Gość matek Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Witam kupilem Almerke 1,4 n15 wymienilem olej na platinum pułsyntetyk(taki mi doradzili),ale założyłem LPG i nie wiem czy nie zmieniać oleju na inny jakis lepszy,choć ten jest chyba ok bo nie bierze, ale chciałbym wlać coś konkretnego bo chce dlugo pojeździc tym cudeńkiem wiec prosze o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 8 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2006 Nie ma żadnego specjalnego oleju do silników zasilanych LPG i to jest najwazniejsze. Bez względu na to czy słyszałeś o specjalnych olejach czy innych mitach, to takich olei nie ma. Jak pochodzisz trochę po tym forum, to znajdziesz dużo na ten temat, zwłaszcza w dziale "Eksploatacja" oraz "LPG". Niektóre info tam umieszczona warto poczytać Ale podstawa to chyba terminowa wymiana oleju i nie będzie się czym przejmować. Zwłaszcza że Ci nie bierze. Ja mam akurat Shell Helix Plus 10W40, ale jak dotąd jeździłeś na Platinum, to po co zmieniać? Obydwa to półsyntetyki. Nie przejmuj się i jeździj na nim pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość matek Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Dziekuje za info,bo nie wiedzialem do konca jak to jest z tymi olejami,a moze mógłbyś polecic jakieś dobre świece,moje narazie działają dobrze ale nie wiem jak długo są w moim samochodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ronin00 Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Ja w swoim N14 na LPG używam świece japońskiej firmy NGK,nie są drogie (ok 15 zł za szt)a dobrej jakości.Zmieniam je co jakieś 30kkm-tak mi zalecił mój mechanik,chociaz pojeżdziłbym na nich dłużej, bo bo były jeszcze w całkiem dobrym stanie.Polecam jeszcze sprawdzić kable WN--więcej znajdziesz na forum LPG.Specjalne oleje do LPG to marketingowy chwyt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Witam Z uzyskanych informacji wynika, iż do silników zasilanych LPG zalecane jest stosowanie olejów silnikowych w wysokiej liczbie TBN tj. posiadających wysokie zdolności do neutralizacji produktów spalania paliwa. Analogiczne zalecenia dotyczą używania benzyn z dużą zawartością zanieczyszczeń w postaci siarki lub jej związków. Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Dziekuje za info,bo nie wiedzialem do konca jak to jest z tymi olejami,a moze mógłbyś polecic jakieś dobre świece,moje narazie działają dobrze ale nie wiem jak długo są w moim samochodzie Podtrzymuję moje zdanie o oleju do LPG mimo uwagi danstan. Żaden olej, ani specjalne jego parametry nie jest "zalecany" do LPG. Specjalne oleje do LPG to marketingowy chwyt Zgadzam się w 100%. Osobiście zrobiłem pewne rozeznanie co do oleju i świec przy silniku zasilanym LPG. Pytałem głównie zaufanych mechaników lub w zakładach godnych polecenia gdzie montuje się instalacje. Chodziło o zebranie rzetelnych (w miarę) informacji. Oleje j/w. Świece: Nikt z powyższych ludzi nie potwierdził, że do silników z LPG stosuje się tzw. "zimniejsze" świece... Niektórzy się wręcz usmiechali jednoznacznie O tych zimniejszych świecach wyczytać możesz na tym forum. W dziale eksploatacja Coobcio wyjaśnił dlaczego jego zdaniem powinny być zimniejsze. Generalnie co do zasady z nim się zgodzę, ale nadal uważam, że zwykły użytkownik nie musi zmieniać świec, o ile nie ma w zwyczaju tresować stale silnika na maksymalnych obrotach. Wtedy te świece pewnie miałyby sens, ale na tych samych zasadach można by je stosować do Pb (max wysokie obroty przez dłuższy czas, czyli agresywna jazda) - chodzi o odprowadzenie nadmiaru ciepła z komory spalania. Przy zwykłej jeździe daj sobie spokój z montowaniem zimniejszych, zwłaszcza że fachowcy też uważają, że świece do LPG te same co do Pb. Ja jeżdżę na NGK i nie ma problemów. Jedyne co polecili w/w fachowcy, to regularna wymiana świec - max. co 15 tyś. Ale to i tak bym robił. To akurat potwierdzili też w ASO. Także moja rada: lej olej który lałeś, świece te same co dotąd byle nie jakiejś kiepskiej firmy - mała oszczędność, więc po co ryzykować... pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Witam, nikt nikomu nic nie narzuca, każdy wybiera sam co dobre dla jego samochodu, ale mimo wszystko polecam lekturę : http://www.autocentrum.pl/go/75____2021848...t=20218489.html Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Może nie prześledziłem autora tekstu dokładnie, ale chyba nie chcesz wypowiedzi jakiegoś gościa na innym forum potraktować jako obiektywnego wyznacznika godnego naśladowania? Ja prezentując moje stanowisko podkreśliłem, że starałem się obiektywnych ludzi pytać, ludzi którzy według wielu osób znają się na rzeczy. A nie przypadkowego internauty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Witam Ależ oczywiście, że nie. Tak jak już pisałem w poprzednim poście nikt nikomu nic nie narzuca. Każdy wybiera i decyduje sam. Ja zanim podam jakąś informację staram się przynajmniej trochę poszperać w internecie na temat interesującego mnie zagadnienia. W żaden sposób nie podważam tego co napisałeś wcześniej, uwzażam jednak, że LPG jest paliwem tzw. "suchym", a co to oznacza dla np. prowadnic zaworów i wtrysków nie muszę chyba wyjaśniać. Proponuję przeczytać ten artykuł : http://www.admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&...mh%5F1534%2Exml Może to chwyt marketingowy, a może w tym coś jest: http://www.motofakty.pl/artykul/olejowe_abc.html i ten sam artykuł, ale gdzie indziej: http://moto.wp.pl/kat,45754,wid,8594178,wi...ml?ticaid=12d41 Tak jak powiedziałem wcześniej każdy odpowiada za podejmowane decyzje i w najgorszym przypadku płaci za nie kosztownym remontem silnika. Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Addagio Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Tą lubryfikację to sobie założyłem - nie wiem czy skuteczna, ale śpię spokojniej. Mimo że niektórzy utrzymują, że do Almerek akurat nie potrzeba (jak w artykule) Każdy wie, ze LPG niesie za sobą różne niedogodności. Moim zdaniem ważne jest, aby instalkę zakładać przy takiej ilości km rocznie, żeby się nie tylko jej wartość, ale również ewentualne niedogodności opłacały... Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 9 Grudnia 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2006 Może odrobinę nie na temat, ale chyba warto przeczytać : 1. Gazowe alergie - instalacje gazowe w nowych autach na gwarancji cz.1: http://www.autoflesz.mpn.pl/?go=article&am...0f936ac1e2a1386 2.Gazowe alergie - instalacje gazowe w nowych autach na gwarancji cz.2 http://www.autoflesz.mpn.pl/?go=article&am...0f936ac1e2a1386 Pozdrawiam :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.