Gość radziej11 Opublikowano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2007 Witam. Mam taki problemik a mianowice po włączeni obojętnie jakiego urządzenia związanego z poborem prądu ogrzewanie światła itp. spadają obroty silnika powiedzmy z 850 na 500 i zaczyna trząść silnikiem dodam że nie ma falowania silnik chodzi ok. Z tego co wyczytałem na forum okazuje się że obroty powinny lekko rosnąć a u mnie jest odwrotnie. I mam pytanie czy da się to jakoś wyregolowac czy może ktoś wie co z tym zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limak.s Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Może się mylę, ale kiedyś się spotkałem z taką opinią na ten temat: im większy pobór prądu tym większe obciążenie dla alternatora a co za tym idzie większy opór i zmniejszenie obrotów silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Stranger Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Może się mylę, ale kiedyś się spotkałem z taką opinią na ten temat: im większy pobór prądu tym większe obciążenie dla alternatora a co za tym idzie większy opór i zmniejszenie obrotów silnika. Nie mylisz się, ale obroty powinny spaść minimalnie, a nie prawie o połowę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qubi Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Może się mylę, ale kiedyś się spotkałem z taką opinią na ten temat: im większy pobór prądu tym większe obciążenie dla alternatora a co za tym idzie większy opór i zmniejszenie obrotów silnika. Z czysto elektrycznego punktu widzenia masz rację, zasada zachowania energii, dziwne jest jednak to, że komputer nie koryguje ci obrotów, spróbuj może podjechać do elektryka, niech sprawdzi ci stan aku, alternatora i ogólnie całej instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Przy zwiekszeniu obciązenia elektrycznego powinny chwilowo obniżyć się obroty. Wg mnie alternator może wymagać naprawy - np szczotki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radziej11 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 No właśnie w tym problem że alternator mam bo generalnym remoncie aku też nówka i zastanawia mnie czy faktycznie akumulator nie jest jakiś trefny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzemik Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 akumulator nie powinien mieć na to wpływu służy wyłącznie do rozruchu w czasie jazdy źródłem prądu jest alternator i to coś z nim jest nie tak. Pojedź do goscia , który robił remont alternatora i niech pomierzy napięcie na alternatorze bez obiążenia i z obciążeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radziej11 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Byłem już 2 razy twierdzi ze wszystko ok że napiecie jest prawidłowe juz nie wiem co mam z tym, zrobic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limak.s Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 A tak przyszło mi do głowy, że może komputer po naprawie alternatora nie był resetowany tzn. cały czas chodzi na błędzie i nie podnosi obrotów. Odłącz na jakiś czas akumulator i wtedy zobacz... jak mówisz, że alternator był sprawdzany i jest ok... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radziej11 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 W sumie moze i masz racje a na jak długo trzeba odłaczyc kompa żeby się zresetował? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limak.s Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Są tacy, co mówią, że trzeba na całą noc i są tacy, co mówią, że na chwile, ale najlepiej odłącz na kilka godzinek dla pewności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Wejdź na forum Primiera - na samym dole masz wyszukiwarkę - po wpisaniu " reset" dostaniesz 17 wyników. Powodzenia !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radziej11 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 No i niestety resek kompa zrobiony i nie ma poprawy moze ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 jakie auto? instalacja multipleksowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Szymeq Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 ja bym sie przyczepił do regulatora napięcia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radziej11 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 Panowie pisałem juz ze alternator mam po naprawie miezyłem napiecia mam 14v pod obciazeniem 13.7v z tego co wiem jest dobrze a obroty spadaja i tyle. [ Dodano: Pią 19 Sty, 2007 14:32 ] jakie auto?instalacja multipleksowa? Auto P10 16DE 95r Moze jestem laikiem ale co to znaczy instalacja multipleksowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 19 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2007 jak p10 to nie ma jeszcze multipleksowej tylko jest tradycyjna instalacja. Kasowanie błędów sterownika nic tu nie da. Napięcie napięciem, a natęzenie natęzeniem - może powinieneś to sprawdzić. Ale może regulator wolnych obrotów szwankuje? Silniczek krokowy albo zawór? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radziej11 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 Bardzo możliwe że szwankuje jakis czas temu był czyszczony i wyginana sprężynka ale problemów z nim nie miałem obroty tez teraz mam stabilne już nie wiem kurde do czego sie doczepić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gabriel Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 No co z tymi spadającymi obrotami?, bo ja mam tę samą sytuację co u kolegi, ja postanowiłem wywalić altelnator (poprsostu zużyty) i zamówiłem nowy jak zmienię zobaczę czy będzie poprawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaras Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 Alternator według mnie jest dobry. Przychylam się do opinii, że jakiś regulator, sterownik, silniczek krokowy - coś co odpowiada za zwiekszenie prędkości obrotowej biegu jałowego przy wiekszym obciążeniu elektrycznym. Macie klime? Idą obroty po odpaleniu w górę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radziej11 Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 To napisz koniecznie bo jestem ciekawy czy to coś pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maki Opublikowano 15 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2007 No co z tymi spadającymi obrotami?, bo ja mam tę samą sytuację co u kolegi, ja postanowiłem wywalić altelnator (poprsostu zużyty) i zamówiłem nowy jak zmienię zobaczę czy będzie poprawa. a jakie parametry określają zużycie alternatora i jak to badasz ? przecież w instalacji masz jeszcze kilka innych elementów, które mogą być również zużyte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gabriel Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 a jakie parametry określają zużycie alternatora i jak to badasz ? przecież w instalacji masz jeszcze kilka innych elementów, które mogą być również zużyte. Chodziło mi tylko o to, że mój alternator poprostu padł łożyska, ten element ze szczotkami (pęknięty) i to coś co szczotki po nim "ślizgają się". Wogóle wygląda na oryginalny i czas go zmienić, a czy to pomoże na moje obroty to się okaże. Widać też, iż ktoś przy nim grzebał. Nie chce poprostu ryzykować. Miałem takie same objawy (spadające obroty, na biegu jałowym, gdy włączyłem światła np) w starszym modelu audi i wymieniłem regulator napięcia i pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maki Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 respekt, w takim razie faktycznie najpierw wymiana alternatora, a potem dalsza diagnoza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafp11 Opublikowano 16 Maja 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2007 99,9% silniczek krokowy tez tak miałem kiedyś w p10 1,6 teraz w p11 2,0 po włączeniu świateł obroty wzrastają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.