Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] problemy z jazda na benzynie


Gość ridrick
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak w temacie.

Moja primerka nie jezdzi na bezynie. Powyzej 2500 obrotow

silnik odpuszcza. Tak moge jechac pod warunkiem ze nie przekrocze tych obrotow.

Poprzedni wlasciciel ponoc wymienial pompe paliwowa ale nie wiem ile w tym prawdy.

 

Macie jakies pomysly co to moze byc ??

 

Wymieniony zostal juz filtr paliwa ale nic sie nie poprawilo, w poniedzialek

pomiar cisnienia paliwa (moze jednak pompa nie chodzi).

Jest jeszcze koncepcja ze zostala usunieta sonda lambda (sondy brak, przewodow brak,

ale miejsce na nia jest, nie wiem czy byla w tym modelu).

 

PS

Mam jeszcze gaz wiec jezdzic mozna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na gazie normalnie wkręca sie na obroty?

Ja bym stawiał na pompę paliwa ale.....

wątpliwości powinienes rozwiać w poniedziałek jak zrobisz pomiar ciśnienia paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tak miałem jak sie bawiłe z dolotem i zapoomniałem podpiąć kabla do przepływomierza. Na benzynce kręcił się do 2500 i dalej odcinka, więcej nie kręcił, a na gazie chodził jako tako. Tylko na wolnych obrotach miał problemy. U mnie sonda lambda jest (SR20DE).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak jak padła mi przepływka powyzej 2500 tys obrotów było ociecie i dalej nie poszło,a na LPG chodził w miare tylko obroty miał troche niższe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Dowiedz się jakie napięcie powinien dawać przepływomierz, na wolnych obrotach i jak powinno ono rosnąć wraz z obrotami. Potem podpinasz wtyczkę przepływomierza na dłuższych kabelkach ( taki mały drut-tech ) a do tych kabelków podpinasz miernik napięcia. Et'voila. Jak napięcie będzie prawidłowe to szukaj gdzieś indziej przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wydaje mi sie zeby w P10 2.0Di nie bylo sondy. Ja mam pierwszy model z 90 roku i sonda jest. Od kiedy tak masz? Od zawsze po zakupie czy wczesniej bylo OK. Wydaje mi sie ze to poprzedni wlasciciel sie nastawil na jazde tylko na gazie i cos pokombinowal z autkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nic z tym nie zrobisz. W silnikach na jednopunkcie jest do du.. mikser od gazu. Za bardzo zwęża dolot powietrza i do benzyny tego powietrza jest po prostu za mało. Ja roztaczałem mikser i jest trochę lepiej , kręci do 3500 obr. Na benzynie da się jeździć ale przy lekkim naciskaniu pedału gazu. Musisz się z tym pogodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm czyli przeplywomierz. Da sie to sprawdzic innaczej niz przez wymiane ??

 

Ja w nocy poszperalem i wiem ze raczej sondy nie mam (SR20Di) tu jest ECCS.

SR20Di były dwie wersje, z sondą i katem miały 116KM, i były bez sondy i kata, 121KM. Co do przepływomierza to wydaję mi się, że po odpięciu wtyczki normalnie wkręca się na obroty ale na 100% pewności nie mam, później sprawdzę to napiszę jak z nią jest.

 

Co do przekaźnika pompy, jakby padł to wogóle by nie chodził na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm czyli przeplywomierz. Da sie to sprawdzic innaczej niz przez wymiane ??

 

Ja w nocy poszperalem i wiem ze raczej sondy nie mam (SR20Di) tu jest ECCS.

SR20Di były dwie wersje, z sondą i katem miały 116KM, i były bez sondy i kata, 121KM. Co do przepływomierza to wydaję mi się, że po odpięciu wtyczki normalnie wkręca się na obroty ale na 100% pewności nie mam, później sprawdzę to napiszę jak z nią jest.

 

Co do przekaźnika pompy, jakby padł to wogóle by nie chodził na benzynie.

 

Pierwszy raz słyszę o dwóch wersjach silników Di :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer
Co do przepływomierza to wydaję mi się, że po odpięciu wtyczki normalnie wkręca się na obroty ale na 100% pewności nie mam

Nie wiem jak u Ciebie alej ajak u Kmink'a odpięliśmy wtyczkę od przepływki to w ogóle silnik nie chciał chodzić ( ledwo odpalał i od razu gasł).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem przepływkę, jak kostka jest odpięta to jest tak jak u ciebie, kręci się do 2000-2500obr i dławi się.

 

Niestety nic z tym nie zrobisz. W silnikach na jednopunkcie jest do du.. mikser od gazu. Za bardzo zwęża dolot powietrza i do benzyny tego powietrza jest po prostu za mało. Ja roztaczałem mikser i jest trochę lepiej , kręci do 3500 obr. Na benzynie da się jeździć ale przy lekkim naciskaniu pedału gazu. Musisz się z tym pogodzić.

Też mam ten nieszczęsny mikser i silnik kręci się normalnie do odcinki, coś masz nie tak.

 

Co do dwóch wersji SR20Di:

Primera

2.0i -16V

Hatchback, Sedan

06/90-04/93

1998 cc, 116 HP, 85 KW

M° SR20DI

T° P10E

 

i druga:

Primera

2.0i

Hatchback, Sedan

06/90-04/93

1998 cc, 121 HP, 89 KW

M° SR20DI

T° P10E

 

Dane z katalogu Bosala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy tak masz?

Od zawsze. To autko mam od 20 pazdziernika. Trzeba je ogarnac i wlasnie staram sie to zrobic.

 

Dowiedz się jakie napięcie powinien dawać przepływomierz,

Hmm to moze byc dobre rozwiazanie. Dzis w okolicy gdzie powinien sie znajdowac przeplywomierz

usuwalismy wyciek plynu chlodniczego wiec moze zapier.. na kostke i bylo jakies zwarcie.

W sumie to nie pierwsze ktore w tym aucie bylo ;).

 

jak u Kmink'a odpięliśmy wtyczkę od przepływki to w ogóle silnik nie chciał chodzić ( ledwo odpalał i od razu gasł).

Jak jest zimny dokladnie tak to wyglada. Jak troche po chodzi na gazie to pozniej jest dobrze do

2500 obrotow.

 

Jesli chodzi o sonde to wyglada tak jakby byla wkrecona ale do niczego nie podlaczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maddrajwer

Z tą sondą może być podobnie, znaczy się może być powodem. ECU silnika na bieżąco koryguje mieszankę na podstawie danych z sondy i przepływki. Jak któreś nawala to silnik wariuje. nie ma tego na gazie bo na nim sonda jest emulowana, a z przepływki (chyba) też nie kożysta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mnie coś się widzi, że kolo co Ci gazik zakładał to skopał robotę i tyle.

Nieprawidłowo dobrał mikser i żeby zaoszczędzić nie dał elektroniki i wywalił sondę.Jak dla mnie skandal!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze mi nikt niczego nie zakladal. To mam po poprzednim wlascicielu.

"Gazownik" spier... sprawe to napewno. Mam taki fajny owalny filtr powietrze a rurki od gazu tak

zamontowal ze filt nie przylega do obudowy.

 

Ogolne to teraz w najblizszych dniach bedzie poprawiana nstalacja gazu.

 

PS

Aktualnie szukam przeplywomierza ;) Jakos nie moge go znalezc.

 

[ Dodano: Nie 12 Lis, 2006 17:38 ]

Raf4rb, A tak przy okazji czy check engine zaswiecilo sie po odlaczeniu przeplywomierza ???

Bo teoretycznie powinien ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ridrick widze ze jestes z lodzi:) podjedz z instalacja do firmy "NAGAZ" na ul . 1 -go maja tam napewno zrobia Ci porzadek z instalacja LPG i znaja sie na nissanach . sam u nich zakladlaem LPG i nie mam zadnych problemow z gazem i benzyna.pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witan serdecznie

U mnie też były problemy z jazdą na Pb ale po wizycie u Coobcia wszystko powróciło do normy a nawet jest lepiej. Załączam wyrazy podziękowania dla naszego kolegi że zajął się moją primcią która się odwdzięczyła normalną pracą.

Jeszcze raz dzięki Cobcio.

Pozdrawiam :

Yogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yogi, a wiesz co Coobcio zrobil z twoja maszna ??

Ja mam troche daleko poza tym lubie sie bawic autkiem ;).

 

Ogolnie ostatnio doszukalem sie cze gaziarze czesto podlaczaja przewod sondy labda to stalego

napiecia by nie bylo problemow z jazda na gazie. Mam instalacje II generacji ale taka bez

elektroniki i pewnie sonda stanowila problem.

 

Poszukam przewodu sondy i pewnie sprawa sie wyjasni.

Trzeba bedzie sie dokopac do przeplywomierza i tak musze rozebrac filtr bo nadal jest jakis wyciek.

 

PS

jak ksiazka mowi ze przeplywomierz jest za zespolem wtryskiwacza to patrza od strony

kierowcy czy tak jak ja stoje przed autem ??? (blizej przegrody czy chlodnicy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czy samo czyszczenie przepływomierza pomoże? Bo zauważylem że od początku zimy mam problemy z jazdą na PB. Na gazie nie odczuwam tego. Problemy zaczynają sie przed 3000 obr/min i ogólnie tragedia jeżeli chodzi o przyśpieszenie. Podejrzewam, że to przepływomierz. I jeszcze jedno, czym można (jakim specyfikiem) czyścić druciki wewnątrz przepływki??

 

[ Dodano: Nie 04 Lut, 2007 18:26 ]

Wczoraj jeszcze palił za pierwszym razem, no i .. dochodzil do tych 2500 obr/min. A dziś.... nie mogłem go odpalić na benzynie. Krztusił się, dusił, silnik dochodził do 1000 obrotów i gasł. Dobrze, że mogę chociaż na gazie zapalić i jechać :] . Wymiana przeplywki - nieunikniona :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...