Gość AdaSch Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Cześć, jestem po przeglądze na 60k po szlifie ciśnienie w cylindrach jest lekko ponad 13!!! zakres to 11-13,2 robiłem w aso koszt to 2700zł prosiłem o sprawdzenie lamp. Pomimo, że mam metalowe gniazda żarówek to lampy słabo świecą. Prosiłem o sprawdzenie i diagnosta stwierdził, że są ok. Pojechałem do domu postawiłem przed garazami N16 po lewej i k12 po prawej i strzeliłem fotkę Nic dodać nic ując. N 16 ma osram silverstar. Podobno nie ma nic lepszego. K12 na standardzie n16 słabo świecą, obraz światła ma przedziwny kształt. Po prawej piękny zarys świateł k12. K12 tak mocno swieci, że aż rozjaśnia obraz na lewych drzwiach. Po wysłaniu zdjęć zostałem zaproszony na wymianę lamp z czego sie bardzo ucieszyłem. podobno wszyscy będą zapraszani na wymianę. Po za tym nissan na stare lampy zwiększył gwarancję z 3 do 5 lat więc pogwarancyjne auta też się zaliczają. To info nieoficjalne więc trzeba czekać na potwierdzenie. Po wymiannie strzelę fotke dla porównania. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pagio1 Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Witam. Świetny pomysł z tą fotką, niestety naszym serwisantom trzeba wszystko udowadniać. Gratuluję ubitej tranzakcji. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZ3RYF Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 obraz światła ma przedziwny kształt takki ksztalt moze byc tez spowodowany odwrotnym zamocowaniem zarowki (o 180o wzgledem swojej osi). oczywiscie nie mowie, ze taki przypadek ma miejsce u Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 odwrotnie? tam jest metalowe gniazdo. wg mnie super zdolniacha jest wstanie włożyć żarówkę odwrotnie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SZ3RYF Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 tam jest metalowe gniazdo. wg mnie super zdolniacha jest wstanie włożyć żarówkę odwrotnie zapewniam cie, ze mozna. widzialem jak facetowi ustawiali swiatla po wizycie w KMJ na Grunwaldzkiej. caly czas strumien swiatla rozproszony i nie mogli tego ustawic, dopiero pozniej zauwazyli, ze zarowka jest wlozona odwrotnie. po obkreceniu jak reka odjal. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mxw Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 Pomimo, że mam metalowe gniazda żarówek to lampy słabo świecą. fabrycznie miałeś metalowe? :shock: na pewno? jaki rocznik?? (uwaga: plastikowe oprawki też wyglądają jak metalowe, dopiero jak przetniesz na pół, to widać, że to (był) plastik) N 16 ma osram silverstar. Podobno nie ma nic lepszego. podobno osram cool blue są najlepsze :grin: choć ja używam philips blue vision i te mi najbardziej odpowiadają :roll: Po wysłaniu zdjęć zostałem zaproszony na wymianę lamp z czego sie bardzo ucieszyłem. podobno wszyscy będą zapraszani na wymianę. ale już ci wymienili? no i ciekawe, czy na plastikowe czy metalowe....? dla porównania - poniżej wadliwe plastikowe mocowanie żarówki: oraz wersja metalowa: z przodu reflektory są nierozróżnialne (soczewka, jej oprawka i przysłona są identyczne). pozdro., m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 alma jest z roku 2004 ale w 2005 miałe lekką stłuczę i popękały zaczepy, wtedy wymienili mi lampy i teraz mam zaczepy takie jak na dole. W serwisie sprawdzili numery tych wymienionych i też stwierdzili, że to stary typ (średni). Chceli się umawiac na następne badania ale wtedy wysłałem zdjęcie i już im się odechciało badać. Wymiana będzie 30.11.2006 podsumowując gniazda to nie wszystko. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mxw Opublikowano 19 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2006 podsumowując gniazda to nie wszystko. uuuaaaa, to mnie trochę zmartwiłeś........ :sad: ...bo myślałem, że metalowe soczewki załatwią sprawę na zawsze.... a tu wygląda na to, że załatwia to tylko kwestię łamiących się mocowań, ale wypalanie się odbłyśnika pozostaje takim samym problemem. :neutral: cóż, pożyjemy, zobaczymy. :wink: to mam taki pomysł/sugestię: może zainteresowalibyście się kwestią zamontowania świateł dziennych lub modułów świateł dziennych? (moduł świateł dziennych DRL podaje obniżone napięcie na żarówki świateł drogowych/długich - dzięki temu nie trzeba montować żadnych dodatkowych lamp na zderzaku) nie chodzi tu o oszczędność prądu czy benzyny, ale o oszczędność właśnie odbłyśników soczewek - wtedy byłyby one wykorzystywane tylko wtedy, gdy są naprawdę potrzebne, czyli w nocy - a przez cały dzień paliłyby się tylko światła dzienne. wydłużyłoby to zdecydowanie (2x... 3x...?) żywotność tych soczewek, żarówek itp. itd. :idea: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość M-artinez Opublikowano 23 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2006 W mojej Almerce N16 jeszcze na gwarancji wysiadły oba reflektory przednie - odpadły plastikowe oprawki, w których mocowana jest żarówka. W dwóch serwisach warszawskich powiedzieli mi, że to uszkodzenie mechaniczne i mogą mi to wymienić po 1200 zł za sztukę :shock: . Dopiero w serwisie w Krakowie (Adamus) przy okazji przeglądu dowiedziałem się, że podlega to jak najbardziej wymianie gwarancyjnej. Umówiłem się na weekend (mieszkam w Wawie od 4 lat ale całą rodzinę mam w Krakowie) i wymienili mi to w ciągu godziny bez żadnych ceregieli i opłat. Miły pan z serwisu zwierzył mi się, że cała partia tych reflektorów produkowanych przez Valeo a montowanych w Almerach po 2002 roku była wadliwa. Rozgrzana żarówka powodowała topienie się plastikowej oprawki, ktora po pewnym czasie odpadała np. przy próbie wymiany żarówki (tak jak to miało miejsce w moim przypadku). Na reflektory dają dodatkowe 2 lata gwarancji. Radzę więc wszystkim, którzy mają Almerki N16 po face liftingu żeby dobrze przyjrzeli się swoim przednim reflektorom... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 Miły pan z serwisu zwierzył mi się, że cała partia tych reflektorów produkowanych przez Valeo a montowanych w Almerach po 2002 roku była wadliwa. W tym Adamusie to wszyscy byli mili jak kupowałem auto Potem już tak różowo nie było. Ja omijam ten serwis z daleka i nie polecam nikomu. To tak na marginesie bo temat tyczy się oczywiście reflektorów a ocenom/opiniom ASO poświęcony jest osobny dział :wink: . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 to mam taki pomysł/sugestię: może zainteresowalibyście się kwestią zamontowania świateł dziennych lub modułów świateł dziennych? (moduł świateł dziennych DRL podaje obniżone napięcie na żarówki świateł drogowych/długich - dzięki temu nie trzeba montować żadnych dodatkowych lamp na zderzaku) nie chodzi tu o oszczędność prądu czy benzyny, ale o oszczędność właśnie odbłyśników soczewek - wtedy byłyby one wykorzystywane tylko wtedy, gdy są naprawdę potrzebne, czyli w nocy - a przez cały dzień paliłyby się tylko światła dzienne. wydłużyłoby to zdecydowanie (2x... 3x...?) żywotność tych soczewek, żarówek itp. itd. Idea Ja mam taki bajer od nowości. O ile to jest bajer w ogóle... Przynajmniej w mojej Almie przed FL światła dzienne to nie drogowe, tylko mijania - ale faktycznie napięcie chyba jest mniejsze, bo słabiej świecą niż zwykłe mijania (te też osobno można włączyć - zwłaszcza w nocy, różnicę widać).Podejrzewam, że wbrew temu co piszesz, to jako drogowe nadal by funkcjonowały soczewki, ale może się mylę, w końcu to zupełnie inny reflektor. Ale minus świateł dziennych jest taki, że teoretycznie nie powinno się najpierw włączać świateł, a następnie odpalać samochodu. Niestety jak masz system św.dziennych, to od razu po przekręceniu kluczyka światełka się zapalają i nie masz na to wpływu. Akumulatorek pewnie zdechnie szybciej niż normalnie. Nie wspomnę o już tym, że jak jadę na św.dziennych, to CB chce ku...wa zgłupieć tak szumi i piszczy.Sq skręcony prawie do samego końca żeby to wyciszyć Po włączeniu zwykłych świateł mijania oczywiście cichnie wszystko Ale jak ktoś lubi świecić światełkami całą dobę, to czemu nie. Poza tym nasi ukochani politycy już myślą nad zmianami w prawie o ruchu drogowym, żebyśmy wszyscy musieli cały roczek jeździć na światełkach Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pumba Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 Poza tym nasi ukochani politycy już myślą nad zmianami w prawie o ruchu drogowym, żebyśmy wszyscy musieli cały roczek jeździć na światełkach No tu wywołałeś temat na osobny wątek Ja tylko powiem tyle - jestem za choć mnie to też po kieszeni uderzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LEMUR Opublikowano 24 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2006 No tu wywołałeś temat na osobny wątek http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12503 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Hura, mam nowe lampy, Jestem w szoku jak to mocno swieci na zwyklych żarówach które sa w zestawie. Nie wiem co będzie jak włoże moje silverstary oczywiście załączam zdjęcie Na zdjęciu widać że lamy świecą równo z k12. ale na drodze to poprostu rewelacja. Nawet na oświetlonych ulicach widać jak moje lampy wszystko doświetlają!!! efekt nie do opisania tak więc koledzy i koleżanki walczcie o swoje, zdecydowanie warto. P.S. Wszystke lampy w n16 FL mają 5 LAT GWARANCJI bo pewnie wszystkie były skopane. P.S. 2 prawdopodobnie będziemy na zlocie 03.12.2006 Radośnie pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
malin_f1 Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 niebo a ziemia a propo soczewek to właśnie dziś oglądałem soczewki w środku od P11.144 samochód ma 5 lat i 50tys przebiegu w środku soczewki wyglądają jak nowe zero jakiś nadpaleń czy śladów tandety więc jak widać można zrobić dobre soczewki. ja proponuję co pół roku zamieszczaj taką fotkę porównawczą zobaczymy jak to się będzie prezetować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 Spoko, zamieszczę jeszcze fotkę jak oba będą miały silverstary zastanawiem się, czy za pomocą jakiegoś urządzenia fotograficznego nie da się badać poziomu świecenia. To musi się wypowiedzeć jakiś fotograf. a zdjęcia oczywiście mogę zamieszczać. p.s. podobno te lampy nie padną, poczekamy, zobaczymy pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Onyx Opublikowano 30 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2006 zastanawiem się, czy za pomocą jakiegoś urządzenia fotograficznego nie da się badać poziomu świecenia. To musi się wypowiedzeć jakiś fotograf.pozdro do takich pomiaroow sluzy luksometr-drogi sprzet.raczej z fotografii to niewiele jestesmy w stanie stwierdzic jesli chodzi o natezenie swiatla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 6 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2006 Jeden z kolegów pytał o symbol tych lamp wklejam link Duże zdjęcie [ponad 2MB] na razie zdjecie nie jes czytelne ale zrobię lepsze Cieszy fakt, że zostąły wyprodukowane przez japońskie rączki w kioto pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mxw Opublikowano 31 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2006 Ale minus świateł dziennych jest taki, że teoretycznie nie powinno się najpierw włączać świateł, a następnie odpalać samochodu. Niestety jak masz system św.dziennych, to od razu po przekręceniu kluczyka światełka się zapalają i nie masz na to wpływu. Akumulatorek pewnie zdechnie szybciej niż normalnie. mało inteligentne układy rzeczywiście włączają światła dzienne od razu - ale oczywiście nie o takich tu pisałem - światła dzienne powinny się włączyć kilka sekund po rzeczywistym włączeniu silnika (jest to wykrywane kontrolką oleju albo poziomem napięcia w instalacji). Nie wspomnę o już tym, że jak jadę na św.dziennych, to CB chce ku...wa zgłupieć tak szumi i piszczy.Sq skręcony prawie do samego końca żeby to wyciszyć Po włączeniu zwykłych świateł mijania oczywiście cichnie wszystko he, he, bo masz dzienne zrobione na elektronicznym układzie PWM (cięcie czasu podświetlenia - lampa tak naprawdę miga kilkadziesiąt razy na sekundę) i faktycznie to słychać w radiu lub CB dość mocno... profesjonalne i fabryczne układy świateł dziennych raczej nie używają PWM tylko dodatkowy rezystor włączany szeregowo z włóknami żarówek. wtedy nic w CB byś nie usłyszał. Ale jak ktoś lubi świecić światełkami całą dobę, to czemu nie. Poza tym nasi ukochani politycy już myślą nad zmianami w prawie o ruchu drogowym, żebyśmy wszyscy musieli cały roczek jeździć na światełkach tak myślą? no i dobrze..... tym bardziej światła dzienne będą potrzebne. a jeżdżenie na światłach mijania w dzień to niestety pomyłka. a ja już myślę o xenonach w soczewkach :mikolaj: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 1 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2007 Addagio napisał/a: Ale minus świateł dziennych jest taki, że teoretycznie nie powinno się najpierw włączać świateł, a następnie odpalać samochodu. Niestety jak masz system św.dziennych, to od razu po przekręceniu kluczyka światełka się zapalają i nie masz na to wpływu. Akumulatorek pewnie zdechnie szybciej niż normalnie. mało inteligentne układy rzeczywiście włączają światła dzienne od razu - ale oczywiście nie o takich tu pisałem - światła dzienne powinny się włączyć kilka sekund po rzeczywistym włączeniu silnika (jest to wykrywane kontrolką oleju albo poziomem napięcia w instalacji). Masz rację. Mój układ był zepsuty bo włączał się od razu bez czekania na uruchomienie alternatora. Teraz naprawili mi to i światła włączają się właśnie po uruchomieniu silnika. Tak jest lepiej Tylko nie wiem, czy nadal w CB będzie je słychać... Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.