Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Regulacja pompy wtryskowej w Primerze 2.0TD 1998


Gość p34
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Mam problem, który polega na tym, że mam "uszkodzony" nastawnik dawki paliwa i od czasu do czasu potrafi zapalić się lampka CHECK szczególnie przy hamowaniu silnikiem. Dowiedziałem się sie na forum i nie tylko, że nie jest to typowe uszkodzenie mechaniczne czy inne. Problem polega na zakłóceniach pracy nastawnika (cewki i wirnika) spowodowanych opiłkami powstałymi pod wpływem tarcia. Regeneracja polega na wyczyszczeniu nastawnika z opiłków. Nawet wiem jak to zrobić (mogę wysłać, jeżeli jest ktoś zainteresowany pełny opis ze zdjęciami). Cały problem polega na prawidłowym ustawieniu wartości dawki nastawnika i położeniu sterownika względem pompy. Można to wykonać przy użyciu łącza diagnostycznego, do którego można podłączyć interfejs i komputer (np. laptop). Trzeba też dysponować odpowiednim programem mierzącym parametry pompy.

Dlatego jeżeli ktoś dysponuje informacjami:

-gdzie zdobyć interfejs (14pin)?

-jaki program wykorzystać do diagnozowania?

-jak posługiwać się oprogramowaniem?

- i jak krok po kroku wygląda regulacja?

Będę wdzięczny :-))) Z góry dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

podobno w moim aucie jest ta sama przyczyna i "check " zapala się po hamowaniu silnikiem a komputer pokazał mi błąd nastawnika dawki paliwa. Przyłączam się do prośby lub wskazanie namiarów na dobrego fachowca na lubelszczyźnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość DjQwasek

Witam,

 

Czy ma ktoś może namiary na dobrego fachowca od nastawników w woj. podkarpackim (okolice Sanoka i Krosna).

O ile taki jest w tej okolicy.

Z góry dzięki za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, poprosze jesli mozna pelny opis ze zdjeciami tej regeneracji na maila piotr-matczak@o2.pl Z gory dziekuje

 

Byłabym również zainteresowana. Mam podobne problemy z Nissanem P11 kombi z 2002 r.

Mój mail: e.szolucha@gazeta.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jak można to też piszę się na ten opis na krasnal@system-it.pl . Ja od pół roku borykam się z tym problemem (nawet go kiedyś opisywałem na forum).

 

Co do mechaników to w zachodniopomorskim szczerze odradzam Bojarskiego z Gryfina - niedość że ostro skasował, problemu nie naprawił i jeszcze mi głowice w silniku rozwalił. A gość podobno najdroższy bo najlepszy....

 

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Chiałbym dołożyć do objawów uszkodzonego nastawnika dawki paliwa następujące:

- wariujący obrotomierz, przy przyspieszaniu i w czasie jazdy,

- szarpanie w czasie jazdy,

- gaśnięcie nawet na wduszonym gazie, i nawet przy 50, 60 km/h

- wchodzenie na obroty i powrót do normalnych przy dopalaniu.

Właśnie takie objawy miałem po wymianie na, jak się okazało, już strzelony !!!!

Początkowo bez świecącej kontrolki check . Dopiero jeden bosch w Poznaniu to stwierdził. Co prawda nie dają głowy ale nic innego nie wynika.

No i teraz w najbardziej "gorącym" czasie auto unieruchomione do 28.12.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mam chyba to samo więc i ja poprosze o opis ze zdjęciami, w zamian postaram się sprawdzić co dalej po oczyszczeniu, mam dostep do komputera (kts boscha) ewentualnie konsulta nissana.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek.21
Witam

Mam chyba to samo więc i ja poprosze o opis ze zdjęciami, w zamian postaram się sprawdzić co dalej po oczyszczeniu, mam dostep do komputera (kts boscha) ewentualnie konsulta nissana.

Pozdro

 

Mam pytanki Paweł28, gdzie zdobyles programy czy to są twoje czy masz kogoś znajomego kto je ma? Ten drugi to jest ConZult Nissan? ja szperam i nie moge nic znalźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyściłem owy czujnik dawki i nic nie regulowałem, auto lepiej chodzi, check na razie się nie świeci(bez kasowanie pamięci), opiłki były, na małym filterku który tam jest, ostrożnie z oringami, za tydzień powtórka z rozrywki i się zobaczy co dalej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość misiek.21
czyściłem owy czujnik dawki i nic nie regulowałem, auto lepiej chodzi, check na razie się nie świeci(bez kasowanie pamięci), opiłki były, na małym filterku który tam jest, ostrożnie z oringami, za tydzień powtórka z rozrywki i się zobaczy co dalej

 

 

Prześlij mi na xysiek@budinet.info zdjecia jak to czyscicie.dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Sorki ale będziecie musieli poczekać, jak zabiorę się do tego pod koniec tego tygodnia to postaram sie zrobić fotki.

Pozdrowionka

PS jak narazie jest o wielle lepiej, hamowanie silnikiem nie powoduje zapalenia lampki check no i kopa ma lepszego

 

[ Dodano: Pią 11 Sty, 2008 08:38 ]

Ok zdjęcia są , trochę kiepskie ale zawsze to coś (mało miejsca więc foty robione fonem) opis też jakis skręcę ale proszę o meil chętnego co to poskłada i wystawi gdzieś na forum w jakimś sensownym miejscu.

Pozdro.

 

[ Dodano: Sob 12 Sty, 2008 19:24 ]

a teraz pytanie jak to dodać bo mi mówi że rozszeżenie doc jest niewłaściwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Ja już w swojej Primerze wymieniłem Filtry, Przepływomierz i było warto. Wszystko teraz podczas odpalonego silnika jest ok ale dalej swieci sie Check wiec myśle o czyszczeniu tego nastawnika. Daje wiec link jaki znalazlem o tym.

http://www.skierniewice.info/golf/instrukc..._nastawnika.pdf

Czekam na wasze opinie o tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam coś do załączenia ale nie wiem jak to zrobić , pomocy

 

[ Dodano: Pią 18 Sty, 2008 17:54 ]

Może najpierw spróbować warto z czymś prostszym - czujnik początku tłoczenia (który ja miałem na myśli). Poczyściłem i latam. Syfu było pełno, po drugim razie już tylko parę opiłków i ziarek piasku. chek zapala się sporadycznie (zdecydowanie rzadziej niż przedtem) a robota prostsza, nie wymagająca zbyt wiele i raczej nie ba się jej sp... Ale jeżeli ktoś nie ma narzędzi i cierpliwości to lepiej sobie odpuścić. mam coś do załączenia ale nie wiem jak mam to zrobić pomóżcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jupiter2580

widzę ze sie ktoś sie postarała opisując w miarę dokładnie czyszczenie nastawnika ja bym jeszcze dodał ze bez vag-com lub kts itp. jest ciężko i lepiej zlecić to w warsztacie.

I oczywiście bezpieczeństwo pierwszego odpalenia ja już widziałem jak w bmw 2.5 tds wylatuje tłok przez blok silnika ponieważ silnik dostaje maksymalnych obrotów z rzędu 10 tys i wyżej co jest już zabójstwem dla silnika i wierzcie mi nie idzie go zgasić z wysokiego biegu bo sprzęgło spala sie w sekundach dlatego od tamtego przypadku jak odpalam pierwszy raz po wyjęciu nastawnika ustawiam zawsze na najniższą dawkę i jak nie chce odpalić to stopniowo zwiększam aż odpali później kts i dokładne wyregulowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...