Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana plynu hamucowego w k11 to takie latwe czy trudne ze.


Gość ABT
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szczerze powiedziawszy to nie wiem jak się fachowo to powinno robić. W każdym razie ja z kuzynem robiliśmy tak jak odpowietrzanie. Nalewaliśmy swieżego do zbiorniczka a stary wypychalismy odpowietrznikiem. W internecie, na stronie hamulce.net pisza o metodzie grawitacyjnej cokolwiek to znaczy:

"Nie jesteśmy również zwolennikami metody odsysania płynu, bowiem ten najgorszy może pozostać w przewodach. Naszym zdaniem metoda grawitacyjna stosowana od dziesiątków lat daje 100%-ową pewność. Jej jedyną wadą jest „poświęcenie” na wymianę podwójnej objętości układu."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

Hehe, ja wstawiam do mojego mechanika i On się tym zajmuje.

Płacę 50 zł i mam nowiutki płyn w całym układzie, cały układ przepłukany i gitara gra.

 

Generalnie jak nigdy tego nie robiłeś to lepiej się za to nie zabieraj bo hamulce są bezpośrednio odpowiedzialne za bezpieczeństwo podróżujących i jak coś zrobisz źle to bedą słabo działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1)odkrecasz/popuszczasz lewy telny odpowietrznik przy kole ,droga osoba patrzy w zbiorniczek pod maską,(po spuszczeniu płynu w zbiorniczku przez odpowietrznik musi byc na samym dnie-nie wolno spuscic całkowicie,bo zapowietrzysz układ)2))dolewasz nowego płynu pod sam korek,3)spuszczasz dalej,tak aby w tylnym odpowietzrniku pojawił sie nowy płyn,ciezko to zauwazyc,(ale jesli ktos ma brudny płyn, to widac)4))jesli nowy płyn pojawi sie w przewodach miedzy tylnym odpowietrznikiem,a zbiorniczkiem,nalezy zakrecic odpowietrznik tylnego lewego koła5)zabierasz sie za prawe tylne koło,popuszczasz odpowietrznik,i spuszczasz do tąd ,az znów poleci nowy płyn,i tak samo z przednim prawym i przednim lewym.PAMIETAJ ZEBY CAŁY CZAS KTOS UZUPEŁNIAŁ CI NOWY PŁYN W ZBIORNICZKU,JESLI SPUSCISZ ZA DUZO,UKŁAD SIE ZAPOWIETRZY!!!nastepnie po wymianie,jeszcze raz odpowietrz wszystkie koła!ufff tyle ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spuszczasz caly plyn przez odpowietrzniki. Co z tego ze sie zapowietrzy? Do dopowietrzania potrzebne sa dwie osoby. Jedna pompuje pedal hamulca druga odkreca odpowietrznik. Robi sie to tak: idziesz to odpowietrznika, ktory jest najdalej od pompy(zazwyczaj tylnie prawe kolo)kolega pompuje tzn wciska 4 razy pedal za piatym razem mocno go wciska a Ty w tym czasie odkrecasz odpowietrznik. Nastepnie kolo po przeciwnej stronie(przednie lewe), potem tylnie l i przednie p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dylson to nie jest aż takie proste. Jeśli układ jest mocno zapowietrzony, to mimo wszystko zawsze jakieś powietrze gdzieś zostanie i po pewnym czasie operację odpowietrzania trzeba powtórzyć... A wierz mi, że kilkakrotne naciskanie hamulca, aby załapał, jest bardzo wkurzające (nie mówiąc już o tym, że niebezpieczne - praktycznie nie da się nagle zahamować).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest zupełnie tak jak pisze dylson ( zaczynasz od tylnego prawego, później lt, pp i lp ) z tym że jak kolega dociśnie do deski to czekasz jak spłynie płyn (pedał wpadnie ) i zakręcasz odpowietrznik - dopiero później kolega puszcza pedał ( układ się nie zapowietrzy) i pompuje parę razy aż znowu będzie twardy - na każde koło trzeba ten zabieg powtórzyć parę razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli układ zostanie najpierw całkowicie opróżniony a potem zalany nowym płynem, to raczej kilkadziesiąt razy :P. Poza tym, tak jak napisałem wcześniej, zapewne po kilku(nastu) dniach okaże się, że zabieg odpowietrzania trzeba powtórzyć (i wtedy już faktycznie wystarczy kilka razy na każde koło).

Oczywiście w trakcie odpowietrzania też trzeba pilnować, aby cały czas był płyn hamulcowy w zbiorniczku ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To powiem o co mi chodzi. O mieszanie plynu nowego ze starym a przyklad z plynem chlodniczym jakos tak bardziej dziala na wyobraznie. Czyli ze juz na starcie w niewielkim stopniu obnizamy wlasciwosci plynu. Jest jakis sens w tym co pisze :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma szans zeby pomieszał sie stary z nowym,wlewasz do pojemnika nowy,ale po poprzednim jego opruznieniu,czyli stary spuszcasz a nowy wlewasz,panowie pomyslcie nad tym co napisałem,moze troche nie stylistycznie to ująłem :P ,ale trudno jest do konca to opisac słowami!co do tylnych koł juz nie pamietam jak to jest w micrze,ale chyba macie racje ze zaczynam od prawego,roznie to jest w roznych modelach aut,zalezy od pompy czy jst z prawej czy lewej strony samochodu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mam pytanko czy ktos juz wymieniał... PRZEWODY HAMULCOWE ??

moje sa w takim stanie ze koles na przegladzie (kwiecien) powiedzial ze puszca mnie warunkowo ale nastepnego przegladu nie przejde.

faktycznnie od silnika do polowy auta przewody sa piękne a le dalej im dalej wstecz tym bardziej wygladaja jak pordzewiałe pręciki .. prawde mowiac jak na nie popatrze to az boje sie mocniej depnąć po heblach :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

witam,

mam pytanie jaki plyn hamulcowy powinienem wlac do Micry? I czy moge dolac jakiegos plynu jesli nie wiem jaki wczesniej byl zalany? Swieci mi kontrolka (!) bo klocki sa juz na wykonczeniu i poziom plynu sie obnizyl. Auto mam od roku i nie wiem kiedy ostatnio byl zmieniany plyn hamulcowy. Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy plyn chlodniczy tez tym sposobem wymieniacie?

 

Płyn chłodzący wymieniałem zgodnie z instrukcją - NIE MAM KLIMY !!!!!

 

1.Ostudzony silnik i włączone ogrzewanie na MAX otwórz korek chłodnicy i korek zbiornika wyrównawczego - odkręcasz dolny wąż od chłodnicy podłóż miskę aby Ci nie zalało garażu

2.Usuń stary płyn ze zbiornika wyrównawczego.

3.Przepłucz wodą chłodnicę.

4.Zamocuj dolny wąż chłodnicy - nie zapomnij o opasce!!.

5.Nalej przez korek chłodnicy nowy płyn do poziomy rurki zbiornika wyrównawczego.

6.Do zbiornika wyrównawczego wlej nowy płyn do poziomu minimum.

7.Odpal silnik nie zamykaj chłodnicy ani zbiornika wrównawczego i poczekaj aż włączy się wentylator, żeby przyspieszyć proces nagrzewania silnika można włączyć światła - to go lekko obciąży i szybciej się nagrzeje.

Możesz też lekko ściskać przewód idący do nagrzewnicy tylko UWAŻAJ bo bąbelki powietrza wychodzące z chłodnicy mogą powodować lekkie wylewanie się płyny przez górny otwór nie poparz się.

8.Po włączeniu wentylatora sprawdź poziom płynu w chłodnicy i uzupełnij do poziomy rurki zbiornika wyrównawczego.

9.Uzupełnij płyn w zbiorniku wyrównawczym.

 

I to koniec nie trzeba ODPOWIETRZAĆ.

Ja po przejechaniu do domu ok. 20km nie zauważyłem obniżenia poziomu, ale na drugi dzień musiałem trochę dolać do zbiornika wyrównawczego - zalecali w instrukcji kilkukrotną kontrolę poziomu.

Robiłem to w listopadzie wtedy jak spadł 1-śnieg i do dziś mam spokój płynu nie ubywa, silnik się nie grzeje, ogrzewanie działa więc myślę, że metoda jest dobra.

 

Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk

a na 100 % jest taki sam jak na korku płyn? A jesli wleje się inny to co się stanie? i czy można gdzieś sprawdzić jaki to płyn wlany?! Czy już lepiej go całego wymienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy już lepiej go całego wymienić?

 

Według zaleceń producenta wymiana płynu hamulcowego zalecana jest co 30 kkm. Są modele Nissanów w których przeglądy okresowe wykonuje się co 20 kkm, a wtedy wymiana płynu przypada co 40 kkm. Tak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...