Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Coś nie tak z odpalaniem...


Gość mp2201

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie.

 

Po 2 tyg użytkowania Almery 2.2 Di pojawił sie problem z odpalaniem..

Jest to wersja comfort plus wyposażona w alarm NATS i immo oryginalny.

 

Główny problem polega na tym iż auto nie odpala po załączeniu się świec żarowych.

W położeniu kluczyka ON kontrolka świec żarowych zapala się i gaśnie- po ok. 2-3 sek.

Po przekręceniu kluczyka w pozycję START rozrusznik "kręci" ale auto nie odpala niestety.

Dodam że akku jest nowy.

 

Do tej pory auto odpalało w następujący sposób: kluczyk przekręcałem w pozycję 1 (czyli przed zapaleniem się kontrolek) a potem odrazu na start.

 

Dzisiaj rano pojawił się problem przy odpaleniu auta tym sposobem, nie wiem czy mogło mieć na to wpływ to że zatankowałem paliwa Verwa na Orlenie.

 

Dodam że auto jest w bardzo dobrym stanie ogólnym, silnik pracuje OK, łagodnie i równo, jedyny problem polega na odpalaniu.

 

Czy przyczyną może być np. przeprogramowany immo lub świece żarowe ???

 

Z góry serdeczne dzięki za porady!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to immobilizer? Jak kreci ale nie odpala, to może to być immo. Gdzieś słyszałem, że N16 mają jakieś takie immobilizery, że czasami się "zacinają". U mnie tak jest, ale sporadycznie - dotychczas może ze trzy razy. A procedurę z instrukcji w takich wypadkach stosowałeś? W moim przypadku po wyjęciu kluczyka i odczekaniu około 5 sekund wystarczy włożyć kluczyk i już normalnie zapala.

 

Spróbuj według instrukcji:

1. Kluczyk zostawiasz w stacyjce w pozycji ON przez około 5 sek.

2. Przekręcasz kluczyk do pozycji OFF i czekasz 5 sek.

3. Powtarzasz raz jeszcze kroki 1 i 2.

4. Uruchom silnik.

 

Jakby to zadziałało, to i tak się zainteresuj czemu się często tak robi.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mozesz zakrecic rozrusznikiem to usterka immo odpada. przeciez ten wlasnie uklad ma za zadanie zapewnic autoryzowany zaplon. mialem maly problem z immo i po przekreceniu kluczyka byla cisza oproocz tego ze palily sie wszystkie kontrolki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mozesz zakrecic rozrusznikiem to usterka immo odpada. przeciez ten wlasnie uklad ma za zadanie zapewnic autoryzowany zaplon. mialem maly problem z immo i po przekreceniu kluczyka byla cisza oproocz tego ze palily sie wszystkie kontrolki

No nie zawsze. Czasami działa jak u Ciebie, czasami może jak u mnie - możesz kręcić, ale nie odpalisz.

Odcinkę własną też mam tak założoną, że kręci, ale nie odpala. To na pewno sprawdziłem dzisiaj :)

 

Ale jeżeli w grę wchodzi problem z NATS, to i tak chyba tylko mp2201 zostanie ASO.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...