Gość benio36 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Faktycznie jest praktyczny,oprócz dużego schowka pod oparciem ma również z przodu i z tyłu wysuwane uchwyty na napoje,a tak zgrałem kolorystycznie z tapicerką,że na pierwszy rzut oka jest niewidoczny w aucie. PANOWIE JESZCZE PYTANIE TROCHĘ Z INNEJ BECZKI JAKI OLEJ DO SILNIKA NAJLEPIEJ Z MOBILA-PÓŁSYNTETK.OCZYWIŚCIE DO DIESLA. Morzę któryś z tych. 1.MOBIL FORMULA S 10W/40 2.MOBIL SUPER S 10W40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 PANOWIE JESZCZE PYTANIE TROCHĘ Z INNEJ BECZKI JAKI OLEJ DO SILNIKA NAJLEPIEJ Z MOBILA-PÓŁSYNTETK.OCZYWIŚCIE DO DIESLA. Wszystko jedno, byle 10W/40 ja osobiście jeżdżę na shell-u i wymieniam co 10.000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 PANOWIE JESZCZE PYTANIE TROCHĘ Z INNEJ BECZKI JAKI OLEJ DO SILNIKA NAJLEPIEJ Z MOBILA-PÓŁSYNTETK.OCZYWIŚCIE DO DIESLA.Morzę któryś z tych. 1.MOBIL FORMULA S 10W/40 2.MOBIL SUPER S 10W40 Podobno fabrycznie ( i w serwisie tez) lany jest Mobil S 10W40. Sam tez tak uczynilem. Ale podobno lepszy jest Mobil M 10W40. Sam natomiast mam juz banke Valvoline 10W40 MaxLife rozlewany w fabryce w Holandii (a to z uwagi na czeste podrobki popularnego oleju Mobila i bardzo wielka liczbe pozytywnych opini na temat tego oleju tu: http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?t=25594 W każdym razie trzeba być ostrożnym na podrobki (nawet w plastikowych puszkach) i wykonanie usługi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chemmist Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Podobno fabrycznie ( i w serwisie tez) lany jest Mobil S 10W40. Sam tez tak uczynilem.Ale podobno lepszy jest Mobil M 10W40. a w mojej tince, krajowej, wg książki serwisowej w aso był zalewany od nowości 10W60 chyba castrol, ja wlewam valvoline vr1 10w60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Podobno fabrycznie ( i w serwisie tez) lany jest Mobil S 10W40. Sam tez tak uczynilem. Ale podobno lepszy jest Mobil M 10W40. a w mojej tince, krajowej, wg książki serwisowej w aso był zalewany od nowości 10W60 chyba castrol, ja wlewam valvoline vr1 10w60 tak -ale tym olejem mogą być zalane tylko silniki benzynowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jacekzet2 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 ja leję castrol 10 w 40 ropka zmiana oleju po 10 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 Witam.Wrócę może do tematu który niedawno poruszałem a mianowicie problemy z odpalaniem po dłuższym postoju a zwłaszcza przy niższych temperaturach-nadal to mam.Sporo czytałem na różnych forach i ten problem spotykany jest dość często w dieslach różnych marek,jest kilka często powtarzanych usterek.(wyłączając z tego sprawne świece i akumulator,sprawdzone w moim przypadku) 1.rozszczelnienie przewodów paliwowych 2.nieszczelny filtra paliwa,(lub woda w filtrze) 3.zabrudzony zawór zwrotny przed lub na pompie wtryskowej-(czy coś takiego jest w naszych almerach i gdzie to się znajduje?).Czyli prawie wszystko wiąże się z tym,że paliwo się cofa.Dużo ludzi opisuje,że pomogło im zamontowanie dodatkowego zaworu zwrotnego,link poniżej. http://moto.allegro.pl/item485779246_zawor..._legionowo.html I tu mam również pytanie,w którym miejscu montuje się taki zawór ,na przewodzie doprowadzającym paliwo do filtra czy też od filtra do wtrysku. I czy zamontowanie takiego zaworu nie okaże się szkodliwe dla układu wtryskowego lub paliwowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Ja założylbym go w miejscu do którego jest przyzwoity dostęp kolo filtra paliwa. Jeżeli uszkodzony jest zawór w pompie to wg mnei lepiej byłoby go zainstalowac między filtrem a pompą (czyli zaraz za filtrem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Ja założylbym go w miejscu do którego jest przyzwoity dostęp kolo filtra paliwa.Jeżeli uszkodzony jest zawór w pompie to wg mnei lepiej byłoby go zainstalowac między filtrem a pompą (czyli zaraz za filtrem). Nic podobnego! Jeżeli już, to zawór zwrotny powinien być bezpośrednio przed filtrem paliwa. Takie umieszczenie spowoduje, że paliwo zawsze będzie w przewodzie, bez względu na to czy odpowietrzamy, czy zmieniamy filtr paliwa, czy wymieniamy pompę. Fabrycznie zawór zwrotny jest w pompce ręcznej przy filtrze, bo inaczej nie można by było podpompować paliwa. Najprostszy sposób aby sprawdzić co się dzieje z paliwem, to zamontować odcinek przezroczystej rurki igelitowej, pomiędzy filtrem a pompą. Jak już kilka razy pisałem, zdarzają się fabrycznie nieszczelne filtry, może też dojść do pęknięć nasady mocującej filtr, lub obluzowania się rurek wlotowych! Przy wymianie filtra należy go zalać przed założeniem, aby jak najmniej powietrza znajdowało się w układzie. Trzeba również pamiętać o dokładnym sprawdzeniu i dokręceniu spustu wody na spodzie filtra paliwa, gdyż to miejsce również może być przyczyną zapowietrzenia. [ Dodano: Czw 20 Lis, 2008 14:08 ] Info na temat zaworu zwrotnego umieściłem też na stronie w "Zrób to sam". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Rob -zgadzam sie z Toba, ale w celu znalezienia przyczyny -ten zawor lepiej zamontowac miedzy filtrem a pompa. jak ktos nie che sie bawic ze znalezieniem usterki, tylkocieszyc z zapalania na tyk -to owszem -zaloz na wejsciu filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Witam.Sprawdziłem dziś wizualnie wszystkie przewody paliwowe i ich połączenia.I nic wszędzie sucho,tylko te szybkozłacza np na pompce przy zbiorniku takie jakoś dziwnie luzne,tzn delikatnym ruchem ręki można je zsunąć,ale tam też suchutko.Jutro zmienie jeszcze filtr paliwa może to coś da.Jeszcze jedno ten,zawór zwrotny najlepiej zamontować na przewodzie który dochodzi do filtra od zbiornika czy od filtra na wtrysk??????. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jojo80 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Witam. Od niedawna jestem szczęśliwym użytkownikiem Nissana Almery rocznik 2000. Autko spisywało się bez zarzutu do czasu gdy nie nadeszły zimniejsze dni. I tu bardzo proszę o pomoc. Niestety nawiew działa tylko w jednej pozycji tzn. dmucha na pasażerów. Podczas przełączania na inne ustawienia dmuchawa nie reaguje. Czy mogę prosić o jakieś wskazówki jak można tę usterkę usunąć. Z góry dziekuję za szybką odpowiedź i pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaco171 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Witam miałem to samo z ogrzewaniem w jednej pozycji i nic więcej .mi po prostu się linka wychaczyła a dokładniej pancerz jest zapinany taką jakby klamra i to u mnie wyleciało ,trzeba rozbierac nawiew ale to nic trudnego 30 min. roboty.Mam pytanie jeszcze co do zaworu zwrotnego jaki musi miec rozmiar bo na allegro są 8,10,12. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 Witam miałem to samo z ogrzewaniem w jednej pozycji i nic więcej .mi po prostu się linka wychaczyła a dokładniej pancerz jest zapinany taką jakby klamra i to u mnie wyleciało ,trzeba rozbierac nawiew ale to nic trudnego 30 min. roboty.Mam pytanie jeszcze co do zaworu zwrotnego jaki musi miec rozmiar bo na allegro są 8,10,12. Musisz zmierzyć suwmiarką jaka jest średnica wewnętrzna przewodu paliwowego który dochodzi do filtra paliwa lub od niego do wtrysku z reguły jest to 10-ka.Ewentualnie morze być nadruk z wymiarami przewodu na nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Jeszcze jedno ten,zawór zwrotny najlepiej zamontować na przewodzie który dochodzi do filtra od zbiornika czy od filtra na wtrysk??????. Pisałem już o tym na forum i na stronie, że najlepiej umieścić przed filtrem, bo w czasie wszelkich prac z filtrem i pompą, zaworek będzie cały czas utrzymywał paliwo w przewodach. Aby tak zamontować, trzeba wykręcić obejmę, bo jest trudny dostęp. Możesz to zrobić przy okazji wymiany filtra. Mam pytanie jeszcze co do zaworu zwrotnego jaki musi miec rozmiar bo na allegro są 8,10,12. Ja takiego zaworu nie montowałem, więc nie znam średnicy otworu w rurce, ale wydaje mi się, że 10mm powinno pasować. Jak nie chcesz (dla sprawdzenia) ściągać rurki, to zmierz średnicę zewnętrzną i odejmij ok. 5mm, bo w przybliżeniu gumowa ścianka powinna mieć ok. 2 - 2,5mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tolo74 Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 wprzypadku niepewnosci -lepiej zamowic mniejszej srednicy zaworek -obejma zawsze scisniesz ale powinny byc wymiarowe pod wężyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Witam.Rob083 dzięki za informacje,u mnie średnica wewnętrzna przewodu jest 10 m,i tak jak mówisz dostęp jest tam fatalny,trzeba odkręcić osłonę filtra żeby się tam dostać.Ale o dziwo wczoraj podczas przeglądu przewodów paliwowych na koniec spuściłem trochę ropy z odstojnika filtra paliwa i dziś rano odpalił za pierwszym i teraz wieczorem po całodniowym staniu także nie było problemu a na zewnątrz tylko 2 stopnie-morze woda w filtrze???. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Ale o dziwo wczoraj podczas przeglądu przewodów paliwowych na koniec spuściłem trochę ropy z odstojnika filtra paliwa i dziś rano odpalił za pierwszym i teraz wieczorem po całodniowym staniu także nie było problemu a na zewnątrz tylko 2 stopnie-morze woda w filtrze???. Benio, mam nadzieję, że masz kłopot z głowy. Często jest tak, że szukamy daleko, a rozwiązanie jest b. proste. Każdy myśli, że jak by był niedokręcony zawór, to powinien być wyciek paliwa, a to jest g. prawda. Powietrze jest rzadsze od każdej cieczy i nawet najmniejszą szczeliną się dostanie do obiegu, a paliwo nie wycieka bo jest bardziej gęste. Daj znać, czy po dłuższym postoju jest nadal OK. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu :564: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elmark Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 ROB tu cie popieram powietrze w układzie jest bardzo francowate nigdy nie wiadomo gdzie sie przyczaji? :!!: a odpowietrzyć trudno co do wody zawsze jest na dole po to jest ten zaworek na dole filtra aby się jej pozbyc jak mawiał Pan Zagłoba Oleum zawsze pływa na wierzchu jest juz zima po dodaniu dodatku do oleju(wiązanie parafiny)mój traktorek jakis cichszy nie pisze jaki nie chcę robic reklamy ale na priw owszem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 21 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2008 Dzięki Rob za dobre słowo-okaże się jutro rano na pewno dam znać.Elmark poproszę o nazwę dodatku.Pozdrawiam :607: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość balda Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Witam wszystkich, Mam pytanie odnośnie silnika 2.2 dCi w Tino Zauważyłem że starsze roczniki, do 2003 r maja 115 KM i 235 nm, a późniejsze 112 KM i 248 nm. Ta zmiana zaszła chyba po faceliftingu ale czy silnik jest dalej produkcji japończyków czy koncernu Renault? Mam zamiar sprowadzić używane Tino ale odstrasza mnie płacenie dodatkowych 13% ceny, bo to już dużo.. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Teres Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 silnik japoński (zmodyfikowany) z osprzętem Renault. To nie są silniki 2.2DCi produkcji Renault (np. jak te w lagunach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Mam pytanie odnośnie silnika 2.2 dCi w TinoZauważyłem że starsze roczniki, do 2003 r maja 115 KM i 235 nm, a późniejsze 112 KM i 248 nm. Ta zmiana zaszła chyba po faceliftingu ale czy silnik jest dalej produkcji japończyków czy koncernu Renault? O ile wiem to japońskie silniki 2.2 Di były montowane do 2003 roku, a potem montowano silniki Renaulta. Tu znajdziesz więcej informacji na ten temat: http://www.motonews.pl/nissan/news-603-sil...w-nissanie.html http://www.auto-swiat.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=16780 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość benio36 Opublikowano 22 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2008 Witam.Mam kilka pytań,czy ktoś się orientuje jaki zastosować płyn chłodniczy i jaką ma pojemność cały układ.W instrukcji jest podane dla YD22 9,4 litra(czy to też się odnosi dla 2,2 dci,136 KM) aż się nie chce wierzyć,że aż tyle!Po sprowadzeniu autka nie wymieniłem jeszcze płynu (a nie wiem co tam jest)a zbliżają się mrozy i nie chciałbym się zdziwić jak mi zamarznie w bloku silnika.Czy z bloku silnika również jest jakiś korek spustowy czy do spuszczenia płynu wystarczy tylko zdjąć dolny przewód gumowy z chłodnicy.A i najważniejsze w jaki sposób go odpowietrzyć.W benzyniakach takie wymiany robiłem sam a to jest mój pierwszy diesel i nie chciałbym czegos spaprać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rob083 Opublikowano 23 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam.Mam kilka pytań,czy ktoś się orientuje jaki zastosować płyn chłodniczy i jaką ma pojemność cały układ.W instrukcji jest podane dla YD22 9,4 litra(czy to też się odnosi dla 2,2 dci,136 KM) aż się nie chce wierzyć,że aż tyle!Po sprowadzeniu autka nie wymieniłem jeszcze płynu (a nie wiem co tam jest)a zbliżają się mrozy i nie chciałbym się zdziwić jak mi zamarznie w bloku silnika.Czy z bloku silnika również jest jakiś korek spustowy czy do spuszczenia płynu wystarczy tylko zdjąć dolny przewód gumowy z chłodnicy.A i najważniejsze w jaki sposób go odpowietrzyć.W benzyniakach takie wymiany robiłem sam a to jest mój pierwszy diesel i nie chciałbym czegos spaprać. Nie wiem jak jest w dci, ale w di jest 7,05 litrów wraz ze zbiorniczkiem wyrównawczym. Spust jest w bloku, z przodu pod kolankiem wejścia płynu, odpowietrznik jest na kolanku i na górze, po prawej przy podstawie zaworu EGR. Nie ma specjalnych różnic pomiędzy chłodzeniem benzyniaka i diesla, zasada jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.