Gość jany Opublikowano 9 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2006 Witam wszystkich serdecznie Mam problem z ogrzewaniem a mianowicie niby grzeje mi w taką pogodę jak jest teraz ale jeśli temp spadnie poniżej zera to już do ogrzewanie działa po 20km a i tak samochodu nie potrafi ogrzać tzn powietrze z wylotu jest zaledwie ciepłe (letnie) wymieniłem termostat ale niestety nic to nie dało. W moim aucie jest klima która nie działa (rzekomo brak płynu) czy to może mieć coś wspólnego czy od razu wymienić nagrzewnicę? Samochód mój jest w tej chwili u mechanika i w sumie niewiem co mam mu powiedzieć a wiem że zimą Primerka nie będzie grzała. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blandman Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Może płyn chłodniczy trzeba wymienić.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maciek1 Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 Może wystarczy przepłukać nagrzewnicę pod ciśnieniem tylko w kierunku odwrotnym do przepływu płynu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 A jak się zachowuje wskazówka od temperatury silnika, normalnie wchodzi na połowę i tak zostaje, czy powoli się podnosi i nie wchodzi na połowę tylko np. jak stoisz na światłach? To niedogrzewanie wygląda na typowe uszkodzenie termostatu (cały czas otwarty), piszesz, że wymieniłeś ale może trafiłeś na jakiś uszkodzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lespaul Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 wywal parownik od gazu i podłącz nagrzewnice oryginalnie i zobaczysz różnicę, poza tym poszukaj na forum, pisałem jak częściowo można to poprawić, mam jeszcze jeden pomysł - parownik wpiąć szeregowo z nagrzewnicą a nie równolegle (po warunkiem ze nagrzewnica ma na stałe otwarty obieg chłodziwa bez żadnego mechanicznego zaworu) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jany Opublikowano 11 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2006 wskaźnik temp podchpdzi do połowy (może nie całkiem) znaczy tak gdzieś około 40% skali i tak już zostaje. Dziękuje za wszystkie odpowiedzi postaram się zastosować do wskazówek i napewno w najbliższym czasie napisze jaki był efekt waszej pomocy. pozdrawiam [ Dodano: Pon 13 Lis, 2006 ] a mam jeszcze jedno pytanko? Czy mógłby mi ktoś powiedzieć co mam zrobić jeśli okaże się że jak ominę reduktor i podłączę bezpośrednio do nagrzewnicy to ogrzewanie wróci do normy co wówczas mam robić? no bo wiadomo że bez gazu jeździć to troszkę trudno ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Jest lekarstwo na to ogrzewanie. Nagrzewnica i reduktor od gazu są podłączone równolegle , bo szeregowo nie można. Nagrzewnicą steruje zawór a nie klapa. W związku z tym płyn chłodniczy jest dzielony na dwa odbiorniki (nagrzewnica i reduktor) i niestety ciepło dzielone jest na pół. Żeby to wyeliminować trzeba dać więcej płynu na nagrzewnicę niż na reduktor. Jedynym sposobem na to jest zastosowanie kryzy na przewodzie dolotowym płynu chłodniczego reduktora. Dla tych co nie wiedzą co to kryza: jest to zmniejszenie średnicy przepływu np. przez zawór. Ja zastosowałem tulejkę o średnicy przewodu i wewnętrzną średnicą 8 mm. Włożyłem ją po prostu do przewodu płynu chłodniczego. Dzięki temu zmniejszyłem przepływ płynu do reduktora przez co więcej płynu płynie w nagrzewnicę. Oczywiście zmniejszenie przekroju węża nie powoduje zamarzania reduktora. Wszystko jest OK , a ogrzewanie lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bolek34052 Opublikowano 14 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2007 Witam, ja też mam jakiś problem z nagrzewaniem silnika. Od kilku dni wskazówka temp. podnosi się na jakieś 0,5 cm od dna lub w ogóle się nie podnosi. Powietrze z wentylatora po przejechaniu kilku kilometrów niby leci ciepłe ale nie wiem do końca czy "aż" ciepłe czy "tylko" ciepłe. W przeciągu tych paru dni tylko na jakieś 10 km miałem wskaźnik na środku, ale po ponownym odpaleniu już się nie podniósł. Co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B_E_R_E_K Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 niestety przy gazie w wielu autkach tak jest ze nie ma ogrzewania tez mam ten sam problem i tata w sunnym tez ma ten problem. Mechanik poprawil mi co nieco i jest troszke lepiej ale to i tak jest nic bo jak przyjda mrozy to tylek bedzie marzl :< Moja dziewczyna w Fordzie Eskorcie miala tak podlaczone ze z kratek wentylacyjnych jak sie dalo na full to lecialo bardzo gorace powietrze a w nismo z tego co wiem nie da sie tak podlaczyc :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bolek34052 Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Aha, nie napisałem że jest to P10 1.6 16V Invitation i jeżdżę na benzynie. [ Dodano: Czw 15 Lis, 2007 08:42 ] No i płynu dolałem 2 dni temu, jak już się wskazówka nie podnosiła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 15 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2007 Może termostat się przyblokował. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 niestety przy gazie w wielu autkach tak jest ze nie ma ogrzewania tez mam ten sam problem i tata w sunnym tez ma ten problem. Mechanik poprawil mi co nieco i jest troszke lepiej ale to i tak jest nic bo jak przyjda mrozy to tylek bedzie marzl :< Moja dziewczyna w Fordzie Eskorcie miala tak podlaczone ze z kratek wentylacyjnych jak sie dalo na full to lecialo bardzo gorace powietrze a w nismo z tego co wiem nie da sie tak podlaczyc :/ U mnie jest ok, a też mam LPG, jak dam temperature na max to nie da się w aucie wytrzymać bo jest za gorąco, jutro sprawdzę jak mam wpięty parownik w obieg i wam napiszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 niestety przy gazie w wielu autkach tak jest ze nie ma ogrzewania tez mam ten sam problem i tata w sunnym tez ma ten problem. Mechanik poprawil mi co nieco i jest troszke lepiej ale to i tak jest nic bo jak przyjda mrozy to tylek bedzie marzl :< Moja dziewczyna w Fordzie Eskorcie miala tak podlaczone ze z kratek wentylacyjnych jak sie dalo na full to lecialo bardzo gorace powietrze a w nismo z tego co wiem nie da sie tak podlaczyc :/ U mnie jest ok, a też mam LPG, jak dam temperature na max to nie da się w aucie wytrzymać bo jest za gorąco, jutro sprawdzę jak mam wpięty parownik w obieg i wam napiszę. Napisz chłopie jak to tam masz bo jednak u mnie tez z tym grzaniem w srodku jest słabawo :/ silnik pokazuje temp ok a do środka no to nie powiem leci ciepłe ale(dziwne)z bocznych kratek cieplejsze jak z tych na srodku.Wg mnie powinna lepiej grzać,a przede wszystkim szybciej.Niestety(tu pewnie co po niektórzy sie oburzą że chwale)ale moje poprzednie auto VW grzało na maksa.Nie dosc ze szybko to i z kratek leciał żar a nie ciepło. no i tu primera ma "-" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B_E_R_E_K Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Raf4rb, teraz liczymy na Ciebie jak sprawdzisz marceli, mam identycznie z bokow cieplej a ze srodkowej kratki prawie nic cieplego. zauwazylem ze najszybciej cieplo robi sie jak ustawie nadmuch na szybe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzys.toxic Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 mam dokłądnei tak samo. mój kolega ma renault 19 i po włączenu silnia po kilku chwilach ma gorące powietrze anwet zanim silnik bedize gorący, a ja muszę przejechać kilk akilometrów w zmrożonym aucie i dopiero leci ciepławe.. jak to można usunąć?? za mało płnu chlodniczego? za słąba nagzewnic a czy może jakieś inne problemy? słabo znam się na samochodach jako naprawie raczej bracharka i malowanie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarciu1111 Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 witam wlasnie jest jak piszecie wv maja bardzo dobre ogrzewanie potwierdzam. ja tez musze pokąbinować bo motor duzy 2.0 to powinno sie nie dac wytrzymać obieg u mnie jest na 100% bo i przewód doplywu i odplywu są gorace bardzo mozliwe ze nagrzewnica nie oddaje ciepla moze jakies liscie syfy auto 91 rok i nikt chyba jeszcze tego nie rozbierał. bede musial sie chyba ze to zabrać wyciągnąć deske i zobaczyc o co tam chodzi. jak ustawie na kratki to całkiem spoko ale wtedy nie da sie jechac bo szyba od razu paruje. no cudo to to nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B_E_R_E_K Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Raf4rb, zapomniales o nas?? marzniemy :/ :< : :zly: :027: :028: :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Przepraszam, krucho z czasem było ale już piszę, przed chwilą patrzyłem. Parownik mam wpięty równolegle z nagrzewnicą, tzn. przewody króre idą do nagrzewnicy są przecięte i wstawione są trójniki, nie wiem czy są tam jakieś kryzy zmniejszające średnicę węża na parownik bo za dużo rozbierania żeby to zobaczyć. Dzisiaj rano tak patrzyłem na licznik kiedy zaczyna grzać i jest mniej więcej tak, po wyjechaniu z domu (wyprowadzam z garażu, zamykam bramę i jadę, max 30s, także nie grzeję go za długo) przejeżdżam jakiś kilometr, może półtora i mam ciepłe powietrze z nawiewów, po 5 km grzeje już normalnie i zjeżdżam suwakiem na jakieś 3/4 skali bo za gorąco, wydaje mi się że, to szybko ale rzeczywiście w golfie kumpla chyba szybciej się nagrzewa. Nawiew mam praktycznie zawsze ustawiony na nogi i szybę, czasami rano ustawiam na środkowe nawiewy (i zamknięty obieg) wtedy szybko mi kabinę nagrzewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B_E_R_E_K Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 dziekuje niedlugo bede u mechanika i zrobie to przy okazji powiedz mi jeszcze ktroej generacji masz LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Raf4rb Opublikowano 20 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2007 Instalacja 2 gen + blos. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marceli Opublikowano 21 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2007 Hmm...no to mam tak samo jakRaf4rb podpięte bo tez mam wstawione trójniki,na parownik.No ale ja jak juz zacznę "okres grzewczy"to suwak stoi na full ciepłe i raczej go stamtąd nie ruszam bo jak jest na full to mam ciepło a tak to nie.Dodam że w sumie używam tylko prędkosći 1,2 bo 3,4 to prawie wcale.Ogólnie jak jade to moge miec cały czas 2 i spoko sie w srodku siedzi ale z kratek leci tylkociepłe powietrze.Wiec nie ma rewelacji.Z tego co doczytałem do tej pory to chyba jedyne co mu moze pomóc to przepłukanie nagrzewnicy(to dobra strona medalu)albo jej wymiana.... :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cyfer Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Witam. Mi też przytrafiło się zmniejszenie wydajności ogrzewania. Przypuszczam a nawet jestem pewny że to przez chłodnicę i proszek który do niej wsypałem, chłodnica się zakleiła ale ogrzewanie zmarło. Spodziewam się iż będę zmuszony poznać otchłanie kokpitu i dobrać się do nagrzewnicy bo takie to już mam szczęście, ale najpierw przepłuczę nagrzewnicę, wczoraj ustaliłem co gdzie idzie i teraz tylko muszę zorganizować wąż z wodą (to najtrudniejsze zimą). Dodam tylko że też ma zas....ny gaz i już więcej nie chcę o tym "oszczędnym" rozwiązaniu technicznym słyszeć (ale to tak na marginesie). Jeżeli płukanie nagrzewnicy nie pomoże to jako ostatnią deskę ratunku użyje te kombinacje z przewodami do parownika i nagrzewnicy. Już mi się :587: :587: chce jak to wszystko widzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Daffka Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Witam, mam podobny problem bo u mnie ogrzewanie wogle nie działa, było tak jak autko kupiłem (mam go 2tygodnie) narazie auto jedzie na wymiane rozrządu i uszczelnienie pompy gdyż ropa sie z niej leje, ale jak tylko bede miał możliwość to również biorę się za płukanie wężem, zobaczymy czy pomoże jak nie to tez nurkuje pod deske. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.