Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

jaki jest calkowity koszt wymiany paska rozrzadu?


Gość suchy1982
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ten łańcuch jak się wyciągnie to silnik zaczyna źle chodzić (szarpania, nierówna praca). W 1.5 to następuje szybciej (na forum to było). Jeśli chodzi o tzw. tańsze zamienniki, to nie wiem czy są w ofercie na dzień dzisiejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na to nie ma normy,wymienia sie jak zaczyna hałasować ,u mnie Np.zaczął przy 120 tyś,ale ja mam N15 ,w N16 niby cos poprawili.Wiec nie masz sie co martwic,to nie pasek i nie pęka tak odrazu (o ile pęka, pojedyncze przypadki) ,pierw daje znać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na to nie ma normy,wymienia sie jak zaczyna hałasować ,u mnie Np.zaczął przy 120 tyś,ale ja mam N15

 

Moim zdaniem to trochę z wcześnie żeby się coś z nim działo spoko powinien ze 300 tys wytrzymać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na to nie ma normy,wymienia sie jak zaczyna hałasować ,u mnie Np.zaczął przy 120 tyś,ale ja mam N15

 

Moim zdaniem to trochę z wcześnie żeby się coś z nim działo spoko powinien ze 300 tys wytrzymać

Po pierwsze, jeśli kolega klajgus kupował autko jako używane to nie może być pewien przebiegu, a co za tym idzie, stwierdzenie że za wcześnie jest trochę nieadekwatne, a po drugie nie do końca masz rację. To że łańcuch wytrzymuje 300 tys to teoria, ale niezawsze zgodna z praktyką. Znane są udokumentowane przypadki wymiany kompletnego rozrządu jeszcze na gwarancji, przed osiągnięciem przebiegu 100 kkm.

Dla przykładu powiem, że ja gdy ściągnąłem swoją Primerkę też wymieniłem charczący rozrząd, mimo że na liczniku stało 99 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z kolega STRANGER nie ma reguły na łańcuch, przebieg jest autentyczny (mam papiery z serwisu i tam były wpisywane przy przeglądach przebieg) co do rozrządu to pierw wymieniłem górny napinacz, niestety nie pomogło,wiec na drugi ogień poszedł górny łańcuszek i silnik zaczął pracować o wiele ciszej, teraz mam 131tys i wydaje mi sie ze ten na dole "grzechocze" szczególnie na zimnym silniku,jednak nie będę tego narazie robił do czasu az będzie "grzechotać "tez na ciepłym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam sie z kolega STRANGER nie ma reguły na łańcuch, przebieg jest autentyczny (mam papiery z serwisu i tam były wpisywane przy przeglądach przebieg) co do rozrządu to pierw wymieniłem górny napinacz, niestety nie pomogło,wiec na drugi ogień poszedł górny łańcuszek i silnik zaczął pracować o wiele ciszej, teraz mam 131tys i wydaje mi sie ze ten na dole "grzechocze" szczególnie na zimnym silniku,jednak nie będę tego narazie robił do czasu az będzie "grzechotać "tez na ciepłym

Mała rada na przyszłość. jak wymieniacie rozrząd to od razu komplet. Wsyzstkie łańcuchy, ślizgi, koła zębate i napinacze. Zaoszczędzicie sobie nerwów, ponownego rozbierania i w konsekwencji kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sie dolacze z pytankiem : przyszly teraz nizsze temperatury niz 4 miesiace temu i zaraz po odpaleniu silnika slysze jak lancuch obija sie o obudowe czy cos innego (w kazdyma razie go sychac) jak sie rozgrzeje to jest juz ok , cicho.

Przejmowac sie tym czy nie ?? Albin zasugerowal ze napinacz moze w niskiej temperaturze nie napinac go wystarczajaco...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja sie dolacze z pytankiem : przyszly teraz nizsze temperatury niz 4 miesiace temu i zaraz po odpaleniu silnika slysze jak lancuch obija sie o obudowe czy cos innego (w kazdyma razie go sychac) jak sie rozgrzeje to jest juz ok , cicho.

Przejmowac sie tym czy nie ?? Albin zasugerowal ze napinacz moze w niskiej temperaturze nie napinac go wystarczajaco...

Pytanie jak długo to trwa. Jeśli sekundę-dwie, to nie ma sie co przejmować. Prawda jest taka, że w niższych temperaturach olej też ma inne właściwości. Jest gęstszy i nie smaruje od razu tak dobrze. Dlatego niektórzy wymieniają olej i wystarczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Kolegi Kaczora co ma Almerę 1,4 bodajrze o przebiegu 70tyś km, jak mu wymieniałem wałki rozrządu to napinacz już kfalifikował się do wymiany - bowiem nosił większe ślady wytarcia jak w mojej primie po 300 tyś km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie ze wzgledu na to ze to lancuch to powinien jeszcze drugie tyle polatac (mam 150.000) , wiec moze to wlasnie napinacz. Sprawa wyglada tak : odpalan po zimnej nocy -5 , i silnik oczywiscie zalapuje troche puzniej a po odpaleniu do momentu az silnik zlapie temperature ok 50 stopni przestaje stukac lancuch.

 

Przy tej temperaturze na dworze jest to na postoju ok 8 min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz chyba trochę za długo, przy tym "rannym stukaniu" to chodzi o to żeby napinacze złapały ciśnienie oleju trwa to nie dłużej niż 5-10 sek. ,8min stukania to juz znak ostrzegawczy dla ciebie.Nie wiem jak tam w N16 ,może te silniki maja hydrauliczna regulacje luzów zaworowych i któryś popychacz ci stuka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację - zawsze rano jak było chłodniej stojąc przodem do samochodu z lewej strony metaliczne rzegotanie jak złapał temperaturę to przechodziło.

Powód - paski klinowe - najpierw przesmarowane i cisza.

Wymieniłem w końcu bo im sie naprawde to należało, przy 159 kkm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o 2.2, czyli YD22 - to faktycznie na tych silnikach są założone typowe paski klinowe, a nie tak jak w GA czy QG - płaskie, wielorowkowe. Te klinowe nawet już po przebiegu kilkudziesięciu kkm. potrafią dawać efekt metalicznego hałasu, który po lekkim nagrzaniu cichnie. Najszybszym sposobem sprawdzenia, czy o to właśnie chodzi jest po prostu polanie ich wodą w trakcie tego hałasu - hałas powinien momentalnie ustąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe!

Też sie dziwiłem.

A żeby było śmiesznej to to zdiagnozowało ASO - a jak by mi

powiedzieli że trzeba wymienić napinacze to bym w to uwierzył bez problemu.

 

Ale najpierw posmarowano je takim smarem (chyba magnezowym ) i ucichło ale to rozwiązanie na krótka metę.

 

No fakt to sa naprawdę zwykłe paski - ALE cena mają nie zwykłą - i mnie udało sie je kupic tylko w ASO niestety.

 

Na oko nie wygladały na tak zjechane, to zobaczyłem dopiero po zdjęciu.

 

[ Dodano: Pon 13 Lis, 2006 20:34 ]

a jeszcze...

to nie hałasuje pasek tylko koło pasowe które napędza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...