeniem pompy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pytanie z drugiej beczki co może sie zepsuć przy wymianie rozrządu. Bo będe oddawał jutro i boje się ze jak coś zepsują to będą chcieli zwalić na coś innego a to będzie pierwsza zmiana paska w tym samochodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem paski Gates napinacze i rolke Nipparts.

A no bo ten samochód będę parę lat spłacał więc nie stać mnie żeby bujać się po mechanikach, którzy tylko patrzą ile ściągnąć kaski z klienta a nie jak naprawić samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...