Dominik14 Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 Witam.Posiadam sunny n14 1,4 16 v gaznik elektr.Niedawno zalozylem gaz i troche w ostatnim czasie zdziwilo mnie spalanie-nawet do 12 l/100km.Pewien,,fachowiec'' mi go wzial wyregulowal aby spalanie spadlo ale teraz na wolnych obrotach auto praktycznie nie jedzie jesli mam troche wiecej wcisniety gaz,a jak gaz wcisne tylko troszeszke to normalnie przyspiesza.Co moze byc tego przyczyna??Napewno zly sklad mieszanki ale czego jest za duzo-gazu czy powietrza?Z gory dziekuje za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 za malo gazu...... ja wdepniesz pedal gazu , czyli dawsz wiecej powietrza i mieszanka ubozeje.. ( nie ma na czym jechac) ja tez mam 1.4 gaznik pali mi miedzy 10 a 12 ale zazwyczaj kolo 11 ;] ps przy zbyt ubogiej mieszance tez moze duzo palic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszek Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 Też kiedyś miałem takiego 1.4 sunny na gaźniku spalał 10.5 - 12 Tam jest najprostsza instalacja z regulacją na sirubkę która jest na wężu od reduktora do miksera, który jest w lub pod filtrem powietrza. Zbyt uboga mieszanka zabija silnik lepiej niech spali więcej gazu, ale skład mieszanki niech będzie bezpieczny dla silnika to znaczy bogatszy Odkręć tę opisaną sirubkę o pół albo nawet o cały obrót a auto odzyska wigor a silnik zdrowie. Koszt 0.5-1 litr gazu na 100 = 1-2 zł. NIE WARTO NADMIERNIE OSZCZĘDZAĆ :!: Na składzie mieszanki bo zapłacisz wcześniejszym remontem silnika (wypalone zawory itd.) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 Montowałem a takich autkach gaz. Wszystko wskazuje że masz za mało gazu na wolnych obrotach a spowodowane jest to zbyt duzą srednicą miksera. Niestety do tych gaźników nieda sie zamontować mniejszego miksera zostaje jedynie zdławić jeszcze bardziej dolot czego oczywiście niechcemy bo zwiększy sie zużycie na obrotach i spadnie moc. Można zamontawać elektronike która troche pomoże ale nie wyeliminuje do konca problemu. Można też całkowicie zmienić dolot i zamontować system blos i wtedy by pewnie chodził najlepiej ale to znów koszta nawet koło 500 zeta :/ tu masz troche o blosie http://www.blos.prv.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wszok Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 zanim zamontowalem blosa mialem mikser i srednica jego byla 34mm w tej konfiguracji do 4000tys obr chodzil bardzo ladnie i na wolnych( zanych problemow przy odpalaniu na gazie zima czy nierownych obrotow), i podczas jazdy ale tylko do 4000tys pozniej bylo czuc ze slabnie. spalanie podobne jak na blosie 10-12 tylko ze na blosie to samo spala ale kreci do samej gory i żadnego dlawienia dolotow !!!! mowie o silniku 1.4 ds Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MariuszH Opublikowano 12 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2006 Też mam Sunny 1.4 DS na gazie - ostatnio robiłem "pomiar" to spaliłem 33 litry na 350km. Wychodzi mniej więcej 10l/100km. Miasto/Poza miastem - 50% / 50%. Ale benzyny w mieście to też mi spalał 8-9 litrów a i to na spokojniejszej jeździe. Także moge być zadowolony z gazu. A "gazowanie" ustawiłem sobie tak żeby się nie wściekać z powodu jakichś "dziur" w przyspieszaniu - nie jest to samo jak na benzynie ale to tylko gaz... Pozdrówko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fabiozo Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 też mam Sunny 1.4 gaźnik elek. dzisiaj założyli mi gaz, jutro jade do wawy (300km) to zobaczy ile pali. chciałem zapytać czy to OK że fura osłabła ?? tzn znacząco. jak jest u was ?? nie mam obrotomierza ale przy większych to naprawde słabo idzie. . . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuler Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Niedawno kupilem uzywanego sunny 1,6 16v 91r z gazem lovteca. Przy mocniejszym depnieciu dlawi sie. Na beznynie za to smiga ładnie. Jak sie domyslam to tak jak wyzej - za malo bogata miesznka? Czy ktos moglby wytlumaczyc gdzie jest sruba regulujaca? Czy z malym doswiadczeniem jest sens samemu przy tym majstrowac? czy wiaze sie to z analiza spalin? P.S. Jak przelaczacie z benzyny na gaz i odwrotnie? Czy rzeczywiscie trzeba to robic na postoju i wygazowywac paliwo z gaznika az zgasnie? Czy mozna np w czasie jazdy przelaczyc na chwile na 0 i po chwili na gaz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 osobiście nieradził bym grzebać przy regulacji gazu nie mając wglądu w spaliny :/ a jak już chcesz regulować gaz to przynajmniej odczytując wskazania sondy lambda będziesz wiedział czy za dużo czy za mało śruby regulacyjne masz jedną na wężu do miksera (reguluje sie nią dawkę na wysokich obrotach) i powinny być 2 lub 1 śruba na parowniku (regulacja dawki na wolnych obrotach) przechodzenie z benzyny na gaz lepiej robić na postoju nie cierpi wtedy tak zawieszenie i skrzynie bo szarpnięcie zawsze jest odczuwalne ale nikt nie zabrania przełanczania podczas jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuler Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 OK. a jak odczytac wskazania sondy lambda? Raczej nei bede sie za to zabieral ale z czystej ciekawosci pytam. Co do przelaczania bardziej chodzilo mi o to czy mam czekac az zgasnie czy mam go chwile trzymac na 0 czy moze mozna od razu pstryknac przelacznik na kolejne paliwo bez trzymania chwile w polozeniu 0. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 do odczytania wskazań sondy wystarczy zwykły miernik ustawiasz go na zakres do 2V i jakąś szpilką wkuwasz sie w czarny przewód sondy lambda i podpinasz sie tam miernikiem. napięcie w okolicy 0V to mieszanka za uboga a w okolicy 0,8V to mieszanka bogata. sonda ma oscylować między tymi wartościami ale przy zwykłej instalacji jest ciężko to zrobic postaraj sie trafić tak w 0,45V i powinno byc ok pamiętaj by najpierw ustawiać na wysokich obrotach (3000RPM regulujesz śrubą na wężu ) a potem na wolnych (regulujesz na parowniku) i pamiętaj by utrzymywać stałe obroty podczas regulacji oraz by silnik był nagrzany a ssanie wyłączone najlepiej regulować mając jeszcze jedną osobę pod ręką która będzie trzymała pedał gazu ja robie tak że pstrykam na 0 przytrzymuje go na obrotach i jak zaczyna przygasać to przełączam na LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Panowie- jak pierwsza generacja - to wskazania sondy naprawde można sobie darować. Na I szej generacji sonda umiera średnio po 10 kkm, gdyż jest permanentnie przegrzewana. Proponuję zostawic sonde w spokoju. Lokalizujesz Kolego śrubę na wężu od reduktora do miksera. Zaznaczasz jej położenie - zrób jej małe naciecie byś mógł lokalizować i zapamiętać jej położenie. jak chcesz dołożyć kopyta - odkręć w lewo 1/2 obrotu i zobacz jak jedzie i spala. Jak za mało - dalej 1/4 obrotu i tak małymi skokami metodą prób i błędów. Nic nie zepsujesz. Jak po przekręceniu śrubą wolne obroty się zmienią - śrubą na reduktorze wkręcasz i wykręcasz regulując wolne obroty. Analiza spalin pomocna- ale ustawienie na analizatorze idealne nie zawsze da satysfakcję z jazdy, czasem trzeba podkręcić lub przykręcić w granicach granicznych dopuszczalnych wartości CO i O2, by było dobrze. A tak naprawde przed wszystkim to wymieniłbym filyter powietrza i gazu - a potem regulował.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 p_flori, na ilu autach z instalacja 1 generacji robiłeś pomiary sondy lambda by mówić że sonda pada po 10 kkm ?? ostatnio trafił mi sie opel który miał przejechany na gazie 160 000 km instalacja 1 generacji a sonda zapierniczała jak głupia podkreślam że sonda była oryginalna. przyznam że w trafiają sie auta z wypalonymi sondami lambda ale jest to rzadkość i niema reguły ile sonda wytrzyma bo nawet w nowych autach potrafi sie rozwalić po 40 000 km :/ no i żeby tego uniknąć to można najpierw sprawdzić jak zachowuje sie sonda na benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 w mojej P10 wymieniałem 3 razy regularnie co 10-15 kkm w końcu jako, że auto wącha benzyne z konieczności - olałem sprawę i jeżdże na upalonej sondzie. Silnik jest ustawiony na wybitnie ubogą mieszankę - lambda na spalinach 1,04 - może dlatego. maiłem Corsę z I szą generacją i Golfa I - to samo (z tym, że tam nikt siond nie wymieniał). Może ustawienie bogatszej mieszanki poprawia, a może zbieg okoliczności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 przyznam że koleś zasuwał tym oplem non stop na bogatej mieszance więc możliwe że dlatego tyle ona wytrzymała ja zauważyłem że sonda pada zazwyczaj w autach które mają problemy z układem zapłonowym wtedy temperatura w wydechu jest dużo wyższa, no i węglowodory nie mieszczą sie w normie przy analizie spalin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuler Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Wciaz raczkuje w tej dziedzinei ale jak wnioskuje sonda lambda ma wplyw na spalanie. Czy przy wypalonej sondzie auto bedzie palilo wiecej? Czy uboga mieszanka ma rzeczywiscie wplyw na zywotnosc sondy? Jest w tym jakis zloty srodek? Bo jesli sonda ma wplyw na spalanie to wole ja miec sprawna. Bo bez niej bedzie palil sporo a przyspieszal malo. Dobrze to rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 jeśli masz instalacje LPG co najmniej 2 generacji to spalanie może wzrosnąć i to nawet sporo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuler Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Snafu, mam gaznik. czyli pierwsza generacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 w tym przyadku niemasz sie co przejmować bo dawke max ogranicza śruba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Dominik - nie baw się sam bo możesz więcej zepsuć. Jeżeli dopiero co założylś instalkę to jest to normalne. Po chyba 2000 km podjedź do tego zakładu, w którym Ci instalowali gaz i powiedz co i jak. Oni wyregulują już w odpowiedni sposób. Jeżeli samochód jeździ słabo to oznacza, że masz za bardzo przykręconą śrubę (zaznaczam, że cały czas mówię o nowej instalce - w innym przypadku po prostu wymień filtr gazu - u mnie różnice zawsze są kolosalne ) Ale najlepiej zrobić to u speca, który podłączy Nismo do kompa i będzie wszystko widział. Spalanie również masz za wysokie. Mi jak weźmie 9l/100 po mieście to jestem zły Trasa to ok. 8l/100 Skuler - śrubę łatwo znajdziesz. Na wężyku dochodzącym do puszeczki w której jest filtr jest taka jedna. Sam zauważysz prawidłowośc jej działania, ale tak jak ktoś wspomniał - zaznacz początkowe jej położenie. A jezeli komuś nagle zaczyna wzrastać spalanie na gazie to po prostu czas na przegląd instalki i wymiany filtrów :one: I jeszcze przechodzenie na gaz/benzynę. Odpalam na benzynie, jadę aż wskaźnik temperatury silnika "ruszy", zeruję, spalam resztki paliwa z przewodów i gdy zaczyna mu brakować - przełączam na gaz. W drugą stronę robię to bez pośrednictwa "0" Takie miałem zalecenia montera gazu, chłop wydawał się być rzetelny. Na razie nie narzekam Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Mi palil po zalozeniu instalki w lipcu 7-8 w mieszanym a ok pazdziernika zaczal palic 10+.W zwiazku z tym mam pytanie czy slabe swiece moga miec cos z tym wspolnego bo ja juz zbyt cudownych nie posiadam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maciek78 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Świece, filtry, przewody, kopułka, palec - wszystko ma wpływ. Jak zrobiłeś już 15 kkm to jedź na przegląd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Snafu Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Maciek78, dobrze mówi jak wypada ci zapłon to w danym cyklu niema pracy przez co niema mocy, gaz leci na marne w rurę a ty mocniej wciskasz pedał by skompensować brak mocy i tak w koło Macieju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość skuler Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 Odswieze troche temat. Ile u was kosztuje regulacja gazu? U mnie w jednym zakaldzie wolaja 30 w drugim 50zl. W pierwszym jest tanio czy w drugim naciagaja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość toli Opublikowano 5 Marca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2007 w mojej okolicy 10 zyli na analizatorze spalin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.