Andy Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Znalazłem w instrukcji takie ostrzeżenia (napisane tłustym drukiem). 1.Samochody z silnikiem benzynowym wyposażonym w katalizator nie powinny być uruchamiane przez popychanie bowiem spowodować to może zniszczenie katalizatora. Nie pytajcie dlaczego bo nie wiem - może ktoś to wyjaśni 2.Etylina ołowiowa uszkodzi katalizator nieodwracalnie !!!! - to oczywiste. I teraz już normalnym drukiem: 3.Dbaj, aby silnik zawsze był prawidłowo wyregulowany. Nieprawidłowości w działaniu układu zapłonowego zasilania paliwem lub elektrycznego powodują niepełne spalanie paliwa i przegrzewanie się katalizatora. 4.Unikaj jazdy na resztkach paliwa.Przerwa w dopływie paliwa spowoduje uszkodzenie katalizatora. 5.Nie wprowadzaj silnika na wysokie obroty podczas jego nagrzewania się do optymalnej temperatury. Może ktoś skorzysta - sporo przepisywanie , ale chciałem podać pełne cytaty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mazg Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 uruchamianie silnika popychaniem grozi spalaniem zbyt bogatej /nie regulowanej elektronicznie/ mieszanki palwa z powietrzem. Zbyt bogata mieszanka, z nadmiarem paliwa uszkadza katalizator,nie jest on w stanie zneutralizować duzej ilości produktów niepełnego spalania.....tak ja to widzę) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Najlepiej wywalić kat, jeśli nie jest wbity w dowodzie i spokój ale dlaczego zbyt bogatej mieszanki? Napewno może go niszczyć wysoka temp spalin, ale też nie wiem co ma piernik do wiatraka, chyba tylko że jedno i drugie ma wspólną mąke PS. Tutaj trzeba dobrego mechanika, żeby wytłumaczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blazej Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Najlepiej wywalić kat, jeśli nie jest wbity w dowodzie i spokój A właśnie, że nie. I tu zacytuje Johny_Fellow-a "Może też być to nabite na tabliczce samochodu i jak diagnosta będzie mądrala to zaspiewa Ci, że norma spalin w tym roczniku powinna spełniać normę EURO2 i sobie w komputerku zobaczy z czego składa się układ wydechowy w takim pojeździe. W tym momencie jakiekolwiek modyfikacje kończą się zabraniem dowodu rejestracyjnego." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipfm Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 Znalazłem w instrukcji takie ostrzeżenia (napisane tłustym drukiem).1.Samochody z silnikiem benzynowym wyposażonym w katalizator nie powinny być uruchamiane przez popychanie bowiem spowodować to może zniszczenie katalizatora. Nie pytajcie dlaczego bo nie wiem - może ktoś to wyjaśni Jak zapalasz na pych to do układu wydechowego, a tym samym i katalizatora dostaje się niespalone paliwo, które blokuje katalizator, a po podgrzaniu moze sie spalic poprzez mikrodetonacje powodujac tym samym uszkodzenie struktury ceramicznej wkładu katalitycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 4 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2007 blazej, To chyba trzeba naprawde podpaść w stacji kontroli pojazdów Jak zapalasz na pych to do układu wydechowego, a tym samym i katalizatora dostaje się niespalone paliwo, które blokuje katalizator, a po podgrzaniu moze sie spalic poprzez mikrodetonacje powodujac tym samym uszkodzenie struktury ceramicznej wkładu katalitycznego. No chyba masz racje, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Najlepiej wywalić kat, jeśli nie jest wbity w dowodzie i spokój [center:66886ecc33]Nie chciałem rozpoczynać dyskusji nad katalizatorem (na forum jest kilka takich tematów). Chciałem tylko poinformować o przyczynach SZYBSZEGO ZUŻYWANIA SIĘ KATALIZATORA. "mazg" i "filipfm" Dziękuję za uzupełnienie tematu.[/center:66886ecc33] uruchamianie silnika popychaniem grozi spalaniem zbyt bogatej /nie regulowanej elektronicznie/ mieszanki palwa z powietrzem. Zbyt bogata mieszanka, z nadmiarem paliwa uszkadza katalizator,nie jest on w stanie zneutralizować duzej ilości produktów niepełnego spalania.....tak ja to widzę) Jak zapalasz na pych to do układu wydechowego, a tym samym i katalizatora dostaje się niespalone paliwo, które blokuje katalizator, a po podgrzaniu moze sie spalic poprzez mikrodetonacje powodujac tym samym uszkodzenie struktury ceramicznej wkładu katalitycznego. Zgadzam się,że usuwanie katalizatora nie zawsze ma sens (gdzieś na forum wyczytałem,że głupieje LAMBDA- ale to moim zdaniem jest już inny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Zgadzam się z kolegą Andym.Nie usuwajcie katalizatora,bo na przeglądzie tech.może być przesrane.Ja mam micrę k10 sprowadzoną z Niemiec,rocznik 1986 -datę pierwszej rej.w Polsce wbili mi w 1994r. I teraz jaja-bo uznali że data pierwszej rej.jest równoznaczna z rokiem prod. Na przeglądzie facet uczepił się tej tezy i nie chciał podbić mi przeglądu.Więc najlepszym doradcą będzie mech.samoch. który musi coś wykombinować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Ja mam micrę k10 sprowadzoną z Niemiec,rocznik 1986 -datę pierwszej rej.w Polsce wbili mi w 1994r. I teraz jaja-bo uznali że data pierwszej rej.jest równoznaczna z rokiem prod. Postaraj się to wyjaśnić - ja w dowodzie rejestracyjnym na 1-szej stronie mam: B(data rejestracji) 2001 A na ostatniej stronie: Rok produkcji : 2000 Autko było sprowadzone przez dilera w grudniu 2000 a sprzedane w lutym 2001. Może masz stary dowód mój wydany w listopadzie 2001. Moim zdaniem data pierwszej rej. nie jest rokiem produkcji - tak mam w dowodzie rejestracyjnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Ja mam micrę k10 sprowadzoną z Niemiec,rocznik 1986 -datę pierwszej rej.w Polsce wbili mi w 1994r. I teraz jaja-bo uznali że data pierwszej rej.jest równoznaczna z rokiem prod. Postaraj się to wyjaśnić - ja w dowodzie rejestracyjnym na 1-szej stronie mam: B(data rejestracji) 2001 A na ostatniej stronie: Rok produkcji : 2000 Autko było sprowadzone przez dilera w grudniu 2000 a sprzedane w lutym 2001. Może masz stary dowód mój wydany w listopadzie 2001. Moim zdaniem data pierwszej rej. nie jest rokiem produkcji - tak mam w dowodzie rejestracyjnym. Nie umiem Ci tego wytłumaczyć, bo jestem z tego ciemna.Zapomniałam dodać,że był przywieziony do Polski niby jako składak.I może to ma jakieś znaczenie? Narazie nie mogę sprawdzić w dowodzie,bo jest na ,,przeglądzie''. Ale mi się wydaje że to wszystko zależy od frajera,który jak będzie chciał to i tak do czegoś się doczepi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blazej Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 W Polskim prawie jest, że data składania auta to jego rok produkcji. Czyli wg. Polskiego prawa masz auto z 94 roku :diabel: Tak mi się przynajmniej wydaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ewa Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 W Polskim prawie jest, że data składania auta to jego rok produkcji. Czyli wg. Polskiego prawa masz auto z 94 roku :diabel: Tak mi się przynajmniej wydaje I to prawo jest do d....bo chcąc kupić jaką kolwiek część do samochodu nie mogę mówić ,że jest rocznik 94 -te części przecież nie pasują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Zapomniałam dodać,że był przywieziony do Polski niby jako składak.I może to ma jakieś znaczenie? Jeśli to składak to tak bo przecież składanie to też "produkcja" i data produkcji powstaje przy zgłoszeniu do ewidencji. Miałem BMW z 1979 sprowadzony do Polski w 1992 (czyli 13lat) a w Polsce uznali,że to "nówka". Nawet PZU mi ubezpieczyło na AC - choć powyżej 10 lat nie ubezpieczają. MASZ AUTKO WYPRODUKOWANE w 1994 z części 1986 roku. U mnie w Bm-ce było rok produkcji 1992 a w adnotacjach było zaznaczone Nadwozie 1979. Fajnie to wyglądało - nowe auto na starych częściach :diabel: [ Dodano: Pią 05 Sty, 2007 14:02 ] Przy zakupie części - niestety trzeba podać prawdziwy a nie wydumany przez naszych ustawodawców rok produkcji. Jak podawałem nr Bmki to w katalogach znajdowali części z właściwego rocznika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Temat zszedł na inny tor, jeśli nikt nie ma co do dodania do niego to nie piszcie na inny, albo otwórzcie nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 5 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Temat zszedł na inny tor, jeśli nikt nie ma co do dodania do niego to nie piszcie na inny, albo otwórzcie nowy Święta racja. Ty pierwszy trochę zmieniłeś temat - nie dałem się, ale teraz kobieta mnie wzięła pod włos i zacząłem dyskusję - choć nie takie miałem zamiary - to miała być tylko informacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojsu Opublikowano 5 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2007 Andy, Witam Cię, mam taką samą mikrę i bardzo potrzebuję do niej książki "sam naprawiam". Proszę o pomoc. Mój e-mail to: wojciechsulik@wp.pl. Z góry diękuję i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.