Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] hamulce bębnowe tylne... naprawa


Gość heineken72
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość heineken72

Byłem dzis na przegladzie i co roku mam problem z hamulcami tylnymi

wymieniałem szczeki z poł roku temu, bębny też są ok ...a

 

na hamulcu zasadniczym jest tak:

L=83 P=152

na ręcznym prawie odwrotnie:

L=114 P=60

 

o co kaman?

 

ps. ostatnio podkręciłem samoregulator o kilka ząbków (chyba sie też nie samoregulował)

ps2. srubka naciagająca linkę pod dzwignia też jest juz podkrecona prawie na maksa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zapieczoną linkę pewnie, ja też tak miałem, hamulce bardzo nierówno brały, nie mówiąc o tym, że praktycznie nie hamowały. Niestety wymiana bardzo kosztowna coś koło 300 złotych plus robocizna. Bębny były u mnie tak pordzwiałe, że nie dałbym rady ich sam ściagnąć i zamontowwać linek :(

 

EDIT: Kolega mechanior mi mówił, że ewentualne smarowanie linek to półśrodek, po paru miesiącach problem wróci, ja po wymianie mam święty spokój :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Bębny w nysce ściągniesz zawsze;-) Ja miałem zablokowane koło, szczeka zgubiła okładzine a ta zaklinowała sie pod drugą. 2 śruby M8 wkrecasz w beben i musi zejsc. Możesz jeszcze odgiąć blaszke samoregulatora i napierać młotkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość heineken72

Widze że Dżodżo przerzucił temat na ten post .. i oki.. bo własnie o tylnach hamulcach piszemy

u mnie było tak ze wymieniłem szczeki a i tak po czasie hamulce byly mierne

reczny z jednej strony słaby a tył hamował słabiej z drugiej

Przyczyna była dziwna .. nie wiem czy z mojej winy... (wymiana szczek) ale.. samoregulatory sie poprostu nie sąmoregulowały

Teraz robie tak że 2x w roku sciagam beben i wkretaczkiem popycham o kilka zebów tak by beben ciasno wchodził...efekt ... ąyleta reczny i hamulce z tyłu oki

ps.. nie wiem o co kaman z tym sameregulatorem ale coś nie kreci u mnie tego kółka zębatego by naciagać reszte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jest ok w autku nowym. Potem to stale są problemy mniejsze lub większe. Pył powstający ze ścierania się okładzin osadza się dosłownie wszędzie wewnątrz obudowy bębnów m.in. na gwincie samoregulatora co powoduje znaczne opory dla obracającej się nakrętki.

 

Rozpieraki trzeba ustawić tak aby bęben poruszał się z wyczuwalnym obcieraniem o szczęki. Jak ustawisz za ciasno to może się źle skończyć a jak za luźno to może ci braknąć naciągu do ręcznego hamulca

 

Bębny w nysce ściągniesz zawsze;-) Ja miałem zablokowane koło, szczeka zgubiła okładzine a ta zaklinowała sie pod drugą. 2 śruby M8 wkrecasz w beben i musi zejsc. Możesz jeszcze odgiąć blaszke samoregulatora i napierać młotkiem.

 

Jaras mi też odkleiła się okładzina od szczęki ale na szczęście nikomu nic się nie stało ale ze ściągnięciem był spory problem bo w moich bębnach nie było otworów w które by można wkręcić śruby. I tak sobie poradziłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość heineken72

To znaczy że wam te samoregulatory działają oki?

Może ja mam jeden żle zamontowany bo w jednym kole działa oki.. a w drugim jest to kólko zębate po drugiej stronie .... może poprostu zle wsadzone w szczeki

 

ps. może ktoś kiedys przy rozbiórce zrobi fotkę - chetnie popatrze jak powinno być

... (te źle działające to mam z lewej strony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam zdjęć z rozbiórki i montażu. Pewności też nie mam czy u mnie te samoregulatory działają ok. W każdym bądź razie po tych przejściach jakie miałem z tylnymi hamulcami wolał bym już tam więcej nie zaglądać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
w moich bębnach nie było otworów w które by można wkręcić śruby. I tak sobie poradziłem.

U mnie tak samo i już dwa razy się przymierzałem i nie dałem rady ściągnąć bębnów. Chciałem sprawdzić przed zimą i nie moge tego ustrojstwa zdemontować.

Jak sobie poradziłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie sciągnołem bęben przy użyciu młotka i przecinaka. Najpierw opukalem bęben po obwodzie a potem wziołem przecinak i zaczołem zbijanie. Można jeszcze było kombinować ze ściągaczami ale niestety takowych nie posiadam.

 

Możesz jeszcze spróbować przywalić w zewnętrzny kant bębna i próbować go wyboczyć lekko na piaście bo tam może być zapieczony, z zewnętrznej strony bedziesz miał na pewno większą siłę uderzenia niż czymkolwiek innym od wewnątrz.

 

Wszystko trzeba robić z wyczuciem i jeśli nie przynosi to efektów to delikatnie zwiększać siłę uderzenia

 

masz tu link z opisem mojej przygody

http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12651

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Chłopaki możecie mi powiedzieć jak te samoregulatory działają???Pojął to ktoś? :) Robie hamulce z tyłu,bo sie okazało ze juz mam nie okładziny ale blachy :/ no i rozebrałem wszystko ok....tyle ze jak obejrzałem te samoregulatory to sie zatanawiam jak one dzialaja???no jest zebatka....ale co nią tam kręci,zeby podregulowywać jak sie scierają??

Mam to skladac jutro i juz kombinuje jak to poskladac zeby to działalo..

 

Heh no bo przeciez chyba nie trzeba samemu podregulowywac recznie cco?? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest taka blaszka ze sprężynką co napędza tą nakrętkę zębatą ale na jakiej zasadzie to działa to nie wiem. U mnie z resztą ostatnimi czasy na pewno to nie działało bo jak robiłem przy szczękach z tyłu to ledwo dały się kręcić te nakrętki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tak samo i już dwa razy się przymierzałem i nie dałem rady ściągnąć bębnów. Chciałem sprawdzić przed zimą i nie moge tego ustrojstwa zdemontować.

Jak sobie poradziłeś ?

 

Hehe to masz identyczny problem co ja kiedyś jarkk, męczyłem się z tymi bębnami pół dnia. Otóż zrobił Ci się kołnierz na bębnie, ponieważ szerokość szczęk jest nieco mniejsza od szerokości wewnętrznej bębna i przy ścieraniu się z czasem robi się w nim kołnierz, który uniemożliwia czasem zdjęcie bębna. U mnie dodatkowo pękł stalowy wodzik (przypominający gwóźdź), który niejako utrzymuje szczęki w prawidłowym położeniu, przez co zdjęcie bębna graniczy z cudem. Jednak jak jeden z kolegów wcześniej napisał, ciężki młotek, ze dwa przecinaki i do tego ze 2 wielkie śrubowkręty załatwiły sprawę, po kilku godzinach bęben udało mi się zdjąć oczywiście uszkadzając okładzinę ścierną :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...