Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/P11] Ładowanie i pobór prądu


Gość RadMaxx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Dziwna rzecz się dzieje...

 

1. Ładowanie akumulatora odbywa się dopiero gdzieś w okolicy 3000 obr.

2. Nadmuch na 4 biegu, radio, halogeny i ogrzewanie tylnej szyby rozładowują akumulator w ciągu 30 minut jazdy.

3. Aku nowy, po podładowaniu pali OK.

 

Czyżby alternator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź!

 

 

Czy możesz podać orientacyjny koszt naprawy?

 

 

Pomierzyłem napięcia i niby wszystko ok tzn. zimny akumulator ma takie napięcie jak podaje producent (12,8V). Na odpalonym silniku rośnie do 14,7V a po podłączeniu świateł mijania, drogowych, dmuchawy na 4 bieg i ogrzewania tylnej szyby spada do 12,2V.

 

Więc ładowanie jest na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie żarzy się kontrolka to sprawdź czy masz odpowiednio napięty pasek alternatora - reguła jest taka że jak obrócisz kólkiem alternatora to nie ma prawa się ono ślizgać w pasku tylko ma poruszyć wszystkie kołka przy silniku. Jeśli natomias kontrolka się żarzy to musisz sprawdzić diody i uzwojenie stojana. Sprawdź również kabel prądowy dochodzacy do alternatora czy po drodze nie występuje gdzieś spadek napięcia (np na jakiś łączeniach)

 

[ Dodano: Nie 31 Gru, 2006 13:26 ]

P.S. Generalnie po włączeniu dbiorników (świateł, dmuchawy itp) napięcie na akumulatorze powino wachac sie na poziomie 14V w tedy nie dojdzie do rozładowania akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie żarzy się kontrolka to sprawdź czy masz odpowiednio napięty pasek alternatora - reguła jest taka że jak obrócisz kólkiem alternatora to nie ma prawa się ono ślizgać w pasku tylko ma poruszyć wszystkie kołka przy silniku. Jeśli natomias kontrolka się żarzy to musisz sprawdzić diody i uzwojenie stojana. Sprawdź również kabel prądowy dochodzacy do alternatora czy po drodze nie występuje gdzieś spadek napięcia (np na jakiś łączeniach)

 

[ Dodano: Nie 31 Gru, 2006 13:26 ]

P.S. Generalnie po włączeniu dbiorników (świateł, dmuchawy itp) napięcie na akumulatorze powino wachac sie na poziomie 14V w tedy nie dojdzie do rozładowania akumulatora.

Całkowicie zgadzam sie z tą wypowiedzią i musisz tak sprawdzić jak opisał qwack. U mnie kontrolka od ładowanie gasła właśnie gdzieś ok 3000obr. (w tym czasie też przestały mi chodzić biegi dmuchawy od 1-3- naprawa jest bardzo prosta opisana jest na forum) po wymianie na pierwszy używany regulator napięcia (50zł ) napięcie było za duże i stwierdziłem że też jest uszkodzony. Drugie podejście przyniosło oczekiwany efekt i wszystko jest ok. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez weekend wszystko jest ok. Płytke z biegami naprawiłem i od tej pory nie ma problemów z ładowanie... póki co ;)

 

Dziękuję a szybką pomoc!!!

 

[ Dodano: Sro 14 Mar, 2007 14:03 ]

Hello!

 

A więc problem się powtarzał okresowa... więc zaprowadziłem uparciucha do elektryka.

Padła dioda prostownicz, regulator napięcia i jakieś mosty w alternatorze ;)

300 zł - moge polecić fachowca - Kraków

 

Temat uważam za zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Problem mam podobny. Szukam POMOCY!!!!

Ostatnio kilka razy moja primerka zrobiła mi niespodziankę i nie odpaliła. Zabrakło mocy w akumulatorze... Zauważyłem że jak obroty dam powyżej 3000 zaczyna dopiero ładować akumulator. Jeśli jadę tylko kawałek i nie przekroczę tych obrotów (żeby przy zimnym silniku nie uruchamiać turbosprężarki) póżniej już nie odpalę.

 

Ja stawiam na regulator napięcia ale wolałem jeszcze się Was poradzić.

 

Proszę o odpowiedź.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciej-a pierwsza sprawa sprawdzamy masy - lecisz od minusowej klemy pokolei od akumulatora. Gdzie jedst jakaś zaśniedziała czyścimy, smarujemy wazelinką techniczną. Dwa - to spaedzamy pasek - jego stan i naciąg - być może jest już trochę wyciągnięty iwypadałoby go zmienić. Po trzecie - dopiero po tych czynnościach zajmujemy się alternatorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam takiego. ostatnio jak samochód odstawiłem do elektryka żałowałem tego długo. Nie dość że syf w aucie to nic nie naprawił a kasę skosił jak za bóg wie co...

 

Sam tego nie sprawdzę? a najlepiej jakby dało radę samemu zrobić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz woltomierz do klem akumulatora i zobacz co pokaże, na zgaszonym silniku powinno być około 12V (jak mocno rozładowany to nawet 10V) a jak odplisz auto około 14,4V, jak nie będzie to znaczy, że nie ładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprostszym sposobem sprawdzenia czy masz ładowanie jest zdjęcie dodatniej klemy na uruchomionym silniku .Jak będzie brak ładowania silnik zgaśnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprostszym sposobem

i najgłupszym sposobem, nie wolno tak robić

To racja :!:

Miernik nie kosztuje az tyle żeby ryzykować spie........ tego co w alterku jeszcze dobrego zostało to raz a dwa jeżeli jest słaby aku to może być tak że nie trzyma napięcia a ładowanie będzie ok.

Jeżeli z 10/11V odpalisz i przyłożysz miernik to zobacz czy napięcie ładowania wzrasta powoli w miarę zwiększania obrotów czy np do 2500rpm małe napięcie rzędu 13,5 a powyżej 2500rpm jest ok.14,4 i wtedy będzie pewność czy ładowanie czy aku :!: :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem. ładowanie jest do d...

Przy wyłaczonym silniku jest 11.4, a po uruchomieniu na wolnych obrotach zostaje tyle samo. przy podwyższaniu obrotów rośnie ale max do 13.8. natomiast po ponownym zejściu na wolne obroty trzyma sie między 12.1-12.5V...

 

powiedzcie co zrobić. wolałbym uniknąć wizyty u elektryka. Ze względu na moje doświadczenia i koszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż na tym etapie trudno stwierdzic. Zapewne regulator albo mostek prostowniczy.

 

Jako iz naprawialem juz troche tego to powiem cos o elektrykach.

 

1. Nie jedz do goscia co ma napisane elektryk tylko jedz do zaklad gdzie specjalizuja sie w naprawach alternatorów i rozruszników. Taki elektryk i tak pojedzie do nich i zapłacisz dwa razy. Najlepiej wyjmij alternator, zeby nie dopłacac za montaz i demontaz.

 

Koszty:

ok 50zl regulator (Jesli masz Alternator Magnetti Marelli - poszukaj oryginalnego na allegro. - Koszt ok 30zl - i duzo wieksza zywotnosc (nie zwróciłem uwagi na to jakie masz autko - jak P10 - to regulator bedzie opisany jako Ford (Transit, Escort) - To to samo.

 

Jak by nie było koszt ok 50zl + ew naprawa, mysle ze góra 80zł.

Jesli mostek to do tego dochodzi cena mostka - zwykle w takich zakładach ok 80zł (wymieniałem pare tygodni temu) + robota.

 

Jesli cena przekracza 300zl - nie rob - kup drugi uzywany (dlaczego? Dlatego ze Koszt alternatora po regeneracji, wymienione wszystko, kosztuje ok 450zl - jak oddasz swój stary to moze ze 300 - wiec nie warto naprawiac.)

 

Uwazajcie tez na ceny.

 

W Kielcach naprawialem i placilem 280zl za wymiane, wirnika, stojana, regulatora, mostka i lozysk i tulejek. Praktycznie wszystko co tam bylo. Troche po znajomosci, ale i tak tanio nie wyszlo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maciej-a

zadzwoń tu i zapytaj sę co i jak :D (google r00x)

Auto-Bendiks. Części samochodowe, rozruszniki, alternatory

tel. 0 91 482 32 12 - telefon/fax

adres

70-028, Szczecin, Chmielewskiego 13a

woj. zachodniopomorskie

mail: bendiks@infoman.com.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...