Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] 2,2 diesel ciężko pali z rańca


Gość joker_wks
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam niewiem czy dobrze ze otwieram nowy temat ale sprawa dotyczy mojej almerki dzis było u mnie w nocy -10 i rano niemogłem odpalić auta czy też tak macie czy to normalne wcześniej miałem audi a3 i przy -12 paliło mi na dotyk a almerka jakoś niechce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej -6 stopni powinno się podgrzewać świecę dwa razy i powinna odpalać bezproblemowo jak nie to jak Albin, powiedział grzałki do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem dzisiaj w aucie na termometrze -9 grzałem chyba z 15 razy i ledwo co odpaliłem ale puzniej jak juz auto rozgrzałem to pali na dotyk

moze ktos zapodać link do świec na allegro chce zobaczyć jakie to powinny być

auto almera n16 2,2 dti 2001 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka ze 2,2 Di ciezko pala i koniec... co prawda tamtej zimy nawet przy -25 odpalala ale naprawde z wielkimi bolami... i czesto jest tak ze zapali i gasnie wtedy trzeba szybko ale delikatnie depnac na gaz i sie rozkreci :) to moj sposob. Co do swiec to najlepiej wczesniej sprawdzic (wykrecic zobaczyc czy czerwone na przekreconym zaplonie), no chyba ze chyba ze tak kochacie swoje klamery ze mimo wszystko chcecie im sprawic nowy komplet ;)

pozdrowionka

fred

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Grzeka53

u mnie występuje ten sam problem, przy czym wymieniłem świece na nowe i nic w zasadzie się nie zmieniło. Na ciepłym pali lux, a wystarczy że jest ze 4 stopnie mrozu i kiepsko go odpalić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ostatnio podobny problem ale u mnie to aku padł. No ale nie o tym...

Czytałem ostatnio o sposobie na sprawdzenie świeczek żarowych...odkręcasz listwę i końcówkę świecy łączysz poprzez żarówkę np. 5W z "+" akumulatora, jeśli żarówka nie świeci to znaczy że świeczka do d... Poza tym po jasności świecenia można się dowiedzieć, która jest gorsza lub się kończy.

Jak mówiłem o tej metodzie czytałem (forum opel) nie stosowałem i obym w najbliższym czasie nie musiał...ale wydaje się, że jest logiczna. Oczywiście zawsze można sprawdzić miernikiem... :)

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to musi być coś innego

sporo osób ma ten problem z 2.2Di

u mnie wygląda to tak, że autko odpala bez problemu, tyle że potrafi po ułamku sekundy zgasnąć

ja wymieniłem świeczki, filtry... to musi być coś innego

teraz spróbuję tego preparatu do czyszczenia zaworów, ktoś miał podobne problemy tyle że z benzyną(był na ten temat wątek), też wymaniał różne rzeczy, jeździł po mechanikach i dopiero ten środek rozwiązał sprawę

trzeba sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego...podgrzej ze trzy razy świece i zamruczy

Po co grzac trzy razy? Przeciez nie ma mrozow po -20. To moze byc powietrze w paliwie. Jesli jest reczna pompka to podpompuj pare razy i wtedy zapal. Jezeli lepeij odpali to znaczy ze to moze byc przyczyna. Ja to przerabiam u siebie w carismie 1.9td. Jak rano podpompuje to odpali bez problemu, tylko na poczatku trochke obroty pofaluja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiecie co moja N16 ma 35 tys przebiegu, diselek 1500 z 2005. Wszystko było ok ale faktycznie obecnie jest w wawie min. 2-4 stopnie i mam problem z odpaleniem-jakby akumulator, ale czy to mozliwe po 2 latach akumulator juz? :zdziw:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcos26

po 2 latach aku to arczej za szybko ale nie mozna tego wykluczyc. Wez miernik i pomierz go przed odpaleniem po nocy ile ma i po odpaleniu na klemach i elektrodach aku moze gdzies Ci sie utlenilo i slabo laczy. Aku powinien spokojnie 4 do 5 lat pociagnac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów

 

Mam 2,2 Di 2000 rok i

 

1. sprawdzali świece spece (mówiliże są ok)

2. Nawet wiem ja Amator że mam dobry akumulator (kreści ile razy mu rozkazje)

3. lałem różne środki czyszczące, Vervy bez przewry i nie wpłyneło to na moje nerwy

- no może troszkę częściej pali za pierwszym razem (ale pewności nie mam) przy temp. poniżej Zera.

Jak jest poniżej 0:

Pali bez kłopotu za drugim razem

a) Wygląda na to że poprostu w na lini dostarczania paliwa do wtrysku odkłada sie w małej ilości woda która musi się "wypalić" i potem już jest dobre paliwo. Byc może jest to nie tylko woda ale i parafina (jednak depresator w zwykłym zimowym nawet dieslu na to nie pozwala).

B) Wiem że jest ostojnik z którego rzekomo można opróżnić wodę i wówczas nie dostaje sie ona dalej. Xeramiks (nie pamietam czy tak to sie pisze) i inne dodatki wiążą wodę jednak nie wybiorą jej z odstojnika. Jednak w odstojniku zawsze woda raczej będzie ... (?)

 

c) Może po prostu w Almerach / dieslach skrapla się woda w przewodach i zamarza - co nie pozwala zaaplikować za pierwszym razem stosownej mieszanki / musi sie przepalić? Czy to nie wykańcza akumulatora ? (przy benzyniakach woda nie ma szans ...)

 

Czy to jest trop? (przepraszam sa nieprofesjonalne określenia i ew braki w rozumowaniu)

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bardziej stawial na powietrze w paliwie. Czy w almerach jest taka reczna pompka? Jesli tak to ona moze gdzies przepuszczac i paliwo sie cofa. Mam taki problem w swoim dieslu. Jak rano podpompuje to zapali a jak nie to musze troszke dluzej pokrecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcos26

Baranec u mnie jest to samo. Jak krece to samochod tak jak by lapal ale nie odpala znow kreci dalej znow lapie i nie odpala kreci dalej i dopiero odpala. Czasem pali od razu a czasem trzeba go pokrecic. Wczesniej tego objawu nie mialem a jak sie zrobilo zimniej to sie pokazal. U mnie zbieglo to sie z wymiana filtra paliwa i podejrzewalem ze to moze byc przyczyna i ze uklad zapowietrzony wiec uklad odpowietrzylem, pompowanie pompka tez nie pomaga, odpowietrzalem uklad przez wtryski i tez nie pomogl. Swiece mam ok. Skonczyly mi sie pomysly co to moze byc. Czasem podczas jazdy zapala mi sie kontrolka check engin a po kilku sekundach gasnie i nie mam jak jej zdiagnozowac. Wszystko to jest [po postoju auta i na zimnym silniku, gdy odpale auto wystarczy ze pochodzi 2 min i moge gasic i odpalac do woli i pali od dotyku bez problemu..... ale zaznaczam swieczki sa ok. MI koncepcje sie skonczyly.

Akumulatora to raczej nie wykancza o ile po odpaleniu przejezdzasz jakis wiekszy kawalek drogi bo przez ten czas podladuje sie i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem Wam jedno

 

Podgrzewacze przepływowe paliwa pomogły by

 

napaliłem się na coś takiego po zakupie...

Jednak muszą być wyprowadzone złącza aby kupoiony podgrzewacz podpiąć

 

Okazało sie ze nie jest moja almera przystosowana

Mam almerke 2,2 Di z Włoch i moze z tego powodu nie jest przystosowana?

 

Może znacie speca który by wiedział jak takie cudo dostać i zainstalować?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marcos26

Panowie czyzbym sie pogubil jesli tak to oswieccie mnie:P Czy to wazne czy swieczki grzeja po odpaleniu czy nie??? skoro problem polega na tym ze auto ciezko odpala. Jak juz odpali to nie istotne czy grzeja bo jest po problemie. Mi sie wydaje ze po odpaleniu silnika nie grzeja. Dlatego przy powtornym podgrzewaniu swieczek w mrozne dni nalezy cofnac kluczyk i ponownie go przekrecic i wtedy nastepuje ponownie podgrzanie swiecy, jesli kluczyk zostanie pozostawiony przekrecony to swieczki grzeja tylko kika sekund i przestaja grzac, wiec po odpaleniu silnika wg mnie nie grzeja. Disel ma zaplon samoczynny wiec po odpaleniunie silnika nie potrzebna jest iskra ani grzanie swieczek, wysokie cisnienie zalatwia sprawe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...