mug Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Dziękuję raz jeszcze. Za Twoją radą zdecyduję się na 285/75r16. Niestety felgi kupię dopiero w przyszłym roku. Nie wiem czy w wariancie 16" też kupić et-25 czy może mniej nieco. z drugiej strony wiesz może jakie ET mają fabryczne alu 16"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 16 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2016 Oryginalne mają +10 lub +13 w zależności od modelu (ale 3mm to żadna różnica) Jeśli chodzi o mnie, to uważam,że -25 w Patrolu to optymalny offset Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyton Opublikowano 14 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2016 Powitać. jak widzę wszyscy wokoło ładują coraz to większe opony... A JA ODWROTNIE Miałem 285/75/16 BFG AT, kierownicą rzucało przy 80km/h, huczało i wyło; wreszcie zdecydowałem, że kupuję nowie i MNIEJSZE wybór padł na nokiany rottiva at plus w rozmiarze 265/75/16 i... kierownikiem przestało rzucać, na czarnym ciiiisza, idzie jak po sznurku, na szutrach ładnie robi nawet z wiekszymi predkościami, latwo kontrolować poślizg, na śliskim bdb hamowanie. Zobaczymy jak na śniegu i w błocie. Ogólnie wydaje się, że auto odzylo nieco.... (ciągnik służy do wypraw wakacyjnych i dojazdów po szutowych/polnych drogach, bez extremu) Pozdrav Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adikm16 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Jakie opony w rozmiarze 35x12.5r15 polecacie? Będę zmieniał w ciągu najbliższych miesięcy bo w moich Coopera powoli konczy się bieżnik... Mam dwa typy Maxxis creepy crawler Maxxis trepador bias Ew czekam na propozycje godne polecenia. Simex odpada bo często jeżdżę po piasku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Trepador bias - świetne, ale znikają w oczach - jeżeli będziesz jeździł dużo po czarnym to wziąłbym creepy crawlery Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adikm16 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 Raczej po czarnym nie jeżdżę. Miesięcznie nie wiem czy 50km po czarnym przejadę. 99% jazdy po terenie. Drogi żwirowe, gruntówki, błoto i piasek. Ale twoja uwaga dużo zmienia. Bardziej byłem właśnie za biasami teraz bardzie creepy zaczynają przemawiać do rozumu bo dłużej pośmigam. Chyba ze w terenie może nie odczuje różnicy w znikniu bieżnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Tylko do terenu wziąłbym zdecydowanie trepadory - mam często porównanie i różnice w tych oponach są zauważalne - trepadory robią jednak lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Trepadory faktycznie są bardziej agresywne i pewnie lepiej robią w terenie, Creepy może okazać się trwalszy niż Trepador, Pewnie zaraz się dowiem, że tak to już się nie robi, ale Creepy Crawler po dość dużym zużyciu bieżnika można jeszcze dać do powycinania i polatać na nich jeszcze. Trepadory miał mój kolega (tylko, że on dużo jeździł po asfalcie), po roku użytkowania po środku opony praktycznie nie było bieżnika, ale łopaty po bokach się nie zdarły. Po przeliczeniu kosztów zakupu i ilości przejechanych kilometrów wyszło, że zużycie opon jakieś 0,55zł na kilometr ale jeśli 99% jeździsz w terenie, to na pewno nie będzie tak źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adikm16 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 A jeszcze jedno pytanie. Może klasyczny simex (silverstone)?? Bardzo kopią w piasku?? Jak z podjazdami po piasku?? W błocie będą lepsze Simexy czy trepador?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 W błocie simex będzie lepszy (aczkolwiek trepadory też sobie radzą) - ale na piasku jest fatalny - kopie się momentalnie - zwłaszcza w patolu. Rozważ jeszcze mudzille - też dobra opona na błoto i piasek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wsykurski Opublikowano 7 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 (edytowane) Cześć, Ja chciałem się spytać o nalewki Insa Turbo - "Dakar/Sahara" albo "Ranger" Standardowy rozmiar (265/70/16) albo ciut większe (265/75/16). Miał ktoś z was do czynienia z nimi ? Przeznaczenie wyprawowe( bliskie rejony - Mołdawia, Rumunia, Litwa/Łotwa) i trochę rajdów (klasa przygoda, nie extreme ). Na razie nie chce iść w większe kapcie/lift, więc próbuję trochę nadrobić bieżnikiem (MT w przypadku Dakar'a/Sahary). Szczególnie mnie ciekawi jak robią na czarnym - odnośnie możliwości terenowych jest sporo artykułów. No ale trzeba do tej Rumunii najpierw dojechać Nissan Patrol Y61 2.8 long Edytowane 7 Marca 2017 przez wsykurski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rzeszut_gd Opublikowano 23 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2017 (edytowane) Opony opony opony.... I w tym temacie mam największy problem dlatego proszę o jakieś komentarze szanownych kolegów. Totalny mętlik w głowie w tej materii. Co do rozmiaru będę się upierał na 35 x 11,5/12,5 x 15/16 ale co do modelu to Raz po głowie chodzą MT-ki typu: - BFGoodrich KM2 - Cooper STT Pro (tutaj dobra cena przemawia za nimi) - Federal Couragia MT A drugi raz: Silverstone MT-117 X-Treme 35x11,5x16 I tutaj tyle o ile pierwsze "wybory" będą zacne w poruszaniu się po asfalcie (auto nie będzie użytkowane na codzień, +/- jakieś 200 km na różne wypady, imprezy może się zdarzyć przy wyprawach), to 2 wybór słyszałem że nie koniecznie - podobno będą znikały w oczach (i tutaj proszę o komentarz co to znaczy "w oczach" - wiem że jest ciężkie pytanie i wiele czynników się na to składa ale +/- z waszego albo z waszych znajomych doświadczeń ile te gumy przeżyły ?). Z drugiej strony jak ziomki mają tego typu opony to obawiam się że wyjazd w teren z nimi może nie być dla mnie taki udany A OSTATNI punkt, który mnie martwi to np. wodowanie skuterów na piaszczystym terenie - czy faktycznie one się tak w nim kopią ? Jak widać pytań pełno i każda odpowiedź rodzi kolejne pytanie Oglądając filmy lipy takie nie ma: 0 CytujOdpowiedz Edytuj Edytowane 29 Marca 2017 przez rzeszut_gd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesix81 Opublikowano 15 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2018 No i mam dylemat, zakupiłem oponki 265/70 R17, i zastanawiam się nad felgą, czy zakupić do tej gumy: 17x7 ET0 17x8 ET-25 Patrol 2004 z fabrycznymi poszerzeniami. Z góry dzięki, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 Przy takiej szerokości kupiłbym et0 lub et-10, et-25 było by dobre do opon 285-315 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesix81 Opublikowano 17 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2018 No właśnie zastanawiam się nad tym czy na tę oponę felga 8 cali nie będzie za szeroka, czy nie kupić jednak 17x7 z ET0? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 18 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2018 rozmiar 265/70/17 to w przeliczeniu na cale 32/10,5/17, więc lepszym rozwiązaniem do takiej opony pewnie będzie felga 17x7 jeśli chodzi o ET, felga o szerokości 8 i ET-25 to max co możesz założyć żeby nie wystawało poza obrys oryginalne felgi od Patrola mają szerokość 8 cali ET +13, więc jeśli założysz 17x7 ET 0, to w stosunku do oryginalnych felg schowają cię o jakieś 2,5cm, jeśli dasz ET0, to schowają się o około 1,5cm wysłałem PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1234 Opublikowano 29 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2018 Pytanko o felgi. (wiem, wiem, wiele już było :) ale 33x12.50R15 BFG KO2 zgodnie z zaleceniem producentahttps://www.bfgoodrichtires.com/upload/bfgoodrich/specifications/specs-all-terrain-t-a-ko2.pdf powinny być zamontowana na felgach o szerokości 8.5" - 11" . Jakie powinno być ET? Wiem, że dla 8" ET może być -25 lub -30, ale ET zależy od szerokości felgi. Czy ktoś z Was jeździ na szerszych felgach i takich oponach lub 35x12.50R15? Jakie jest ET w takim przypadku i gdzie się Wam udało dostać taki felgi (widziałem ET-50, ale to raczej przesada) PS Wiem, że nawet 35x12.50R15 da się wcisnąć na 8", ale ja nie chcę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 Ja mam et-50 na feldze 10" i oponie 35x12,5r15 ale następnym razem kupiłbym 8" - na 10" opona dobrze nie przylega jak się upuści ciśnienie w terenie i zbiera syf między felgę a oponę 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1234 Opublikowano 30 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2018 Cenne. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 31 Października 2018 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2018 dla felgi 15x8 granicznym ET jest -25, jeśli założysz -30 i felga nie będzie odpowiednio wyprofilowana, będzie ocierać o zacisk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek1234 Opublikowano 3 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2018 no proszę, niby 5 mm, a byłby klops. dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesix81 Opublikowano 27 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2018 Witam forumowiczów, Kolejny dylemat odnośnie opon, noszę się z zamiarem zakupu opon MT, wybór padł na Coopery Stt Pro, wydają się być dobrym kompromisem pomiędzy jakością a ceną. No i dalej, potrzebuje je ogólnie na dłuższe wyjazdy, Ukraina, Bieszczady a mieszkam w mazowieckim, więc miałbym trochę kilometrów aby dotrzeć w te miejsca. Zastanawiam się teraz nad rozmiarem, czy pchać się w 35 cali czy w 33, żebym nie miał dojazdów, pewnie było by to 35 cali a tak sam już nie wiem... Z góry dzięki za sugestie, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 29 Grudnia 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2018 Bierz 35, jeździłem na takich i takich na wyprawach, różnicy wielkiej nie ma w spalaniu czy komforcie, natomiast 35 zawsze większe więc pewniejsze w terenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Apacz Opublikowano 9 Lipca 2019 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2019 Witam. Chciałem zapytać jak sie trzyma koło 33 cale na zapasie.Chodzi mi o to czy tylne oryginalne mocowanie wytrzymuje większy ciężar. Pytając o wytrzymałość mam na myśli czy po niedługim czasie zawiasy nie zbuntują się i po prostu opadną a tego bym nie chciał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcinpl Opublikowano 22 Marca 2020 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2020 Hej wszystkim Mam pytanko jakie największe minusowe et dla felg 16" wsadzę do y60 long tak aby nadal można było skręcać i jechać z oponkami 35" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.