Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Strzelanie w tłumik


Przemek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam p11 z 99r 1.6 16v na gazie. Gdy jade na lpg i hamuje silnikiem lub gdy silnik schodzi z wysokich obrotów to strzela w tłumik. Na benzynce jest ok.

Znalazłem podobny temat http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7178 czy to może by to samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

w sumie u mnie sa ale nie slychac ich w srodku no chyba ze stoisz i przegazujesz albo stoisz na zewnatrz :C ale mi to nie przeszkdza... inna sprawa moj tmumik wyglada jak ser szwajcarki :D buehehehe :> ale :D nowy ~300 zl wiec :D nie kwapi sie nikomu do wymiany:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej, żeby strzelał w tłumik niż w ... kolektor ssący. :one:

 

Heheheeee, dobree :one:

 

Ale poważnie, czy jest jakiś sposób, żeby nie strzelało w tłumik (tymbardziej w kolektor :D )

AFAIk u mnie w komputrze (Autronic AL 700) jest funkcja Cut-off. Może da się z tym coś pokombinować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek najprawdopodobniej jest tak jak w zacytowanym przez Ciebie temacie... Silnik schodzi z obrotów, troszkę za późno powstaje iskra i czasem spalenie mieszanki następuje dopiero w kolektorze... To tak w bardzo dużym uproszczeniu...

Nie wiem do końca jak to jest u Ciebie rozwiązane ale możesz też mieć coś z przewodami podciśnienia od przyśpieszania zapłonu (nieszczelność) ale wtedy prędzej działoby się coś przy dodawaniu gazu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wystepuje tylko podczas hamowania silnikiem, lub gdy jest na biegu jałowym i schodzi z obrotów. Poza tym auto na lpg jest bardzo mało dynamiczne, jeździłem kilkoma p11 na lpg i wszystkie chodziły o niebo lepiej od mojej. Nie wiem czy to ma coś wspólnego, ale silnik jest zimny i odpalam na benzynie to strasznie opornie wchodzi na obroty. Tak na "moje ucho" to jest tak jagby coś przerywało... Gdy się rozgrzeje jest super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

strzały zazwyczaj pojawiają sie przy zbyt mocnym cut-off zawsze jak ustawiałem komuś elektronikę od gazu starałem sie jak najmocniej ograniczyć dawkę gazu przy hamowaniu silnikiem ale jak sie przesadziło to zawsze dochodziło do strzałów w tłumiki.

Jak nie przejmujesz się stanem katalizatora to nie masz się czym przejmować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w duzym uproszczeniu (przy założeniu że instalacja elektryczna jest sprawna - świece, itp)

- strzela w tłumik jak jest za bogato, zaś w kolektor jak jest za ubogo.

Uboga mieszanka spala się dłuzej i dlatego płomień cofa sie w kolektor ssący i bumm..

Bogata nie zdąży się spalić i zostaje wypchnięta w wydech i tam zbiera się gazik który w pewnym momencie - bumm.

Dużo większe szkody wybuchy są w stanie uczynić w dolocie jak wydechu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Sprawdz kąt wyprzedzenia zapłonu, ale skoro na benzynce jest ok. to po poprostu jak wyżej już pisano Odrobinkę za dużo gazu idzie na silnik. Najpierw sprawdzić zapłon a puźniej w ostateczności regulacja gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyłka!

strzały pojawiają sie przy zbyt zuborzonej dawce paliwa sam sprawdziłem to wiele razy i strzały zawsze sie pojawiały w momencie gdy funkcja cut-off była ustawiona na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomyłka!

strzały pojawiają sie przy zbyt zuborzonej dawce paliwa sam sprawdziłem to wiele razy i strzały zawsze sie pojawiały w momencie gdy funkcja cut-off była ustawiona na maxa.

 

Jak to zmienić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiąc regulację instalacji LPG. Przy pierwszej generacji Możesz to zrobić sam, jak to na tym forum było wiele razy poruszane. Przy nowszych niestety wizyta u specjalisty Cię nie ominie. "Pełny" katalizator? Prawdopodobnie chodzi o to że jest już zużyty, wtedy przy niektórych typach katalizatora elektronika układu zasilania nie umi ustawić właściwej mieszaki, może być też uszkodzona sonda lambda, wtedy też dzieją się "ciekawe" rzeczy w silniku. A może potrzebny jest emulator sondy lambda przy zasilaniu gazem? Trzeba znaleźć rzetelnego fachowca się z tym kłopotem rozprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Po wielu wizytach u gazownika i jeszcze większej ilości regulacji-udało się!!!. Żadnego pierdzenia, strzelania, mam wrażenie, że auto teraz jeździ tak samo na lpg jak na PB. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko i wyłącznie za pomocą regulacji. :) Jednak wizyt w warsztacie było bardzo wiele. Auto stało sie o wiele dynamiczniejsze. Ciekaw jestem tylko jak będzie ze spalaniem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...