Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

szarpie przy dodawaniu gazu i skaczą obroty na luzie


Gość nowy
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

bardzo szarpie przy dodawaniu gazy i skaczą obroty na luzie ,komputer pokazuje że wszystko jest o.k. może to cewki jesli tak to gdzie je kupić tanio pozdrawiam i proszę opomoc
benzyna 1.8 N16 jeżdze na bęzynie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzyna 1.8 N16 jeżdze na bęzynie

No to może Ci sławetny przepływomierz padł? Ale zanim go spiszesz na straty, sprawdź przewody wysokiego napięcia, sondę lambda, ew. przeczyść przepustnicę...

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzyna 1.8 N16 jeżdze na bęzynie

No to może Ci sławetny przepływomierz padł? Ale zanim go spiszesz na straty, sprawdź przewody wysokiego napięcia, sondę lambda, ew. przeczyść przepustnicę...

 

pzd

 

 

ja bym dołożył świece, i palec i kopułkę przeczyścil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem z moją almerą (1.5) 2000r.

komputer nic nie pokazuje , czyścilem przeputnice, wymieniłem świece i nic. w serwisie mi powiedzieli że to rozrząd i chcieli wymienić lańcuch za jedyne 2000.00 zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam ten sam problem z moją almerą (1.5) 2000r.

komputer nic nie pokazuje , czyścilem przeputnice, wymieniłem świece i nic. w serwisie mi powiedzieli że to rozrząd i chcieli wymienić lańcuch za jedyne 2000.00 zl

 

Łańcuch powodem szarpania i skakania obrotów :?: Pierwsze słyszę... Ale może się nie znam... Zresztą jeśli łańcuch nie rzęzi to zużyty nie jest i wymiana nic nie da...

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd to teoria majstrów z serwisu w Krakowie. Tak im wyszło po podpięciu do komputera.

BYłem u 5 innych mechaników ,wszycy mówią że to coś z elektroniką a nie rozrząd ale wszyscy rozkładają ręce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej - mam te same problemy z tym że moja Almerka 97' 1.6 jest zagazowana i ten efekt szarpania dotyczy przede wszystkim benzyny i w szczególności kiedy silnik się rozgrzewa oraz nasila się w chłodne dni !!!.

Mam pytanko - jak mogę samodzielnie przeczyścić przepustnicę i silniczek krokowy i czym ? (proszę o instrukcję).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcin101

postawiłbym na przewody wysokiego napięcia... ale to moze byc przepływomierz (albo rozszczelnienie kanału ssącego)...

Również może być uszkodzony czujnik lub przewód od czujnika wału korbowego.

Co do rozrządu to luźny napęd przekładni może walić dowcipy (ale prędzej w polonezie niz w almerze z napinaczem)

Szyp01 U ciebie to napewno są przebicia na przewodach wysokiego napięcia, chociaż jak masz gaz to pewnie przepływomierz dostał przy wybuchach gazu w kolektorze Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
przeplywomierz!!!! - juz przez to przeszedlem, czasem gasnie na wolnych, nie ma powera i ciezko wchodzi na obroty - przeplywomierz padniety i juz

Witam !

 

Od dwóch tygnodni jestem posiadaczem N15 z silinkiem .1.6 bez gazu.. Autko super...aż do przedwczoraj. Na skrzyżowaniu na wolnych obrotach zgasł sinik (kompletnie niespodziewanie - zszedł z 1100 o/min na 400 - potem zaczał się dusić i ...)

Dodam, ze po dodaniu gazu wszystko jest ok. Tylko na wolnych jest problem, bo teraz gaśnie za każdym razem.

 

Poza tym wydaje mi się jakby silnik stracił moc - słąbo przyspiesza i wogóle jest jakiś taki "przymulony"

 

Poratujcie - co to może być. Czy to ten oosławiony przepływomierz?

Gdzie to naprawić w Poznaniu - oprócz ASO - tam chcą 200 za samą diagnostykę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie i Panie,

U mnie podobnie z tym szarpaniem i chwilowym brakiem mocy (NA'00,1.5), stawiam na przepływomierz i czyszczenie silnika krokowego. Pytanie ile kosztuje przepływomierz i czy go kupowac w serwisie czy z tzw wolnej reki? I refleksja: w serwisie N Odyssey w Pruszkowie komputer nic nie pokazał a oni mi mówia że to łańcuch rozrządu i sugeruja wymiane!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpanie ustało po:

- wymianie kabli, świec i kopułki

- przestawieniu zapłonu (miałem zbyt późny, teraz chyba mam zbyt wczesny, ale jest git)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grabek jesli byles w Odyssey w Pruszkowie i na kompa Cie wrzucili to mysle ze tylko wydales pieniadze niepotrzebnie. Szarpanie przez rozrzad :shock: cos chyba znow chca kase wytargac. Rozrzad robi sie w nissanie przy duuuzym przebiegu wiec nie sadze masz juz takowy wiesz co przeczysc krokowy i przepustnice oraz zobacz to co sugeruja inni kluowicze. A mysle ze jesli planujesz zakupo czasci w ASO to mozesz doznac szoku co do cen zamiennikow :wink: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak mówi Pecyn!!

 

Mi też kiedyś wmawiali,że szarpania na obrotach to przez rozrząd.

Okazało się, że przyczyny były banalne a problemy z rozrządem są w N16, ale w N15 czy N14 sporadycznie i po dużych przebiegach. Z resztą, nieprawidłowości w rozrządzie to byś na pewno usłyszał :-)

 

Poza tym, taka jest charakterystyka silnika, że wyraźnie odrzywa po przekroczeniu 3000 obrotów i można to odczuć jako szarpnięcie, a on p prostu dostaje kopa :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benzyna 1.8 N16 jeżdze na bęzynie

No to może Ci sławetny przepływomierz padł? Ale zanim go spiszesz na straty, sprawdź przewody wysokiego napięcia, sondę lambda, ew. przeczyść przepustnicę...

 

 

hm wydaje mi sie ze przewodow Wn jako takich to tam nie ma. cewka jest odrazu na swiecy .

 

pzd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki

Dzieki za rady, jade do pana złota rączka - polecany i jak wróce to dam znac co było. A jak ktos chce wiedziec to dowiedziałem sie ile w ASO kosztuje przepływomierz i to ciekawe... musisz podac nr nadwozia i jeśli masz szczęście to placisz 200 PLN a jak nie to 3000!!!!! Pan w serwisie powiedział że taka jest polityka cenowa NISSAN POLAND. Kompletnie nic z tego nie rozumiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Jestem juz po wymianie przepływki - kupiłem za 199 w ASO i musze powiedziec, ze jest poprawa widoczna w dynamice ale nie znikneły objawy - lekkiego falowania wskazówki obrotomierza i chwilowego dławienia, takiego minimalnego przy przyspieszaniu. Co ciekawe sa chwile podczas jazdy że wszystko jest ok, tzn wskazówka nie faluje i auto idzie. Nie mam pomysło co jeszcze może dalej byc... Intuicyjnie wydaje się ze cos jakby niekontaktowało, chwilowo zapychało sie ???? Moze ktos ma pomysł? dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam

chcę się podzielić moimi doznaniami:

auto (N15 '98 89kM) spisuje się super z następującym wyjątkiem:

po dłuższej jeździe na 5 biegu z predkościami autostradowymi i obrotami na poziomie 3,5-4 tys./min autko szarpie, dławi się, nie chce się rozpędzać, falują obroty. Objaw jest taki, jakby go cos szarpało do tyłu, albo nie pozwalało się rozpędzić.

Sorry, ale nie potrafię tego lepiej opisać

Po jakimś czasie nastepuje cos w rodzaju "odkorkowania" i wszystko wraca do normy.

Przepustnicę czyściłem sprajem ONE SHOT Kenta.

Pali mi ok 9l/100 Pb95 po miescie.

 

Proszę kolegów o sygnały czy mieliście cos takiego w swoich N15 i jak sobie z tym poradziliście.

Jasne że najprościej jechać do aso, ale doswiadczenie pokazuje, żę oni niestety też nie wiedzą wszystkiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...