Gość robal69 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Może ktoś wie co może się dziać, skoro ubywa mi oleju w ASB CVT, ale wycieków nie ma. Skrzynia pracuje poprawnie, olej jest klarowny (nie przypalony). Auto niedawno kupiłem i nie mam tu doświadczenia. W ogóle to mój pierwszy post na forum. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 chodzi o skrzynię bezstopniową CVT? Możesz też poszukać wycieków w okolicy dolnych parti chłodnicy wody - olej częściowo jest chłodzony przez chłodnicę wody.Niedaleko znajduje się też chłodniczka oleju skrzyni.Olej może też uciekać uszczelniaczami półosi lub głównym uszczelniaczem przy wałku- Szukaj czerwonych wycieków- taki powinien być tam olej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robal69 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Tak, to jest bezstopniowa CVT, ale właśnie problem polega na tym, że wycieków nie widać. Auto parkuję w garażu - nie ma ani kropelki, byłem na podnośniku - nie widać żadnego zacieku. Olej ATF 220 rzeczywiście jest czerwony, ale nie widać nawet plamki. Jeden gość z serwisu ASB powiedział, że najprawdopodobniej będzie do wymiany jakiś element, który kosztuje ok. 600 zł, lecz oczywiście nie zdradził o jaką część chodzi - z tego żyje. Tylko, że ja obecnie nie za bardzo mam wolne 800 zł (razem z naprawą) bo właśnie spłukałem się na wózek i ograniczam koszty. Może ktoś z forumowiczów ma podobne doświadczenia? Ale dzięki za odpowiedź Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Tak na chłopski rozum to co dzieje sie z olejem skoro go ubywa? to nie silnik ,żeby mógł go spalić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robal69 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Jeszcze go poobserwuję. :029: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 przecież w czasie jazdy może ubywać po kropelce a w czasie postoju - nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robal69 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 Słusznie, ale ja szukałem chciaż niewielkich zacieków. Poza tym po trasie np. 200km coś powinno skapnąć w garażu z rozgrzanego auta. Sam już nie wiem. Będę obserwował i sprawdzał olej. Może uda mi się pkreslić warunki w jakich oleju ubywa najbardziej intensywnie. Pozdrawiam :632: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 18 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2007 może powinieneś wziąc service manual i tam popatrzeć, jakie sa możłiwości wydostawania się oleju. Może odpowietrznikiem albo jakimś zimmeringiem ucieka. Może tak byc że nie zostawia śladu tylko bezpośrednio chlapie na zewnątrz. Może napisz priv do użytkownika MRÓWA, to fachowiec od bezstopniowych skrzyń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Albin Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 sprawdź w instrukcji obsługi jak się sprawdza olej -> czy na włączonym silniku i luzie czy wyłączonym- czy zimny czy ciepłym.Może ubytek jest kwestią pomiaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 20 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2007 sprawdź w instrukcji obsługi jak się sprawdza olej -> czy na włączonym silniku i luzie czy wyłączonym- czy zimny czy ciepłym.Może ubytek jest kwestią pomiaru. właśnie, podstawa to odpowiednie warunki pomiaru i zachowanie ich przy kilku pomiarach, inaczej -> d*pa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robal69 Opublikowano 22 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2007 Pomiaru dokonuję na pozycji dźwigni N, zawsze przy mocno rozgrzanym samochodzie, zawsze z pracującym silnikiem i w tym samym miejscu (w miom garażu). A propos - czy na N czy na P nie ma różnicy w poziomie oleju. I jeszcze jedno - zgodnie z instrukcją przed pomiarem "przelatuję" wszystkie pozycje dźwigni od "L" do "P". I też d*pa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.