Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10/W10] Zasłonięcie atrapy chłodnicy i wlotów powietrza na


Gość gardes
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam pomysl, widzielm wiele ludzi jak zakrywaja grile wszystkie szparki folia, styropianem, kartonami przed chlodnice<wiecie o coc mi chodzi> aby szybciej sie nagrzewal mam zamiar takie cos zrobić u siebie w primerce, czy jak takie cos zrobie to nic sie nie stanie, nie popsuje go, nie zagrzeje sie?? prosze o odpis pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość cornholio78

zawsze myślałem że od zamykania dużego obiegu jest termostat. Jelsi jest sprawny, to nie trzeba zasłaniac niczym chłodnicy

 

 

 

tak w ogóle to co ta za moda na pisanie pogrubiona czcionką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zgadzam się z cornholio78. Jak postoisz trochę w korkach z taką osłoną (o korki szczególnie zimą nie trudno) to może ci się przegrzać i efekt będzie odwrotny od zamierzonego :( . Nowoczesne samochody same dają sobie radę w tej kwestii. No i zgadzam się co do czcionki, trochę gryzie. Pozdrowienia. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema Wam.

to już nie będe poisał pogrubioną czcionką :D

A jeśli chodzi o przegrzanie w korkach to ja to przeszedłem. heh aczkolwiek byłem teraz z moją primerką w serwisie nissana (bo też mi się nie nagrzewa i słuchaj tam mi założyli właśnie karton przed chłodnice i powiedziel;i że te modele tak mają. NO OD RZECZY. właśnie będę zamawiał nagrzewnicę, bo już wsio zmieniłem na nowe zostaje tylko nagrzewnica, i mam nadzieję że będzie git. A co do kartonu to jak mówili koledzy wyżej w korkach może się przegrzać, chociaż jak wentylator i termostat jest dobry i odpowiednio reaguje na temperaturę to NIE POWINIEN SIĘ ZAGRZAĆ, ale nie ma co ryzykować bo będziesz jedził na nogach a w warsztacie będą ci wymieniać uszczelkę pod głowicą.AMEN.

pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do kartonu to jak mówili koledzy wyżej w korkach może się przegrzać, chociaż jak wentylator i termostat jest dobry i odpowiednio reaguje na temperaturę to NIE POWINIEN SIĘ ZAGRZAĆ, ale nie ma co ryzykować bo będziesz jedził na nogach a w warsztacie będą ci wymieniać uszczelkę pod głowicą.AMEN.

pozdrowionka.

 

Zagotuje sie bo niebedzie czym miał ten wentylator chłodzić. Jak jest wszystko ok w układzie chłodzenia to nie ma co zakrywać. Od sterowania jest termostat a nie karton przed chłodnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heh aczkolwiek byłem teraz z moją primerką w serwisie nissana (bo też mi się nie nagrzewa i słuchaj tam mi założyli właśnie karton przed chłodnice i powiedziel;i że te modele tak mają

 

nieźli mechanicy w tym serwisie :D. Wymień termostat i żaden karton nie będzie ci potrzebny, duży obieg będzie się prawidłowo załączał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem u siebie - bez kartonów i innych osłon - przy temp. -5C zagrzała się po przejechaniu ok. 1,5km.

Przy spokojnej jeździe i oszczędnym używaniu pedału gazu(zimny silnik).

Ogrzewanie niestety trochę później - może tak ma być :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie sprawdziłem u siebie - bez kartonów i innych osłon - przy temp. -5C zagrzała się po przejechaniu ok. 1,5km.
A w mój diesel temperaturę osiąga po około 5km nie wiem czy tak ma być
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Właśnie sprawdziłem u siebie - bez kartonów i innych osłon - przy temp. -5C zagrzała się po przejechaniu ok. 1,5km.

Przy spokojnej jeździe i oszczędnym używaniu pedału gazu(zimny silnik).

Ogrzewanie niestety trochę później - może tak ma być :?:

ale jestem ciekaw czy ustawiłeś temp. na czerwonym polu i włączyłeś pokrętło nawiewu na 1?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zagotowac sie nie zaagotuje tylko bardzo czesto bedzie sie zalanczal wentylator, zreszta po co to robic jak masz sprawny uklad chlodzenia. z tego zo zauwazylem u siebie a tez eksperymentowalem z zaslonieciem atrapy - nawyki z duzego fiata :) - to to nic nie dalo - silnik nagrzewal sie w takim samym tepie a tylko wentylator sie czesciej zalanczal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie patenty to ja widziawłerm w żukach, nysach, tarpanach, robili to by silnik się mniej wychładzał i ogrzewanie lepiaj dawało, a le w naszych autach, po co ? jak pisali wyżej koledzy zamiast tektury tudzież styropianu - sprawny termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andy napisał/a:

Właśnie sprawdziłem u siebie - bez kartonów i innych osłon - przy temp. -5C zagrzała się po przejechaniu ok. 1,5km.

Przy spokojnej jeździe i oszczędnym używaniu pedału gazu(zimny silnik).

Ogrzewanie niestety trochę później - może tak ma być

To było prawie rok temu, ale teraz jest tak samo.

ale jestem ciekaw czy ustawiłeś temp. na czerwonym polu i włączyłeś pokrętło nawiewu na 1?

Jeśli masz na myśli pokrętło od ogrzewania to mam ustawione na MAX - i do momentu kiedy się silnik nie nagrzeje to z nawiewów leci "zimne".

Wydaje mi się, że ogrzewanie jest brane z "dużego" obiegu, czyli ustawienie ogrzewania nie ma znaczenia przy nagrzewaniu się silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim trzeba około 5-6 km przejechać żeby sie porządnie nagrzał w zimie. Przy tym nie włączam nigdy ogrzewania bardziej niż na połowę skali bo wtedy nagrzewa się dużo dłużej. Nie jest to zbyt wgodne. Jak dam od razu na max to przez stosunkowo długi czas z nawiewu leci zimne i silnik wolno sie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jak widzę samochód z przykrytą chłodnicą to wiem że ten kto to zrobił nie wie jak pracuje układ chłodzenia w samochodzie. Dla laików:

jest zimny silnik (odpalamy) - nagrzewa się "mały obieg" czyli obieg w skład którego wchodzi płyn odbierający ciepło od silnika i nagrzewnica oraz rurki łączące

silnik się nagrzewa - w nissanie dość szybko

płyn osiąga temperaturę - otwiera się termostat - załącza się duży obieg = mały obieg + chłodnica + rurki

temperatura spada - termostat zamyka duży obieg

i tak w kółko (termostat pilnuje żeby była temperatura nie za niska)

jak jest za ciepło mimo chłodnicy, to czujnik załącza wiatrak (w zależności od samochodu wiatrak ma kilka biegów załączanych przy różnych temperaturach)

jak widać z powyższego zasłanianie chłodnicy nie ma sensu w naszym klimacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaslanianie chlodnicy bylo modne w latach gdy po naszych drogach jezdzily krazowniki szost typu Star 29, Jelcz, Kamaz i Skoda gdzie do ukladu chlodzenia wchodzilo jakies 10l plynu i aby to nagrzac potrzeba bylo czasu a poza tym kierowca mial taki ciegno ktore zaslanialo chlodnice zwane zaluzja i mogl kontrolowac zasloniecie. Coż samochody odeszly w sina dal ale kierowcy pozostali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie w zupelnosci z mareq, predzej sie nagrzeje na polowie skali niz na max u mnie silnik ok 2 km a w srodku ok 4 do 5 km ale pamietam czasy gdy przy temp +30°C jechalem z wlaczonym ogrzewaniem na max zeby mi troche temperatura spadla, sauna to maly pikus :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...