Gość Mejol Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Witam wszystkich Od 3 dni jesten posiadaczem Almerki N15 Jak mowi ksiezka serwisowa silnik zalany jest olejem M1 0w40, czytalem na forum ze to nie za dobre rozwiazanie. Chce zmienic na 10w 40, z racji ze jestem laikiem, pytanie moje czy to dobry wybor? Jakie beda skutki zmiany oleju? z gory dziekuje za pomoc Mejol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 w ksiazce tak masz zapisane? mowisz o wpisach dokonywanych przy przegladach serwisowych corocznych? Jesli tak to napisz co jest powodem tego ze chcesz zmienic na polsyntetyk. Jesli auto nie bierze oleju i na takim smigalo wczesniej to po co utrudniac mu zywota i zmieniac specyfike oleju? Chyba ze sa ku temu konkretne powody ??? np auto bierze oliwe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mejol Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 w ksiazce tak masz zapisane? mowisz o wpisach dokonywanych przy przegladach serwisowych corocznych? Jesli tak to napisz co jest powodem tego ze chcesz zmienic na polsyntetyk. Jesli auto nie bierze oleju i na takim smigalo wczesniej to po co utrudniac mu zywota i zmieniac specyfike oleju? Chyba ze sa ku temu konkretne powody ??? np auto bierze oliwe tak, mowie o wpisach o przgladach okresowych wpisanych w ksiazce serwisowej. Mam tez jeszcze kartke przypieta do silnika mowiaca o ostatniej wymianie. chodzi o to Ze wyczytalem na tym forum ze uzywanie 0w40 nie fajnie wplywa na rozrzad naszych Almerek, stad moje pytanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość olgi Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Każdy inny będzie tylko gorszy. Ja jeżdzę już 2-gi rok na full-synthethic Texaco Havoline 5 W 40. Łańcuszek chodzi jask marzenie więc nie ma sensu zmierniać na gorszy pólsyntetyk. Ow 40 jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Dobra sprawa podeprzec sie doswiadczeniami innych klubowiczow ale jesli jest jakis klopot, skoro fura smiga dobrze oleju nie bierze a silnik pracuje poprawnie to nie szukaj problemu tylko pozostaw taki olej jaki byl lany. Ja bym zalał tym co bylo wczesniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HARRYBOY Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Polecam 10W40 - To chyba najbardziej optymalny wybór. A firmy np. Shell - Helix 10W40. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcos26 Opublikowano 4 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2007 Polecam 10W40 - To chyba najbardziej optymalny wybór. a jakies argumenty dlaczego wlasnie taki a nie inny? sory moze sie czepiam ale nie wiedze powodu aby zmieniac jesli wszystko jest ok. Ktos jezdzi na pełnym TY na pol syntetyku a sa tacy co na mineralnym i kazdy komu fura nie sprawia problemu powie ze poleca taki na jakim jezdzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 a jakies argumenty dlaczego wlasnie taki a nie inny? sory moze sie czepiam ale nie wiedze powodu aby zmieniac jesli wszystko jest ok. Silniki w almerkach N15 szczególnie benzynowe 1.4 i 1.6 Powinny śmigać na 10W40 lub 10W60 ze względu na łańcuszek rozrządu i jego smarowanie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek N16 2,2 Di Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Silniki w almerkach N15 szczególnie benzynowe 1.4 i 1.6 Powinny śmigać na 10W40 lub 10W60 ze względu na łańcuszek rozrządu i jego smarowanie. Pozdrawiam Dodyczy to takżę N16 -tek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 [ Dodano: Pon 05 Lut, 2007 11:46 ] mrówka 27 napisał/a: Silniki w almerkach N15 szczególnie benzynowe 1.4 i 1.6 Powinny śmigać na 10W40 lub 10W60 ze względu na łańcuszek rozrządu i jego smarowanie. Pozdrawiam Dodyczy to takżę N16 -tek Zanim zaczniecie mówić, iż do silników z łańcuchem rozrządu najlepszy i jedyny 10W40 lub 10W60 to polecam tłumaczenie z niemieckiego forum motoryzacyjnego : http://www.p12.neostrada.pl/oleje.pdf Przyjemnej lektury. Już na tym forum tłumaczyłem, że nie klasa lepkościowa decyduje o zastosowaniu oleju, ale lepkość w temperaturze 40, 100 st.C, ale przede wszystkim lepkość w temperaturze 150 stopni, grubość filmu olejowego w tej temperaturze oraz jego odporność na ścinanie, wskaźnik lepkości oleju ( mówiący o stabilności oleju tj. im wyższy tym mniejsze zmiany lepkości kinetycznej w funkcji temperatury ) liczba TBN oraz wiele, wiele innych czynników. Jest wiele olejów o klasach lepkościowych niższych od 10W, a mających od nich lepsze parametry. To tyle. Pamiętajcie, każdy sam odpowiada za dobór oleju do silnika swojego samochodu i ponosi z tego tytułu wszystkie konsekwencje. To tyle. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Już na tym forum tłumaczyłem, że nie klasa lepkościowa decyduje o zastosowaniu oleju, ale lepkość w temperaturze 40, 100 st.C, ale przede wszystkim lepkość w temperaturze 150 stopni, grubość filmu olejowego w tej temperaturze oraz jego odporność na ścinanie, wskaźnik lepkości oleju ( mówiący o stabilności oleju tj. im wyższy tym mniejsze zmiany lepkości kinetycznej w funkcji temperatury ) liczba TBN oraz wiele, wiele innych czynników Jeśli chcesz rozmawiać o specyfikacjach technicznych oleju to posiadam parę artykułów na ten temat, niekoniecznie z języka niemieckiego, ake chyba nie na tym rzecz polega i nikogo za bardzo to nie interesuje przy wyborze oleju, to są dane laboratoryjne ,a nie dla zwykłego użytkownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 posiadam parę artykułów na ten temat, niekoniecznie z języka niemieckiego, ake chyba nie na tym rzecz polega i nikogo za bardzo to nie interesuje przy wyborze oleju, to są dane laboratoryjne ,a nie dla zwykłego użytkownika. Cieszę się, że je posiadasz. A jeszcze bardziej bym był kontent, gdybyś z tych danych korzystał. Zawsze przecież możesz wlać kujawski z pierwszego tłoczenia. Nikt Ci tego nie zabroni, ale nie doradzaj innym aby to robili !!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 posiadam parę artykułów na ten temat' date=' niekoniecznie z języka niemieckiego' date=' ake chyba nie na tym rzecz polega i nikogo za bardzo to nie interesuje przy wyborze oleju, to są dane laboratoryjne ,a nie dla zwykłego użytkownika. [/quote''] Cieszę się, że je posiadasz. A jeszcze bardziej bym był kontent, gdybyś z tych danych korzystał. Zawsze przecież możesz wlać kujawski z pierwszego tłoczenia. Nikt Ci tego nie zabroni, ale nie doradzaj innym aby to robili !!! [/quote Powiedz mi kto kupując olej sugeruje się takimi danymi jak Temp. zapłonu , Liczba zasadowa TBN. Lepkość w temp.100 stopni czy lepkość w temp. 40 stopni.Chyba tylko ty, a jeżeli nie to wskaż mi kogość kto wczytuje się w taką charakterystykę. Mnie interesuje klasa lepkościowa i jakościowa API i ACEA a Ciebię widzę dużo więcej....Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Chyba mało czytasz na tym forum, na forum AC Nissan Clubu, Subaru, Toyoty, Hondy itd. itd. Gdybyś to robił może dowiedziałbyś się Waćpan jak wiele osób przykłada wagę do tego co leją do miski olejowej swojego samochodu. Wolą wydać więcej na dobrze dobrany olej niż dużo dużo więcej na remont przedwcześnie zużytego silnika. Nie wszyscy kierują się zasadą, że najlepszy olej to ten z Allegro bo udało się kupić tanio. Kierując się Waści zasadami doboru oleju to zapewne autko Waszeci jeździ na olejach rodzimej produkcji, no bo przecież mają na opakowaniach odpowiednie klasy lepkościowe, jakościowe API i ACEA. No cóż w takim razie nie pozostaje mi nic innego jak życzyć wszystkiego najlepszego zarówno Waszeci jak i silnikowi samochodu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówka 27 Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 Nie wszyscy kierują się zasadą, że najlepszy olej to ten z Allegro bo udało się kupić tanio. Kierując się Waści zasadami doboru oleju to zapewne autko Waszeci jeździ na olejach rodzimej produkcji, no bo przecież mają na opakowaniach odpowiednie klasy lepkościowe, jakościowe API i ACEA To chyba Waćpan olej kupuje na allegro albo w supermarkecie, a tak na marginesie to ja śmigam na oleju Castrol 10W60 i bardzo chwalę sobie ten olej, silnik ma przebiegu 141tyś km i ne wiem co to znaczy dolewać olej do silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 5 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2007 ja śmigam na oleju Castrol 10W60 i bardzo chwalę sobie ten olej, silnik ma przebiegu 141tyś km i ne wiem co to znaczy dolewać olej do silnika Przebieg autka już zacny. Olej no cóż jeżeli RS to podobno syntetyk, jeżeli TWS to syntetyk, jeżeli EDGE to semisyntetyk. Pierwsze dwa, o dobrych parametrach wielokrotnie przez użytkowników chwalone. Trzeci ma parametry RS-a. To tyle. Skoro jesteś Waść zadowolony a i silnikowi wybrany olej służy to właśnie o to chodzi. Jestem zwolennikiem teorii i praktyki mówiącej, że jak silnik dobrze sprawuje się na danym oleju, jak nie ma ubytków to nie należy go zmieniać. Czasami lepsze jest wrogiem dobrego. Pozdrawiam i życzę dalszych co namniej 150 kkm udanego przebiegu. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 a po kiego zmieniań olej z lepszeog na gorszy? robi się to wtedy, jak są wycieki, albo inne cuda. Ale jeżlei auto nie cieknie i nie chcla oleju, to po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zell Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 Lol, u mnie na starym silniku 200 tys km, przez bite 8 lat pełny syntetyk, a jak ja go kupiłem miał zalany 0w50 mobila, łańcuch totalnie bez zarzutu, oryginalny, oryginalne również napinacze jak ktoś leje gówno do silnika to sam się prosi, żeby coś się ....., taka prawda instrukacja obsługi jasno podaje jakiej klasy/lepkości oleje powinno się stosować do tych silników i bynajmniej nie jest to ich wymysł ale przetestowane rozwiązanie (w końcu Sunny też miały GA z łańcuchem pod machą) jeśli silnik nie bierze oleju nie należy go zmieniać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 6 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2007 [ Dodano: Pon 05 Lut, 2007 11:46 ]mrówka 27 napisał/a: Silniki w almerkach N15 szczególnie benzynowe 1.4 i 1.6 Powinny śmigać na 10W40 lub 10W60 ze względu na łańcuszek rozrządu i jego smarowanie. Pozdrawiam Dodyczy to takżę N16 -tek Zanim zaczniecie mówić, iż do silników z łańcuchem rozrządu najlepszy i jedyny 10W40 lub 10W60 to polecam tłumaczenie z niemieckiego forum motoryzacyjnego : http://xsonic.strefa.pl/myimages/oleje.pdf Przyjemnej lektury. Już na tym forum tłumaczyłem, że nie klasa lepkościowa decyduje o zastosowaniu oleju, ale lepkość w temperaturze 40, 100 st.C, ale przede wszystkim lepkość w temperaturze 150 stopni, grubość filmu olejowego w tej temperaturze oraz jego odporność na ścinanie, wskaźnik lepkości oleju ( mówiący o stabilności oleju tj. im wyższy tym mniejsze zmiany lepkości kinetycznej w funkcji temperatury ) liczba TBN oraz wiele, wiele innych czynników. Jest wiele olejów o klasach lepkościowych niższych od 10W, a mających od nich lepsze parametry. To tyle. Pamiętajcie, każdy sam odpowiada za dobór oleju do silnika swojego samochodu i ponosi z tego tytułu wszystkie konsekwencje. To tyle. Pozdrawiam świetny materiał, dzięki, szkoda, że nie ma nic o motulu a tak wracam ponownie do mobil 5w50 pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 a tak wracam ponownie do mobil 5w50 Wybierając Mobila1 5W-50 pamiętać należy o czterech podstawowych przykazaniach : 1. z uwagi na dużą ilość podróbek kupować tylko u oficjalnych przedstawicieli koncernu Exxon, a ustalić ich można tutaj: http://www.distributorlocator.exxonmobil.c...ator/index.aspx 2. lub starć się kupować w dużych renomowanych i sprawdzonych hurtowniach motoryzacyjnych np. : http://www.adpolska.pl/partnerzy/hurtownie...rskie/ad_dakol/ 3. kupując ten olej zwracać uwagę na oznaczenie kodu kreskowego na opakowaniu, pamiętając że liczba 590 na poczatku kodu oznacza, iż olej był konfekcjonowany ( rozlewany ) w Polsce, 4. pamiętać należy, że na rynku są teraz dwa rodzaje Mobila1 5W-50, a mianowicie starszy posiadający klasyfikację jakościową SL i nowszy posiadający klasyfikację SM. ( "Aktualnie obowiązują dla silników benzynowych trzy normy: SJ, SL i od sierpnia 2005 r. zostaje wprowadzona do sprzedaży norma - SM. Pozostałe są przestarzałe. Oleje w nowej klasie jakościowej API SM lepiej zapobiegają powstawaniu nagarów i mają niższą konsumpcję własną niż oleje niższych klas." - cytat pochodzi ze strony http://www.midland.pl/produkty/ ). To tyle. Pozdrawiam i życzę przyjemnej jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość AdaSch Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 a tak wracam ponownie do mobil 5w50 Wybierając Mobila1 5W-50 pamiętać należy o czterech podstawowych przykazaniach : 1. z uwagi na dużą ilość podróbek kupować tylko u oficjalnych przedstawicieli koncernu Exxon, a ustalić ich można tutaj: http://www.distributorlocator.exxonmobil.c...ator/index.aspx 2. lub starć się kupować w dużych renomowanych i sprawdzonych hurtowniach motoryzacyjnych np. : http://www.adpolska.pl/partnerzy/hurtownie...rskie/ad_dakol/ 3. kupując ten olej zwracać uwagę na oznaczenie kodu kreskowego na opakowaniu, pamiętając że liczba 590 na poczatku kodu oznacza, iż olej był konfekcjonowany ( rozlewany ) w Polsce, 4. pamiętać należy, że na rynku są teraz dwa rodzaje Mobila1 5W-50, a mianowicie starszy posiadający klasyfikację jakościową SL i nowszy posiadający klasyfikację SM. ( "Aktualnie obowiązują dla silników benzynowych trzy normy: SJ, SL i od sierpnia 2005 r. zostaje wprowadzona do sprzedaży norma - SM. Pozostałe są przestarzałe. Oleje w nowej klasie jakościowej API SM lepiej zapobiegają powstawaniu nagarów i mają niższą konsumpcję własną niż oleje niższych klas." - cytat pochodzi ze strony http://www.midland.pl/produkty/ ). To tyle. Pozdrawiam i życzę przyjemnej jazdy. wow dzięki olej zamówiony i dzisiaj do odbioru w sopocie po tym artykule w pdf przerażony jestem tym 10w60 szybko wracam na mobil1 dystrybutor ma na mag i numer zaczyna się bodajże od 505 i ma klasyfikację sm pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danstan Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 numer zaczyna się bodajże od 505 i ma klasyfikację sm Ok! Jeżeli początek 505 to produkcja lub konfekcjonowanie : "Made in United Kingdom". Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mejol Opublikowano 7 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2007 Dziekuje wszystkim za porady, autko oleju nie bierze wiec postanowilem zostac na 0w40. ps. wiele ciekawych rzeczy mozna sie tutaj dowiedziec: pozdrawiam Mejol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saki Opublikowano 8 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2007 Dziekuje wszystkim za porady, autko oleju nie bierze wiec postanowilem zostac na 0w40. ps. wiele ciekawych rzeczy mozna sie tutaj dowiedziec: pozdrawiam Mejol i bardzo dobrze, tym bardziej, że jest zima, więc pakowanie gęstego oleju byłoby głupotą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość paweł80 Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Witam wszystkich właśnie nabyłem N16 2,2 Diesla.2001 Mam problem z olejem nie wiem jaki olej jest teraz wlany z książki odszyfrowałem że na początku był lany 0W30 następnie 10w40 no i ostatni mam wpis z 2004 roku Castrol TXT. Poradzicie mi, co powinienem wlać samochód ma 150tys przebiegu. Pozdrawiam wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.