Gość Rafał79 Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Mam problem z tylną ogrzewaną szybą w micrze k11 1,0 silnik z 96 roku. A mianowicie od wczoraj przestała mi grzać szyba, a przy dzisiejszych pogodach bardzo by się przydała. Sprawdzałem bezpieczniki są ok. Po włączeniu zapala sie dioda stgnalizująca włącząną spiralkę w szybie. Moje pytanko gdzie się znajduje i który to może być przekaźnik bo to przez niego pewnie jest problem. Nie wiem czy ma coś wspólnego tylna wycieraczka bo bo wyłączeniu jej pozostaje w miejscu w którym ją wyłączyłem. Proszę o odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 A na pewno to wszystko wcześniej działało normalnie? Ja na początku (po kupnie auta) miałem to wszystko pokaszanione - problem był na łączeniu kabli klapy z kablami z auta - przy lewym zawiasie tylnej klapy. Przekaźnik (od wycieraczki) jest natomiast w bagażniku po prawej stronie - za wykładziną - moim zdaniem powinny być dwa przekaźniki do wycieraczki, aby wracała... Do ogrzewania tylnej szyby raczej nie ma przekaźnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 "przekaznik aby wycieraczka wracałą" ?????? luknij na mojego posta o polozonej wycieraczce to zrzumiesz jak to działa. jesli zas efekt jest ze wycieraczka zostaje w miejscu to hmmm.... ja bym wlasnie zaoczol od rozebrania mechanizmu i sprawdzil czy przypadkiem jeden ze styków sie nei ułamał i nie daje sygnalu zwrotnego na blaszce. z kolei co do szyby to moze byc smieszny problem a mianowiscie przeswietl dokładnie obydwa kable ktore masz podlaczone do szyby. to wszytko działa jak zarowka ma plus i minus. jesli kable odczepisz i podlaczysz zarowke to po wlaczeniu grzania powinna sie zapalic jesli zas sie nei pali to znaczy ze masz przerwe albo: nie masz masy, albo : napiecie z deski rodzielczej nei dochodzi do tyłu. nie zmieniales radia badz nei masz na tzw "szufladzie" wyciagene ?? kable od p/bgielnych , awaryjnych i szyby tylbej sa tuz nad radiem i czesto zdarz sie ze sie przecierają , ale fakt faktem przetarcie kabla powinno ci wywalic bezpiecznik a nie nie dawac znaku zycia. polecam przedzoenienie kabli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 "przekaznik aby wycieraczka wracałą" ?????? Tak adex, oprócz sygnału zwrotnego potrzebny jest przekaźnik, który coś z nim zrobi sensownego... a od położenia blaszki zależy, dokąd wycieraczka będzie wracać. Też przerabiałem problem nigdzie nie wracającej wycieraczki i u mnie właśnie brakowało przekaźnika (ogólnie cała elektryka tylnej klapy zrobiona była co najmniej dziwnie...). Ale w jednym jesteśmy zgodni - ja też obstawiam, że winne są kable, ale ja że w miejscu, w którym wchodzą do tylnej klapy. polecam przedzoenienie kabliAdex przyzwyczaiłem się już, że robisz "troszkę" błędów, ale coś tu mu właściwie polecił? Przejrzenie, czy przełożenie (położenie od nowa) kabli? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADEX Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 heheh nie o to biega ze błady ale nieststy albo pisze posty bedąc przelotem na kompie albo tak jak ten o 5 nad ranem a chodziło mi o : PRZEDZWONIENIE ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał79 Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Dzięki za podpowiedzi. Za tym muszę sprawdzić przewody od włącznika aż do szyby, bo gdy mierzyłem miernikiem to nie było prądu czyli + nie dochodził przewodem do szyby. A jeżeli chodzi o wycieraczkę to szukałem przekaźnika z prawej stronie w bagażniku za wykładziną i go nie znalazłem, więc muszę chyba rozebrać wewnętrzną osłonkę od klapy w bagarzniku i poszukać tam przerwanych lub odłączonych przewodów. A jeżeli chodzi o pytanie czy było tak cały czas to odpowiedź jest że stało to się ok tygodnia temu. Najpierw wycieraczka, a potem niedziałająca szyba. Pozdro dla wszystkich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawcior Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 masz takie 2 kostki, po lewej i prawej stronie na dole szyby. One prawdopodobnie odpowiadaja za pzrewodzenie pradu czy jakiegoś ciepła ( nie wiem ) do szyby , nagrzewaja sie wtedy te paseczki i szyba odparowuje. Sprawdz czy sie trzymaja, bo jak jedna sie obluzuje to szyba moze nie grzeć... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał79 Opublikowano 10 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2006 Kostki są wporządku, przetarłem je i wyczyściłem zobaczę jescze przewody czy nie są przetarte lub poluzowane [ Dodano: Nie 24 Gru, 2006 13:49 ] Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Przyczyną były złamane przewody łączące tylną klapę samochodu, znajdujące się w górnej lewej osłonie gumowej. Trzy z nich były przerwane a jeden już się nadrywał. Życzę wszystkim Wesołych i radosnych świąt spędzonych z rodziną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.