Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Klimatyzacja, a filtr kabinowy


Gość Maciek62
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podejrzewam, że w moim aucie brak jest filtra kabinowego. Objawy to ciągle zakurzona deska rozdzielcza. Nie zagladałem czy filtr jest bo auto jest na gwarancji i boję się sam cokolwiek robić. W związku z tym mam pytanie czy brak filtra wpływa w jakiś sposób na pracę i niezawodność klimatyzacji tzn. czy klima może ulec w związku z tym awarii ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

awarii raczej nie, ale syf/pylek nie bedzie sie osadzal na filtrze, tylko wpadal do srodka.

Do filtra mozna sie dostac od schowka, ktorzy trzeba zedemontowac (poszukaj na forum) a jak masz obawy, to podjec do ASO tym bardziej jezeli masz gwarancje!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że w moim aucie brak jest filtra kabinowego

 

Całkiem możliwe, że zapomnieli włożyć. Tu schowek łatwo się wyciąga, są 2 plastikowe bolczyki do wyjęcia wewnątrz schowka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO pewnie nie da Ci nowego filtra. Powiedzą że sam wyjąłeś. Kup na allegro i zakładaj.W ASO zapłacisz za filtr z wymianą z 200 zł , a na allegro filtr z 40 zł.

 

Rób to szybko szkoda żeby wszystkie kanały wentylacyjne się zasyfiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób to szybko szkoda żeby wszystkie kanały wentylacyjne się zasyfiły.

 

Chyba już się częściowo "zasyfiły". Kiepsko działa nadmuch na szybę od strony kierowcy.

Jutro jadę do ASO. Mam nadzieję, że załóżą nowy filtr i przeczyszczą kanały wentylacyjne w ramach gwarancji. Jeżeli nie będą chcieli spełnić moich oczekiwań, to filtr wymienę sam a na ASO napiszę skargę do Centrali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W firmie motocom - taki filtr kosztuje ok 68 zł - NIPPARTS, ja kupilem na allegro jakis wloski za 56 zł, wlasnie przed 30 minutami wymienilem. I polecam ten zabieg, nie dosc ze dmuchawa dziala o ponad 100% wydajniej (wzgledem filtrow prze 5 lat nie wymienianych) to dodatkowo zauwazalnie ciszej pracuje na obiegu zamknietym, co do parowania - odparowanie szyb jest obecnie blyskawiczne.

 

Wrazenia po wymianie - na drugim biegu dmuchawy, przy nawiewie ustawionym na twarz, czuje sie jakbym jechal na motorze :) az oczy łzawią od pędu powietrza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W firmie motocom - taki filtr kosztuje ok 68 zł - NIPPARTS, ja kupilem na allegro jakis wloski za 56 zł, wlasnie przed 30 minutami wymienilem. I polecam ten zabieg, nie dosc ze dmuchawa dziala o ponad 100% wydajniej (wzgledem filtrow prze 5 lat nie wymienianych) to dodatkowo zauwazalnie ciszej pracuje na obiegu zamknietym, co do parowania - odparowanie szyb jest obecnie blyskawiczne.

 

No dobra, to ja znowu z lamerskim pytaniem :). Jak sprawdzic czy filtr kabinowy jest do wymiany,a co najwazniejsze gdzie on sie dokładnie znajduje i jak go wyjać/zdiagnozować? Samochod stał troche zanim go kupiłem i jak sie włacza nadmuch na najwyzsze obroty słychac "latajace odpadki", szyby boczne też szybko parują.

 

Nie mam klimy jakby co ;).

 

Pozdrawiam

Yaro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że w moim aucie brak jest filtra kabinowego. Objawy to ciągle zakurzona deska rozdzielcza. Nie zagladałem czy filtr jest bo auto jest na gwarancji i boję się sam cokolwiek robić. W związku z tym mam pytanie czy brak filtra wpływa w jakiś sposób na pracę i niezawodność klimatyzacji tzn. czy klima może ulec w związku z tym awarii ?

 

no wreszcie ktoś to napisał, mam taką samą Almerkę i ten sam problem

jeździłem wieloma samochodami ale nie pamietam żeby w którymkolwiek tak

bardzo pokrywała sie kurzem deska rozdzielcza i inne plastiki

napiszę więcej - jeździłem dwoma Lanosami z klimą, która fabrycznie

nie była wyposażana w filtr pp i mimo tego kabina/deska rozdz. była mniej zakurzona

 

na początku eksploatacji też myslałem, że nie mam filtra, ale latem po przejechaniu ok 15tyś.km postanowiłem sprawdzić/wymienić

okazało sie że filtr fabryczny jest tam gdzie być powinien (brudny jak nieszczęście), czyli po prostu ten typ auta tak ma, bo po wymianie na oryginał kupiony w Odysseyu jest tak samo

 

jakby tego było mało to plastik z którego jest zrobiona deska jest chropowaty i bardzo ciężko ten kurz wyczyścić :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w ASO. Okazało się, że filtr był na swoim miejscu. Jego stan był taki jak to opisał kolega "Proktolog" - cytuję "brudny jak nieszczęście". Pełny koszt usługi tj. filtr + wymiana to 80 PLN. Po tej operacji lepiej działa nadmuch tzn. szyby szybciej odparowują. Wyczyściłem deskę rozdziekczą i będę obserwował po jakim czasie pokryje się kurzem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokryje się kurzem tak jak w poprzednim przypadku. Jak byś zobaczył jak zamocowany jest filtr pyłkowy w tym aucie to wtedy sprawa Ci się wyjaśni. Po prostu często jest tak ze powietrze przechodzi obok filtra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

walut - chyba trafiłeś w sedno sprawy

 

filtr jak dotąd wyminiałem raz, troche czasu minęło więć dobrze nie pamietęm ale rzeczywiście wkłada się go luźno i takie odniosłem wrażenie, że powietrze może przelatywac obok filtra, tyle że wtedy bardziej zwracałem uwagę na to, żeby włożyc go odpowiednią stroną, wymiana na zbieranie sie kurzu nic nie pomogła

 

pamietam jak wymieniałem sobie filtr w Corolli - wszystko idealnie spasowane

i mimo że kupiłem zamiennik w środku 0 kurzu, a w klamerce oryginał i lipa :/

 

może dałoby się okleić taki filtr a konkretnie ramkę tekturową czy plastikową dokoła

filtra gąbką uszczelniająca do okien samoprzylepną, nic innego nie przychodzi mi do głowy,

może wtedy się uszczelni ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanko. Na forum ktoś kiedys wspominał , że wycinał z tych ramek plastikowych te wkłady i wstawiał nowe. Jakie to wkłady, jak się nazywają i gdzie najlepiej ich szukać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do instrukcji wymiany filtra przeciwpyłkowego w Almerze N15 z działu „zrób to sam” to chciałbym podpowiedzieć, że w aucie gdzie od nowości nikt nie zaglądał do filtra.

Należy po odkręceniu metalowego wspornika wyciąć z pod niego dolną część ramki schowka przedłużając wstępnie nacięte linie.

Co do samego filtra to przeciwpyłkowy jest on tylko z nazwy bo 1/9 jego powierzchni to sama ramka przez którą dostaje się nie tylko pył ale nawet drobne listki i wszelkiego rodzaju śmieci.

Fotka oryginalnego filtra http://img174.imageshack.us/my.php?image=dscn5911cb3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...