Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Micra - niestety jak zimna to gaśnie - mile widziana pomoc


Gość DarekKlóska
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość DarekKlóska

Witam - prosze o jakieś wskazówki rady porady uwagi za co z góry dziękuję :-)

Micra K11 `96 1.0 LX 16V - LPG 170000km

Opis problemu:

Wsiadam zapalam (bez problemu) czekam z 2 min i ruszam ale niestety przy dojazdach do skrzyżowań czy tam gdzie muszę wrzucić na "luz" mój "CUKIERECZEK" gaśnie ??? - wydaje mi sie że obroty są trochę za niskie - czasem zapali sie na chwilke kontrolka silnika.

Po częściowym rozgrzaniu gdzy sie przełączy na gaz sytuacja sie tez nieraz zdaża. Natomiast po ok 15km i calkowitym nagrzaniu silnika problem nie wystepuje (na LPG), natomiast gdz sie np. zatrzymię i przełącze na benzynkę słychać trochę nierówną prace silnika ( na moje oko widać ze obroty sa ciutkę za niskie)

 

wymieniam regularnie olej co 12000-15000, filtr powietrza i filtr oleju - dopiero dzis dowiedzialem sie ze jest jakies filtr PVC - spalanie w normie - oleju nie "bierze"

 

Pytanie:

 

Czy ktoś ma podobny problem i jesli go jakoś rozwiązał ???

 

Czy istnieje jakaś możliwość podniesienia obrotów na biegu jałowym - na benzynie - bo tu sytuacja jest poważna - najczęsciej mi gasnie samochód na sierodku skrzyżowania !

 

 

 

Z góry dzieki i pozdrawiam osoby z problemami tak jak ja a najbardziej te, które te problemy pozwalają rozwiązywać

 

 

Darek K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj leniuszek w Tobie siedzi! A tyle jest o gaśnięciu na wolnych obrotach, opcja "szukaj" i czytać , czytać , czytać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Pablo_Snk

jak są obroty takie same na bęzynie jak na gazie to już jest dobrze, jak widzisz że są małe obroty to z przodu tak lekko pod filtrem powietrza jest linka od gazu, pociągnij ją minimalnie to zwiękrzysz obroty na biegu jałowym :) i problem nie wpowinien się powtarzać :) I zalecam jak kolega wyrzej by urzywac opcji szukaj :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pod filtrem powietrza jest linka od gazu, pociągnij ją minimalnie to zwiękrzysz obroty na biegu jałowym

 

Linką regulować wolne obroty? Coś tu nie tak. Z tego co wiem, to linka gazu ma być zawsze luźna, obojętnie jakie auto i jaki silnik.

 

Nie wiem czy sprawa, którą sobie skojarzyłem to jet to? Otóż - uruchamiamy zimny silnik bez problemu, ale za chwilę albo zgaśnie, albo z jakiegoś powodu musimy go wyłączyć i.. właśnie, jest problem z ponownym uruchomieniem. Odkryto, że ECM otrzymuje błędne dane o temperaturze silnika, to znaczy otrzymuje sygnał o za niskiej temperaturze i ustala za bogatą mieszankę, co powoduje zalewanie silnika. Nissan rozwiązał sprawę w ten sposób, że wypuścił do serwisów redukcje opornościowe, które się wpinało pod czujnik temperatury. Także możliwe, że ta sprawa sprzed lat dotyczy też tego kłopotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość DarekKlóska
pod filtrem powietrza jest linka od gazu, pociągnij ją minimalnie to zwiękrzysz obroty na biegu jałowym

 

Linką regulować wolne obroty? Coś tu nie tak. Z tego co wiem, to linka gazu ma być zawsze luźna, obojętnie jakie auto i jaki silnik.

 

Nie wiem czy sprawa, którą sobie skojarzyłem to jet to? Otóż - uruchamiamy zimny silnik bez problemu, ale za chwilę albo zgaśnie, albo z jakiegoś powodu musimy go wyłączyć i.. właśnie, jest problem z ponownym uruchomieniem. Odkryto, że ECM otrzymuje błędne dane o temperaturze silnika, to znaczy otrzymuje sygnał o za niskiej temperaturze i ustala za bogatą mieszankę, co powoduje zalewanie silnika. Nissan rozwiązał sprawę w ten sposób, że wypuścił do serwisów redukcje opornościowe, które się wpinało pod czujnik temperatury. Także możliwe, że ta sprawa sprzed lat dotyczy też tego kłopotu.

 

Witam

 

moze troche przekombinowalem z tym opisem problemu

 

Zapalam i samochód nie gasnie!! gasnie jak ruszam i np dojezdzam do skrzyzowania wrzucam "luz" i wtedy gasnia tak jakby po puszczeniu gazu obroty spadly za nisko i to powoduje ze gasnie - natomiast jak puszczam powoli gaz nie gasnie - to sie dzieje tylko na paliwie i jak jest zimny.

Myslalem ze ma na to wplyw wymiana filtra powietrza ale nie sadze.

 

narazie mozna jezdzis tylko troche mnie to denerwuje - dzwonilem do warsztatu i zaspiewali mi 120 za badanie komputerem a nie chce wyrzucac kasy w bloto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że najszybciej tę usterkę zdiagnozowano by mając do dyspozycji Consulta, czyli ASO. Przyczyn może być wiele. Jak podjedziesz do warsztatu od 'wszystkiego' - niewykluczone, że zrobią, ale może trwać to dłużej, gdyż mają mniejsze możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no bez przesady k11 nie ma gaznika ;] tym bardziej srubki, obroty reguluje ECU

Trochę teorii - Książka WKŁ - opisuje K11 od sierpnia 1992r.:

[center:488ae425ff]a77ec5fbd8e4c982.jpg [/center:488ae425ff]

Zakładam, że to co jest pod filtrem powietrza to gażnik?? może trochę bardziej skomplikowany niż w starszych autach.

W książce napisali to co widać na skanie za pomocą śruby.

Teraz to co u mnie:

W tym miejscu gdzie na skanie jest zaznaczona regulacja jest jakaś "buła" od której wychodzą przewody - podejrzewam, że to też regulacja wolnych obrotów ale "sterowana przez kosmitów". :/

Kąta wyprzedzenia nie da się regulować aparatem bo go nie mam.

DarekKlóska ma Micra K11 `96 1.0 i to chyba Go będzie dotyczyć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra tego ze jest regulacja to nie widzialem :) ale gaznik to to napewno nie jest tylko przepustnica... i o wiele mniej skomplikowana niz gaznik... bo kontroluje tylko przeplyw powietrza a nie miesza powietrza z paliwem tak jak robi to gaznik

 

pzdr :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki już wiem więcej :D:D znowu coś dla mnie nowego :!:

Miłego dnia soul

Domyślam się ,że paliwem sterują wtryski :?: :?: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bartolomeo
Zapalam i samochód nie gasnie!! gasnie jak ruszam i np dojezdzam do skrzyzowania wrzucam "luz" i wtedy gasnia tak jakby po puszczeniu gazu obroty spadly za nisko i to powoduje ze gasnie - natomiast jak puszczam powoli gaz nie gasnie - to sie dzieje tylko na paliwie i jak jest zimny.

Myslalem ze ma na to wplyw wymiana filtra powietrza ale nie sadze.

 

Miałem podobnie. Wymieniałem filtry, świece, kable.

Był u elektryka, stwierdzono, że wszystko ok. Dojechałem do domu, dwa dni pojeździłem i znów się zaczęło, przy hamowaniu, wrzuceniu luz, tracił obroty i gasł. Raz zapalił, raz nie. Pojechałem do mechanika. Sytuacja taka sama - jest ok. Mechanik pojeździł i tym razem mu to się stało. Zawieźliśmy do kolejnego elektryka - wszystko ok, auto jeździło bez szwanku. Pojeździłem ja i znów to samo - tylko tym razem zgasł i nic. Iskry nawet nie ma. Może to i dobrze, wreszcie dojdą do tego, co się dzieje.

 

Acha - podłączenie do komputera wskazało, że wszystko jest ok.

 

Podkręcaliśmy też obroty - że na luzie trzymał niemal 2000 - nic nie dało, przy hamowaniu i tak spadały i gasł silnik.

 

[ Dodano: Czw 15 Lut, 2007 18:25 ]

no i wiadomo co padło...

moduł zapłonowy. przerywał, przerywał, aż padł na amen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...