clipp Opublikowano 7 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2011 A Ty na jakich oponach jeździsz? Pozdr-R Mam jeszcze pytanie o kopie opon są to przecież bieżnikowane?. Warto czy nie warto? Pozdr-R Pytanie do czego Fedima np. jest tylko bieżnikowana. Jeśli stricto do terenu to nie ma żadnego problemu, a wręcz same pozytywy,- zdecydowanie gorzej na "czarnym". Podstawowym problemem z nalewkami o dość agresywnym i głebokim bieżniku jest fakt iż niejednokrotnie nie da się ich dobrze wyważyć. Poza tym agresywny bieżnik /często z twardej mieszanki/ na czarnym to totalna porażka. . Reasumując, uważam że nalewki tylko w teren. Jeśli lubisz adrenalinę i szybką jazde, to na czarnym zapewnią ci wysokie tętno Wybierając oponę do cieżkiego terenu, czytaj opinie, ale i sam patrz na bieżnik i boczki opony. Niektóre mają boczki z bieżnikiem. Pomaga w koleinach, i rewelacyjnie sie sprawuje przy jezdzie na niskim ciśnieniu. Boczek bardzo fajnie układa sie na podłożu, czyniąc oponę "szerszą". Znów agresywny bieżnik zdecydowanie gorzej zachowuje się na sypkich podłożach, - po prostu "kopie" I jeszce istonta kwestia doboru szerokości opony. Do "gnoju" szerokie, do jazdy po górach cienkie. Co do opon które ja mam u siebie to kompromis miedzy terenem i czarnym. poczytaj tu: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/69424-jakie-opony-na-zime-70-miasto-30-snieg-hi/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NUREK MAV Opublikowano 29 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2011 Jeśli chodzi o oponki to każdy musi sam sobie odpowiedziec do czego mu bedą służyły i wedle zapotrzebowania kupowac . Liczcie sie z tym,że apatyt rosnie itp... Z doświadczenia - kupiłem BGF MT 2 i jak czytam ,że sie szybko ścieraja to jakoś nie widze w zimie robia średnio a droga hamowania w zależności od prędkości to zzzaaaapppoommmnij za daleko ale to w koncu opona w teren. Jak masz/cie zamiar śmigać po "czarnym - szutrach " to ATk wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Coola Opublikowano 7 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2011 Witam mam zamiar kupić opony do Nissana Patrola,które będą używane w większosci po drogach nieutwardzonych,off roadowych i mam pytanie czy zakladając opony rozmiar 33 cale nie będę musial podcinać blotników i nadkoli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek2106 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 do y61 wchodza nawet 35" cali bez lifu, poszukaj, temat byl juz walkowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ninorno1 Opublikowano 8 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2011 (edytowane) ja mam y60 z liftem zawiechy 5cm i 33/10.5/15 to max bo 33/12.5/15 juz bym musial wycinac blache oczywiscie jesli masz felgi z duzym ET to i na 33/10.5/15 tez bedziesz musial wyciac nadkole, Edytowane 8 Lutego 2011 przez Artorius Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Coola Opublikowano 9 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2011 do y61 wchodza nawet 35" cali bez lifu, poszukaj, temat byl juz walkowany Dzięki będę patrzyl ja mam y60 z liftem zawiechy 5cm i 33/10.5/15 to max bo 33/12.5/15 juz bym musial wycinac blache oczywiscie jesli masz felgi z duzym ET to i na 33/10.5/15 tez bedziesz musial wyciac nadkole, Witam ja posiadam Nissana K160 2,8 TD więc jak byś mial info na temat tego modelu to bardzo bym prosil Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andy79 Opublikowano 11 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2011 Hello. Prosiłbym o poradę, aktualnie mój Patrol stoi na oryginalnych alufelgach 16" z dość dobrymi zimówkami Cooper'a 260/70 ( tak go kupiłem tydzień temu). W piątek zamówiłem BF Goodrich 285/75/R16 MT... i teraz mam dylemat bo potrzebuję zakiś drugi zestaw kół. Jak myślicie, kupić zwykłe stalówki i na nie dać te zimówki a alusy na MT-ki ? Czy zostawić tak te zimówki a na te MT założyć jakieś stalowe / aluminiowe ? Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
volvo144 Opublikowano 23 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2011 Witam! To ja się dopiszę do tematu. Kończą mi się opony BFG AT 265/70R16 i z podejściem "budżetowym" planuję zakup czegoś takiego: http://www.janpol4x4...ndex.php?id=109 lub http://www.janpol4x4...ndex.php?id=188 Zastosowanie 70% droga, 30% teren. Czy też warto dołożyć do http://www.fedima.pl/submenu/27 za 450 zl lub do http://www.sklepopon..._at2_22898.html Czego można się spodziewać od nich w zimie. BFG AT dawały rade... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 6 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2012 ja bym dołożył do graberów , zawsze to nowe podobno general graber jest ciut lepszy w zimie a za to w lecie szybciej znika za rok mogę coś się wypowiedzieć , bo narazie mam nowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Korbamoto Opublikowano 26 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2012 (edytowane) Ja mam General Grabber AP. 31x10,5x15'' Starsza generacja, już nie produkowana. Fajne gumy na asfalt i na teren suchy, na piasek, luźną ziemię. W błocie sie zapycha i jest ślizgający się slick. Bieżnik z wyglądu trochę zimowy, ale to złudzenie. Na lekkiej gołoledzi na asfalcie kręci bąki az miło, a zakręty bierze bokiem. Część winy za to przypisuję stałej blokadzie tyłu LSD. Ale gumki jako ''kompromis'' dla mnie spoko. Edytowane 26 Stycznia 2012 przez Korbamoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yallayalla Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 (edytowane) Przywitałem się w przewidzianym do tego wątku ale jeszcze raz: dzień-do-bry Już za kilka dni wgramolę się na patrola, co poprzedzone było lekturą ton tekstów i żalu że nie będzie to jednak RRC ;P z racji niedostatecznych wymiarów tego klasyka. Wszystko zdawałoby się dla mnie jasne, jednak niestety nie w zakresie doboru opon do patrola . Trzeba w nim będzie zwalić szosówki i założyć coś odpowiedniego. Prosiłbym więc Kolegów o podpowiedź, jaka konkretnie szerokość wydaje się najodpowiedniejsza? Felgi: 17" Wysokość opony: 33" Pytam więc właściwie o 2 pozostałe parametry. Z braku (jakoby) homologacji dla opon Toyo Open Country M/T o większych rozmiarach, mój wybór padł na oponki Yokohama GEOLANDAR A/T-S. Używając wspomnianego tu kalkulatora rozmiarów opon poruszałem się w zakresie szerokości 10,5 do 13 cali by mieć jakieś odniesienie. W sklepie znalazłem tylko takie rozmiary: 265/70 275/65 285/70 315/70 315/75. (przy czym 285/70 tylko w nośności 90, co ją dyskwalifikuje dla 2,6-tonowego pojazdu) Przewidzainy użytek z samochodzika, to buszowanie po Kaszubach czy innych Bieszczadach, Mazurach i Kurpiach ale też np. wyskok do Mauretanii itp. Można więc przyjąć, że szosa/teren w stosunku ca. 40:60 z akcentem na bezdroża. Celowe babranie się w błocie nie wchodzi w grę, choć wiadomo że się takich sytuacji nie uniknie. Zatem będę wdzieczny za rzeczowe wskazówki oparte na doświadczeniu a nie wyobraźni [...] Zatem będę wdzieczny za rzeczowe wskazówki [...] No, widzę że przyjazna atmosfera na tym forum... Edytowane 10 Lutego 2012 przez yallayalla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 te 285 są najbliższe do 33", a 295 nie ma? ja do swojego w 17" kupiłem 35x12.5 general graber Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość yallayalla Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 te 285 są najbliższe do 33", a 295 nie ma? ja do swojego w 17" kupiłem 35x12.5 general graber No właśnie trochę dziwna sprawa z dostępnością. BF Goodrich, których nie chcę, występują w tych przedziałach. Pewnie więc sprzedam 17-tki i wezmę stalowe 16", co ułatwi sprawę. Nadal jednak nie mam pojęcia jaka szerokość byłaby właściwsza, zakładając czysto sporadyczny użytek w bagnie, błocie, gnoju ; ) itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 napewno at-ki ,do lansu wyglądaja super szerokie w 17 zobacz czy są 275/75 będzie już wysoka oponka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zabolowaty Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Czesc. W te zime pierwszy raz jezdze patrolkiem, kupilem toyo open country w/t jak dla mnie super oponka choc w glebokim sniegu ledwo ledwo daja rade ale to pewnie nie ten typ opon do sniegu.Ogolnie jestem zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr1717 Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 Witam Ja potrzebowałem 80% czarne 20% lekki teren. Padło na Yokohama Geolandar A/T S G012 i jestem bardzo zadowolony. Cichutenkie na asfalcie, błotko drapią ładnie i nie zaklejają się. Hamowanie na lodzie słabe - ale to raczej wszystkie tak mają Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
viper126p Opublikowano 7 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2012 (edytowane) Witam.Panowie mam seryjnego patrola Y60 opony 275/70r15 na felgach ET-37,5 jakie maksymalnie moge założyc oponki bez zmian w zawieszniu?dodam tylko,ze teraz oponki na szerokość są równo z poszerzeniami nadkoli więc tylko wysokość chciałbym zwiekszyc Edytowane 7 Marca 2012 przez viper126p Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scuaz Opublikowano 1 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2012 nic więcej nie wejdzie na seryjnym zawieszeniu jak 31" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sołtys Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 (edytowane) nic więcej nie wejdzie na seryjnym zawieszeniu jak 31" Dziwne że tak twierdzisz bo u mnie na podwórku stoją dwa GR na kołach 32x11.5 i przy seryjnym zawieszeniu nic nie przeszkadza. Edytowane 3 Kwietnia 2012 przez Sołtys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bolo24 Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2012 Witam, jeśli ktoś będzie zainteresowany to mam do sprzedania 4 szt Yokohama geolandar A/T 285/75/16, z mojego Patrola, bieżnik 70% lub więcej , przejechały ok 12tyś km, oraz BF M/T KM2 przejechały 5tyś km, więc myślę że bieżnik ok 90% w rozmiarze 305/70/16 również 4 szt z felgami stalowymi o et 25-idealnie pasują do nadkoli, nic nie wystaje, wyskokość opon to 34 cale. Zmieniam ponieważ chcę zainwestować w 37 cali:-) więcej Info na priv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Podeślesz fotki tych BFG z felgami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Psiarz Opublikowano 15 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2012 Witam wszystkich, Poradzcie mi proszę opony letnie albo wielosezonowe, które byłyby ciche na asfalcie. Mam teraz Toyo AT 285x75/16 i lomot jest nieslychany. A jakby nie kosztowały po 1000 za sztukę, to wogole byłoby już pięknie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 W terrano miałem Yokohamy AT i nie zauważyłem hałasu jakiegoś nadzwyczajnego. A i zimą też dawały radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BZIK Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Witam jestem tu nowy więc wszystkich pozdrawiam. Mam hiszpana 89r na kołach 235/85/r16, a chce kupić MT-eki 265/70/r16 kopia simexa. Pytanie do was to czy te oponki wejdą czy nie będą tarły i jak będą się prezentować bo wiem że w terenie dają radę. Auto kupiłem już trochę przerobione (snorkel, amortyzatory gazowe prawie nówki, z przodu na resorach są tylko po dwa pióra) Autko wyprawowe dużo zegarów i przełączników, tylko nie wiem czy jest podniesiony czy nie, bo nie widziałem innego hiszpana. Chce kupić oponki które cały rok dadzą radę no i jak największe które mi tam wejdą (patrol jeżdżi tylko w terenie nie jest zarejestrowany) Pozdrawiam i proszę o jakieś porady od was Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Whitie Opublikowano 25 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Dawaj fotke Parchatego Się zobaczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.