Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Obroty a pobór prądu


Gość radziej11
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam taki problemik a mianowice po włączeni obojętnie jakiego urządzenia związanego z poborem prądu ogrzewanie światła itp. spadają obroty silnika powiedzmy z 850 na 500 i zaczyna trząść silnikiem dodam że nie ma falowania silnik chodzi ok. Z tego co wyczytałem na forum okazuje się że obroty powinny lekko rosnąć a u mnie jest odwrotnie. I mam pytanie czy da się to jakoś wyregolowac czy może ktoś wie co z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę, ale kiedyś się spotkałem z taką opinią na ten temat: im większy pobór prądu tym większe obciążenie dla alternatora a co za tym idzie większy opór i zmniejszenie obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę, ale kiedyś się spotkałem z taką opinią na ten temat: im większy pobór prądu tym większe obciążenie dla alternatora a co za tym idzie większy opór i zmniejszenie obrotów silnika.

Nie mylisz się, ale obroty powinny spaść minimalnie, a nie prawie o połowę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może się mylę, ale kiedyś się spotkałem z taką opinią na ten temat: im większy pobór prądu tym większe obciążenie dla alternatora a co za tym idzie większy opór i zmniejszenie obrotów silnika.

 

Z czysto elektrycznego punktu widzenia masz rację, zasada zachowania energii, dziwne jest jednak to, że komputer nie koryguje ci obrotów, spróbuj może podjechać do elektryka, niech sprawdzi ci stan aku, alternatora i ogólnie całej instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zwiekszeniu obciązenia elektrycznego powinny chwilowo obniżyć się obroty. Wg mnie alternator może wymagać naprawy - np szczotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akumulator nie powinien mieć na to wpływu

 

służy wyłącznie do rozruchu

 

w czasie jazdy źródłem prądu jest alternator i to coś z nim jest nie tak. Pojedź do goscia , który robił remont alternatora i niech pomierzy napięcie na alternatorze bez obiążenia i z obciążeniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przyszło mi do głowy, że może komputer po naprawie alternatora nie był resetowany tzn. cały czas chodzi na błędzie i nie podnosi obrotów. Odłącz na jakiś czas akumulator i wtedy zobacz... ;) jak mówisz, że alternator był sprawdzany i jest ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pisałem juz ze alternator mam po naprawie miezyłem napiecia mam 14v pod obciazeniem 13.7v z tego co wiem jest dobrze a obroty spadaja i tyle.

 

[ Dodano: Pią 19 Sty, 2007 14:32 ]

jakie auto?

instalacja multipleksowa?

Auto P10 16DE 95r

Moze jestem laikiem ale co to znaczy instalacja multipleksowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

jak p10 to nie ma jeszcze multipleksowej tylko jest tradycyjna instalacja. Kasowanie błędów sterownika nic tu nie da.

 

Napięcie napięciem, a natęzenie natęzeniem - może powinieneś to sprawdzić.

Ale może regulator wolnych obrotów szwankuje? Silniczek krokowy albo zawór?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe że szwankuje jakis czas temu był czyszczony i wyginana sprężynka ale problemów z nim nie miałem obroty tez teraz mam stabilne już nie wiem kurde do czego sie doczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość Gabriel

No co z tymi spadającymi obrotami?, bo ja mam tę samą sytuację co u kolegi, ja postanowiłem wywalić altelnator (poprsostu zużyty) i zamówiłem nowy jak zmienię zobaczę czy będzie poprawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator według mnie jest dobry.

Przychylam się do opinii, że jakiś regulator, sterownik, silniczek krokowy - coś co odpowiada za zwiekszenie prędkości obrotowej biegu jałowego przy wiekszym obciążeniu elektrycznym.

Macie klime? Idą obroty po odpaleniu w górę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No co z tymi spadającymi obrotami?, bo ja mam tę samą sytuację co u kolegi, ja postanowiłem wywalić altelnator (poprsostu zużyty) i zamówiłem nowy jak zmienię zobaczę czy będzie poprawa.

 

a jakie parametry określają zużycie alternatora i jak to badasz ?

przecież w instalacji masz jeszcze kilka innych elementów,

które mogą być również zużyte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gabriel
a jakie parametry określają zużycie alternatora i jak to badasz ?

przecież w instalacji masz jeszcze kilka innych elementów,

które mogą być również zużyte.

Chodziło mi tylko o to, że mój alternator poprostu padł łożyska, ten element ze szczotkami (pęknięty) i to coś co szczotki po nim "ślizgają się". Wogóle wygląda na oryginalny i czas go zmienić, a czy to pomoże na moje obroty to się okaże. Widać też, iż ktoś przy nim grzebał. Nie chce poprostu ryzykować.

Miałem takie same objawy (spadające obroty, na biegu jałowym, gdy włączyłem światła np) w starszym modelu audi i wymieniłem regulator napięcia i pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

99,9% silniczek krokowy tez tak miałem kiedyś w p10 1,6 teraz w p11 2,0 po włączeniu świateł obroty wzrastają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...