Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana plynu hamucowego w k11 to takie latwe czy trudne ze.


Gość ABT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze powiedziawszy to nie wiem jak się fachowo to powinno robić. W każdym razie ja z kuzynem robiliśmy tak jak odpowietrzanie. Nalewaliśmy swieżego do zbiorniczka a stary wypychalismy odpowietrznikiem. W internecie, na stronie hamulce.net pisza o metodzie grawitacyjnej cokolwiek to znaczy:

"Nie jesteśmy również zwolennikami metody odsysania płynu, bowiem ten najgorszy może pozostać w przewodach. Naszym zdaniem metoda grawitacyjna stosowana od dziesiątków lat daje 100%-ową pewność. Jej jedyną wadą jest „poświęcenie” na wymianę podwójnej objętości układu."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Hehe, ja wstawiam do mojego mechanika i On się tym zajmuje.

Płacę 50 zł i mam nowiutki płyn w całym układzie, cały układ przepłukany i gitara gra.

 

Generalnie jak nigdy tego nie robiłeś to lepiej się za to nie zabieraj bo hamulce są bezpośrednio odpowiedzialne za bezpieczeństwo podróżujących i jak coś zrobisz źle to bedą słabo działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)odkrecasz/popuszczasz lewy telny odpowietrznik przy kole ,droga osoba patrzy w zbiorniczek pod maską,(po spuszczeniu płynu w zbiorniczku przez odpowietrznik musi byc na samym dnie-nie wolno spuscic całkowicie,bo zapowietrzysz układ)2))dolewasz nowego płynu pod sam korek,3)spuszczasz dalej,tak aby w tylnym odpowietzrniku pojawił sie nowy płyn,ciezko to zauwazyc,(ale jesli ktos ma brudny płyn, to widac)4))jesli nowy płyn pojawi sie w przewodach miedzy tylnym odpowietrznikiem,a zbiorniczkiem,nalezy zakrecic odpowietrznik tylnego lewego koła5)zabierasz sie za prawe tylne koło,popuszczasz odpowietrznik,i spuszczasz do tąd ,az znów poleci nowy płyn,i tak samo z przednim prawym i przednim lewym.PAMIETAJ ZEBY CAŁY CZAS KTOS UZUPEŁNIAŁ CI NOWY PŁYN W ZBIORNICZKU,JESLI SPUSCISZ ZA DUZO,UKŁAD SIE ZAPOWIETRZY!!!nastepnie po wymianie,jeszcze raz odpowietrz wszystkie koła!ufff tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuszczasz caly plyn przez odpowietrzniki. Co z tego ze sie zapowietrzy? Do dopowietrzania potrzebne sa dwie osoby. Jedna pompuje pedal hamulca druga odkreca odpowietrznik. Robi sie to tak: idziesz to odpowietrznika, ktory jest najdalej od pompy(zazwyczaj tylnie prawe kolo)kolega pompuje tzn wciska 4 razy pedal za piatym razem mocno go wciska a Ty w tym czasie odkrecasz odpowietrznik. Nastepnie kolo po przeciwnej stronie(przednie lewe), potem tylnie l i przednie p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylson to nie jest aż takie proste. Jeśli układ jest mocno zapowietrzony, to mimo wszystko zawsze jakieś powietrze gdzieś zostanie i po pewnym czasie operację odpowietrzania trzeba powtórzyć... A wierz mi, że kilkakrotne naciskanie hamulca, aby załapał, jest bardzo wkurzające (nie mówiąc już o tym, że niebezpieczne - praktycznie nie da się nagle zahamować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zupełnie tak jak pisze dylson ( zaczynasz od tylnego prawego, później lt, pp i lp ) z tym że jak kolega dociśnie do deski to czekasz jak spłynie płyn (pedał wpadnie ) i zakręcasz odpowietrznik - dopiero później kolega puszcza pedał ( układ się nie zapowietrzy) i pompuje parę razy aż znowu będzie twardy - na każde koło trzeba ten zabieg powtórzyć parę razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli układ zostanie najpierw całkowicie opróżniony a potem zalany nowym płynem, to raczej kilkadziesiąt razy :P. Poza tym, tak jak napisałem wcześniej, zapewne po kilku(nastu) dniach okaże się, że zabieg odpowietrzania trzeba powtórzyć (i wtedy już faktycznie wystarczy kilka razy na każde koło).

Oczywiście w trakcie odpowietrzania też trzeba pilnować, aby cały czas był płyn hamulcowy w zbiorniczku ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem o co mi chodzi. O mieszanie plynu nowego ze starym a przyklad z plynem chlodniczym jakos tak bardziej dziala na wyobraznie. Czyli ze juz na starcie w niewielkim stopniu obnizamy wlasciwosci plynu. Jest jakis sens w tym co pisze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma szans zeby pomieszał sie stary z nowym,wlewasz do pojemnika nowy,ale po poprzednim jego opruznieniu,czyli stary spuszcasz a nowy wlewasz,panowie pomyslcie nad tym co napisałem,moze troche nie stylistycznie to ująłem :P ,ale trudno jest do konca to opisac słowami!co do tylnych koł juz nie pamietam jak to jest w micrze,ale chyba macie racje ze zaczynam od prawego,roznie to jest w roznych modelach aut,zalezy od pompy czy jst z prawej czy lewej strony samochodu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam pytanko czy ktos juz wymieniał... PRZEWODY HAMULCOWE ??

moje sa w takim stanie ze koles na przegladzie (kwiecien) powiedzial ze puszca mnie warunkowo ale nastepnego przegladu nie przejde.

faktycznnie od silnika do polowy auta przewody sa piękne a le dalej im dalej wstecz tym bardziej wygladaja jak pordzewiałe pręciki .. prawde mowiac jak na nie popatrze to az boje sie mocniej depnąć po heblach :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam,

mam pytanie jaki plyn hamulcowy powinienem wlac do Micry? I czy moge dolac jakiegos plynu jesli nie wiem jaki wczesniej byl zalany? Swieci mi kontrolka (!) bo klocki sa juz na wykonczeniu i poziom plynu sie obnizyl. Auto mam od roku i nie wiem kiedy ostatnio byl zmieniany plyn hamulcowy. Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  dylson napisał:
A czy plyn chlodniczy tez tym sposobem wymieniacie?

 

Płyn chłodzący wymieniałem zgodnie z instrukcją - NIE MAM KLIMY !!!!!

 

1.Ostudzony silnik i włączone ogrzewanie na MAX otwórz korek chłodnicy i korek zbiornika wyrównawczego - odkręcasz dolny wąż od chłodnicy podłóż miskę aby Ci nie zalało garażu

2.Usuń stary płyn ze zbiornika wyrównawczego.

3.Przepłucz wodą chłodnicę.

4.Zamocuj dolny wąż chłodnicy - nie zapomnij o opasce!!.

5.Nalej przez korek chłodnicy nowy płyn do poziomy rurki zbiornika wyrównawczego.

6.Do zbiornika wyrównawczego wlej nowy płyn do poziomu minimum.

7.Odpal silnik nie zamykaj chłodnicy ani zbiornika wrównawczego i poczekaj aż włączy się wentylator, żeby przyspieszyć proces nagrzewania silnika można włączyć światła - to go lekko obciąży i szybciej się nagrzeje.

Możesz też lekko ściskać przewód idący do nagrzewnicy tylko UWAŻAJ bo bąbelki powietrza wychodzące z chłodnicy mogą powodować lekkie wylewanie się płyny przez górny otwór nie poparz się.

8.Po włączeniu wentylatora sprawdź poziom płynu w chłodnicy i uzupełnij do poziomy rurki zbiornika wyrównawczego.

9.Uzupełnij płyn w zbiorniku wyrównawczym.

 

I to koniec nie trzeba ODPOWIETRZAĆ.

Ja po przejechaniu do domu ok. 20km nie zauważyłem obniżenia poziomu, ale na drugi dzień musiałem trochę dolać do zbiornika wyrównawczego - zalecali w instrukcji kilkukrotną kontrolę poziomu.

Robiłem to w listopadzie wtedy jak spadł 1-śnieg i do dziś mam spokój płynu nie ubywa, silnik się nie grzeje, ogrzewanie działa więc myślę, że metoda jest dobra.

 

Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk

a na 100 % jest taki sam jak na korku płyn? A jesli wleje się inny to co się stanie? i czy można gdzieś sprawdzić jaki to płyn wlany?! Czy już lepiej go całego wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Pablo_Snk napisał:
Czy już lepiej go całego wymienić?

 

Według zaleceń producenta wymiana płynu hamulcowego zalecana jest co 30 kkm. Są modele Nissanów w których przeglądy okresowe wykonuje się co 20 kkm, a wtedy wymiana płynu przypada co 40 kkm. Tak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...