Gość radmor1981 Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Witam. Obecnie użytkuję (w GB) Primerę P11 1.6 GX z 1997 od roku. Od jakiegoś czasu chodzi mi po głowie zmiana model po modernizacji P11.114. Moja ma już trochę przejechane (ponad 125.000 mil czyli 200.000km) i widać że trochę już się optycznie zużyła. Technicznie rzecz biorąc nic jej nie dolega (full nissan service history) i niedawno przeszła brytyjskie coroczne badanie techniczne MOT, ale z takim przebiegiem to może się stać wszystko i wszędzie. Rozlądam się z nową furą do około 2000 funtów z 2000 roku lub młodszą (obecna nabyłem za 640). Z racji że polubiłem Primerkę jako solidne auto za rozsądną cenę z którym niemiałem problemu (poza rozrusznikiem który wystarczyło przeczyścić) zainteresowałem się nad modelem P11.114. Czytałem że technicznie nie odbiega on znacząco od P11 (nawet że już P11 w 1996r miała tak właśnie wyglądać ale japończyki uznali projekt za zbyt ekstrawagancki). Wygląd mi się bardziej podoba a i łatwiej trafić na model z niższym przebiegiem. No i właśnie jak to jest z różnicami w tych modelach. W zewnątrz jaki koń jest każdy widzi. Mi pasuje szczególnie wersja Sport w kolorze czerwonym z alumami i skórzanymi boczkami foteli. Przyznam że w takiej nie siedziałem jeszcze. Dlatego chciałbym spytać o materiały wewnątrz?? Mam nadzieje że to poprawili bo w obecniej pod tym względem to już w środku się lepiej Vectra B prezentuje (szwagier ma 1.8 z 98 czyli pierwszy model . Do tego czego teraz nie mam dochodzi automatyczna klima (teraz manual)i 4*PP itp. I oczywiście silnik 2.0 140 BHP czyli MOC! W zasadzie to wszystko można już spotkać w P11 (np GT) co pozwoliłoby zaoszczędzić jakieś 500 funtów ale jakiś postęp musi być (nawet papier toaletowy to wie). Często piszecie że P11.114 już odbiega jakościowo od orginału. Może to i prawda ale łatwiej spotkać model młodszy bardziej zadbany co moim zdaniem niweluje różnicę. Co Wy na to? Również zastanawiam się nad zagazowaniem silnika 2.0 w P11.114. Sądząc z Waszych opinii spalanie w dużym stopniu zależy od nogi kierowcy. Obecna P11 nie spala aż tak ogromnych ilości paliwa więc o LPG nie myślałem. Jeżeli chodzi 2.0 to znalazłem info że jest to silnik bardzo dobrze znoszący gaz (nawet 2 generacji) aczkolwiek dotyczyło to właśnie P11 (130BHP). Czy te silniki sa takie same w P11.114 i czy nissan czasem nie dorzucił już jakiejś autodiagnostyki jak w przypadku 1.8 114BHP? Poza tym rozważam również wariant CVT (ze względu na żonę), który również można spotkać w wersji Sport. Nigdy nie jeździłem bezstopniowym automatem jak i nie spotkałem się z opiniami o nim. Prawdę powiedziawszy to wolałbym tradycyjny automat z P11 z tym silnikiem jako bardziej sprawdzoną konstukcję. Ale jeżeli uważacie że jest to krok na przód to mogę się do niego pzychylić. Głownie chodzi mi o jego niezawodność bo z kosztami w razie czego na pewno nie będzie wesoło. Dajcie znać czy warto. jak wsponiałem chodzi o żonę. Uniknelibyśmy w ten sposób wielu kłótni!! Jeżeli są jeszcze jakieś różnicę to proszę się nimi podzielić. I teraz na koniec trochę z innej beczki. Oprócz Primerki jeszcze rozglądam się za Hondą Accord po 1999 (poprzedni model). Ogólnie są droższe od Nissanów i nie tak ładnie wyposażone (przyjanmniej na zdjęciach P11.114 wygląda w środku lepiej). No i poza tym w 2000 funtów to można dostać co najwyżej model 1.8 136BHP ale wybór jest ograniczony. Dużo więcej jest Primer w tym przedziale cenowym. Jeżeli macie jakies plusy przemawiające za takim Accordem to dajcie znać. Ja znam jeden. Wygląd auta jest dużo lepszy! Ale środki modeli 1.8 wydają się dość ubogie (w porównaniu do Primery Sport - chociaż to wrażenie jakie odnosze z oglądania zdjęć) oraz praktycznie brak możliwości zagazowania w rozsądnej cenie. Innych samochodów raczej nie biorę pod uwagę gdyż są dużo droższe albo dużo starsze np kwota ta sarczy co najwyżej na VW Passata z 98 1,6 100BHP czy 1,8/125BHP. Mam nadzieje że będziecie w stanie mi doradzić. Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 poszukaj modelu 2.0 benzyniak. Ma dość bogate wyposażenie - jak na tamte czasy. P11.144 ma przekonstruowane (lub nowe) silniki oraz nowe układy sterewania ich pracą (dzięki nim silniki spełniają EURO 3). Ma też zmienione wyposażenie. Ważną nowością jest możliwość zakupu wspomnianej przez Ciebie skrzyni biegów CVT, podobno rewelka zwłaszcza w wersji z możliwością ręcznej zmiany biegów. W tak starym aucie wolałbym jednak skrzynie tradycyjna manualną ze względu na prostszą konstrukcję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kmink Opublikowano 27 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2007 Miałem kilka P11 144 tylko wersje SPORT i TOP SPORT jeżeli chodzi o jakość materiałów to wszystko jest ok fotele sie nie wycierają itp jedyne co mi sie nie podoba to deska przypominajaca tą z P11 - szczególnie chodzi mi o poduszke pow po stronie pasażera ble Są to auta tak samo niezawodne jak P11 większość podzespołów jest taka sama. CVT wśród tych skrzyn są jednymi z najlepszych-najmniej awaryjne-bardzo solidna konstrukacja jak na automat-nie lubi tylko rajdowej jazdy jak jezdzisz normalnie - nie katujesz auta to będziesz długo śmigał Kup wersje Sport albo Top sport z xenonami itp. Honda też jest dobra no ale o taki wypas za taka kase trudno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość radmor1981 Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Dzięki. Dziś sobie obejrzałem Primerke P11.114 2.0 z 99r. Niestety nie była to wersja Sport tylko SE. Z alumami ale deska identyczna jak w P11. Jedyne na plus to jasna tapicerka (nie wiem czy to welur) co w połączeniu z ciemnoniebieskim kolorm się ładnie komponowało. Moc czuć (manual) ale środek jest toporny jak w P11. Nie zauważyłem znaczącej poprawy - no może ładnie automatyczna klima się prezentuje ale to fabryczne radio...mam nadzieje że idzie to jakimś kosztem przerobić. Cena około 1900 funtów ale póki co ciężko mi spotkać coś w tej cenie z CVT. Ogólnie mślę że nie warto przepłacać. Szkoda że nie wprowadzili zmian w środku. Nie mówię że jest on zły ale praktycznie nie ma różnicy z tym w P11. Jeszcze w tygodniu będę oglda Accorda. Może będę miał lepsze wrażenia. Powoili zaczynam żałować że od razu nie kupiłem P11 2.0 auto, ale wtedy przeraziły mnie doświadczenia szwagra ze spalaniem w automacie (ma Vectrę B 1.8 i ciągnie mu jak smok około 10-11 trasa a po mieście 12-13 jeszcze zanim gaz założył) więc dlatego kupiłem 1.6 (u mnie na trasie 7 w mieście 9). Ale nic straconego. Powoli zaczyna mi chodzic myśl nad sprzedażą mojej i za parę dołożonych groszy kupić P11 2.0 auto w lepszym stanie +LPG. Zobaczymy. Jeszcze Accord mnie czeka. Pozdrawiam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 SE w p11.144? wiem że były comfort, comfort plus, comfort high, sport ale że SE? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Ja posiadam SE - za bardzo nie wiem jakie sa roznice ale takowa posiadam W wyposazeniu klima automatyczna,alufelgi,4xPP,ABS,4xelektryczne szyby.Byc moze sa to oznaczenia aut sprzedawanych w UK i Irlandii... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 a masz dodatkowo spryskiwacze reflektorów, podgrzewane fotele ( bar gorace kreszła ), alarm NATS (alarm pewnie masz bo to chyba Ty kiedyś miałes z nim problemy - na forum o tym pisałeś) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 Spryskiwaczy nie mam, podgrzewanych foteli tez nie.NATS jest, alarm rowniez.Wstawki jakies drewnopodobne nawet sa i aluminiowe klamki na zewnatrz tez posiadam :diabel: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cornholio78 Opublikowano 28 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2007 no to kiepska wersja w dwulitrówce standardowo było co wymieniłem. Natomiast klamki zewnętrzne u mnie sa lakierowane nie chromowane i na szczęscie nie mam drewnopodobnej okleiny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ralph Opublikowano 29 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2007 Wcale nie taka zla - mnie tam pasuje.Najwazniejsze ze ma automatyczna klimatyzacje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.