Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Ciężka praca skrzyni biegów


Gość damiano
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na wstępie chciałbym się przywitać, to jest mój pierwszy post. Chociaż forum odkryłem już dość dawno, zarejestrowałem się dopiero teraz ponieważ mam problem, a właściwie miałem. W primerze p11 z 96r 2.0 TD zaczęła bardzo ciężko chodzić skrzynia biegów (podobnie jak w 30 stopniowe mrozy, komputer pokazywał 11 stopni). Od pewnego czasu zdarzało się że przy bardzo dynamicznej jeździe skrzynia działała dość sztywno, ale po chwili znów pracowała normalnie. Problem wystąpił na kilka dni, nic nie trzeszczało itd. wszystko było jak zwykle (oprócz pracy dźwigni). Po kilku dniach gdy kilkukrotnie uderzyłem w drążek "od góry" zaczęła pracować normalnie, aż się przestraszyłem że coś urwałem.

W związku z tym mam do was prośbę, czy ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego się tak działo i czy nie okaże się że za jakiś czas będzie trzeba skrzynie rozbierać ? Samochód ma przejechane ponad 230 tys.

Dodam że rok temu był wymieniany olej w skrzyni, niestety nie pamiętam na jaki ale do tej pory problemów nie było.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowego kolegę. Wymień olej w skrzyni. Zalej 75W-90 API GL-5/GL4. Prawdopodobnie poprzedni olej ma gorsze parametry i przy niskich temperaturach po prostu gęstnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam nowego kolegę. Wymień olej w skrzyni. Zalej 75W-90 API GL-5/GL4. Prawdopodobnie poprzedni olej ma gorsze parametry i przy niskich temperaturach po prostu gęstnieje.

Każdy olej gęstnieje przy niskich temperaturach, ale nie przy +11 stopniach.

Poza tym jeśli to byłby olej, nie zdarzałoby się, że przez jakiś okres jazdy chodzi ciężej, a potem znów lżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kilku dniach gdy kilkukrotnie uderzyłem w drążek "od góry" zaczęła pracować normalnie, aż się przestraszyłem że coś urwałem.

 

Wydaje mi się ,że przyczyny należy szukać w lewarku lub sterowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Mam to samo od kilku dni.

Zaczęło się od tego, że po ruszeniu musiałem zebrać się szybciej i depnąłem "do dechy" na jedynce. Koła zaczęły lekko mielić, weszła dwójka i nie było żadnych zgrzytów czy jakichkolwiek niepokojących odgłosów.

Później poczułem, że jakoś dziwnie ciężko wchodzą biegi. Skrzynie wykluczam, bo tak samo jest na postoju przy wyłączonym silniku, tak samo również ze sprzęgłem i bez.

 

Co może być przyczyną ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę kolego jarkk że już możesz mieć wyeksploatowaną którąś z poduszek podtrzymujących zespół napędowy i przy gwałtownym ruszaniu odrobinę przesunął Ci się silnik wraz ze skrzynią biegów względem komory silnika i stąd ten problem. Jedź na jakiś duży parking i spróbuj ostro ruszyć na wstecznym. Jeśli po tym chwilowo biegi będą lepiej chodzić to czas na wymianę którejś poduszki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki hary7, rozjaśniłeś mi umysł :one: to będzie to.

Wczoraj nasmarowałem wszystko co mogło powodować ciężkie wrzucanie biegów, ale nie przyniosło pozytywnego efektu.

A od dłuższego czasu wyczuwałem lekkie szarpnięcia przy nagłym dodaniu gazu. Zgłaszałem mechanikowi, ale twierdził że nie wiedzi, żeby któraś była urwana. Teraz będzie musiał szukać, która do wymiany, bo na 100% przyczyną jest poducha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Gość katarina1155

Witam, u mnie biegi cięzko sie wbijały od jakiegoś czasu a dzisiaj to juz totalna klapa. Praktycznie żaden bieg nie wchodzi. Czy to mogą byc te poduszki , o których piszecie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej mogą być poduszki, ale bardziej stawiał bym na wyrobione tulejki na wybierakach . Kosztują kilkanaście złotych a wymiana nie jest skomplikowana. Tylko są praktycznie nie do dostania. Dobry mechanik powinien coś dopasować ;) .

Edytowane przez Oskr5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doraźnie można zlikwidować luz na drążkach poprzez owinięcie taśmą czarnej tulejki , tak aby bardzo ciasno wchodziła w teflon drążka wybieraka. Co prawda nie jestem zwolennikiem tego typu działań, ale lepsze to niż niszczenie skrzyni poprzez "wachlowanie" lewarkiem w poszukiwaniu biegu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...