Gość gardes Opublikowano 25 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2007 witam mam pomysl, widzielm wiele ludzi jak zakrywaja grile wszystkie szparki folia, styropianem, kartonami przed chlodnice<wiecie o coc mi chodzi> aby szybciej sie nagrzewal mam zamiar takie cos zrobić u siebie w primerce, czy jak takie cos zrobie to nic sie nie stanie, nie popsuje go, nie zagrzeje sie?? prosze o odpis pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 zawsze myślałem że od zamykania dużego obiegu jest termostat. Jelsi jest sprawny, to nie trzeba zasłaniac niczym chłodnicy tak w ogóle to co ta za moda na pisanie pogrubiona czcionką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dinodino Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Witam. Zgadzam się z cornholio78. Jak postoisz trochę w korkach z taką osłoną (o korki szczególnie zimą nie trudno) to może ci się przegrzać i efekt będzie odwrotny od zamierzonego . Nowoczesne samochody same dają sobie radę w tej kwestii. No i zgadzam się co do czcionki, trochę gryzie. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubi Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Siema Wam. to już nie będe poisał pogrubioną czcionką A jeśli chodzi o przegrzanie w korkach to ja to przeszedłem. heh aczkolwiek byłem teraz z moją primerką w serwisie nissana (bo też mi się nie nagrzewa i słuchaj tam mi założyli właśnie karton przed chłodnice i powiedziel;i że te modele tak mają. NO OD RZECZY. właśnie będę zamawiał nagrzewnicę, bo już wsio zmieniłem na nowe zostaje tylko nagrzewnica, i mam nadzieję że będzie git. A co do kartonu to jak mówili koledzy wyżej w korkach może się przegrzać, chociaż jak wentylator i termostat jest dobry i odpowiednio reaguje na temperaturę to NIE POWINIEN SIĘ ZAGRZAĆ, ale nie ma co ryzykować bo będziesz jedził na nogach a w warsztacie będą ci wymieniać uszczelkę pod głowicą.AMEN. pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ice Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 A co do kartonu to jak mówili koledzy wyżej w korkach może się przegrzać, chociaż jak wentylator i termostat jest dobry i odpowiednio reaguje na temperaturę to NIE POWINIEN SIĘ ZAGRZAĆ, ale nie ma co ryzykować bo będziesz jedził na nogach a w warsztacie będą ci wymieniać uszczelkę pod głowicą.AMEN.pozdrowionka. Zagotuje sie bo niebedzie czym miał ten wentylator chłodzić. Jak jest wszystko ok w układzie chłodzenia to nie ma co zakrywać. Od sterowania jest termostat a nie karton przed chłodnica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość knockout1 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 heh aczkolwiek byłem teraz z moją primerką w serwisie nissana (bo też mi się nie nagrzewa i słuchaj tam mi założyli właśnie karton przed chłodnice i powiedziel;i że te modele tak mają nieźli mechanicy w tym serwisie . Wymień termostat i żaden karton nie będzie ci potrzebny, duży obieg będzie się prawidłowo załączał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubi Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 strzała karton wująłem jak tylko wyjechałem z tego serwisu:) termostat mam nowy. chłodnicę i pompę wody, wszystko new Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Właśnie sprawdziłem u siebie - bez kartonów i innych osłon - przy temp. -5C zagrzała się po przejechaniu ok. 1,5km. Przy spokojnej jeździe i oszczędnym używaniu pedału gazu(zimny silnik). Ogrzewanie niestety trochę później - może tak ma być :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość misiek_83 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Ten model tak ma?Nieprawda,moj sie grzeje az milo,szybciutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubi Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 no niestety trzeba wymienić nagrzewnicę. Znalazłem za 140zł to tanio czy przegieli???? bo była tylko jedna, i nie wiem czy brać?? czy nie?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
p_flori Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 cena jest przystepna, tylko sprawdź czy drożna i szczelna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Hubi Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Hej!!! tylko jak taką nagrzewnice sprawdzić??? Czy nie ma dziór?? i nie jest zapchana??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rrrobert Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Właśnie sprawdziłem u siebie - bez kartonów i innych osłon - przy temp. -5C zagrzała się po przejechaniu ok. 1,5km.A w mój diesel temperaturę osiąga po około 5km nie wiem czy tak ma być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eszi Opublikowano 29 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2007 Właśnie sprawdziłem u siebie - bez kartonów i innych osłon - przy temp. -5C zagrzała się po przejechaniu ok. 1,5km.Przy spokojnej jeździe i oszczędnym używaniu pedału gazu(zimny silnik). Ogrzewanie niestety trochę później - może tak ma być :?: ale jestem ciekaw czy ustawiłeś temp. na czerwonym polu i włączyłeś pokrętło nawiewu na 1? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dybek Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 zagotowac sie nie zaagotuje tylko bardzo czesto bedzie sie zalanczal wentylator, zreszta po co to robic jak masz sprawny uklad chlodzenia. z tego zo zauwazylem u siebie a tez eksperymentowalem z zaslonieciem atrapy - nawyki z duzego fiata - to to nic nie dalo - silnik nagrzewal sie w takim samym tepie a tylko wentylator sie czesciej zalanczal Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maacieq Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 też mi się wydaje że niewiele to zmieni skoro po otwarciu termostatu skończy się ssanie to wyjdzie na to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kazek Opublikowano 1 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2007 takie patenty to ja widziawłerm w żukach, nysach, tarpanach, robili to by silnik się mniej wychładzał i ogrzewanie lepiaj dawało, a le w naszych autach, po co ? jak pisali wyżej koledzy zamiast tektury tudzież styropianu - sprawny termostat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Andy napisał/a:Właśnie sprawdziłem u siebie - bez kartonów i innych osłon - przy temp. -5C zagrzała się po przejechaniu ok. 1,5km. Przy spokojnej jeździe i oszczędnym używaniu pedału gazu(zimny silnik). Ogrzewanie niestety trochę później - może tak ma być To było prawie rok temu, ale teraz jest tak samo. ale jestem ciekaw czy ustawiłeś temp. na czerwonym polu i włączyłeś pokrętło nawiewu na 1? Jeśli masz na myśli pokrętło od ogrzewania to mam ustawione na MAX - i do momentu kiedy się silnik nie nagrzeje to z nawiewów leci "zimne". Wydaje mi się, że ogrzewanie jest brane z "dużego" obiegu, czyli ustawienie ogrzewania nie ma znaczenia przy nagrzewaniu się silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mareq Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Moim trzeba około 5-6 km przejechać żeby sie porządnie nagrzał w zimie. Przy tym nie włączam nigdy ogrzewania bardziej niż na połowę skali bo wtedy nagrzewa się dużo dłużej. Nie jest to zbyt wgodne. Jak dam od razu na max to przez stosunkowo długi czas z nawiewu leci zimne i silnik wolno sie grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
smeru Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Zawsze jak widzę samochód z przykrytą chłodnicą to wiem że ten kto to zrobił nie wie jak pracuje układ chłodzenia w samochodzie. Dla laików: jest zimny silnik (odpalamy) - nagrzewa się "mały obieg" czyli obieg w skład którego wchodzi płyn odbierający ciepło od silnika i nagrzewnica oraz rurki łączące silnik się nagrzewa - w nissanie dość szybko płyn osiąga temperaturę - otwiera się termostat - załącza się duży obieg = mały obieg + chłodnica + rurki temperatura spada - termostat zamyka duży obieg i tak w kółko (termostat pilnuje żeby była temperatura nie za niska) jak jest za ciepło mimo chłodnicy, to czujnik załącza wiatrak (w zależności od samochodu wiatrak ma kilka biegów załączanych przy różnych temperaturach) jak widać z powyższego zasłanianie chłodnicy nie ma sensu w naszym klimacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pastello Opublikowano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2007 Zaslanianie chlodnicy bylo modne w latach gdy po naszych drogach jezdzily krazowniki szost typu Star 29, Jelcz, Kamaz i Skoda gdzie do ukladu chlodzenia wchodzilo jakies 10l plynu i aby to nagrzac potrzeba bylo czasu a poza tym kierowca mial taki ciegno ktore zaslanialo chlodnice zwane zaluzja i mogl kontrolowac zasloniecie. Coż samochody odeszly w sina dal ale kierowcy pozostali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Borys Opublikowano 7 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2007 Zgadzam sie w zupelnosci z mareq, predzej sie nagrzeje na polowie skali niz na max u mnie silnik ok 2 km a w srodku ok 4 do 5 km ale pamietam czasy gdy przy temp +30°C jechalem z wlaczonym ogrzewaniem na max zeby mi troche temperatura spadla, sauna to maly pikus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.