Tomaszo Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Witam! Kupiłem stalowe felgi do p12 i chcę dokupić śruby do felg stalowych i pojawia się problem bo nie wiem jakie czy tam sa M12x1.25 czy M12x1.50 bo nigdzie nie moge tego znaleźć. Powinienem jeszcze na coś zwrócić uwagę, bo są różne kształty??? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dimas Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 a dlaczego do stalowek chcesz inne nakretki kupic?ja jak kupowalem kola zimowe to mi powiedzieli ze moga zostac te z alu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomaszo Opublikowano 25 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Hmmm a mnie wlasnie powiedzieli ze do stalowych są inne???!! ale nie wiem ile w tym prawdy wiec wole sie dowiedzieć od Was jak to z tym jest??? Bo juz jestem troche skolowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotr676 Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 Witam, Wcale nie musisz zmieniać nakrętek.Wystarczą oryginalne od felg aluminiowych. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dimas Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 tez myslalem ze musza byc inne a kierowalem sie tym ze dal zapasu sa ekstra nakretki w bagażniku ale po porównaniu stwierdzilem ze to te same nakretki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin101 Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 To nie tak do konca ze stalowek nie pasuja do alu a z alu na ogół pasuja do stalówek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelb6 Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Do alu są krótsze nakrętki,a do stalówek dłuższe,chyba że macie nakrętki które mają otwór na wylot. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek32 Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Jak kupowałem swojego to założyli mi stalówki z zimówkami i dokręcili naktętkami od alusów . Chciałem dokupić nakrętki ale powiedzieli że nie ma takiej potrzeby. Tak według mnie na oko jest troszkę inny stożek ale trzyma dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelb6 Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 Mi nie chodzi o stożek czy półkole,poprostu nakrętki były krótkie i nie dało się ich dokręcić bo miały łeb a żeby były na wylot lub dłuższe to niebyłoby problemu,zakupiłem dłuższe i mam je do alu i do stalówek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dimas Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 chyba że macie nakrętki które mają otwór na wylot. ja mam na wylot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelb6 Opublikowano 3 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2007 chyba że macie nakrętki które mają otwór na wylot. ja mam na wylot to spoko,bo ja mam z łbem który blokował,alu ma chyba inne ET i gubość przy gnazdach śrub niż stalówka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amanin34 Opublikowano 10 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2012 Witam trochę szukałem na forum o nakrętkach i znalazłem ten post. Postanowiłem go odświeżyć gdyż mimo iż jest to błahostka to może jednak komuś sie przyda. Kupując auto miałem alumy z zimowymi oponami na premierce oraz dostałem gratis stalowe felgi bez opon. Premierke kupiłem w listopadzie 2010 wiec do wiosny zimuwki były na alumach, około marca kupiłem nowki letnie i przy wymianie od razu nowe letnie dałem na alumy a na stalowe zimowki które naturalnie od razu wywarzyli . Tak dojezdzilem do pazdziernika no i nadszedł czas na przerzutkę na zimowe. Poszło łatwo i bez problemów pod domem. Pierwsza jazda i od razu zaczynają sie bicia na kierownicy. Pojechałem do zakładu gdzie wiosna mi zamieniali felgi z reklamacja ze zle wywarzone , gosciu ponownie sprawdził i powiedział ze są ok założył i to samo- bicia. Pojechałem do innego zakładu to samo i znowu bicia, myślałem ze może opony wyrobione albo felgi walnięte . Sprawdzono układ kierowniczy pod katem luzów nic nie stwierdzono. Pare dni temu przeglądałem to forum i zastanowiłem sie nad nakrętkami na stalowych miąłem te z alumow zamknięte niby dochodziły do końca wiec nie bralem wcześniej tego pod uwagę ale postanowiłem kupić nakrętki " przelotowe" tz bez zamknięcia od strony drogi . Kupiłem 20 używanych nakrętek wymieniłem i AUTO JAK NOWE wszystkie bicia znikły od razu wiec jednak jest różnica w nakrętkach do alumow i do stalówek . Dowiedziałem sie tez ze sa zamknięte nakrętki do stalowych felg ale sa one dłuższe niz do alumow. Niby taka drobnostka a ile nerwów i czasu w zakładach straconych , swoja droga nierozumnie dlaczego ci specjaliści od wymiany opon nie zwrócili na to uwagi sorka ze tak sie rozpisałem pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskar Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 do felg aluminiowych masz nakrętki o zakończeniu w kształcie stożka a do stalowych o zakończeniu kulistym, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HoseAntonio Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Ja mam natomiast problem taki, kupiłem P12 z aluminiowymi felgami Nissana 17 cali z oponami letnimi, dostałem też gratis stalowe felgi do których kupiłem zimowe kapcie. Będąc na wymianie spece od gumy oświadczyli, że alusy dokręcone są na śruby przewidziane do felg stalowych. Założyli zimówki dokręcając na śruby które miałem i zaznaczyli, że jak będę wiosną zakładał alusy lepiej żebym miał do nich nakrętki,bo jak na tych będę próbował jeździć to mogę zostawić po trasie kółka. I tu moje pytanie jak ustalić jakie to mają być nakrętki??? Sprawdzałem na alledrogo i bywają - ale różne rozmiary, a kupić, żeby potem bujać się ze zwrotem albo sprzedawać dalej to mi się nie bardzo kalkuluje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Ja mam ewidentnie u siebie falgi alu i stalowe na nakrętkę o zakończeniu na stożek. O z tego co wiem, wszystkie fabryczne felgi miały gniazdo na nakrętki na stożek. Czy to alu, czy stalowe. Moje stalówki jeżdżą w zimie na nakrętkach od ALU i nie ma problemu, nic nie bije po kierownicy, mimo iż mam zwykłe nakrętki do stalówek, nie zakładałem ich. Wiem że sąsiad w Hondzie Civic po 2000 r. ma właśnie felgi niby z LOGO HONDA, ale nie są fabryczne te felgi i ma do alu nakrętki na kulę, a do fabrycznych ALU na zimówkach z nabitym na nich logo HONDA (nie na dekielku ale na samej feldze) na na stożek nakrętkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2012 a ja kupowalem felgi i bylem "mądry" kupiłem nakrętki do stalówek - okazało się że były za krótkie i koła bym pogubił do alu trzeba dokupić odpowiednie nakrętki - kryte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wedrowiec Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 a ja kupowalem felgi i bylem "mądry" kupiłem nakrętki do stalówek - okazało się że były za krótkie i koła bym pogubił do alu trzeba dokupić odpowiednie nakrętki - kryte to się pogubiłem, obecnie mam stalówki, ale dokupiłem orginalne alusy 16" i tak zastanwiam sie czy nakretki od stali ( przelotowe) bedą pasować czy nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 26 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2013 to zależy jakie masz alusy mi nie pasowały nakrętki z oryginalnych do nowych alu firmy Enzo musiałem kupić 20 szt za 100 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesny12 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 (edytowane) to zależy jakie masz alusy mi nie pasowały nakrętki z oryginalnych do nowych alu firmy Enzo musiałem kupić 20 szt za 100 zł Kolega kupił oryginalne alu mając wcześniej stalówki, nie wymieniał alu na alu... Poza tym wymiana alu na alu jest według mnie bez sensu, bo zimą alu bardzo szybko niszczeje od soli drogowych (chyba że masz 2 komplety alusów na lato ). Na ogół nakrętki są takie same. Osobiście posiadam 2 komplety nakrętek, ponieważ bez nich auto by komicznie wyglądało z czarnymi stalówkami i srebrnymi nakrętkami Ps. Ja mam alusy z dekielkami na śruby (17'') dlatego nie potrzebuję krytych nakrętek, jak twoje nie mają dekielków to kup sobie komplet krytych nakrętek. Edytowane 28 Marca 2013 przez Lesny12 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Poza tym wymiana alu na alu jest według mnie bez sensu, bo zimą alu bardzo szybko niszczeje od soli drogowych (chyba że masz 2 komplety alusów na lato ). Co rozumiesz pod pojęciem "bardzo szybko" Moje zimowe Alusy wytrzymały bez uszczerbku solnego do wczoraj (7zim) a teraz to już nie moje zmartwienie Tylko krawężniki je nadszarpnęły a i tak w tych miejscach gdzie jest zdarta politura/lakier/warstwa ochronna nie ma żadnych innych śladów korozji/erozji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesny12 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 To się może zgadzać jeżeli miałeś felgi dobrej jakości (renomowanej firmy), ponieważ one są z dobrej jakości stopu i mają po kilka warstw lakierów zabezpieczających. Jeżeli byś się dobrze przyjrzał to byś pewnie zaobserwował utlenianie (korozje) się aluminium w tych miejscach gdzie była zdarta powłoka ochronna. Pozwolę sobie zacytować fragment artykułu jednego z portali "Nie każda felga nadaje się do eksploatacji zimą – felgi polerowane i chromowane, z racji delikatniejszych zabezpieczeń powłoki, będą wymagały renowacji już po jednym sezonie zimowym. Najlepiej takie felgi eksploatować wyłącznie latem." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 Felga Nissana zakupiona razem z autem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lesny12 Opublikowano 28 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2013 No i masz odpowiedź. Nissan by raczej nie wsadził "bubla" do swoich aut... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 buuachacha Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 2 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2013 ja też jeżdżę na oryginalnych 16" w zimie i nic się nie dzieje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.