Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z chłodzeniem silnika.


Gość zbych
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

zdechł czujnik temperatury cieczy chłodzącej. przy zimnym silniku pokazywał max temperature. po wymianie czyjnika wskazówka miernika temperatury powoli idzie do konca skali. podejrzewam termostat?? czy to możliwe??

 

Nissan Almera 1,8 N16 2001 r. 88 tyś przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam termostat?? czy to możliwe??

 

Możliwe. Tylko przeważnie usterka termostatu polega na tym, że pozostaje niedomknięty, czyli mamy wówczas do czynienia z niedogrzanym silnikiem. A więc skąd ta max temperatura?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ..::Sewcio::..
Tylko przeważnie usterka termostatu polega na tym, że pozostaje niedomknięty, czyli mamy wówczas do czynienia z niedogrzanym silnikiem

 

witam

zauwazylem ze od pewnego czasu mam problem!!wskazowka teperatury znajduje sie na 1/4 wysokosci skali!!!!po zakupie termostatu problem powinien zniknac??a jesli to nie pomoze to jaka moze byc inna przyczyna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zauwazylem ze od pewnego czasu mam problem!!wskazowka teperatury znajduje sie na 1/4 wysokosci skali!!!!po zakupie termostatu problem powinien zniknac??

 

Najprostszy sposób - pomacaj dwa przewody od chłodnicy (te grube). Jak się nagrzewają równomiernie, to źle, czyli duży obieg od razu wchodzi, czyli temostat otwarty, do wymiany. I na ogół to jest przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam termostat?? czy to możliwe??

 

Możliwe. Tylko przeważnie usterka termostatu polega na tym, że pozostaje niedomknięty, czyli mamy wówczas do czynienia z niedogrzanym silnikiem. A więc skąd ta max temperatura?

ale bywa rowniez tak ze zostaje w pozycji spoczynkowej czyli zamkniety i wtedy silnik szybko sie gotuje

 

[ Dodano: Pon 22 Sty, 2007 19:56 ]

a więc jaka powinna byc rezystancja czujnika temperatury cieczy chłodzącej w temperaturze 20 stopni.

 

do serwisowki trzeba zajzec

 

sensor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zbychowi chyba nie lata o ten czujnik. To jest czujnik do ECM (2 piny). W N16 przed LF do współpracy ze wskaźnikiem był jeszcze pojedyńczy. Wersja hatchback (były różnice w licznikach w stosunku do sedana) - 65*C - 1179-1417 Om, 91*C - 474-568 Om. Pomiaru w temperaturze pokojowej, czyli 20*C, dane nie podają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale zbychowi chyba nie lata o ten czujnik. To jest czujnik do ECM (2 piny). W N16 przed LF do współpracy ze wskaźnikiem był jeszcze pojedyńczy. Wersja hatchback (były różnice w licznikach w stosunku do sedana) - 65*C - 1179-1417 Om, 91*C - 474-568 Om. Pomiaru w temperaturze pokojowej, czyli 20*C, dane nie podają.

w n16tkach jest jedne czujnik temperatury plynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za informacje :) w mojej almerce czujnik jest starszego typu ( jedno przewodowy) sprzedano mi czujnik o zbyt malej rezystancji produkcji japońskiej :/ , a ten ktory uległ awarii był produkcji niemieckiej :P nowy w temperaturze pokojowej ma 1260 Ω, stary po kilku wstrząsach pokazał 4500 Ω gwoli informacji napięcie na przewodzie zasilającym wynisło 10,4 V, wiem co zrobic pojechac do dealera :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...