Gość szyga Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Witam, W Micrze K11 po wrzuceniu wstecznego nie zapala się światło cofania. Elektryk stwierdził, że uszkodzony jest czujnik biegu wstecznego. Pozostało kupić część. Nie mogłem jej nigdzie dostać, a w jednym ze sklepów z częściami do Nissanów dowiedziałem się, że w moim modelu Micry wymiany tego elementu jest bardzo trudna i najlepiej dokonać w autoryzowanym serwisie. Moja Micra jest '98, ale ma jeszcze "małe" światła. Podobno ta wersja z większymi światłami ma już inną skrzynię biegów i tam wymiana tego elementu jest dużo prostsza. Czy faktycznie tak jest? W niektórych sklepach można zamówić taką część, ale nie mam pewności czy będzie odpowiednia. Z jednej strony nie bardzo mam ochotę płacić za usługi w autoryzowanym serwisie ok. 300 pln, a z drugiej boję się wydać pieniądze na nieodpowiednią część lub taką której mi "zwykły" elektryk nie zamontuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 szyga, w K11 jest raczej 1 rodzaj skrzyni biegów, nie słyszałem o 2 wersji. Wymienić czujnik cofania, to nic innego jak wykręcenie jego od spodu samochodu i wymiana na nowy. Bez przesady żeby płacić tyle za wymiane w ASO. Sam mam z 93 i wymienienie w nim to żaden problem. A może zamiast zaraz wymieniać czujnika to sprawdzić bezpiecznik lub żarówke Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szyga Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Żarówka i bezpiecznik są OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Ja kupiłem taki czujnik do 100NX'a za 55zł i będę go wymieniał razem ze sprzęgłem i rozrządem a przy okazji zaleję skrzynię nowym świerzutkim olejem. Poszukaj na forum mehrer'a, to On mi załatwił taki czujnik w tej cenie a wymiana jest naprawdę banalnie prosta z tym, że nie wiem czy nie trzeba oleju ze skrzyni zlewać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 że w moim modelu Micry wymiany tego elementu jest bardzo trudna i najlepiej dokonać w autoryzowanym serwisie. Jeśli z silnikiem 1.0 to może mieć skrzynię z czujnikiem 'płytkowym', który się dosyć niewygodnie wymienia, i się lubi psuć (wycierają się styki). Pod koniec produkcji do 1.0 wkładano skrzynie takie jak w 1.3 z tymi 'normalnymi' czujnikami. Ten temat był z resztą ćwiczony na forum. Niektórzy te czujniki naprawiali poprzez dolutowanie styków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragomir Opublikowano 13 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2007 Proponuję skontaktować się z ADEX'em, on ten czujnik naprawiał swoim sposobem Ewentualnie poszukać we wcześniejszych tematach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukeswirus Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 ja mam też niedziałający czujnik i wiem, że nie można go kupić poza Aso, więc dzisiaj połącze sobie do światła cofania przełącznik, który będe używał podczas cofania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szyga Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 Dzięki za wszystkie rady. Silnik jest właśnie 1.0, czyli na dwoje babka wróżyła. Z tego co mi powiedział elektryk czujnik nie jest wkręcany, okrągły płaski + ok. 0,5m kabla zakończonego 4 stykami. Może ktoś na podstawie takiego opisu orzeknie czy to "płytkowy" czy "normalny"? W sklepie inter cars mają czujnik do k11 za 61pln,ale jest zaznaczone, że do egzemplarzy od 02/1998. Ze zdjęcia wynika, że ma gwint, a kabel krótszy niż 0,5m. Jakby te informacje do kupy złożyć, to wynika, że mój jest raczej ten bardziej upierdliwy. Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_205 Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 WItam, ja tez mam problem myslalem ze jest to czujnik swiatla cofania ale okazało sie ze na oscie w skrzyni biegów chodzi jakis styk który przy wrzuceniu wstecznego zwiera sie z czujnikiem i jest on przesuniety i nie trafia. Poprostu mam zagwostke i nie wiem co dalej robic lukeswirus, jak zrobisz taki przełacznik to opisz co i jak bo wydaje mi sie ze tez bede na to skazany :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 "płytkowy" Czyli ten. Z tego co wiem, to na tzw. zamiennikach go nie dostaniesz. W ASO kosztuje chyba ze 300 PLN. Składa się z dwóch części. Ta większa, którą widać, ma od wewnątrz ścieżki z którymi pracuje ta druga, która jest za nią. I właśnie w tej drugiej wycierają się styki (dwa), które można nadlutować stosując twardszy materiał (sama cyna szybciej się wytrze). Czujnik jest na dole a więc trzeba suścić olej, no i wyjmować ostrożnie, bo można łatwo pokruszyć, a jest dodatkowo przyklejony silikonem. Jak wyjmiesz to zobaczysz, że konstrukcja jest prosta i zaskoczysz o co chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_205 Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 W ASO kosztuje chyba ze 300 PLN u mnie w Japan Cars'ie kosztuje 200zl - made in japan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rafał79 Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 Na modlińskiej w w-wa niedawno był po 89 zł. Wymiana polega na tym, że trzeba spuścić olej ze skrzyni biegów wykręcić jedną śrubkę i za pomocą śrubokrękta wyciągnąć czujnik wraz z oringiem uszczelniającym. Najwięcej problemów będzie przy wlaniu oleju do skrzyni ponieważ trzeba odkręcić linkę prędkościomierza i wyjąć ślmak, a następnie za pomocą długiego lejka najlepiej dużej strzykawki wlać olej do skrzyni biegów. U mnie nowy czujnik wytrzymał tylko 8 miesięcy. Zastanawiam się nad zrobieniem przełącznika do wstecznego biegu. Jak będę mialł chwilę to opiszę jak planuję to zrobić. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_205 Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 Rafał79, z niecierpliwoscia czekam na instruktarz Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówa Opublikowano 14 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2007 szyga, w K11 jest raczej 1 rodzaj skrzyni biegów, nie słyszałem o 2 wersji. a automat hihihi malo tego k11 miala 2 automaty nieznacznie sie ruzniace Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukeswirus Opublikowano 15 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2007 opis czynności do przełącznika światła wstecznego. 1, Wyciągnąć listwę z żarówkami. 2. Zrobić dziurę pod żarówką w listwie na wylot oraz na przełącznik gdzieś w desce rozdzielczej. Np. w wolnym miejscu koło włącznika świateł awaryjnych. 3. Przeciągnąć przez otwór przewód. 4. Przylutować jeden koniec do dołu żarówki 5. Założyć żarówkę w mocowanie z naciągniętym przewodem, i założyć listwę z żarówkami do klosza. 6. Pociągnąć przewód do miejsca docelowego oraz pociągnąć dodatkowy przewód z „plusa”. Np. z radia. 7. Przylutować obydwa przewody do przełącznika. 8. Założyć przełącznik we wcześniej przygotowanym miejscu. 9. Możliwe założenie sygnalizacji świetlnej informującej o włączeniu światła, ale to już we własnym zakresie, bo ja nie zdążyłem tego zrobić, ale mam w planach. Pozdro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_205 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 instruktarz dobry, ale mam pewna wątpliwosc czy nie lepiej zrobic przełacznik krańcowy na lewarku? Czyli ze jak wrzucasz wsteczny to zwiera sie krańcowy zamontowany przy lewarku i gicioch :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość johny_fellow Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 No dokładnie bo z opisu działania wnioskuję, że trzeba by tak czy siak samemu włączać i wyłaczać to światło wsteczne. A co jakby się zapomniało wyłaczyć? Świecisz wszyztkim za Tobą po oczach. Pomysł dobry ale może ktoś się podejmie zrobienia włącznika przy lewarku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Pomysł dobry ale może ktoś się podejmie zrobienia włącznika przy lewarku. Pierwsze 'maluchy' nie miały światła cofania. I właśnie do nich były w sprzedaży, takie z włącznikiem przy lewarku. Może gdzieś gdzieś się to jeszcze w sprzedaży uchowało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzychu_205 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Pierwsze 'maluchy' nie miały światła cofania. I właśnie do nich były w sprzedaży, takie z włącznikiem przy lewarku. Może gdzieś gdzieś się to jeszcze w sprzedaży uchowało. tylko gdzie tego szukac?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 21 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2007 tylko gdzie tego szukac?? Popytaj w sklepach, które prowadzą części do 126p, może jeszcze trafisz na jakieś pozostałości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Podejrzewam, że od malucha nie "podejdzie" - inaczej się włączało wsteczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pablo_Snk Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 Zrób sobie mały przycisk włączającu światło wsteczne ja pewnie bym coś kombinował niż wydać 300zł Coś wykombinować napewno da rade. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Z tego co mi powiedział elektryk czujnik nie jest wkręcany, okrągły płaski + ok. 0,5m kabla zakończonego 4 stykami. Może ktoś na podstawie takiego opisu orzeknie czy to "płytkowy" czy "normalny"? [center:658737b25f]Z tego opisu wynika, że masz skrzynie RS5F41A Poniżej masz fotkę - może to Ci coś powie: Kliknij na fotkę - powiekszy się!!! [/center:658737b25f] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 To jest ten, który nazwałem 'płytkowym'. Normalny dla mnie, to taki, który się wkręca bezpośrednio w obudowę, z gwintem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szyga Opublikowano 24 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2007 Czujnik 186zł w Odyssey na Jagiellońskiej + 50 zł wymiana. Czekam na wypłatę :/ Mało ambitnie, ale: Sam sobie tego nie rozgrzebię i nie polutuję, a jak mam wymieniać, czyli i tak zapłacić za czujnik, to jeszcze te dodatkowe 50zł mnie nie zbawi. A nie będę musiał sam się babrać Myślałem, że to trochę prostsza historia.Dzięki serdeczne raz jeszcze za wsparcie Dam tym razem zarobić serwisowi, ale za to z pełną świadomością tego za co zapłacę, he he... Pomysł z przełącznikiem jest niezły, ale musiałbym jeździć wszędzie z żoną, żeby mi miał kto przypominać o jego włączaniu i wyłączaniu Poza tym obawiam się, że móŋłby wzbudzić kontrowersje na przeglądzie technicznym lub przy sprzedaży autka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.