limo Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2007 Silnik GA14DE - wymiana rozrzadu przy 115 tys km - ceny w ASO: - lancuch kola posr.na (1302853Y10): 404 PLN - lancuch napedu walko (1307053Y00): 145 PLN - napinacz lancucha ro (13070AN201): 313 PLN - napinacz lancucha ro (1656573C00): 313 PLN Wymiana lancucha i napinacza rozrzadu: 377 PLN Calosc: 1552 PLN Po wymianie nie ten sam silnik - pracuje duzo duzo ciszej bez metalicznego rzegotania. Przy okazji dowiaduje sie ciekawych rzeczy o aucie, ze mi poprzednio ktos grzebal w silniku - z racji tego, ze jestem pierwszym wlascicielem i serwisowany byl ciagle w ASO (ale roznych) reszte sobie sami dopowiedzcie :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gregor Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2007 Ja już po wymianie górnego łańcucha i napinacza. Łańcuch oryginał, napinacz taki jak dwa posty wyżej Wrażenia: w końcu się pozbyłem tego denerwującego brzęczenia przy 3000-3500obr, więc jest miło Niestety nie zmienia to decyzji co do sprzedaży Kicaka, powoli się do tego przymierzam A tak wygląda napinacz Hipol po około 30-35tys km, wydaje mi się, ze jeszcze nie jest tak z nim źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jarki Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Jedna uwaga ode mnie - Nie zawsze wytarcie płozy jest jednoznacznym sygnałem do wymiany napinacza. Napinacz może też słabo napinać łańcuch. U mnie tak było. Płoza nie była aż tak wytarta ale sam napinacz praktycznie nie napinał łańcucha i chodził bardzo ciężko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 20 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2007 gregor niezle ceny dales , ten hipol calkiem calkiem wyglada Rolf spoko nie ma za co zmieniam nr tel to jak cos to na priva walic po numer do mnie albo na gg pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auto-moto Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2007 Silnik GA14DE - wymiana rozrzadu przy 115 tys km - ceny w ASO:- lancuch kola posr.na (1302853Y10): 404 PLN - lancuch napedu walko (1307053Y00): 145 PLN - napinacz lancucha ro (13070AN201): 313 PLN - napinacz lancucha ro (1656573C00): 313 PLN Wymiana lancucha i napinacza rozrzadu: 377 PLN Calosc: 1552 PLN Po wymianie nie ten sam silnik - pracuje duzo duzo ciszej bez metalicznego rzegotania. Przy okazji dowiaduje sie ciekawych rzeczy o aucie, ze mi poprzednio ktos grzebal w silniku - z racji tego, ze jestem pierwszym wlascicielem i serwisowany byl ciagle w ASO (ale roznych) reszte sobie sami dopowiedzcie :/ U mnie za to samo zapłaciłbyś: 1302853Y10 - łańcuch rozrządu oryginał NISSAN - 200 zł 1307053Y00 - napinacz łańcucha rozrządu (długiego) ZUIKO - 100 zł 13070AN201 - napinacz łańcucha rozrządu (krótkiego) - JC - 90 zł 1656573C00 - napinacz łańcucha rozrządu (krótkiego) - NISSAN - 280 zł Za wymianę na naszym warsztacie przy zakupie tych części w naszym sklepie zapłaciłbyś 300 zł. Za wszystko łącznie z wymianą dałbyś 970 zł :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limo Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 No teraz to juz po przyslowiowych ptokach - sklep mial przerwe urlopowa to raz, a dwa to czas to pieniadz ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auto-moto Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2007 Silnik GA14DE - wymiana rozrzadu przy 115 tys km - ceny w ASO:- lancuch kola posr.na (1302853Y10): 404 PLN - lancuch napedu walko (1307053Y00): 145 PLN - napinacz lancucha ro (13070AN201): 313 PLN - napinacz lancucha ro (1656573C00): 313 PLN Wymiana lancucha i napinacza rozrzadu: 377 PLN Calosc: 1552 PLN Po wymianie nie ten sam silnik - pracuje duzo duzo ciszej bez metalicznego rzegotania. Przy okazji dowiaduje sie ciekawych rzeczy o aucie, ze mi poprzednio ktos grzebal w silniku - z racji tego, ze jestem pierwszym wlascicielem i serwisowany byl ciagle w ASO (ale roznych) reszte sobie sami dopowiedzcie :/ Sklep jest czynny to raz a dwa to post napisałeś 7 sierpnia przed naszą przerwą urlopową więc już wtedy było "po ptokach" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 13070AN201 - napinacz łańcucha rozrządu (krótkiego) - JC - 90 zł Masakra. Te napinacze są tak kijowe, że mózg staje i jeszcze w takich cenach :!: Oczywiście auto-moto nie mam tu nic do Ciebie tylko mówię ogólnie, że akurat to się bardzo nie opłaca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość auto-moto Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 Napisałem to co mam i w jakiej cenie a co do jakości JC niewypowiadam się,bo są + i - Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Myrek Opublikowano 17 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2007 Witam. Kupiłem silnik o przebiegu ok 130 000 km. Właściciel mówił, że coś ma nie tak z rozrządem bo jak odpalił to było słychać łańcuch, dopiero po jakimś czasie było ok. Mówił, że jak łańcuch dostał oleju to wychodziło na to że jest dobrze. Przed włożeniem tego silnika chciałbym sprawdzić i ewentualnie coś wymienić. Odkręciłem górną pokrywę i wygląda to tak: Napinacz jest nowy, minimalne wrzery. Jednak niepasuje mi to napięcie, wygląda na bardzo duże. Napinasz ma jeszcze tylk 2 mm. luzu, czy tak jest ok? Czy może ten łańcuch jest rozciągnięty? Nie wiem czy brać się za rozkręcanie dułu, dużo z tym roboty...[ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Markus6 Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 U mnie zaczęło być słychać taki metaliczne stukanie, dźwięk jakby metal uderzał o metalową bańkę i słychać go tylko w jednym punkcie obrotów, niestety nie mam obrotomierza ale podejrzewam w granicach 2000-3000tys, pompa wodna i alternator wyeliminowany. Czyżby to był rozrząd czy może coś innego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mam P10 Opublikowano 23 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2008 witam wszystkich licznik mojej primerki wskazuje 255 tys. km i jestem załamany, skąd wziąć części do moje skarbonki . Nie wiem moze sie mylę ale wersji swojego silnika tym temacie nie widziałem Panowie poszukuje napinacz górny zuiko do p10 `94 r 2.0 kat. sr20de może jakieś stronki sklepów internetowych Z góry dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Maniek-ol Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 mam P10, w SR20 jest jeden napinacz łańcucha , więc nie ma górny , dolny. Kupisz go w Inter Cars. Ja osobiście nie polecam ZUIKO , bo według mnie to szajs. Kiedyś kupiłem , wymieniłem i po uruchomieniu silnika po prostu się rozpadł. Włożyłem używany po w miarę normalnym przebiegu i jest super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 heh, ja dzisiaj koncze robote prza GA16DE. Kosztowało mnie to sporo nerwów, rozbierałem bez zdejmowania głowy i walneła pompa oleju (Obudowa rozrządu) - Trzeba było zdobyc (dzieki Coobcio). Czesci ktore wsadzilem to dokuji. To tylko brand, bodajze firmy Hipol, ale podobno ich czesci sa niezle (rozrzady łańcuchowe podobno dostarcza Zuiko - tak przynajmniej piszą na stronie hipolu) - Dzisiaj jak sie uda odpał - zobaczymy co sie stanie ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 a ja mam takie pytanie bo na zlocie w borsku padla mi uszczelka pod glowica i po jej wymianie i oczywsitym splanowaniu glowicy i zlozeniu rozrzadu zaczal on grzechotac ...czemu nie wiem mechanik twierdzi ze zlozyl wszystko dobrze ale nysce mocy brakuje i strzela w wydech przy mocniejszym wcisnieciu gazu chociaz nie zawsze ...najpierw podejrzewalem ze to wina lpg ale gazownik twierdzi ze jest okej ...czy to moze byc wina rozrzadu ?? pomozcie bo juz miesiac prawie sie mecze z samochodem i jezdze z miejsca do miejsca i kazdy mi mowi ze jest okej a nie jest bo skoro przed naprawa bylo dobrze to po naprawie powinno byc jeszcze lepiej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mam P10 Opublikowano 25 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2008 Czesci ktore wsadzilem to dokuji. To tylko brand, bodajze firmy Hipol, ale podobno ich czesci sa niezle (rozrzady łańcuchowe podobno dostarcza Zuiko - tak przynajmniej piszą na stronie hipolu) - Dzisiaj jak sie uda odpał - zobaczymy co sie stanie jak odpalisz to daj znać i podaj firme zamienników jeśli możesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Witajcie A co powiecie na rozrządy z allegro: 1. Inner Japan 2. łańcuchy motrex koła sakura Czy ktoś miał z tym do czynienia, czy warto? Chciałbym jeszcze was prosić o ocene właściwego zamontowania rozrządu oraz o ocene zurzycia poszczególnych jego elementów, ale zdjęcia postaram się zrobić dzisiaj dopiero Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 .czy to moze byc wina rozrzadu ?? Może. mechanik twierdzi ze zlozyl wszystko dobrze Czyli koło się zamyka. Co ci szkodzi zdjąć pokrywę i sprawdzić. Jak będzie źle to mechanik ma wpie..., a jak OK to mu nawet nie mów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 26 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2008 Tak jak pisałem wcześniej zrobiłem kilka zdjęć rozrządu. Proszę o komentarz ponieważ ustawienie znaków ustawczych 2 zębatek górnych w stosunku do koła pośredniego jest zdecydowanie inna niż u was i w książkach (znaki zaznaczono w czerwonych kółkach). Zastanawiam się czy ktoś coś źle kiedyś załorzył rozrząd czy może jest coś czego nie wiem jeszcze. Pozatym proszę o info czy zurzycie napinacza i osłony łańcucha kwalifikuje go do wymiany czy nie. Rozrząd Napinacz i prowadnica Za wszelkie ingo zgóry dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 napinacz jest w stanie spoko, nowy po ok 15-20tyś też tak wygląda Ps. rozrząd nie był ustawiany zgodnie z tym co pisze nissan tylko inną metodą no ale jak działa to bym się nie bawił w jego przestawianie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 27 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2008 Hmmm Po kolei Będe wymieniał rozrząd (to raczej pewne bo mi stuka ostro dolny łańcuch) Pozatym po jeżdzie na wyższych obrotach (3500-4000) po zejściu na jałowy (+włączone światła) obroty mi wzrastają do 1200- podejrzewam że to też wina wyciągniętego łańcucha. A teraz do rzeczy: Pytanie 1 Po zastanowieniu stwierdzam że masz racje co do możliwości innego ustawienia rozrządu pod warunkiem że koło pośrednie jedynie służy do przeniesienia ruchu z wału na wałki rozrządu. Pytanie 2 W instrukcji napisano że żeby wymienić rozrząd należy zdjąć głowice. Czy wymiana koła pośredniego wymaga zdjęcia głowicy, czy jeszcze z jakiegoś innego powodu należy wykonać tą czynność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sergiej Opublikowano 30 Czerwca 2008 Udostępnij Opublikowano 30 Czerwca 2008 no to w przyszlym tygodniu rozbieram rozrzad i sie dowiem dlaczego auto nie ma mocy i kicha najgorzej tylko ze moj mechanik tego nie wie i twierdzi ze to napewno nie wina rozrzadu ...a ja jestem prawie pewien bo coz by innego ?? skoro dzwoni a nie dzwonil przed remontem ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 1 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2008 obroty mi wzrastają do 1200- podejrzewam że to też wina wyciągniętego łańcucha. Te starsze silniki nie były jeszcze tak czułe na wyciągnięty łańcuch. Także raczej zasilanie. koło pośrednie jedynie służy do przeniesienia ruchu z wału na wałki rozrządu. Zgadza się. Wałki muszą być odpowiednio ustawione do wału. A oznakowanie na pośrednim ma tylko to ułatwić. W instrukcji napisano że żeby wymienić rozrząd należy zdjąć głowice. Tylko ze względu na przedni kawałek uszczelki podgłowicowej, która jest między p. rozrządu a głowicą. Można ją łatwo uszkodzić przy rozbieraniu i składaniu. A uszczelka jak wiadomo, część jednorazowa. Także praktykuje się bez ściągania głowicy. No, miskę to wiadomo, że trza zdjąć bo po prostu fizycznie się nie zdejmie pokrywy rozrządu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hermoll Opublikowano 13 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2008 odpowiem na szybko napinacz nie jest zły osłona łąńcucha, jeżeli tylko nie jest wytarta ba tyle, aby się rozpadła sama to spoko, zresztą chyba tylko z rozebranego silnika dostaniesz inną głowicy nie trzeba ściągać ten co zakładał ten łańcuch to po prostu partacz, wiadomo że liczą się odstępy między znakami nastawczymi ale jaki to problem nałożyć łańcuch tak jak należy... ???? żeby wymienić górny łańcuch nie trzeba nawet wyciągać napinacza dolnego łańcucha, wystarczy odkręcić górne zębatki i pośrednią i pobawić się trochę śrubokrętem, do założenia przydają się drugie ręce dolny łańcuch nigdy nie robiłem, u mnie na razie go nie słychać, choć wydaję mi się, że moja nysa ma z 400 abo z 500 tys km i być może ktoś już kiedyś robił, nie wiadomo....teraz przekazałem nyskę ojcu to wydaję mi się, że rozrząd przeżyje blachy samochodu a co do uszczelnienia miski czy pokrywy rozrządu tej z boku to nie stosuj pomarańczowego silikonu, jest hu...., mało estetyczny i nie spełnia wymagań ja bym dał niewiele droższy niebieski albo czarny typowy do uszczelniania ukł. smarowania, miskę uszczelniałem masą uszczelniającą tej niemieckiej firmy co robi uszczelki pod głowice, nie pamiętam nazwy, ale olejem bym zalał co najmniej po 12h bo jakoś to wolno schnie, a szkoda później mieć podwójną robotę. TYLKO POD ŻADNYM POZOREM NIE KUPUJ ZAMIENNIKÓW JC !!!! pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lisek Opublikowano 18 Lipca 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Lipca 2008 ja jestem swiezo po tej operacji to moze opowiem o swoich przygodach troche. 1. Najpierw trzeba było kupic rozrzad, jako ze chcialem to zrobic dobrze, to kupilem wszystko co sie dalo. Czyli lancuszki, napinacze i koła zębate. Jako ze na oryginalny zestaw mnie nie stac musiałem postawic na zamienniki. 2. Zamienniki najczesciej wyglądają tak , ze najgorszemu wrogowi bym tego nie założył. Po wielu bojach i poszukiwaniach udało mi sie skompletowac w końcu zestawik. Ogolnie musze przyznac ze jesli juz musisz kupowac rozrzad nie oryginalny to kup zestaw firmy Dokuji, lub szukaj na allegro czegos takiego http://allegro.pl/item399247142_rozrzad_kp...unny_100nx.html To jedyne czesci ktore nie wygladaja jak zwymiotowane przez biednego chińskiego chłopczyka, co zaraz po zalaniu krzywo napinacza dokonał swojego zywota popełniając samobójstwo bo wie ze ktos potem bedzie musiał na tym jezdzic i zjadły go wyrzuty sumienia. najwazniejsze to abys mógł towary w razie czego zwrócic. Kolejna najwazniejsza rzecz to elementy dolnej czesci rozrzadu - Jesli Ci sie rozsypie po 50tys nowy górny napinacz to sobie kupisz nowy , zdejmiesz dekielek i wymienisz - Jesli jednak rozsypie sie dolny to bedziesz szukał najblizszego drzewa byle tylko tego cholerstwa znowu nie rozbierac. Jesli jestes zainteresowany to mam u siebie pare czesci ktore oddam za bezcen: 1. Nowiutki górny łańcuch - kupowalem na allegro długi i mi przysłali krótki, ale ze to kosztowało mało to nie bawiłem sie. 2. Mam tez dolną łyżwe (lewą) i górny napinacz, używane na których było zrobione ok 1000km - mają ślady, ale mozna je spokojnie zakładac. Mam tez dolny japoński łańcuch - nie chińszczyzne, z tego samego zestawu czyli po ok 1000km. No i moze bym cos jeszcze znalazł. Wszystkie czesci to zamienniki. Moge to wszystko sprzedac za jakas symboliczna cenę, zeby mi sie to chcialo pakowac i isc na poczte. Dalej - jazda z robotą. Głowy nie musisz zdejmowac, wystarczy dekiel z góry. (Pamietaj ze jest tam uszczelka - elring w sieci AD kosztowal mnie bodajze 21zl) Zaopatrz sie tez w dobry uszczelniacz silikonowy (Czarny Victor Reinz w sieci AD kosztuje 30zl za tubke, ale warto) Jak uszczelnisz czerwonym silikonem to Cie znajde i kaze to poprawiac Zdejmujesz miche olejową, ostroznie - pamietaj ze jest tam smok od pompy olejowej blisko koła pasowego - jesli nie mozesz zdjac wspornika pod miską, to go olej - wyjdzie bez niego, ale sie trzeba troche namordowac. I zostaje najgorsze - dekiel dolnego łańcucha - W moim przypadku dekiel pękł i musiałem pędzic do Coobcia po drugi. Dekiel zejdzie bez zdejmowania głowicy, ale niestety nie jest to łatwe, mocno sie przyssa do głowy i bedzie go trudno ruszyc, mnie niestety pękł, a ten dekiel to równiez pompa olejowa wiec nie było wyjscia. Jak sie z tym uporasz to reszta idzie łatwo. aha - I jak bys wymieniał uszczelniacz na kole pasowym to wepchnij go tylko tyle zeby był równo z obudową, a nie na tyle na ile wejdzie ;-) Straciłem tak ze 2 litry oleju powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.