Gość nemezis13 Opublikowano 26 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2007 Witam ,mam nissana n14 1,6 na gazniku ,czytajac posty znalazlem rozwiazanie mojego klopotu ,czyli wysokie obroty na biegu jałowym na cieplym silniku (ssanie),usterka zostala usunieta zgodnie z instrukcja,złozone do kupy jak powino byc,a problem dalej jest taki sam jak byl czyli,Rano odpala obroty sa 1000 ,nagrzeje sie silnik spadaja do 900 ,po przejechani powiedzmy 5 km na rozgrzanym silniku dochodza do 1400(jak zauwazylem wolniej spadaja do 1000 i zaraz rosna powoli do 1400,wszystkie przewody podcisnienia sa nowe,Przeczytalem gdzies ze jest to" zawor elektromagnetyczy przyspieszonej predkosci obrotowej biegu jałowego".Czekam na podpowiedzi z Waszej strony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kszym Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Jeśli podejrzewasz zawór biegu jałowego możesz sprawdzić jego działanie: na rozgrzanym silniku wyłącz wszystkie odbiorniki prądu (światła, dmuchawa, ogrzewanie szyby, wentylator chłodnicy musi być zatrzymany) następnie włącz dowolny z wymienionych odbiorników obroty powinny wzrosnąć. Wyłączasz spadają. Zawór biegu jałowego załącza się poniżej 1200 obr a wyłącza powyżej 1500 obr (taka histereza aby caly czas nie klikał). Daj znać co zaobserwowałeś bedziemy sprawdzac dalej. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Witaj Masz prawdopodobnie problem podobny do mojego. Narazie niestety nie udało mi się zlokalizować usterki. A tą niedolegliwość złagodziłem poprzez ustawienie prędkości obrotowej na poziomie koło 650. Wtedy po nagrzaniu (5 km ) osiąga około 800-850 a po włączeniu elektryki nie przekracza 1000. Mogę pomóc ci jedynie wskazówkami następującymi: 1. Gaźnik wymieniłem na drugi i problem występował nadal. 2. Aparat zapłonowy wymieniłem na drugi - problem dalej występował 3. Czujnik podciśnienia sprawdzałem drugi - problem dalej występował Jakby udało ci się problem pokonać daj znać o tym na forum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vidi Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Witajcie!Miałem podobny problem po odpaleniu O.K potem ok. 900 a jak sie dobrze nagrzał ok. 1200.Współistniał jeszcze jeden problem wymieniłem aparat zapłonowy DZIĘKI CERBER oraz coś co mechec nazwał "końcówką mocy" lub "sterownikiem aparatu zapłonowego" Cerber bardziej się orientuje o co biega poprawione łączenie kostki zasilającej aparat zapłonowy I teraz ok.900 (tak ustawiłem) trzymają się dzielnie i nawet przestały pływać (no bez przesady ale zdecydowanie mniej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 moze Power Transistor, tranzystor mocy takie czarne małe cos zaraz koło cewki zapłonowej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nemezis13 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 To co ja zaobserwowalem ,to po nagrzaniu samochodu i wylaczeniu wszystki urzaden obroty spadna do 1000 ,a jak tylko wlacze dmuchawe juz wala do gory,dzieki za rady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Spróbuj wymienić tą końcówkę mocy (power transistor). Oto jak on wygląda http://dfurtak.fm.interia.pl/111.BMP A znajduje się na kielichu amortyzatora (z boku) po stronie akumulatora Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nemezis13 Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Ile kosztuje power transistor , Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kondzio Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Witam w klubie Wymieniłem gaźnik, przewody podciśnienia, filtry i kable w nienagannym stanie i wygląda to niemal identycznie jak u poprzedników. Moze z tą różnicą, że tuż po odpaleniu, na ssaniu to ma z 1700 obr a jak sie nagrzeje dobrze to skacze ciągle z między 1000 a 1400 - może to krokowiec?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 w gaznikach nie ma silnika krokowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kondzio Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 w gaznikach nie ma silnika krokowego to dobrze że go nie wymieniłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Ile kosztuje power transistor , szukaj w rozbitkach, na allegro, do autoryzowanego serwisu nissana nie zaglądaj - nie ma sensu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 czy takie objawy jak bardzo niskie obroty, telepanie silnikiem i slyszalnie nierówna praca silnika, mimo iz ssanie dziala.. a po 2 minutach obroty wzrastaja do poziomu ssania, po nagrzaniu spadają do konkretnego dobrego poziomu... i jest wszystko cacy... to moze byc ten tranzystor mocy czy cus ? wiem ze to nie sunny ale gazniki i osprzet identyczny jak gazniczek w sunny ma moja micra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kondzio Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 soul wszystko własnie mniej wiecej tak poza tym że jak sie dobrze nagrzeje to też obroty się wahają ale sprawdzimy ten pałer tranzistor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cerber Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 czy takie objawy jak bardzo niskie obroty, telepanie silnikiem i slyszalnie nierówna praca silnika, mimo iz ssanie dziala.. a po 2 minutach obroty wzrastaja do poziomu ssania, po nagrzaniu spadają do konkretnego dobrego poziomu... i jest wszystko cacy... to moze byc ten tranzystor mocy czy cus ? wiem ze to nie sunny ale gazniki i osprzet identyczny jak gazniczek w sunny ma moja micra Po pierwsze : Czy próbowałeś odpalać zimny silnik zgodnie z procedurą typową dla gaźnika, czyli przed uruchomieniem tak co najmniej do połowy wduszasz gaz i puszczasz i dopiero przekręcasz kluczyk Po drugie : Ssanie możesz mieć sprawne tylko że ono się jeszcze reguluje śrubką tzn jak ją dokręcasz to obroty rosną jak odkręcasz to maleją. Mogłeś przez przypadek ją za mocno odkręcić i efektem tego są niskie obroty na ssaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soul Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 po 1: tak wiem, pompuje przed odpaleniem, wiem o tym ze tak sie robi, nigdy nie mialem problemow takich, dopiero niedawno sie pojawily... po 2: chodzi o to ze ssanie dziala, klapka sie zamyka, obroty ssania są dobre ale te obroty ssania łapie dopiero gdzies tak po minucie, dwóch od urochomienia ! potem wyłączam ssanie (naciskam pedał gazu) i automatycznie sprawnie obroty spadają do normalnych nominalnych i juz takie zostają do konca pracy silnika czyli ogolnie wszystko dziala ok oprocz 1-2 minut (w ktorym obroty sa masakrycznie niskie i silnikiem rzuca)po wlaczeniu silnika (ale o sróbce nie slyszalem gdzie ona jest) chociaz watpie zeby to bylo to, bo obroty ssania sa ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vidi Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Ile kosztuje power transistor , Wraz z wymianą zapłaciłem 250 pokrętło jest z tyłu na korpusie gaźnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.