Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11/WP11] Primera TD - kupić, nie kupić? - pomocy!


Gość jackie
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

AVE !!!

Jestem tu niedługo, ale już czuję potrzebę waszej pomocy :-)

Otóż do niedawna jeździłem Primerą 2.0 SRI `96, którą sprzedałem koledze, kupiłem Almerę, ale okazała się zbyt małym autem dla mnie (obecnie sprzedaję).

I tu zaczyna się mój kłopot, bo wymyśliłem sobie, że powinienem wrócić do Primery, tylko że mój wybór padł na 2.0 TD z roku 98 - 99. Czytając kilka wątków na forum zacząłem mieć wątpliwości czy mój wybór jest trafny. Bo z tego co widzę, to TD nie jest autem takim, jak mi się wydawało - spalanie, bezawaryjność itp. - a do pozytywnych cech przyzwyczaiła mnie moja Primera, której pozbyłem się z żalem serca :-)

Mam do Was apel: Koledzy poradźcie czy powinienem myśleć o zakupie w/w auta czy szukać innego rozwiązania? Oczywiście nie zamierzam zmieniać "firmy" i tylko nissan wchodzi w rachubę - pomocy !!!

Pozdrawiam

jackie

CZESC!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego jaki egzemplarz trafisz a z racji tego ze to diesel to łatwo nie bedzie.Ja mam stycznosc z p11 2.0Td z 96r. wzieta z salonu i na dzien dzisiejszy musze pwiedziec ze auto jest super.Pali max kolo 7.5l a normalnie to kolo 6.5l.Prze tyle lat od nowosci nic nie trzeba bylo przy nim robic oprocz normalnych spraw(olej .paski)Wiadomo zawieszenie troche czesciej i głośniej puka niz w innych autach ale nie jest to jakas tragedia.Trzeba sprawdzic czy nie wali olejem na boki lub czy go nie pali oraz sprawdzic turbine bo ponoc mozna ja latwo uszkodzic(chocoaz u mnie od nowosci 0 problemu).Rdzewiec nie rdzewieje i uzywany byl głownie roboczo i mysle ze jeszcze dlugo da rade tak wiec ja bym bral :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz zajechaną to będziesz ładował, jak dobrą to będziesz jeździł i wychwalał ją przy każdej okazji. Spalanie, w trasie można zejść do 5,5 ale przy normalnej jeździ wynosi zazwyczaj 6l/100km w mieście od 7,5 do 8,5 zimą. Jeśli chodzi o bezawaryjność to ja wymieniłem przegub i łożysko przez kilka lat uzywania pozatym nic. I pamiętaj dobry samochód tani nie będzie, unikaj okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Primerkę w kombi z 2001r i sobie chwalę poza jednym, ten silniczek powinien mieć min 115 KM a nie 90. Jest zbyt mało dynamiczny jak do tego autka. Za duże autko za słaby silniczek. Ale generalnie spoko, ja jeszcze ze spalaniem nie zszedłem poniżej 6 L (to najniższe) a w W-ce (korkach) pali około 8-8,5 więc do przyjęcia. Poza wymianą filtrów i pasków nic nie robiłem nawet oleum nie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mają racje, jeżeli trafisz dobry to pojeździsz, ja mam TD i sobie chwale. To prawda, że samochód z tym motorem nie należy do wyczynowych, ale zależy, co kto potrzebuje osobiście polecam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie mam specjalnego zaufania do turbodiesla w Primerze P11, ale to moja subiektywna ocena. Słyszałem sporo uwag, że padają głowice, no ale sam takim nie jeździłem i osobistych doświadczeń nie mam.

 

Jedna refleksja mi się tylko nasuwa. Jeśli jeździłeś 2.0 SRi, a teraz myślisz o 2.0 TD będziesz mocno rozczarowany osiągami. TD może jest trochę oszczędniejszy, ale dynamika w porównaniu do SRi pozostawia sporo do życzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Ja mam od roku TD z 97. Trochę nie mogłem sie przyzwyczaić jak się przesiadłem z benzynki. Ścigacz to to nie jest. Ale jak już się rozbuja to leci. Spalanie z klimą na trasie koło 6 , w mieście 7,5-8. Miałem nadzieję że będzie mniej , no i ta cena ropy :evil: . Silnik ma 220 000, nie bierze grama oleju, pracuje równiutko, nie klekocze. Cieszy dobre wyposażenie, obszerne wnętrze i duży bagażnik. Zawieszenie dobrze tłumi, ale jest za delikatne na nasze drogi. P10 dużo lepiej znosi wszelkie dziury. Na zakrętach trzyma się jak przyklejony. :D. Więcej poszukaj na forum. Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE !!!

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!! Niby przeważają pochlebne, ale..... sam nie wiem :-) To prawda, że śmigałem SRi i było super, a teraz TD, to mogę się zdzwiwić, ale z drugiej strony potrzebuję auta większego (dlatego kombi), a czy równie szybkiego jak moja stara Primerka, to nie wiem. A może powinienem pomyśleć o modelu 2.0 benzyna? Co Wy na to, nawet szukając samochodu, zastanaiwałem się czy opcja z 2.0 benzyna (plus pewnie gaz) to nie byłoby lepsze wyjście. jak myślicie? I jeszcze raz dziękuję za wszelką pomoc.

pozdr

jackie

CZESC!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 poprzednie samochody miałem na LPG, obecny na ON i raczej nie chciałbym zamienić ON na LPG. Generalnie LPG ma swoich przeciwników, ja do nich nie należę jeździłem 5 lat na LPG na różnych autach i powiem tak, jak masz dobrego gazmena to śmiało. Ja chyba przekombinowałem przy ostatnim aucie z doborem instalacji bo miałem jakieś problemy, trzeba było wstawić taką jaką polecał gazmen lub sekwencję a uparłem się na LandiRenzo (bardzo dobra ale ja miałem problemy).

 

Obecnie śmigam na ON od 1 - 1,5 miesiąca i jeszcze się nie przestawiłem na jazdę dieselem ciągle się łapię że wkręcam go na obroty, no ale. Pozatym nie mam regulacji LPG, wymiany świec i kabli WN, upierdliwości LPG w tankowaniu (no bo zawsze jednak to butla za mała). Pozatym jakoś polubiłem klekot diesela a tak naprawdę to pomruk bo w Nissanku to tak ładnie buczy.

 

Ostatnio przekonało mnie zużycie w trasie 6 l/100km no wiadomo w mieście gdzie robię większość przebiegów to 8 ale i tak LPG spaliłbym 12-13l/100 na mieście, a średnio LPG wychodziła mi 10-11l, na ON wychodzi mi średnio 7-7,5 więc spoko nie jest tak źle. Koszty praktycznie te same a bagażnik w pełni do wykorzystania.

 

2.0 TD ścigaczem nie jest i przestawić się będzie bardzo trudno i ciężko więc jak lubisz szybciej pojechać to 2.0 TD nie jest dla ciebie. No i ten bagażnik, w kombi wcale nie jest taki pojemny jak by się wydawało, strasznie płytki i mało można wrzucić do wysokości rolety, chyba lepszy byłby hatchback taka sama pojemność a chyba bardziej głęboki, zresztą, w którymś z Auto Światów były opisane warianty Primerki P11 więc poczytaj sobie, w archiwum na stronie AŚ powinieneś znaleźć numer chyba z lipca-sierpnia tego roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo pewnych problemów z naszą 2.0TD /żony/ lubię nawet to auto.Po mieście zdecydowanie Alma 1,8 ale na trasy Primera.Bagażnik rzeczywiście nie jest zbyt pojemny ale jakoś wystarcza na większe wypady.Ekonomicznie to wypada blado w porównaniu do benzyny, Almera najwięcej to mi wychlała/naprawdę ostra jazda/ 8,5 a Primera najmniej 6,2. Na osiągi Primery nie narzekam, 175 licznikowe bez problemu i czuć że chętnie idzie, dalej nie próbowałem, słyszałem że głowice to ich słaba strona i przestrzegają przed ostrą jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z drugiej strony potrzebuję auta większego (dlatego kombi)

To się dobrze zastanów bo hathback i sedan mają większe bagażniki ( licząc do linii okien ), tyle że kombi ma łatwiejszy załadunek.

 

A może powinienem pomyśleć o modelu 2.0 benzyna? Co Wy na to, nawet szukając samochodu, zastanaiwałem się czy opcja z 2.0 benzyna (plus pewnie gaz) to nie byłoby lepsze wyjście. jak myślicie?

Ja uważam że najlepsze możliwe. SR20DE to jeden z najprzyjemniejszych do gazowania silników. Żeby coś spieprzyć, trzeba się postarać. Jeżdżenie na gazie będzie tańsze niż dieslem ( przynajmniej na razie, póki gaz nie zdrożeje ) a napewno fajniejsze z uwagi na lepsze osiągi benzynowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jackie sie pytał o silnik a nie o nadwozie -sama Primka jest bez zastrzeżeń.. Jeśli chodzi o TD to tak jak napisał Krzysiek musi być zadbana. Ja osobiście mam TD od 2 lat i sie rozglądam powoli za benzyną.

Głównym problemem w TD jest to że mało ludzi sie zna na naprawie pompy i osprzętu -mało popularny model

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AVE !!!

Ponownie dziękuję za porady. Po przeczytaniu waszych uwag skłaniam sie jednak do benzyniaka. W sumie przyzwyczaiłem sie do tego, że naciskam gaz, a auto jedzie. Myślałem o hatchbacku, ale chyba jednak kombi, bo jak ktoś słusznie zauważył, ma lepszy załadunek.

Poszukam, poczytam, a jak podejmę decyzję, to nie omieszkam Was powiadomić.

Pozdrawiam

jackie

CZESC!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...