Gość bigmisiek Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Witam mam Nissana Primerke P10 ma przejechane około 380tys. km zastanawiam sie jaki olej mam wlac do silnika poniewaz robilem zmiane jakoś miesiąc temu ale chyba zły olej kupiłem już dokładnie nie pamietam jaki to był dlaczego zły? dlatego ze na zimnym silniku przeważnie rano jak zapalam moją primerke strasznie kopci niewiem czy to wina oleju czy już coś z silnikiem ....ma juz niestety troszke przejechane pozdrawiam i dzieki za odpowiedzi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Piekny wynik 380 tys.Olej mineralny powinienes lac.Niech sie inni wypowiedza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 Oby przy takim pebiegu wszyscu mieli problem tylko z wymiana oleju :one: Nie pamiętasz jaki wlałes? Myślę że jedynym słusznym roziwązaniem jest 15w40 mineralny. A dużo Ci bierze tego oleju? Kopci..hm..jeśli po wymianie bedzie to samo, może uszczelka pod głowicą, może już po prostu będzie brał i kopcił... remoncik? jaki kolorek miał dymek i jaki masz silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigmisiek Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 1,6SLX kopci białym dumem i ten dym strasznie smierdzi tragedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 wlej motula 10W40 jak oleju nie żre dużo to mineralnego nie wlewaj!!! szybciej dojedziesz silnik niż na połsynetyku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 1,6SLX kopci białym dumem i ten dym strasznie smierdzi tragedia Masz do wymiany prawdopodobnie uszczelke pod głowicą. Olej nie ma tu nic do tego. I lej 10w bo mineralny to już ostatecznośc, chyba ze 15W40 Magnatec Castrola. Tylko cena prawie jak za półsyntetyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 kolega nie pisał o tym że olej mu znika kopcenie na biało to przez wilgoć pewnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigmisiek Opublikowano 6 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2007 na gorącym silniku jest wszystko ok sam niewiem od czego mam zacząć czy robić remoncik czy wymienić olej ....jak bede musiał robić remoncik to zaraz bede musiał tez kupić komplet sprzegła bo mam już cienkie jakiej firmy proponujecie....mam nadzieje ze z remontem zmieszcze sie w 1000zł?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 a skąd ta wilgoc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 z powietrza na wszystkim co rozgrzane w czasie niskich temperatur osadza sie para , co sie tyczy rowniez wewnetrznej czesci wydechu... problem w tym po jakim czasie przestaje kopcic... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bigmisiek Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 przestaje kopcić gdy silnik sie nagrzeje do połowy stanu... czyli kreska od temperatury w liczniku podniesie sie pół stanu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lkowal Opublikowano 7 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2007 to ja sie poddaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 u mnie też kopcił w okresie jesienno zimowym. A to dlatego że w tłumiku końcowym zbierała się woda. Nawierciłem wiertłem trójką i ładnie ścieka. Pół litra mi zleciało od razu. I tłumika rdza tak nie bierze. ps Gdyby była uszczelka to by kopcił cały czas. po rozgrzaniu też. Z drugiej strony para wodna nie śmierdzi. Za to płyn chłodniczy już tak. Proponowałbym obejżeć świece i zobaczyć czy któraś nie jest zawilgocona albo inaczej okopcona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 8 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2007 u mnie też kopcił w okresie jesienno zimowym. A to dlatego że w tłumiku końcowym zbierała się woda. Nawierciłem wiertłem trójką i ładnie ścieka. No to teraz prynajmniej masz wydech prawdziwie sportowy :one: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2007 U mnie tez kopci po odpaleniu,jak sie nagrzeje to przestaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yabadabadoo Opublikowano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2007 Witam Proponuję VALVOLINE MAXLIFE półsyntetyk. Rewelacyjny olej. Kupiłem swoją Primerę 2.0 z przebiegiem 260 tys. (tyle było na liczniku, ile na prawdę to wie tylko właściciel komisu ) Jeżdżę już niecałe dwa lata i dokręciłem ją jak na razie do 320 tys. Na początku lałem zwykłego elfa sport 15w40, ale mi go ubywało. Zacząłem troche czytać na necie i doszedłem do wniosku, że zmienię na valvoline. No i ku..a REWELACJA!! Takich efektów nigdy bym się nie spodziewał! Silnik pracuje równiej, ciszej i nie dolewam ani kropli. Kupije baniaka 4 litrowego, po wymianie zostaje jakieś 0,5 litra w baniaku i nie ma kiedy tego dolać! Nalewam olej do stanu.. ze dwa, trzy mm poniżej max, a po 15 tys. jest z 3-5 mm powyżej min. Na początku nie wiedziałem jak często wymieniać olej. HYNES radzi co 7,5 tys. i na początku zmieniałem często - co 8-10 tys. Ale jak zacząłem lac valvolina to gdzieś wyczytałem, że producent oleju zaleca wymianę co 30 tys. więc przyjąłem sobie że bedę zmieniał co 15 tys. Jednak chyba mozna jeszcze ten okres wydłuzyć, bo jak wylewam stary olej, to jego kolor i przejżystość niewiele się różni od koloru nowego. Oczywiście zawsze wymiana razem z filtrem. Olej kupuję na allegro, bo w mojej okolicy jakoś brak przedstawiciela valvolina. koszt ok 90zł/4l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.