Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

zamiana silnik 1.3 -> 1.6


Gość Kit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Opis efektu w postach ponizej, bo tych juz edytował nie bede ;)

(admina prosze o wyrozumiałosc :P )

 

Mam pytanie czy silniki 1,6 były z gaznikiem tylko w wersji 16 zaworowej czy wersje 8 zaworowe równiez wystepowały - i jesli tak to jaki to był gaznik - sterowany elektronicznie czy zwykły.

 

Pytam bo mam silnik 8 zaworowy 1.6 tylko ze z wtryskiem jednopunktowym a zmieniłbym na gaznik - bo teraz mam 1,3 w samochodzie i jest troszke słaby a w garazu lezy i 1.6 tylko ze jest na wtrysku (w 1,3 mam na lpg) i dodatkowo nie mam wiazek (znaczy sa w kawałkach :zly: i podpiecie tego wtrysku spowrotem do kompa to jest mission imposible - dlatego dałbym tam gaźnik jakis uzywany.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Jak masz 1.6 na wtrysku to prawdopodbnie jest to silnik 12V a nie 8V o oznaczeniu GA16i. Do niego potrzebna jest inna skrzynia biegow. Byly tez 8V i silnik ten mial oznaczenie E16S z gaznikiem. Ten bedzie pasowal bezproblemu w miejsce twojego E13S

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik spasuje bez problemu bo skrzynie mam aktualnie załozona ta od 1,6 bo w tym 1,3 było jakies łozysko padniete jak go kupiłem to przełozyłem skrzynie od 1,6.

Tylko sie zastanawiam czy skads dorwie taki gaznik do niego.

Myslałem zeby załozyc ten ganik od 1,3 ale roznice w wejsciach kolektorów sa za duze :(

 

Takze mi nie chodzi o to czy silnik bedzie paskował tylko czy jest gaznik to tego modelu. :?:

A ten jest chyba 8 zaworowy bo z wygladu jest taki jak 1,3 (1,4 16v juz wyglada inaczej bo mam n14 z 1,4 16v rowniez) a ten 1,6 oprocz tego ze ma wtrys to wyglada bardzo podobnie tylko ma wieksze wloty w kolektorze dolotowym)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

Jezeli pasuja otwory na przykrecenie kolektora do bloku to przekladaj z 1.3.

Zdaje sie ze byla tez wersja silnika E16i - 8V na jednopunkcjie... jakims uproszczonym. Wersji silnikow jest od metra w sunny. Byly tez o pojemnosci 1.1 i 1.5 :) Mieszali silnikami jak diablel sloncem.

 

Jak nie bedzie pasic to zalatw sam kolektor z gaznikowca 1.6 i przeloz sam gaznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie od 1,3 nie pasi i chce znalesc jakis od 1.6

Wiem ze były 1.6 16v ale od niego to nie spasi bo jest inny blok itp

 

dlatego pytam sie czy były 1.6 8v bo jak tak to mozna szukac a jak nie to tylko czas strace :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz

W modelu N13 1.6 16V byly to silniki CA16DE na pelnym wtrysku.

Jednopunkty byly GA16i 12V i prawdopodobnie E16i 8V.

Od tego CA nic Ci nie podejdzie bo to zupelnie inny silnik i skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie pisze ze mam 1.6 8V na jednopunktowym - skrzynia pasuje do 1,3

Jest to na 100% jednopunktowy wtrysk.

 

Moje pytanie jest takie czy były na

gazniku 1.6 8V

- bo taki gaznik by podszedł do tego silnika 1.6 z jednopunktowym wtryskiem

 

To ze były 16V z gaznikem to wiem - tylko czy były 1.6 na 8 zaworach z gaznikem??!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mikey_one

Witaj. Kolego możesz mieć problem ze znalezieniem gaźnikowego 1.6. Z tego co mi wiadomo to w N13 silniki z układem 8V to silniki serii E: E10S, E13S, E16i, gdzie S to gaźnik a i monowtrysk. Skrzynia pasuje bo typoszereg jest ten sam...

Kolektor od 1.3 nie pasuje bo sprawdzałem :D

Jeśli tak bardzo się na to upierasz to pozostaje poszukać Ci silnika o oznaczeniu E15S/E16S, kolektor będzie pasował.

A jeśli chcesz się upewnić to podjedź do jakiegoś lepszego sklepu z uszczelkami i sprawdź w katalogu jak wyglądają takowe pod kolektor ssący i porównaj ze swoimi.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukasz_lublin
Jednopunkty byly GA16i 12V
:zdziw: :zdziw: :zdziw:

12V to sa ale jesli by miał 6 cylindróW !!! Po 1 zaworze ssacym i wydechowym na cylinder daje 12!!! A w przypadku 4 cylindrów tak jak to jest w Ga16 i pokrewnych mozliwe jest 16V lub ewentualnie 8V, ktore wystepowaly w Europie do 89r. Silniki GA16 16V V4 wystepuja w wersjach gaznikowych i wtryskowych.

IMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednopunkty byly GA16i 12V
:zdziw: :zdziw: :zdziw:

12V to sa ale jesli by miał 6 cylindróW !!! Po 1 zaworze ssacym i wydechowym na cylinder daje 12!!! A w przypadku 4 cylindrów tak jak to jest w Ga16 i pokrewnych mozliwe jest 16V lub ewentualnie 8V, ktore wystepowaly w Europie do 89r. Silniki GA16 16V V4 wystepuja w wersjach gaznikowych i wtryskowych.

IMO

 

są są GA16 12V, 4 cylindrowe po jednym zaworze ssacym i podówjne zawory wydechowe dają 12V lub odwrotnie... 1 wydechowy 2 ssace na cylinder... wystarczy wpisac GA16 12V w goole mnostwo pozycji o tym silniku wyskakuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciejka_sz
Jednopunkty byly GA16i 12V
:zdziw: :zdziw: :zdziw:

12V to sa ale jesli by miał 6 cylindróW !!! Po 1 zaworze ssacym i wydechowym na cylinder daje 12!!! A w przypadku 4 cylindrów tak jak to jest w Ga16 i pokrewnych mozliwe jest 16V lub ewentualnie 8V, ktore wystepowaly w Europie do 89r. Silniki GA16 16V V4 wystepuja w wersjach gaznikowych i wtryskowych.

IMO

Nie slyszales nigdy o 3ech zaworach na cylinder??

3zawory x 4ry cylindry daja 12v :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie sa 12v, wiem bo ostatnio jezdzilem troche po sklepach z czesciami i sa takie wersje w katalogach. Z tego co widziałem to wystepowały 1.6 na gaznikach (były one montowane rowniez w b12) ale do sprzedania nie udało mi sie znalesc :(

 

W kazdym razie teraz probuje załozyc kolektor od 1.3 - duzego problemu nie ma oprócz kanałow wodnych które sa lekko przesuniete - kolektor jest juz załozony - teraz trzeba jeszcze poskładac i modlic sie zeby wszystko zadziałało (silnik stał chyba ponad 3,5 roku nie ruszany :P )

 

Jak wszystko bedzie juz poskładane i beda kolejne postepy napewno zdam relacje.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i poskładane :diabel2:

Silnik odpalił bez najmniejszego problemu, narazie przejechałem testowo ok 3 km wiec nie duzo - dokładny opis napisze jutro, bo dzisiaj jest juz pozno, ale mowiac ogolnie efekt jest taki :579: :one: - lepszy niz sie spodziewałem - ale tak jak pisze to narazie poczatkowe odczucia jeszcze musze potestowac dokałdniej ale w porownaniu do 1.3 to zaczeło to jezdzic :one:

 

 

PS. Włascicieli 1.3 zapraszam jeszcze do tematu "1.3 wezyki podcisnienia..." bo mam mały problem z ich podpieciem (najpewniej nie podpiołem ich tak jak maja byc, bo niestety w akcji zostały odpiete a nie opisałem ich. :zly:

 

[ Dodano: Sro 03 Sty, 2007 14:26 ]

No i pierwsze wraznia po kilku kilometrach sa takie ze samochód jest bardziej zrywny i elastyczny w porównaniu z 1.3 - poprostu zaczął jezdzic :D . W porównaniu do 1.4 16V (takim jezdzi starszy w N14) jest troche słabszy mimo wszystko (ale to nawet z katalogu "pełny 1.6 ma mniej koni) ale nie jest to jakas drastyczna roznica.

Dzwiek silnika duzo lepszy :P .

 

Oczywiscie testowałem tylko na LPG, na benzynie nie tesowałem poniewaz to nie ma sensu - gaźnik jest chyba strasznie zapaskudzony (zreszta na benzyne przełaczam tylko jak mi braknie LPG albo jest bardzoo niska temp np -20, czyli bardzo rzadko - dlatego na benzynie juz 1.3 ledwo jezdził. Wiem powinno sie odpalac na benzynie - ale na gazie nawet przy minus kilku stopniach łapie "od kopa" wiec jakos nie czuje potrzeby.

 

Teraz jeszcze musze pojezdzic troche to sie wyczuje dokładniej roznice w mocy.

 

Najwiekszy problem to był tylko w spasowaniu kolektora ssacego -kanały wodne nie pasowały - reszta ok. Ale na to znalazł sie sposób - tokaż wytoczył aluminiowe dystanse grubosci 4mm (max zeby szpilki chwyciły) i w tych dystansach nawierciło sie dziury w miejscach gdzie kanały sie stykały a nastepnie jeszcze troche rozwierciło pod kątem.

 

 

Jeszcze mam takie pytanie:

Cos mi szumi w silniku mniej wiecej z okolic paska rozrzadu/alternatora (nie jest to alternator sprawdzałem) jest to dosc słyszalne, nie jest to stukanie tylko takie szumienie i nie jednostajne tylko cos jakby szuuuu szuuu (takie szumienie z bardzo jakby krótkimi przerwami). Podejrzewam ze to moze byc łozysko od koła napinajacego pasek rozrzadu, bo w tamtym rejonie to chyba tylko to moze wydawac takie odgłosy :?: Chyba ze pominąłem jakas czesc?

Jak myslicie?

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może zrób tak jak ja zrobiłem, benzyna won łącznie z bakiem i tylko BLOS + LPG osiągi na pewno lepsze niż seryjny silnik na benzynie z gaźnikiem... Problemów z odpalaniem nie ma - jak są temperatury ujemne to trzeba pokręcić tak z 7-8 sek aż załapie.

 

Przykłady takiego modu:

MÓJ: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...659&start=0

GOAGO: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...548&start=0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator to własnie nie jest bo odpiołem go na chwile i nic to niezmieniło :(

 

Co do Blos'a to ile on kosztuje?

Bo jesli idzie o odpalanie to albo mam dobra instalacje albo te silniki jakos gaz lubia bo i 1.3 i 1.6 odpalaja na gazie nawet przy niskich temperaturach zaraz po "musnieciu" zapłonu (dosłownie ułamek sekundy :D )

 

W 1.4 16v jest juz nowsza instalacja (tez 1 gen, ale juz sie troche rozni niby nowsza i przy nizszych temp. trzeba pokrecic troszke dłuzej albo kilka razy :| )

 

Ciekawe czy ten blos by rzeczywiscie cos dał w tym wypadku bo tutaj ograniczeniem jest własnie gaznik - jest mniejszy niz do np 1.6 (waski przelot)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm z tym blosem to moze i mocy by wiecej było (tego nigdy za wiele)

 

Ale w zimie czasem zapalam na benzynie (to jeszcze mozna by obejsc - jakis podgrzewacz czy cos), ale jest jescze drugi problem - zawsze jade tankowac w ostatniej chwili i czasem musze przełaczyc na benzyne bo z gazu to juz nawet oparów nie ma - i to mnie najbardziej martwi bo nie widzi mi sie pchanie go pare kilometrów na stacje.

 

Pozatym powiedziałem sobie ze juz nic do niego nie dokładam narazie (juz za opony sporo zapłacilem jak na ten model) i inne czesci które trzeba było wymienic i niespecjalnie mam ponad 300 zeby wybulic na Blosa :(

 

Swap w sumie wyniosł mnie grosze koszt uszczelek+ olej, płyn do chłodnicy (i tak trzeba było wymienic i olej i płyn) + toczenie dystansów + czas na składanie tego ;)

 

Wiec narazie raczej Blosa sobie daruje - moze kiedys jak jakies fundusze sie znajda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...