Gość yareckimm Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 W związku z sobotnim małym spotkaniem z trafostacją, postanowiłem przy okazji wypłaty z AC zrobić kilka rzeczy, które mnie denerwowały. Tyle, że niespecjalnie wiem jakie typu są to usterki i ile mogą kosztować. I sprawa: często jak jeżdze po jakichś dziurach, czy torowiskach ( niestety w Szczecinie jest ich pełno w opłakanym stanie i samochodzik dostaje po du... ) słysze takie głuche stuki, zwłaszcza od strony pasażera, tak jakby coś waliło, no nie wiem dokładnie jak to opisac, napewno dzwięk dochoodzi od koła ( amortyzatory są w dobrym stanie bo sprawdzałem je )..... nie mam zielonego pojęcia skad te stuki mogą sie brać II sprawa: Zaczeły sie jakies problemy ze sprzęgłem, po I po wciśnięciu sprzęgła słychac taki "szum" , podobny do tego jak sie przyłozy ucho do muszli i do tego jeszcze jak sie wciska sprzęgło to słychać skrzypienie..... Wiem jedno, że napewno bede musiał wymienic klocki i tarcze z przodu, wyklepać maske i może skleić jakoś reflektor + wymienić czujnik wstecznego bo przecieka. Ale chetnie bym przy okazji zrobił te usterki powyżej. Nie wiem tylko z jakimi sie liczyć kosztami, a nie chce jechać jak lajkonik do mechaniorów i słuchać rad w stylu "trzeba wymienić pół samochodu za pincet sto dziwincet".... Pozdrawiam Yaro from Szczecin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryath Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Ad I Sprawdz wahacze i juz standardowo moje ulubione czyli lacznik stabilizatora. Jak sa luzy to i bije. Ad II Za cholere nie rozumie zwrotu "szumienie". Moze kolega ma gdzies dziure i powietrze za***prza?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yareckimm Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Ad I. Sprawdz wahacze i juz standardowo moje ulubione czyli lacznik stabilizatora. Jak sa luzy to i bije. OK. Ad II Za cholere nie rozumie zwrotu "szumienie". Moze kolega ma gdzies dziure i powietrze za***prza?? No nie wiem, jak sie wcisnie sprzęgło, słychac taki szum cos ala szum z muszli, no nie wiem jak to opisac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 No nie wiem, jak sie wcisnie sprzęgło, słychac taki szum cos ala szum z muszli, no nie wiem jak to opisac. Odgłos szumu może wskazywać na zużycie łożyska oporowego. Jakie są koszty wymiany to nie mam pojęcia. Poczekaj na inne uwagi. Ad I. Sprawdz wahacze i juz standardowo moje ulubione czyli lacznik stabilizatora. Jak sa luzy to i bije. Mam to samo i po sprawdzeniu okazało się że to przekładnia (podobno pow 150 tys to norma). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yareckimm Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 No nie wiem' date=' jak sie wcisnie sprzęgło' date=' słychac taki szum cos ala szum z muszli, no nie wiem jak to opisac.[/quote'']Odgłos szumu może wskazywać na zużycie łożyska oporowego. Jakie są koszty wymiany to nie mam pojęcia. Poczekaj na inne uwagi. Oki, dzieki . Ale ktos mi już mówił własnie o łożysku oporowym.... Te "skrzypienie" sprzęgła przy wciskaniu go, to to samo ? Czy coś innego ? Ad I. Sprawdz wahacze i juz standardowo moje ulubione czyli lacznik stabilizatora. Jak sa luzy to i bije. Mam to samo i po sprawdzeniu okazało się że to przekładnia (podobno pow 150 tys to norma). Ale to ma tak bić, czy można to naprawić ? Troche denerwujące są te stuki. Pozdrawiam Yaro from Szczecin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ziutek Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Te "skrzypienie" sprzęgła przy wciskaniu go, to to samo ? Czy coś innego ? Mam podobny objaw i zwalam to na wyrobioną tuleje w pedale. Może nasmarowanie coś pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yareckimm Opublikowano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2007 Te "skrzypienie" sprzęgła przy wciskaniu go, to to samo ? Czy coś innego ? Mam podobny objaw i zwalam to na wyrobioną tuleje w pedale. Może nasmarowanie coś pomoże? No cóż, skocze do warsztatu, żeby mi wycenili za ile zrobią uszkodzenia i przy okazji powiem im o sprzęgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Wymiana sprzęgła lub jednego z jego elementów (łożysko oporowe, tarcza, docisk) to koszt ok. 200 zł. Niestety trzeba skrzynię od silnika oddzielić jest trochę kręcenia śrubami. Najlepiej wtedy wymienić kpl. sprzęgło koszt ok. 300 zł. Czyli łącznie 500 . Co do stukania przy kole to sprawdź czy plastikowe nadkole jest dobrze umocowane bo też może nieźle stukać na dziurawych naszych drogach. pozdowienia dla ziomka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Marekkubica Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Ja bym obstawial ze moze byc to "lozysko" w gornej czesci mialem podobne stuki po wymianie znikly . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yareckimm Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Wymiana sprzęgła lub jednego z jego elementów (łożysko oporowe, tarcza, docisk) to koszt ok. 200 zł. Niestety trzeba skrzynię od silnika oddzielić jest trochę kręcenia śrubami. Najlepiej wtedy wymienić kpl. sprzęgło koszt ok. 300 zł. Czyli łącznie 500 . Dokładnie. Byłem w Auto ABC na Ku Słońcu, zaśpiewali mi za samą wymianę łożyska w sprzęgle 250 zł, więc wole poczekać, aż wpadnie w podłoge , to wymienie całość od razu..... Ja bym obstawial ze moze byc to "lozysko" w gornej czesci mialem podobne stuki po wymianie znikly . Łożysko w kole ? Czy w sprzęgle? Bo sprzęgło mi nie stuka..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 I sprawa: często jak jeżdze po jakichś dziurach, czy torowiskach ( niestety w Szczecinie jest ich pełno w opłakanym stanie i samochodzik dostaje po du... ) słysze takie głuche stuki, zwłaszcza od strony pasażera, tak jakby coś waliło, no nie wiem dokładnie jak to opisac, napewno dzwięk dochoodzi od koła ( amortyzatory są w dobrym stanie bo sprawdzałem je )..... nie mam zielonego pojęcia skad te stuki mogą sie brać Hmmmmm mam cos podobnego i walcze z tym już jakis czas Mianowicie przy szybszym wchodzeniu w zakret TYLKO GDY SKRECAM W LEWO i gdy ciężar przenosi się na prawa strone zawieszenia wydobywaja się jakies dziwne stuki z prawej strony dochodzi to od prawego Kola, własnie takie głuche jak by cos pukalo przez gume, na dodatek słychać przy tym jakies naprężenia. Ostatnio jak tak ostro pobadalo dzialy się jakies dziwne rzeczy tzn jade sobie, przekraczam 100km/h i nagle slysze jakies dziwne buczenie (mowie sobie kur** co to jest:O) ale nic zwolniłem do 80 km/h buczenie ustalo przekraczam 100 km/h znowu się pojawilo zatrzymałem się mysle sobie zawecha mi stuka może poruszam kiera lewo – prawo wstawi się cos i jade dalej poruszałem z cztery razy lewo prawo ruszam jade przekraczam 100km/h cisza buczenie ustalo miałem tak dopiero 3 razy i za każdym razem zatrzymanie się i pokręcenie kierownica pomaga hmmmm ( cuda na kiju). Byłem już u 2 mechaników mechaników u prwszego spędziłem 2 godziny u drugiego 3 godziny wahacze, przeguby, stabilizatory, laczniki stabilizatora, amortyzatory jakies tam lozyska przy amortyzatorach, sprężyny wszystko jest OK. nie ma jakichkolwiek luzów jedyne co to jeszcze łożysko koła ale żaden z nich nie daje 100% gwarancji ze to to i nie kazali wymieniac. Mowili żeby na razie jeździć za nie nasili się to do takiego stopnia ze jazda stanie sue już uciażliwa wtedy może będzie łatwiej zdiagnozowac co jest zepsute. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mario_k3 Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 a sprawdzali przeguby półosi napędowych. Jak słychać przy skręcie to może być początek końca przegubu. Jak przy skręcie w lewo to przegub prawy walnięty. Tak wygląda to cudo: http://www.allegro.pl/item158545957_przegu..._promocja_.html pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek101120 Opublikowano 23 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2007 a sprawdzali przeguby półosi napędowych. Jak słychać przy skręcie to może być początek końca przegubu. Jak przy skręcie w lewo to przegub prawy walnięty.Tak wygląda to cudo: http://www.allegro.pl/item158545957_przegu..._promocja_.html pozdro hmmm nie mam pojecia dzieki za cynk bede dzwonil do mechanika czy to sprawdzil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość alf Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Mogę coś doradzić na temat skrzypienia sprzęgła( podczas wciskania pedału) to skrzypi linka, linka wytrzymuje ok. 200 tys. przebiegu i kosztuje ok. 60-80zł, a pęknąć może w każdej chwili, jeżeli jeżdzisz poza miasto to lepiej ją zmień, bo możesz gdzieś stanąć w lesie. Linkę smaruje się olejem, nie smarem, używa się do tego strzykawki, możliwe ,że jak ją nasmarować, to będzie mniejszy opór i dłużej pożyje. Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.