Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Druga sonda Lamda


hippi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem z druga sonda lamda.

Mianowicie od momentu zalozenia gazu, co blizej nieokreslone okresy czasu, dostaje po oczach kontrolka check engine z bledem drugiej sondy, ktora ma za zadanie informowac o tym, ze skonczyl sie katalizator - ale to na benzyne... Bylem w ASO i stwierdzili, ze

ta sonda poprostu umiera. Natomiast informacje, ktora otrzymalem w firmie zajmujacem sie gazem jest taka, ze moze to byc przez to iz katalizator pracuje w wyzszych temperaturach i zachodza w nim inne procesy niz przy jezdzie na benzynie.

Nie wiem sam co mam myslec ale zaczynam sie zastanawac nad emulatorem do tej sondy badz o kupieniu uzywanej z jakiejs innej Primerki.

 

Pozdrawiam

PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sorki nie zwróciłem uwagi :)

 

przydał by sie wykres z oscyloskopu pracy obu sond na gazie :/

 

z emulacią nie wiem czy ne będzie za duzo kłopotu bo musiał byś emulować obie sondy jeszcze do tego emulacia musaiła by być zsynchronizowana :/ i też do konca nie ma pewności czy komp nie będzie sie czapał :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mapa byla ustawiana na hamowni w taki sposob, ze najpierw byly odczytywane parametry z benzyny a pozniej tak korygowana mapa abyuzyskac podbne parametry. Przy czym byla sprawdzana powtarzalnnosc ustawien. Mialem pare razy info o zbyt ubogiej mieszance ale wtedy jak byla proba ustawienia go bez hamiowni.

Dane z analizatora spalin:

bieg jalowy: - CO = 0%, CO2 = 14,1%, O2 = 0%, HC = 7ppm, lamda 0,999

wiec chyba nie tak zle.

Gdzie mialbym podpiac ten oscyloskop, bo jesli bezposrednio pod druga sonde to raczej mi sie nie uda...:/

 

Pozdrawiam

PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parametry robiom wrażenie ale komp ma chyba racje bo takie wyniki uzyskuje sie przy delikatnie zubożonej mieszance i nie wiadomo czy nie jest za mało paliwa do własciwej pracy katalizatora :/

 

starał bym sie ustawić tak by mimo wszystko CO i HC delikatnie wzrosło

CO tak na 0,10% no max 0,25% a HC tak na 20ppm oba na obrotach

 

pamiętaj też że katalizator ma redukować NOx a tego parametru sie nie mierzy ale kop może go uwzględniać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...