Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

drgania na kierownicy


Gość krzysiek_g
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Może ma ktoś pomysł o co w tym chodzi? Pozdrawiam.

Sugestia podstawowa: Znajdź zakład w którym wyważą Ci koła na aucie. Myślę, że to rozwiąże Twoje problemy :)

koła na samochodzie były też wyważane, najperw miałem problem z biciem po zmianie kół na letnie (kwiecień) przy prędkości ok. 120km/h, typowy objaw niedoważenia kół, podjechałem na Puławską w W-wie, gościu wyważył i był spokój jakiś czas. Ale po przejechaniu ok. 5 tyś km. zaczeły sie problemy o których pisałem wcześniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pietruch13 - sprawdź poduszki dokładnie zerknij na te przy skrzyni biegów.

 

maztito proponuję sprawdzić jeszcze raz tarcze hamulcowe - jeśli masz możliwość to daj je do ślusarza niech wrzuci na maszynę - ja u siebie też długo walczyłem z drganiami - zmieniłem tracze i problem znikł. Czytałem, że wymieniłeś na nowe ale może się przegrzały, może szybko wystudziły - i się zwichrowały. :029:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, tak czytam i musze przyznać że na 90% jestem pewien że to bedzie wina niewyważonych kół... Zakupiłem niedawno śliczną Sassanke Almere 1.4i GX '99 i jadąc z komisu do domu przy 110-120 km/h nagle wibracje na kierownicy jak komórkowy z 90tych lat. Spotkałem się potem z poprzednim właścicielem i przyznał sie - zmienił szybko ze strachu opony tuz przed sprzedażą bo spadł śnieg i już nie wyważał ich....a jeśli chodzi o poduszki skrzyni biegów lub całego silnika - kolega (ale we fiacie brava) miał drgania przy 90km/h (przy większej przechodziły) - po wymianie poduszek te drgania kirownica i z leksza cała karoserja minęły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość accerone

U mnie bylo to spowodowane małym bąblem na oponie, na tyle małym że żaden wulkanizator go nie wykrył a sprawdzało to 2 róznych ludzi. koła były wywazane, doważane. Hamulce i zawieszenie sprawdzane, sporawdzane luzy na krzyżaku maglownicy (nawet nie wiem co to :) ) trzech mechaników rozkładało ręce. Az w koncu zamienilem kola i przod dalem na tyl - teraz drga tesciowa jak jade z nią na zakupy - kierownica juz nie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześc klubowicze ! Drgania na fajerze są w 95% od żle wyważonych kół. Musisz znalezc w końcu sprawdzony service wulkanizacyjny , który nie oszukuje klijentów. Kalibrują wyważarki z większą tolerancją , aby szybciej wyważyc. Trzepało mi przy 140 - tu na letnich i dopiero po kilku wyważaniach to skasowałem. Apropo tarcz - złe biją tylko przy hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawcioman
Az w koncu zamienilem kola i przod dalem na tyl - teraz drga tesciowa jak jade z nią na zakupy - kierownica juz nie

Dzieki stary za sposob na tesciowa :diabel2: moze tym razem te zadziala :diabel:

 

..a powaznie to jestem wlasnie po zakupie nowych opon i zadnych drgan nie zauwazylem tylko przez kilka km uczucie plywania ale szybko minelo

 

Mialem kiedys taka sytuacje w wulkanizacji ze po zdjeciu kola z maszyny to juz ciezarki spadaly Wiecej moje kola tam nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Assassino

a ja mam drgania na kierownicy zaraz pod odpaleniu, cholera wcześniej tego nie było i tak się zastanawiam co to może być, almera 2.2 di. Wiem że diesel ma swoją specyfikę pracy, ale wcześniej tego nie zauważałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się jedną uwagą kupiłem nówki opony zimowe na stalowe felgi na alu mam letnie..założyli mi i wyważyli po przejechaniu ok 500 Km powyżej 120 km/h strach było jechać kierownicy w rękach się nie dało utrzymać.

Pojechałem jeszcze raz na wyważke ( do brata to gratis ) wyważyli mi ponownie i jak ręką odjął.

Teraz wiem jak ważne jest dobre wyważenie brejdi powiedział mi że podobno jak się zakłada nowe opony to trzeba je po kilkuset kilometrach jeszcze raz wyważyć ile w tym prawdy nie wiem ale coś w tym jest. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość krzysiek_g

Dzieki wszystkim za odpowiedzi

 

Bylem dzisiaj jeszcze raz wywazyc kola i drgania minely. Zle mi wywazyli wczesniej no chyba ze to od naszych dziur :) A przy okazji wymienilem tuleje wahacza bo tez byl luz i teraz przynajmniej wiem ze zawieszenie tez jest ok. Jeszcze raz dziekuje za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Teraz w okresie zimowym może być jeszcze jedna przyczyna - kawałki lodu przymarznięte do felg . Może to być zarówno z jednej i drugie strony felgi.

 

Dojeżdżamy wieczorem pod dom - felgi są ciepłe, pada śnieg , odpada snieg z podwozia, spada na felgę , trochę się topi i potem wieczorem przymarza.

 

No i problem gotowy. Dobrze jest rano spróbowac zbić lód z felg , bo przy niskich temp może sam nie odpaść :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam to samo, przy predkosci 110 i wiecej kierownica zaczyna nieprzyjemnie drgac..., niezaleznie czy zimowki czy letnie, np kola zimowe wywazane byly 3-krotnie i nic to nie pomoglo, mysle ze to jakis element zawieszenia powoduje te wibracje, kiedys wpadlem w zaj***** dziure i od tamtego momentu wszystko sie zaczelo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość drmichcio1

nie wiem co mam zrobic, czy na wywazarke jechac byc moze cos sie stalo z felgom kiedy nieprzewidzianie przywalilem w kraweznik przy 90km/h przez pewne babsko, bo kierownik bije przy 120 strasznie tak ze az slychac na lata mi bransoleta w zegarku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to panowie macie po prostu felgi pokrzywione przez krawęzniki i dziury. Te drgania które czujecie podczas jazdy sa na pewno od elementów wirujących - stawiam na skrzywioną felgę albo pękniety kord (bąbel na oponie) od wewnątrz którego nie widać.

 

Jedźcie do "gumiaka" niech zdejmie opony z felg , poprostuje felgi , sprawdzi opony, wyważy i będzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

mam n16 1.8 założyłem w listopadzie zimówki pirelli na felgach stalowych+wyważenie, ale każde koło osobno, patrzyłem na monitor wyważarki i widziałem zielone plusy i czerwone minusy, które wyglądały dość podejrzanie, ale się nie odzywałem bo się na tym nie znam. Mam zrobioną zbiezność.

Przy 120km/h czuję niewielkie drgania na kierownicy, nie przeszkadza mi to specjalnie, ale ciut drażni, czy myślicie że wyważenia kół na aucie zlikwiduje drgania???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 100% drgania ustaną.

 

Warto patrzeć na monitor jak wyważają koła. Jak wychodzą bardzo duże ciężarki to warto im "doradzić" żeby obrócili trochę felgę na oponie. Mogą wyjść mniejsze ciężarki. Po co tyle ołowiu pakować na koła , a jak taki ciężarek odpadnie to już wali na kierownicy ostro :kosci:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

A wiecie może koledzy gdzie w Łodzi można znaleźć zakład, który wyważa koła na aucie. Mam problem z drganiem kierownicy od jakiegoś czasu i do dziś nie mogę się z nim uporać

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie w Łodzi można znaleźć zakład, który wyważa koła na aucie.

Witaj

Sprawdź w tych 4 punktach należących do tej sieci :

http://www.driver-polska.pl/uslugi.php

Dane punktów serwisowe są tutaj:

http://www.driver-polska.pl/mapa_serwisow....iasto=mapa_lodz

W Poznaniu wykonuje to należąca do podanej powyżej sieci firma "Achleitner".

Pozdrawiam :one:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SPRAWA BICIA NA KIEROWNICY WYGLĄDA TAK:

 

Przy normalnej jeździe:

Złe wyważenie koła

Skrzywienie felgi

Guz na oponie

Mogą występować luzy w zawieszeniu i przy wiekszej predkosci koło chodzi na boki

 

Wyczuwalny luz tylko przy hamowaniu jest oznaką skrzywionych tarcz hamulcowych

 

KILKA PORAD NA KTÓRE ZWRACAJCIE UWAGĘ W SERWISACH OPON!!

 

Zdjete kolo nalezy odrazu opisac na oponie po wewnetrznej stronie gdzie ono sie znajdowało np. LP co oznacza lewy przód

 

Przy montazu opona powinna byc przepopmowana do cisnienia max nalewka 3.5bar,normalna opona 4bar.Powoduje to ulozenie sie opony i docisniecie i uszczelnienie. Dopiero potem sciaga sie manometr powietrze schodzi wkrecamy zaworek i regulujemy cisnienie.

 

Fachowiec przed zalozeniem kapturka na zawór powinien sprawdzic jego szczelnosc.np sliną,wodą po czym zdmuchac płyn szególnie pzed zima moze zamrazc i rozsadzic zawór.

 

Złożone kola przed wyważeniem powinny byc koniecznie umyte tzn trzeba usunąć brud i bloto z krawedzi felgi, wieksze kamienie siedzac w biezniku powinny byc usuniete.

WYWAZENIE KOLA NA BRUDNEJ FELDZE JEST NIEPRAWIDŁOWE!!

 

CIEZARKI DOWAZAJACE POWINNY ZNAJDOWAC SIE NA JEDNYM MIEJSCU Z DANEJ STRONY FELGI. NIE MOZEMY MIEC CIEZARKA W JEDNYM MIEJSCU I DRUGIEGO PO PRZEKATNAJ ALBO NP.45STOPNI OBOK TAMTEGO WYWAZENIE TAKIE JEST NIEPRAWIDŁOWE

 

Z FELGI ALUMINIOWEJ PRZED KLEJENIEM SZTABEK ALU POWINNY BYC USUNIETE RESZTKI KLEJU ZE STARYCH CIEZARKOW I MIEJSCA NA KTORE BEDZIEMY KLEIC TRZEBA ODTŁUŚCNI SPECJALNYM PREPARATEM LUB NITRO BO CIEZARKI LUBIA POTEM SIE ODKLEJAC.

 

Dodano: Sro 18 Lip, 2007 14:37

Zapomniałem dopisać :zly:

 

Składana opona powinna byc dobrze założona tzn. Rotation>>> oznacza kierunek toczenia przy oponach kierunkowych.

Opony asymetryczne są opisane po dwóch stronach OUTSIDE powinna byc na stronie zewnetrznej INSIDE na stronie wewnetrznej. Przy oponach symetrycznych prawidło założona jest datą na zewnatrz np DOT 3507 oczywiscie wazniejszym jest aby strona bardziej zuzyta byla zalozona do srodka.

 

zwracajcie tez uwage czy fachowiec prowadzil dobrze wymiary felgi tzn szerokosc i wysokosc czesto zapominja zmienic ustawienie i zle wywazaja.

I chyba najwazniejsze kola po zalozeniu na samochód powinny byc dokrecone kluczem dynamometrycznym czesto tlumacza sie ze nie potrzeba bo pneumat ma ustawiona duza sile ,robia bląd bo bardzo czesto jest tak ze za slbo dokrecil albo za mocno i potem nie mozna odkreci w razie kapcia gdzie w terenie. Warto poprosic o nasmarowanie piasty smarem miedzianym co znacznie ułatwia zdjecie kolo i przciw dziala zapiekaniu.

 

Z własnego doswiadczenia wiem ze fachowcy czesto odstawiaja fuszerke i robią byle jak dlatego warto podenerwowac ich i popatrzec na ręc jest to w sumie waszym interesie bo opony sa najbardziej zwiazane z bezpieczenstwem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje doświadczenia są takie:

- źle wyważone opony odzywają się przy prędkości około 110-120 km/h,

- znaczna część "fachowców" nie ma pojęcia jak należy wywarzać opony (po "wyważaniu" u jednego takiego fachury kierownica skakała mi jeszcze bardziej niż przed)

- opony odkształcone, z burchlami powodują drżenie kierownicy przy niskiej prędkości, najbardziej widoczne na początku jazdy gdy są jeszcze zimne

- proponuję znaleźć sobie w miarę solidny warsztat i korzystać tylko z jego usług.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nawet w najlepszym warsztacie trzeba patrzeć na to co robią bo dużo robią odruchowo nie patrząc co sie dzieje z maszyną :/

miałem problem opisywany w tym poście pojechałem do kumpla żeby sprawdzić co się dzieje i zaczął wyważanie i nie zauważył że koło delikatnie podskakuje :??? na nowej maszynie trochę to dziwne :029: zmienił pierścień na osi i było ok a gdybym nie zwrócił uwagi to by ładne cuda wyszły :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś chcieli kleić nowe ciężarki bez zdejmowania odpadających starych :D że nie wspomnę o tym że po kilku dniach pojechałem do poprawki do innego warsztatu bo od 110 km/h już kierownica wibrę miała. Ale tak to jest jak czasami się chce trochę oszczędzić na fachowcach :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jak cos jest nie tak po wyjezdzie z serwisu powinniscie sie wrócić z reklamacją ich obowiązkiem jest zrobić tak żeby było dobrze.Błędem jest poprawka w innym serwisie poprostu marnowanie pieniedzy.Niech robią tyle razy aż będzie dobrze w końcu za niedługa usługe słono sobie biorą.Chyba że przyczyną będzie widoczna usterka felgi guz lub schamowanie opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...