Gość Milosh Opublikowano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2007 Witam wszystkich serdecznie. Pisalem kiedys o lampce "check engine" w mojej p12. Otoz nie moglem zidentyfikowac problemu. W ASO wymienili przeplywke ale zaraz po niej 3 niezalezne testy wskazuja na kata. Czy mozliwe zeby przy 95 tys przebiegu juz padl? Wskazania 'toksyn?' podaja na kompie 101 (norma podobno sto ale czego nie pamietam) i kontrolka juz sie zapala. Znajomy mowil ze katalizator moze sie jeszcze 'przepcha' i na razie nie warto go wymieniac. TYlko od czasu do czasu sprawdzac parametry. Poza tym wszystko gra. Srednio pali 9.5 z przewaga miasta. Czy sa zamienniki do przedniego katalizatora? Ta kontrolka mnie jednak denerwuje. Od ostatniego kasowania bledu minely juz dwa tygodnie i nie chce zgasnac. Radzcie co robic? Dzieki bardzo za wszelkie pomocne uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z_pawel Opublikowano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2007 Witam wszystkich serdecznie. Pisalem kiedys o lampce "check engine" w mojej p12. Otoz nie moglem zidentyfikowac problemu. W ASO wymienili przeplywke ale zaraz po niej 3 niezalezne testy wskazuja na kata. Czy mozliwe zeby przy 95 tys przebiegu juz padl? Wskazania 'toksyn?' podaja na kompie 101 (norma podobno sto ale czego nie pamietam) i kontrolka juz sie zapala. Znajomy mowil ze katalizator moze sie jeszcze 'przepcha' i na razie nie warto go wymieniac. TYlko od czasu do czasu sprawdzac parametry. Poza tym wszystko gra. Srednio pali 9.5 z przewaga miasta. Czy sa zamienniki do przedniego katalizatora? Ta kontrolka mnie jednak denerwuje. Od ostatniego kasowania bledu minely juz dwa tygodnie i nie chce zgasnac. Radzcie co robic? Dzieki bardzo za wszelkie pomocne uwagi. Nie wiem jaka jest cena nowego katalizatora więc tak naprawde od tego trzeba zacząć jeśli znajdziesz jakiś nie drogi zamiennik to polecam ( to naj mniej zabawy) a jeśli chcesz trochę się po bawić to można wypiąć sondę lambda za katalizatorem i wsadzić w to miejsce emulator stosowany w instalacjach gazowych oszuka to komputer i zgaśnie kontrolka. Wartość 101 to węglowodory HC mierzona jest w jednostkach obiętości ppm. Tylko to nie załatwi sprawy z okresowym badaniem technicznym- nadal będzie za duża emisja HC . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pers Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Na Twoim miejscu to bym wogóle wywalił katalizator i wstawił tłumik przelotowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Milosh Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Przede wszystkim dziekuje za zainteresowanie. Juz stracilem nadzieje. 1. Nissan zaleca wymiane katalizatora przy 125HC. Mechanik powiedzial ze moze ktoras sonda byc za czula wiec boje sie ze jesli wymienie ten przedni katalizator (bo ten jest zapchnany) to problem i tak sie powtorzy. 2. Czy jezdzac bez wymiany jest szansa ze kat sie przepcha i check engine w koncu zgasnie? W koncu to tylko 101HC. Dzieki raz jeszcze. Pozdrawiam wszystkich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pers Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Poczytaj pod załączonym linkiem i sam zdecyduj co chcesz zrobić http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3040 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z_pawel Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Przede wszystkim dziekuje za zainteresowanie. Juz stracilem nadzieje.1. Nissan zaleca wymiane katalizatora przy 125HC. Mechanik powiedzial ze moze ktoras sonda byc za czula wiec boje sie ze jesli wymienie ten przedni katalizator (bo ten jest zapchnany) to problem i tak sie powtorzy. 2. Czy jezdzac bez wymiany jest szansa ze kat sie przepcha i check engine w koncu zgasnie? W koncu to tylko 101HC. Dzieki raz jeszcze. Pozdrawiam wszystkich. Generalnie to jest tak że w tych samochodzikach zastosowano drugą sondę po to żeby sprawdzała pracę katalizatora. Zakładająć że obie sondy są sprawne i popsuty jest katalizator to jeśli wytniesz katalizator i wsadzisz tam " co kolwiek" to i tak kontrolka będzie się świeciła sygnalizująć złą pracę ukł wydechowego i jedynym sposobem na to b y ta kontrolka zgasła jest wsadzenie emulatora LPG. Na to że ten katalizator sam się " przepchnie" nie masz co liczyć. Wejdz na allegro i kup jakiś używany ( tylko tu nie masz żadnej gwarancji jak długo będzie działał) lub zamiennik. Wcześniej jednak upewnij się że sondy działają poprawnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Milosh Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Czyli co? Nie pozostaje mi nic innego jak wsadzic zamiennik do przedniego kata? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość z_pawel Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Czyli co? Nie pozostaje mi nic innego jak wsadzic zamiennik do przedniego kata? Najpierw sprawdził bym działanie sond jeśli działają poprawnie wymienił bym katalizator. To najmniejsza ingerencja w układ wydechowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Milosh Opublikowano 1 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2007 Autko bylo na badaniu consultem 3 tyg temu i wszystkie parametry byly w normie z wyjatkiem 101 HC na kacie? Czy sondy trzeba badac oddzielnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.