Gość raa Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Na wstepie witam wszystkich serdecznie, z racji tego ze jestem nowy na forum. Wczoraj zakupilem swoja n16-stke z 2.2di pod maska. Jeszcze sie z nia dobrze nie oswoilem Wczesniej jezdzilem tylko na benzynie, wiec mam pare pytan jak krecic ten silnik (obr). Gdzies wyczytalem ze gdy silnik nie osiagnie 90 stopni to krecic go do 2500, gdy sie rozgrzeje wiecej. Nie wiem ile w tym prawdy. Jak jest z ekonomia, jakie obroty sa optymalne. Jezdzac benzyna, starajac sie jezdzic ekonomicznie jezdzilem na niskich obrotach i dojezdzalem na biegu. W dieslu sa calkiem inne obroty jak zdazylem zauwazyc i narazie ciezko mi wyczuc, jak jezdzic ekonomicznie. Jakie sa wasze opinie na ten temat? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Witaj raa, co do silnika, jezeli jest zimny (kazdy silnik) to nie mecz go np. do 4000 obr tylko delikatnie np do 2500. Kazdy silnik kiedy jest zimny nie lubi szybko sie krecic, olej nie jest na tyle rozgrzany-rzadki aby dobrze smarowac. Co do ekonomi hmm musisz sie przyzwyczaic, krec sobie go np do 3000 lub tak jak potrzebujesz w danym momencie musisz sam to wyczuc ,maxymalne obroty dla tego silnika to 4500, a najlepszy moment jest w przedziale miedzy 2500-3500. pamietaj aby nie jezdzic na zbyt niskich obrotach czyli ponizej 1500 obr. PAMIETAJ po dluzszych trasach lub mocniejszym kreceniu silnikiem nie wyłaczaj od razu silnika,tylko pozwol mu aby turbinka troche sie przestudziła i przesmarowała tak okolo 20-30 sec. Ps. Jestes ze Slaska?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raa Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Witaj Bartq. Dzieki wielkie za konkretna i zwiezla odpowiedz o to mi chodzilo. Tak, jestem ze Slaska, dokladniej Ruda Slaska. [ Dodano: Czw 04 Sty, 2007 10:26 ] Jeszcze jedna sprawa, czy tymi turbodieslami dojezdzacie na biegu? Chodzi mi o tzw. jazde na powietrzu czy jak to tam zwia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 O mamy nowego użytkownika Dieselka :one: Witaj raa, popieram to co Bartek125, napisał i trzymaj się tych zasad to silnik ci będzie długo służył. Jaki masz przebieg? A co do jazdy na powietrzu to ja osobiście dojeżdzam do skrzyżowania hamując silnikiem i wtedy odcina się całkowicie dopływ paliwa i zawsze się trochę tam zaoszczędzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek125 Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Dokładnie, ja tak jak arek N16 2,2 Di, tez dojezdzam na biegu do skrzyzowan tzw hamowanie silnikiem.... A jezeli jestes ze Ślaska zapraszam na spocik jutro pod Ikea w Katowicach wiecej masz tutaj -> http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.p...&start=1015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość raa Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Witam Cie Arku. Przebieg to nie cale 99300km nie jestem pewien co do jego wiarygodnosci, ale przyjmijmy ze prawdziwy. Co do spotu to rewelacja, jednak jutro nie dam rady ze wzgledu na prace, gdyz mamy modernizacje. Bede czesto forum odwiedzal, wiec jak beda nastepne spoty/zloty to sie bede pisal. P.S. Jestem mile zaskoczony atmosfera na forum, bynajmniej wokol tych dwoch moich watkow. Tak trzymac :one: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.