Gość Taktak Opublikowano 21 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2010 A jakie moge włożyć na seryine auto największe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rowinx Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 A jakie moge włożyć na seryine auto największe ? spokojnie powinny wejść 33 cale a jak zrobisz lift to większe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 28 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2010 (edytowane) A jakie moge włożyć na seryine auto największe ? Do Y61 bez problemu wejdą 35 cali ... na zdjęciach mój drugi Patrol jeszcze bez liftu Koła 35/12.5/15 na feldze Dotz -30 Edytowane 28 Lutego 2010 przez OFF-ROADER Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sp7foy Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Do Y61 bez problemu wejdą 35 cali Ale na nierównym już zaczepiają o nadkola. 33 to chyba max jeśli nic się nie chce zmieniać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OFF-ROADER Opublikowano 1 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Marca 2010 Ale na nierównym już zaczepiają o nadkola. 33 to chyba max jeśli nic się nie chce zmieniać. Do codziennej eksploatacji 35 robią bez problemu .... ... ale jak chce się trochę w terenie pośmigać to bezpieczniej 33 cale Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nowy patrolek_31 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 (edytowane) A jeśli chodzi o wysokość opony to czy do seryjnego patrolka można bez obaw założyć 12,5 cala? tzn.33x12,5 Edytowane 18 Marca 2010 przez nowicjusz_79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ekus Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Witam wszystkich Posiadam (od tygodnia) :-) Patrola Dowiedziałem się, czytając powyższe, że do Y61 można zastosować koła 35 cali i bez większych problemów jeździć po równych drogach. Ja kupiłem Y60. Czy do tego modelu też wejdą takie koła (dokładnie 35x11.5x15) bez konieczności podwyższenia zawieszenia? A jeżeli lift jest konieczny, to w minimum jakiej wysokości? Dziękuję z góry za odpowiedź Pozdrawiam wszystkich Klubowiczów ekus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
goralski Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 nie,33'' powinny być na 2'' lifcie (zawieszenia lub budy). Do jazdy po czarnym od biedy mogą być, ale też z felgami z dużym ujemnym ET. 31'' to optymalny rozmiar do oryginała, przynajmniej 2 jeszcze będziesz miał mocną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KarolKatarzyna Opublikowano 22 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2010 (edytowane) a tak na 285/75r16 . wysokość zawieszenia pozostaje standardowa.przeliczając w prosty sposób centymetry na cale wychodzi 32,83 cala..... Edytowane 22 Maja 2010 przez KarolKatarzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cybermysza Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 (edytowane) Jakie opony na zime 70% Miasto 30% Śnieg hi Nissan Patrol y61 Koła 16 cali Co polecacie większość jazdy po mieście ale że jak nawali śniegu jak w tamtym roku że bym się nie bał że wjade gdzieś i nie wyjadę ? aktualnie mam jakies dunlopy 265/70r16 i na zime tez jakieś 16 na te felgi założę ale jakie polecacie?> Edytowane 15 Września 2010 przez cybermysza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 rozglądnij sie za bieżnikowanymi ja zadowolony byłem gruby nowy bieżnik faktura 24mc gwary i 200 zł 2 koła co prawda 15" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość QbaKJ Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 (edytowane) Ja bym Ci radził założyć dobre AT-ki i zapomnieć o tym, że w ciągu roku zmienia się pogoda i o tym, że nie zawsze będziesz jeździł po czarnym. Jeżdżę od roku na Toyo Open Country i są OK - w miarę ciche na asfalcie, dobrze trzymają na mokrym, na śniegu robią jak zimówki i pozwalają zapuścić się w plener. Wada - niezbyt popularne w Polsce i w związku z tym zdarza się, że trudno dostępne. Oczywiście znane i polecane BFG też się sprawdzą; mogą być trochę głośniejsze na asfalcie. Yokohama Geolandar G012 też dobre, ale z kolei trochę gorzej sobie radzą jako zimówki. Jeżeli zdecydujesz się na nowe opony AT, to musisz liczyć około 600 pln/szt. EDIT: Zwróć uwagę na indeks nośności opony - minimum 112 i indeks prędkości - minimum S (a to niestety kosztuje i dlatego raczej nie polecałbym Ci bieżnikowanych) Edytowane 15 Września 2010 przez QbaKJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 15 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2010 (edytowane) Ja bym Ci radził założyć dobre AT-ki i zapomnieć o tym, że w ciągu roku zmienia się pogoda i o tym, że nie zawsze będziesz jeździł po czarnym. Jeżdżę od roku na Toyo Open Country i są OK - w miarę ciche na asfalcie, dobrze trzymają na mokrym, na śniegu robią jak zimówki i pozwalają zapuścić się w plener. Wada - niezbyt popularne w Polsce i w związku z tym zdarza się, że trudno dostępne. Oczywiście znane i polecane BFG też się sprawdzą; mogą być trochę głośniejsze na asfalcie. Yokohama Geolandar G012 też dobre, ale z kolei trochę gorzej sobie radzą jako zimówki. Jeżeli zdecydujesz się na nowe opony AT, to musisz liczyć około 600 pln/szt. EDIT: Zwróć uwagę na indeks nośności opony - minimum 112 i indeks prędkości - minimum S (a to niestety kosztuje i dlatego raczej nie polecałbym Ci bieżnikowanych) Toyo Open Country MT 33/12,5.15 siedzą u mnie w Parchatym, fajna opona, nawet nienajgorzej się czyści, na czarnym jak na delikatnego MT rewelka, w ciężkim terenie słabo. Generalnie opona ciut lepsza od MT/R ów porównywalna z Kumho KL W głebokim śniegu dużo zależy od ciśnienia tego w oponie też Ale do 70% czarne, 30% śnieg, to chyba nie najlepszy wybór Edytowane 15 Września 2010 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 16 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2010 Dobór opon zależy też od przebiegów jakie się robi. Kto dużo jeździ w trasy, kupuje zazwyczaj jeden komplet na lato, jeden typowy na zimę. Niestety opony się starzeją i tracą właściwości. Własnie dojeżdżam tego lata prawie nowe zimówki, na których zrobiłem może 20 tys.km. ale na skutek upływu czasu stwardniały i na zimę już się nie nadają. W Patrolu mam kompromis - wielosezonowe ATR-y. Dają radę i zimą, i w lekkim terenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzikunek Opublikowano 1 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2010 hello, a to hiszpana bez liftu tez 31' bedzie ok? czy mozna wieksze? pozdrowki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 4 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2010 Chciałbym nieśmiało zwrócić uwagę, że większe opony, to nie jest tylko kwestia wielkości nadkoli. Radziłbym zastanowić się nad prawami mechaniki, przełożeniami i wpływem zmian w tym zakresie na obciążenie silnika a zwłaszcza turbiny. Dalej proszę wziąć pod uwagę, jak wpłynie to na temperaturę oleju i jego właściwości smarne. Żeby potem nie było niespodzianką, że motor wybuchł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tomoziomo Opublikowano 24 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2010 witam a czy patrol bedzie tez tak szedł po śniegu na MT-kach w zimie np. rozmiar 35'' ??? pozdrówki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 25 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2010 witam a czy patrol bedzie tez tak szedł po śniegu na MT-kach w zimie np. rozmiar 35'' ??? pozdrówki Będzie, najwyżej upuścisz trochę powietrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dziku_1508 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Będzie, najwyżej upuścisz trochę powietrza Koledzy mam pytanie, w związku ze zmianą opon, warto posiadać inne felgi do patrola? Słyszałem, że nie jest najlepszym rozwiązaniem zdejmowanie ciągle z jednej felgi opon raz na letnie, raz na zimowe, jakie więc najlepsze byłyby felgi do patrola?. oponki jakie zakupiłem to Dunlop Grandtrek (czy jakoś tak) SJ6 -> http://allegro.pl/dunlop-265-70r16-265-70-16-grandtrek-sj6-4-szt-i1299648306.html pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rradian Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Witam, Mam w moim Trolku Goodyear Wrangler AT/R 255/75/R15 są juz leciwe. Co polecacie? do myslalem o BF/Goodrige Mud-Terrain co sądzicie? Pozdr-Radian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Katrinka75 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 (edytowane) Witaj, zależy do czego. Ja na codzień jeżdżę po czarnym lub twardym, a w weekendy lubię po grząskim Mam założone BFG A/T 285/75/R16 bez liftu. Uważam że bardzo dobrze się sprawdzają do takiego wykorzystania jak ja stosuję. Jeżdziłam w traskę 110-120km/h i nie pływał mi, prowadził się stabilnie, lepiej niż na fabrycznych (265/70/R16). Nie szumią nadmiernie i sprawdziły się na lepkim głębokim śniegu. Mogę polecić te oponki do Patrola ale poczytaj jeszcze forum, bo wydaje mi się że ten temat był już gdzieś poruszany. Pozdrawiam... Edytowane 5 Stycznia 2011 przez Katrinka75 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Niebora Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Witam, Mam w moim Trolku Goodyear Wrangler AT/R 255/75/R15 są juz leciwe. Co polecacie? do myslalem o BF/Goodrige Mud-Terrain co sądzicie? Pozdr-Radian Jeśli dotychczasowe AT-eki zapewniały Ci wystarczającą trakcję w terenie, to kup AT-eki Goodricha. MT-eki szybko się ścierają i źle się na nich jeździ po czarnym. Są przeznaczone na ciężki teren. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rradian Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 W terenie szczególnie na sniegu są tragiczne prawie wcale nie trzymają się. Wczoraj niezle sie zakopalem na sypkim sniegu. Wolę takie zeby głównie w teren sie nadawały. pozdr-r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clipp Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 (edytowane) W terenie szczególnie na sniegu są tragiczne prawie wcale nie trzymają się. Wczoraj niezle sie zakopalem na sypkim sniegu. Wolę takie zeby głównie w teren sie nadawały. pozdr-r Na wszystkim sie zakopiesz, pytanie to: - jakie miałeś ciśnienie w kołach ? Po śniegu piachu i innym sypkim materiale około 1 atm, wtedy jedziesz. I uwiesz mi że 1 atm. to max, generalnie są zawodnicy którzy jeżdzą nawet na 0.3 atm. Wszystko zależy od twardości boczków opony. 0.3 atm to proponuje tylko wtedy jak masz bedlocki, ew. wersja nie dająca 100% gwarancji - dętki, bo łatwo "ściągnąc" oponę. Do terenu tylko MT, AT to takie niewiadomo co, ni to do terenu ni na czarne. Zapycha się szybciutko, nie czyści, "0" agresywności. Po "czarnym" trochę lepiej niż MT. A BFG to taka opona której sprzedaje się najwiecej, cóż cena czyni cuda, ale uwierz mi, że są dużo ciekawsze opony i nie koniecznie musi to byc Fediman, Bogger, Maxxis Big Horn. Ja za BFG nie przepadam, wytarłem kilka kompletów i już ich nie chcę czy to MT czy AT., ale nie znaczy to że to zła opona - taki standardzik na początek przygody z offroadem, potem zobaczysz Może Wrangler MT/R fajne na czarne i nie ostatnie w terenie. Poszukaj sobie czegoś u Glanowskiego: http://www.opony-4x4.pl/ Edytowane 6 Stycznia 2011 przez clipp Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rradian Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 Na wszystkim sie zakopiesz, pytanie to: - jakie miałeś ciśnienie w kołach ? Po śniegu piachu i innym sypkim materiale około 1 atm, wtedy jedziesz. I uwiesz mi że 1 atm. to max, generalnie są zawodnicy którzy jeżdzą nawet na 0.3 atm. Wszystko zależy od twardości boczków opony. 0.3 atm to proponuje tylko wtedy jak masz bedlocki, ew. wersja nie dająca 100% gwarancji - dętki, bo łatwo "ściągnąc" oponę. Do terenu tylko MT, AT to takie niewiadomo co, ni to do terenu ni na czarne. Zapycha się szybciutko, nie czyści, "0" agresywności. Po "czarnym" trochę lepiej niż MT. A BFG to taka opona której sprzedaje się najwiecej, cóż cena czyni cuda, ale uwierz mi, że są dużo ciekawsze opony i nie koniecznie musi to byc Fediman, Bogger, Maxxis Big Horn. Ja za BFG nie przepadam, wytarłem kilka kompletów i już ich nie chcę czy to MT czy AT., ale nie znaczy to że to zła opona - taki standardzik na początek przygody z offroadem, potem zobaczysz Może Wrangler MT/R fajne na czarne i nie ostatnie w terenie. Poszukaj sobie czegoś u Glanowskiego: http://www.opony-4x4.pl/ A Ty na jakich oponach jeździsz? Pozdr-R Mam jeszcze pytanie o kopie opon są to przecież bieżnikowane?. Warto czy nie warto? Pozdr-R Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.