Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Wymiana rozrządu w ga1xdx


Gość hermoll
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Naprawde nie mam pojecia co to za czesci. Bylem przekonany ze mechanik to zrobi i bedzie git. Jak przyjechalem po 4rech miesiacach to sie zdziwilem. Kumpel mechanik mnie skasowal 850 zika za robocizne, 2 lancuchy i 2 napinacze.

 

matk :zdziw: o bosko 850 zł. Toz to rozbój w biały dzień. Z kumplem idź na piwo ale samochodu mu nie zostawiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawde nie mam pojecia co to za czesci. Bylem przekonany ze mechanik to zrobi i bedzie git. Jak przyjechalem po 4rech miesiacach to sie zdziwilem. Kumpel mechanik mnie skasowal 850 zika za robocizne, 2 lancuchy i 2 napinacze.

 

matk :zdziw: o bosko 850 zł. Toz to rozbój w biały dzień. Z kumplem idź na piwo ale samochodu mu nie zostawiaj.

 

Dzieki za rady.Jesli chodzi o to piwo to sie zastosuje.Inzyniera z mechaniki ma i wogle jest spoko, lecz:

Podsumowujac: Zajelo mu to jakies 2 miesiace i w efekcie koncowym jest kupa.

Takze odpuszcze sobie go jako mechanika.Dam znac za kilka tygodni jak sie uporam z tym problemem. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Siemka wszystkim. Bylem jakis czas temu na szrocie i wykrecilem z 2ch primer napinacze gornego l rozrzadu. W kazym z nich ciezko bylo scisnac napinacz, a w mojej zrobilem to 1nym posunieciem srubokreta. Olej jest tak zadki ze poprostu tragedia. Okazuje sie ze plyn chlodniczy miesza sie z olejem.......itd.

 

1. silnik byl przegrzany przez poprzedniego uzytkownika

2. uklad chlodzenia byl do bani

 

Podjolem decyzje: nowa chlodnica(tzn uzywana ale orginalna w super stanie) z nowym korkiem , no i w srode zmieniam silnik

 

Silnik jest na gwarancji 3 miesiecznej jakby cos to zamieniaja na nastepny. Silnik napewno ma mniej jak 120 tys km.

 

PS. wymiana w czwartek - mam nadzieje ze bedzie elegancko sobie pracowal , bo ten od poczatku sie dlawil na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fakt ze napinacz chodzi lekko w stanie jalowym to za duzo nic nie daje bo sprezyna ta wstepnie napina przy rozruchu a za napinanie wlasciwe odpowiedzialne jest cisnienie oleju

pozatym tamte ze szrotu mogl olej splynac wyschly i ciezko chodza dlatego

a jak slizgi wygladaly w napinaczach?

 

powodzenia w przekladce silnika

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka wszystkim. Bylem jakis czas temu na szrocie i wykrecilem z 2ch primer napinacze gornego l rozrzadu.

 

Słuchaj, koszt napinacza to ok. 120-150 zł a jak się zakręcisz to i taniej (ja na allegro wyhaczyłem Zuiko za 50 zł) więc imho nie ma co kombinować z używkami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarki: Jak juz wczesniej pisalem ja juz wymienilem napinacze i lancuchy. I problem byl ten sam.

 

Hermol: Tutaj olej sie miesza z plynem chodniczym - takze ewidentnie uszczelka pod glowica.

 

Jak pojechalem do servisu nissana; mechanik stwierdzil ze po raz pierwszy widzi tak dziwnie pracujacy silnik - tak nie rowno.Byc moze byl zle zlozony na poczatku.Bo kupilem go z walnieta uszczelka i odrazu poszedl do naprawy.Generalnie to temat zamkniety.

 

Nowy silnik - mam nadzieje ze nie nowe problemy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Wkoncu autko chodzi normalnie :):):)

 

Przypomne ze problemem byl stukajacy rozrzad - z ktorym sobie nie poradzil moj mechanik

 

Teraz juz mam nowego mechanika ;)

 

Silnik zostal wlozony 1,5 tyg. temu. Podczas przekladki okazalo sie ze sprzeglo bylo do wymiany.

Takze sprzeglo rowniez zostalo zmienione. Mechanik odrazu mowil co i jak, bez sciemy - same konkrety.

 

Ponoc poprzedni wlasciciel troche go zajechal.Teraz mam nowy silnik, nowa chlodnice, nowe sprzeglo.

 

Wlasnie zrobilem nim w 3 dni 1800 km.Wlasnie tyle mi zajol kursik do Irlandii,

srednie spalanie 7 litrow na 100 km przy 120 - 140km/godz, PB98<Polska>,PB100<Niemcy>,PB97<Anglia> :)

 

Takze jestem wkoncu zadowolony.Plyn w zbiorniczku jest wkoncu zieloniutki.Oleju nie ubywa.Silnik trzyma przez caly czas temperature na takim samym poziomie.

Jak wlacze wentylator,swiatla czy cokolwiek - jalowe obroty sie nie zmieniaja, a ten stary silnik pamietam ze przygasal.

 

Silnik jest nawet na gwarancji 3 miesiecznej

 

Koszta:

1. Silnik = 1500zl

2. Przekladka + olej (Mobil 1 10w40) + filtr(Knechta) + plyn chlodniczy castrola do czyszczenia ukladu chlodniczego + sprzeglo(500zl) + guma na przegubie = 1200zl

3. Koncowka drazka kierowniczego = 55zl

 

PS. W Angli cos zaczol mi brzeczec katalizator-narazie delikatnie... ;)

 

Dzieki wszystkim za trafne rady z wyroznieniem dla hermoll'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adielektro

Ogólnie to podany wyżej temat czytałem około15 razy od A do Z jest tam dużo ale nie wszystko. Jeśli chce się zrobić cały rozrząd (dwa łańcuchy) to trzeba odkręcić wydech aby zdjąć miskę olejową, zdemontować wszystkie paski: pompa wody, ładowanie i klima. najlepiej rozpołowić rozdzielacz wody od pompy wody bo jest wygodniej do wyjęcia, oczywiście górną pokrywę. Ja demontowałem wszystkie koła zębate, rozkręcałem pompę olejową, wszystkie luzy mierzyłem i sprawdzałem czy się mieszczą w normie(pompa olejowa napędzana dolnym wałem miała lekkie ślady wytarcia i luz 0,15 mm - w normie). Koło pośrednie (dwie zębatki) na zębatce od dolnego łańcucha widoczne minimalnie większe wytarcie- ale do zaakceptowania, wszystkie napinacze i łyżwa aluminiowa!!! oraz prowadnica plastikowa wytarcia minimalne - praktycznie akceptowalne, dolny łańcuch - wyciągnięty !!! co któreś oczko delikatny luz na rozciąganie wzdłużne z lekkim strzelaniem i ten luz dawał to brzęczenie. Wymieniłem wszystko kolejno i stwierdzam, że u mnie oryginalny rozrząd po 140tyś ma do wymiany łańcuch dolny. Napinacz dolny na końcu lekko zbity oraz styk płozy napinającej stykającej się z dolnym napinaczem lekko wybity ślad. Górny łańcuch leciutko wyciągnięty a napinacz minimalne wrzery ale praktycznie jego wymiana nic nie wniosła. Po wymianie jest taka radocha, że jak otwieram bramę to silnika nie słychać - sukces 100%. Olej zalałem valvoline 10W40 filtr knecht, uszczelniałem masą silikonową - ciemno szarą najlepsza na rynku, uszczelkę na napinacz dolny zrobiłem z gambitu kwaso i zasado odpornego cieniutkiego bezazbestowego -przy okazji sprawdzam odporność na olej. Ogólnie zeszło dużo czasu przy czyszczeniu starej pasty na poszczególnych elementach. Samo ustawienie rozrzadu jest bajecznie proste - jest wszystko oznaczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

adielektro w moim przypadku do wymiany całego rozrządu, sprzęgła, przeglądu silnika i skrzyni najłatwiej było wytargać silnik ze skrzynią i zrobić wszystko na "warsztacie" niż gnieść się pod maską :D:P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Szykuje sie do wymiany górnego łańcucha i napinacza bo już konkretnie słychać hałas :/

Co powiecie na to ??

http://www.allegro.pl/item216992411_napina..._p10_zuiko.html

 

Dobra cena, chyba jutro zakupie.

Mam nadzieje że zrobie to sam i będzie satysfakcja :diabel2:

 

[ Dodano: Wto 24 Lip, 2007 00:10 ]

pomyłka...szukam górnego a to jest dolny :diabel:

 

[ Dodano: Wto 24 Lip, 2007 12:50 ]

Napinacz łańcucha górnego ZUIKO-115zł w sklepie

Łańcuch górny-204zł w serwisie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykuje sie do wymiany górnego łańcucha i napinacza bo już konkretnie słychać hałas :/

 

Sama góra nie wyda. Niewiele się uciszy. W GA14, owszem, można na to liczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sama góra nie wyda. Niewiele się uciszy. W GA14, owszem, można na to liczyć.

 

bez sensu.jak gora sie zużyla to góra hałasuje.po co dół wymieniac. zobaczymy czy da czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow

RolF generlanie najlepiej jest wymienić całość.

Teraz zmienisz górę na nowe elementy ale stare elementy dołu dostaną po d***e bo juz nie będą sprawować się jak nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Już po wymianie.Wcześniej po zapaleniu słyszałem łańcuch...teraz juz nie :)

 

Postaram sie przedstawic po kolei jak to było:

 

1)46380414hf6.jpg Odkręcamy śruby zaznaczone na czerwono

 

2)Odkręcamy pokrywe zaworów.

3)obraz003cq1.jpg Odkręcamy prowadnice łańcucha.

4)obraz004ej6.jpg Odkręcić boczną pokrywe rozrządu.obraz010ut3.jpg

5)obraz010ho6.jpg Odkręcamy 2 zębatki od wałków i 1 od koła pośredniego(na czerwono).Napinacz po lewej stronie przykręcony 2 śrubkami(na zielono). Po prawej stronie na czerwono 2 śrubki od prowadnicy.Też sciągamy.

6)obraz005jd7.jpgobraz006en8.jpg Stary napinacz...do wyje****

7)obraz012vn5.jpg Tak to wygląda po ściągnięciu łańcucha i napinacza. Żeby ściągnąć łańcuch z koła pośredniego trzeba je podważyć tak by lekko sie podniosło i wtedy wysunąć łańcuch.

 

 

Teraz już tylko założyć łańcuch według znaków i poskładać tak jak było :)

obraz016wy9.jpg

obraz017yk6.jpg

obraz018nd4.jpg - Przy okazji polakierowałem boczną pokrywe rozrządu i pokrywe zaworów :D

 

Po zapaleniu silnika nie słyszałem już tego denerwującego głosu...niestety przy 2 tyś obrotów słychać łańcuch...pewnie dolny. Ale napewno nie bede juz inwestował w jego wymiane.

Za oryginalny łańcuch w serwisie zapłaciłem 204zł a za napinacz ZUIKO 110zł.

 

Zachęcam do samodzielnej wymiany górnego łańcucha i napinacza.Jest troche roboty ale satysfakcja również.

Mam nadzieje że fotki komuś pomogą.

 

RolF generlanie najlepiej jest wymienić całość.

 

Oczywiście...ale niemam zamiaru placic takiej kasy. Pomyślmy....powiedzmy ze za cały zozrzad zaplacimy 1300zł i robocizna we wlasnym zakresie.

Na allegro mozna spotkac juz cale silniki za 900zł-1200zł (GA16DS). To czy nie lepiej jezdzic do tad az padnie?Wszystko na raz sie nie rozsypie, takze po wymianie na "nowy" bedzie jeszcze duzo gratów na wymiane w zapasie.

 

Pozdrawiam

RolF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rolf gdzie kupiłeś górny napinacz Zuiko?

 

U mnie przy odpaleniu są takie same obawy i nie chce mi się inwestować w cały rozrząd. Górny łańcuch oryginalny zakupiłem już kilka miesięcy temu i chciałbym jeszcze zakupić dobry napinacz. Niestety te hurtownie, z którymi współpracuję takiego nie mają w swojej ofercie więc szukam w innych źródłach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gregor, u mnie w miescie w jednym sklepie sprowadzaja.jak mi prześlesz kaske to moge Ci go zakupić i przesłać pocztą.

 

oki, jakby co to dam znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość johny_fellow
Oczywiście...ale niemam zamiaru placic takiej kasy. Pomyślmy....powiedzmy ze za cały zozrzad zaplacimy 1300zł

A czytałeś cały ten temat :?: Ja za całość rozrządu zapłaciłem 517zł - z USA :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wczoraj zadzwoniłem z ciekawości do hurtowni Auto Euro i zapytałem o napinacz, gościu mi mówi, że ma napinacz Nipparts za 90zł ewentualnie oryginał za 110zł, troszkę się zdziwiłem i mówię mu żeby mi go przywieźli. I moim oczom ukazał się taki oto widok:

 

Sierpie001.jpg

Sierpie008.jpg

Sierpie007.jpg

 

Nie wiem co o tym myśleć.

Zadzwoniłem do serwisu z pytaniem o cenę i tam kosztuje 360zł, łańcuchy po 160 i 490 za długi :zdziw: łyżwy po 110 o kółka nie chciałem już pytać :027:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...