Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-Trail CB


Gość Sawkus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

w przyszłości zamierzam zainstalować CB radio w swoim aucie - najprawdopodobniej będzie to President William z anteną Sirio Twin Car. Czy ktoś przerabiał temat montażu takiej anteny, szczególnie pod kątem szczelności? Czy bardzo pracochłonne jest przepchnięcie kabla pod sufitem, przez prawy przedni słupek i dalej do schowka? Radio zamierzam zamocować wewnątrz schowka na lewej ściance i zasilić je na stałe biorąc prąd od środka z gniazda zapalniczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim X-trailu CB mam założone celowo w zasięgu lewej ręki aby móc zmieniac biegi w czasie uzywania radia a słuchawkę wkładam do schowka na kubek.Kabel zasilajacy schowany jest pod kokpitem i doprowadzony do gniazda 12V.Tam na rozgałeźniku mam jeszcze podłaczona navi ,bo orginalnej nissanowskiej nie uzywam z powodu braku polskiej wersji i koniecznosci uzywania tego kółka ,ktorym trzeba krecić przy wpisywaniu adresu a to mnie irytuje.

Kabel do anteny przeprowadzony jest wzdłuż lewego progu do bagażnika i pod tapicerka do dachu.Antena jest zamocowana na stałe na srodku z tyłu auta.

post-25292-0-01836400-1395246667_thumb.jpg

post-25292-0-69025400-1395246683_thumb.jpg

post-25292-0-63247900-1395246707_thumb.jpg

post-25292-0-61982000-1395246732_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Erdol pomyślał i napisał:

w przyszłości zamierzam zainstalować CB radio w swoim aucie - najprawdopodobniej będzie to President William z anteną Sirio Twin Car.

-dobry wybór ale w zasadzie można też model Teddy (jest znacznie tańszy)

Czy ktoś przerabiał temat montażu takiej anteny, szczególnie pod kątem szczelności? Antenę najlepiej dać na magnes, wiercenie albo uchwyt to zawsze trzeba będzie sukcesywnie kontrolować (woda i słońce robią swoje a także ruchy nadwozia).

Czy bardzo pracochłonne jest przepchnięcie kabla pod sufitem, przez prawy przedni słupek i dalej do schowka? Najłatwiej jest puścić kabel od tyłu między zawiasami i klapą, dalej  pod siedziskami tylnymi w stronę tunelu i dalej do deski. Trzeba kupić przedłużacz z łącznikiem.

Radio zamierzam zamocować wewnątrz schowka na lewej ściance i zasilić je na stałe biorąc prąd od środka z gniazda zapalniczki. możesz tak ale będzie siało zakłócenia od silnika, lepiej puścić przez komorę przewód grubszy (chociaż od masy). W grodzi masz otwory z gumami i przez nie trzeba przepuścić przewód lub przewody (+ i -).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, żeby radio nie było widoczne po wyjściu z auta, bez ceremonii odkręcania przewodów, dlatego taka opcja z radiem w pełni sterowanym z gruszki (jestem świadomy plusów i minusów takiego rozwiązania i tego modelu). Na magnes szkoda mi lakieru (poza tym antena magnetyczna jest zawsze półśrodkiem), nie zamierzam wiercić dziury ani bawić się w ciągnięcie kabla antenowego tam i z powrotem - chcę wykorzystać dziurę po antenie fabrycznej, stąd wybór anteny CB zintegrowanej z FM-ową. Zakładam, że kabel antenowy radia FM nie jest poprowadzony przez bagażnik, tylko najkrótszą drogą do radia i tutaj widzę swoją szansę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi mi o to, żeby radio nie było widoczne po wyjściu z auta, bez ceremonii odkręcania przewodów, dlatego taka opcja z radiem w pełni sterowanym z gruszki (jestem świadomy plusów i minusów takiego rozwiązania i tego modelu). Na magnes szkoda mi lakieru (poza tym antena magnetyczna jest zawsze półśrodkiem), nie zamierzam wiercić dziury ani bawić się w ciągnięcie kabla antenowego tam i z powrotem - chcę wykorzystać dziurę po antenie fabrycznej, stąd wybór anteny CB zintegrowanej z FM-ową. Zakładam, że kabel antenowy radia FM nie jest poprowadzony przez bagażnik, tylko najkrótszą drogą do radia i tutaj widzę swoją szansę. :)

można tak też. można też cb na zwykłej antenie, choć x-trailowa sie nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli powaznie myślisz o korzystaniu z CB to nie ta antena. Zeby cb działo jak należy to albo antena MINIMUM 140cm lub jak koniecznie krótsza to jakaś helikalna. Ja mam radio Alan 28 zamiast schowka pod radiem i antene Sirio Delta 27 na stałe na dachu bez wiercenia (wykorzystane uchwyty na bagaznik dachowy-wersja xtraila bez światel na dachu). Sirio Twin Car będzie miało mały zasięg - pewnie realnie max 2-3km + szumy.

Edytowane przez marcinok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli powaznie myślisz o korzystaniu z CB to nie ta antena. Zeby cb działo jak należy to albo antena MINIMUM 140cm lub jak koniecznie krótsza to jakaś helikalna. Ja mam radio Alan 28 zamiast schowka pod radiem i antene Sirio Delta 27 na stałe na dachu bez wiercenia (wykorzystane uchwyty na bagaznik dachowy-wersja xtraila bez światel na dachu). Sirio Twin Car będzie miało mały zasięg - pewnie realnie max 2-3km + szumy.

co prawda już było o tym na forum ale zapewniam, że koło metra spokojnie wystarczy. Może być magnetyczna. Ja tak mam i nie narzekam, gadam ładnie z masą ludzi. Ale oczywiście im więcej tym lepiej. Jest tylko jeden problem, że nawet 80cm powoduje potrzebę wyjścia z auta i odkręcenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcinok - przy antenie Sirio, którą zamierzam zainstalować, istnieje opcja, żeby fabryczną CB wykręcić i wkręcić na jej miejsce dłuższą, możliwie z motylkiem. W instrukcji serwisowej widzę, że z przejściem przez słupek nie powinno być problemu, bo kabel FM idzie zaraz pod wykładziną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcinok - przy antenie Sirio, którą zamierzam zainstalować, istnieje opcja, żeby fabryczną CB wykręcić i wkręcić na jej miejsce dłuższą, możliwie z motylkiem. W instrukcji serwisowej widzę, że z przejściem przez słupek nie powinno być problemu, bo kabel FM idzie zaraz pod wykładziną.

A to ważne, że jest taka możliwość bo sam się przekonasz, że krótka antena to nie to. Ja też zaczynałem od małej antenki teraz tak jak pisałem mam i tak niedługą - helikalną 100cm (jej właściwości są porównywalne z normalną 150cm) ale wciąż ma sie apetyt na dłuższą. U mnie jednak też ma znaczrnie estetyka dlatego muszę się zadowolić tą co mam.

Przy zakladaniu tej nowej anteny możesz wzmocnić trochę dach żeby się nie wyginał jak kiedyś przyszalejesz i założysz 2m ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to ważne, że jest taka możliwość bo sam się przekonasz, że krótka antena to nie to. Ja też zaczynałem od małej antenki teraz tak jak pisałem mam i tak niedługą - helikalną 100cm (jej właściwości są porównywalne z normalną 150cm) ale wciąż ma sie apetyt na dłuższą. U mnie jednak też ma znaczrnie estetyka dlatego muszę się zadowolić tą co mam.

Przy zakladaniu tej nowej anteny możesz wzmocnić trochę dach żeby się nie wyginał jak kiedyś przyszalejesz i założysz 2m ;)

Masz na myśli podłożenie jakiegoś kawałka 20x20 cm blachy 2mm od spodu? Tak myślę, że do 1 m nie będzie to raczej potrzebne.

DX-ów nie zamierzam robić :) - zrobiłem ich wystarczająco dużo w połowie 90-tych (BTW, moim pierwszym bazowym radiem był właśnie Alan 28, potem 87). Wystarczy mi zasięg do 10 km, żeby być ogólnie zorientowanym, co się dzieje na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój montaż:

zplj.jpg[/img]

u9rv.jpg[/img]

zz7i.jpg[/img]

Antena ma 2m. Wcześniej miałem ML-145 na magnesie. Teraz to inna bajka. Problem jest przy garażach podziemnych itp. ale rzadko się tam pojawiam. Antenka stroi pięknie, na trasie SQ na zero i RFgain na max i w radyjku błoga cisza (tzn. zero szumów). 

Krótkie anteny Ohio I Missouri mam na firmowych autach. Zbierają dużo syfu z eteru, trzeba mocno ratować się RFgainem i SQ. Współpracują z Harry III zasilanymi z aku.

Edytowane przez crayou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodziło mi o kawałek blaszki. Alan 28 ma swoje lata ale konstrukcja ponadczasowa i znaczne lepsza niż niektóre obecne chińskie wynalazki.

Mój montaż:

zplj.jpg[/img]

u9rv.jpg[/img]

zz7i.jpg[/img]

Antena ma 2m. Wcześniej miałem ML-145 na magnesie. Teraz to inna bajka. Problem jest przy garażach podziemnych itp. ale rzadko się tam pojawiam. Antenka stroi pięknie, na trasie SQ na zero i RFgain na max i w radyjku błoga cisza (tzn. zero szumów).

Krótkie anteny Ohio I Missouri mam na firmowych autach. Zbierają dużo syfu z eteru, trzeba mocno ratować się RFgainem i SQ. Współpracują z Harry III zasilanymi z aku.

Wrzuć jeszcze zdjecie z bliska samego uchwytu. Chyba mamy dość podobne konstrukcje:) ja mam antene na motylku z zabezpieczeniem. Do garażu ją poprostu kładę ale mam o 1m krotszą antenę. Edytowane przez marcinok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alan 28 - mam w wersji niemieckiej, przeszczepiłem go na Transita. Wcześniej jeździł ze mną w BMW, potem jego zalety doceniał kolega z pracy a teraz wiernie służy w podróżach służbowych - świetne radio. Tak jak piszesz - stare konstrukcje na głowę biją większość współczesnych szumofonów. Ja zaczynałem z Alanem 18. Trochę żałuję, że go sprzedałem. Dziś mam Herberta I - czteropinowiec, Filipińczyk. Ma znakomite filtry.

Tu masz mój uchwyt:

oqal.jpg[/img]

Kolega wyciął plazmą CNC z kwaśnej stali 4mm. Jeszcze tylko na czarno prysnę, tylko czasu brak. Na razie pokryte cynkiem.

Montaż PL plus przejściówka PL/DV Sirio dla łatwiejszego demontażu.

Edytowane przez crayou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alan 28 - mam w wersji niemieckiej, przeszczepiłem go na Transita. Wcześniej jeździł ze mną w BMW, potem jego zalety doceniał kolega z pracy a teraz wiernie służy w podróżach służbowych - świetne radio. Tak jak piszesz - stare konstrukcje na głowę biją większość współczesnych szumofonów. Ja zaczynałem z Alanem 18. Trochę żałuję, że go sprzedałem. Dziś mam Herberta I - czteropinowiec, Filipińczyk. Ma znakomite filtry.

Tu masz mój uchwyt:

oqal.jpg[/img]

Kolega wyciął plazmą CNC z kwaśnej stali 4mm. Jeszcze tylko na czarno prysnę, tylko czasu brak. Na razie pokryte cynkiem.

Montaż PL plus przejściówka PL/DV Sirio dla łatwiejszego demontażu.

Ocynk będzie wymagał specjalnego podkładu i specjalnej farby inaczej będzie się łuszczył lepiej został jak jest. Perfekt robota ale ja bym dał przewód pod relingiem od razu pod anteną. Jak perfect to perfect. Radio bym zlicował z deską. Tak jest u mnie. tu jest wątek o CB...........http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/92326-cb-w-xtrail-t30/page-3?do=findComment&comment=946931

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć karibox1. No zastanawiałem nad przyczepnością farby. To nie jest ocynkowane, tylko pryśnięte cynkiem w sprayu - jeśli to jakaś różnica. Co do przewodu: a jak unieść reling? Chciałem to zrobić tylko wiedzy zabrakło. Co do licowania radia z deską - nie da się. Herbatnik to duże radio i głębiej wcisnąć się nie da. Może w miejscu radia 2DIN jest więcej miejsca na głębokość. Planuję zmienić radio, więc może wybrałbym opcję radio 1DIN i pod spodem Herbatnik.

 

EDIT: w wątku o CB również zabierałem głos. Pozdrawiam.

Edytowane przez crayou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć karibox1. No zastanawiałem nad przyczepnością farby. To nie jest ocynkowane, tylko pryśnięte cynkiem w sprayu - jeśli to jakaś różnica. Co do przewodu: a jak unieść reling? Chciałem to zrobić tylko wiedzy zabrakło. Co do licowania radia z deską - nie da się. Herbatnik to duże radio i głębiej wcisnąć się nie da. Może w miejscu radia 2DIN jest więcej miejsca na głębokość. Planuję zmienić radio, więc może wybrałbym opcję radio 1DIN i pod spodem Herbatnik.

 

EDIT: w wątku o CB również zabierałem głos. Pozdrawiam.

A nie cynkiem to ok.

Wiem, że zabierałeś głos. Trzeba dobrać się do podsufitki i stamtąd odkręcić relingi. Można spokojnie 6 nawiercić otworek tuż pod relingiem i przenizać do kabiny kabel i dalej plastikami wzdłuż dachu do szyby przód albo lepiej bocznym słupkiem w dół do podłogi i dalej pod siedzenia w stronę konsoli. Poza tym i tak musisz się dostać do relingów bo jak je zaczniesz macać to zobaczysz, że są luźne. Pozdr

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kolega wyciął plazmą CNC z kwaśnej stali 4mm. Jeszcze tylko na czarno prysnę, tylko czasu brak. Na razie pokryte cynkiem.

Montaż PL plus przejściówka PL/DV Sirio dla łatwiejszego demontażu.

 

 Jeśli moge to wtrace się..

Kiedy uchwyt jest ze stali kwasoodpornej to oznacza ,że jest odporny tez na korozje.

Tak wiec tej stali nie potrzeba malowac jak równiez jest to niewskazane ,bo kazda farba słabo jej trzyma się i szybko łuszczy sie i odpada...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak racja, ale są tam też dwa spawy, które trzeba zabezpieczyć.

 

Wysłane z ZTE V987

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Kolega wyciął plazmą CNC z kwaśnej stali 4mm. Jeszcze tylko na czarno prysnę, tylko czasu brak. Na razie pokryte cynkiem.

Montaż PL plus przejściówka PL/DV Sirio dla łatwiejszego demontażu.

 

 Jeśli moge to wtrace się..

Kiedy uchwyt jest ze stali kwasoodpornej to oznacza ,że jest odporny tez na korozje.

Tak wiec tej stali nie potrzeba malowac jak równiez jest to niewskazane ,bo kazda farba słabo jej trzyma się i szybko łuszczy sie i odpada...

 

możesz się wtrącać ale czytaj wszystko, już pisałem o tym w tym wątku: "Ocynk będzie wymagał specjalnego podkładu i specjalnej farby inaczej będzie się łuszczył lepiej zostaw jak jest". Poza tym farba ma pokryć różnice koloru a stal nie jest ocynkowana tylko pryśnięta ocynkiem. Uchwyt mocno się odznacza od czarnego relingu.

uchwyt i zaślepkę lepiej spróbuj przerobić aby można było ją założyć (dziura w zaślepce od góry)

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam inny pomysł na uchwyt, z przerobieniem zaślepki właśnie. Tylko szkoda mi ciąć oryginalnej a żadnej używki znaleźć póki co nie mogę. Póki co czarny lakier spełni swoje zadanie.

 

Wysłane z ZTE V987

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak racja, ale są tam też dwa spawy, które trzeba zabezpieczyć. Wysłane z ZTE V987

Spaw nic nie zmienia-jeśli zostal wykonany odpowiednią elektroda czy drutem..

Nie praktykuje się malowania stali kwasoodpornych..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie praktykuje się malowania stali kwasoodpornych..

 

Jak widać na zdjęciach - praktykuje się i to z powodzeniem :P Względy estetyczne.

Pozdrawiam.

Edytowane przez crayou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na zdjęciach - praktykuje się i to z powodzeniem :P Względy estetyczne.

Pozdrawiam.

Kolego ,ja napisałem tylko o tym ,że wg wszelkich prawideł nie maluje sie elementów ze stali kwasoodpornej,nie znajdziesz nigdzie jakiekolwiek elementu z tej stali w sprzedaży co bylby pomalowany.

A co do estetyki-to jesli na niej Ci zależy ,to bez porównania lepszy i trwały efekt osiagniesz poddajać uchwyt polerce.Wtedy bedzie mozna w nim  przegladać się jak w lustrze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Docelowo ma być czarny, więc polerkę odpuściłem. Jak będzie więcej słońca to prysnę lakierem z połyskiem.

 

Wysłane z ZTE V987

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mocowanie anteny wymyslilem sobie nieco inaczej. Do tego uzylem zwykly łącznik budowlany i uchwyt do anteny za 10zl. Efekt mnie zadawala. Antene niestety muszę kłaść przy wjezdzie do garażu.

post-68980-0-56668200-1395757737_thumb.jpg

post-68980-0-80549500-1395757981_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...